Rynek Kolejowy pisze:Wielki kontrakt na modernizację odcinka Koluszki-Skierniewice
Wczoraj, 19 kwietnia, w Urzędzie Miejskim w Koluszkach została podpisana umowa o wartości ponad 450 mln PLN na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Koluszki – Skierniewice będącego fragmentem linii kolejowej Łódź – Warszawa. Zlecającym są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaś wykonawcą wyłonione w drodze przetargu konsorcjum Trakcja Polska.
Jego liderem jest Trakcja Polska – PKRE S.A. Pozostali członkowie to: Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych-7 S.A. (Warszawa), Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A., Zakład Napraw Infrastruktury w Warszawie sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. (Wrocław), Zakład Napraw Infrastruktury Radom sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu sp. z o.o., Przedsiębiorstwo “AGAT” sp. z o.o. (Kielce), Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej “ DOLKOM sp. z o.o. (Wrocław).
Wartość prac przewidzianych kontraktem wynosi, 456 946 414 złotych, z czego kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 75% wartości umowy czyli 342 709 810 złotych, a wysokość wkładu z budżetu państwa 114 236 603 złote.
Jest to największa z umów modernizacji sieci kolejowej podpisana dotychczas przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zgodnie z warunkami kontraktu, prace zostaną wykonane w terminie 26 miesięcy od dnia podpisania umowy, tj. do czerwca 2008 roku.W zakres zadania wchodzą m.in:
wymiana nawierzchni kolejowej (torów, rozjazdów i podtorza),
wykonanie obwodnic,
przebudowa 3 stacji (Skierniewice, Płycwia i Rogów),
przebudowa 6 przystanków osobowych,
wymiana urządzeń zasilania elektroenergetycznego,
przebudowa 24 przejazdów kolejowych (samoczynna sygnalizacja świetlna i dźwiękowa,część wyposażona w półrogatki),
przebudowa 3 mostów, 6 wiaduktów, 1 kładki dla pieszych, 27 przepustów,
budowa przejścia podziemnego dla pieszych w Rogowie.
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisał Prezes Zarządu Krzysztof Celiński oraz członek Zarządu Teresa Zwiernik. Konsorcjum reprezentowali Prezes Zarządu Trakcja Polska – PKRE S.A. Maciej Radziwiłł oraz członek Zarządu Tadeusz Kałdanek.
W uroczystości udział wzięli: Helena Pietraszkiewicz, wojewoda łódzki, Mirosław Chaberek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu i Budownictwa oraz Andrzej Wach, prezes Zarządu PKP S.A.
Modernizacja trasy Warszawa - Łódź
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Modernizacja trasy Warszawa - Łódź
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Żadna normalna firma wykonawcza nie będzie robiła remontu tylko na podstawie projektu
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
no napewno przecież na podstawie projektu to można wieżowiec postawić na środku morza i co z tego, że jest dobrze zaprojektowany skoro utonie ?
[ Dodano: 2006-05-04, 17:32 ]
w dniu dzisiejszym zaobserwowałem:
platformy z szynami w Koluszkach ( znikoma ilość )
wykonywane pomiary na stacji Przyłęk Duży
patyki z tasiemkami na odcinku Koluszki - Lipce Reymontowskie ( pewnie po pomiarach )
odnowione EN57 jadące w kierunku Łodzi z napisem "próba" - to tak poza tematem
[ Dodano: 2006-05-04, 17:32 ]
w dniu dzisiejszym zaobserwowałem:
platformy z szynami w Koluszkach ( znikoma ilość )
wykonywane pomiary na stacji Przyłęk Duży
patyki z tasiemkami na odcinku Koluszki - Lipce Reymontowskie ( pewnie po pomiarach )
odnowione EN57 jadące w kierunku Łodzi z napisem "próba" - to tak poza tematem
W życiu bywa różnie.. kwadratowo i podłużnie...
Nareszcie!
Rusza remont torów, będzie mniej pociągów do Warszawy
We wtorek rozpoczyna się pierwszy etap generalnego remontu szlaku kolejowego Łódź-Warszawa. Ekipy będą wymieniać dziewięć kilometrów toru od Koluszek do Rogowa.
Na tym odcinku zostanie zmodernizowana sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem, zbudowany też będzie system odwadniający. Na czterech przejazdach pojawią się automatyczne rogatki i sygnalizatory świetlne. Sześć mostków zostanie zburzonych i zbudowanych na nowo. Stacja w Wągrach zyska nowe perony i wiaty.
- Na miejsce już przyjechał ciężki sprzęt - koparki, kombajny torowe. Na stacji w Rogowie trwa przebudowa urządzeń, które usprawnią ruch na remontowanym odcinku - mówi Marek Faber, zastępca dyrektora w Zakładzie Linii Kolejowych w Łodzi.
W czasie remontu pociągi będą jeździć po jednym torze. Od wtorku zostanie odwołanych kilka składów osobowych - z Łodzi do Skierniewic (o godz. 11.50 i 21.08), ze Skierniewic do Łodzi (9.44) i ze Skierniewic do Koluszek (23.08). Trzy pociągi pospieszne na odcinki Koluszki- Skierniewice będą kursowały jak osobowe. Od środy z rozkładu zniknie skład ze Skierniewic do Łodzi, wyruszający o godz. 7.15. Natomiast od 1 września nie będą kursowały trzy pociągi z Łodzi do Warszawy i cztery z Warszawy do Łodzi.
Roboty potrwają do końca września. Wtedy ruszy remont drugiego toru na tym samym odcinku.
Remont szlaku z Łodzi do stolicy to największa inwestycja kolejowa w kraju. Potrwa do 2010 roku. Jej koszt wynosi 400 mln euro, z czego 300 mln pochodzi z funduszy unijnych. Na nowych torach pociągi będą mogły rozwijać prędkość nawet do 160 km/h, a podróż do stolicy potrwa zaledwie godzinę.
(mr) - Express Ilustrowany
Oby do tego czasu zdążyli wydłużyć kursujące składy na trasie Łódź-Warszawa....
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_2.htmlRzeczpospolita pisze:KOLEJ Początek prac przy wymianie torów
Z Warszawy do Łodzi w godzinę
Zapowiadana od lat budowa szybkiego połączenia wreszcie się rozpoczęła. Pod koniec przyszłego roku na modernizowaną linię wyjadą nowoczesne pociągi, a w 2008 podróż z Warszawy do Łodzi skróci się o pół godziny.
Wczoraj na tory pod Koluszkami wjechał pociąg złożony z dwudziestu wagonów. Zainstalowano na nich specjalistyczne maszyny, które zrywają stary tor, robią nowy nasyp i układają nowe szyny.
- To jeden z pięciu takich składów w Europie. Dzięki niemu możemy przebudowywać pół kilometra toru na dobę - opowiada Jerzy Zalewski, prezes firmy Koltech, która wygrała przetarg na modernizację linii.
W pierwszym etapie przebudowany zostanie odcinek z Łodzi do Skierniewic. Będzie to kosztowało 900 mln zł. 75 proc. środków będzie pochodziło z funduszy unijnych, pozostałą sumę wyłoży Skarb Państwa.
W przyszłym roku ruszyć mają prace przy modernizacji drugiej części trasy. Za miliard złotych kolejarze chcą wymienić tor od Skierniewic do Warszawy.- Zagwarantowaliśmy już pieniądze na dokończenie robót - zapewnia minister transportu Jerzy Polaczek.
Zakończenie modernizacji trasy przewidziano na 2010 r. - Wtedy podróż między dwoma największymi miastami w Polsce zajmie około godziny - informuje prezes PKP Andrzej Wach.
emk
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5299
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Nooo, I połowa XXI wieku dogania I połowę XX...Czy tylko ja mam wrażenie że przez niemal 100 lat cały świat poszedł do przodu a my dalej tkwimy w czasach przedwojennych ?GW pisze:Zobaczy plac budowy na modernizowanej trasie Łódź - Warszawa. Pociągi do stolicy mają za kilka jeździć z prędkością 160 km/h. W ten sposób pobiją przedwojenny rekord prędkości, należący do składów zwanych Luxtorpedami.
Uzupełnienie cytatu w związku z wydzieleniem postu. MeWa.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tia... Powiedz to tym, którzy uważają socjalizm za ustrój postępowy...
PS Zastrzegam - nie twierdzę, że miał same wady, proszę się nie czepiać
PS Zastrzegam - nie twierdzę, że miał same wady, proszę się nie czepiać
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Co, że źle zbudowana, jak pisał Glon?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow