Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 15 lis 2011, 10:52

Glonojad pisze:Automat to powinien być JEDEN, z możliwością sprzedaży biletów z taryfy obu przewoźników/organizatorów. I jeszcze z funkcją "nie wiem, którym przewoźnikiem jadę" oferującą pasażerowi wykaz najbliższych kursów ze zdjęciem typowej jednostki danego przewoźnika.
hehehehehe dobre :)

Panie takie rzeczy to tylko w Erze :)

Znając polskie realia to jest niemożliwe do zrealizowania przez najbliższe 1000 lat
Glonojad pisze:Z pewnością trudniej połapać się w jednym rozkładzie z konsekwentnie stosowanymi oznaczeniami niż w dwóch różnych, o różnych oznaczeniach i różnym układzie graficznym.

HINT: mamy już drukarki kolorowe. Można zrobić tak, że - niezależnie od literek - żółte tło oznacza "taryfa ZTM", a zielone - "taryfa KM". Proszę, rozwiązane.
a i owszem to było by rozwiązanie ale niestety u nas tego się raczej nie da wprowadzić, jak by nie patrzyć to SKM i KM to jest konkurencja. dobrze ze chociaż w rozkładach mniej więcej się dogadali

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lis 2011, 11:13

Nxo pisze:jak by nie patrzyć to SKM i KM to jest konkurencja
Jaka konkurencja? Jedno i drugie publiczne, opłacane z naszych pieniędzy. Nie widzę tu gry w pełni rynkowej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 lis 2011, 11:19

Ajenci autobusowi to tez konkurencja i będą mieli osobne rozkłady swoich brygad?

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 15 lis 2011, 11:32

MichalJ pisze:Ajenci autobusowi to tez konkurencja i będą mieli osobne rozkłady swoich brygad?

to akurat zły przykład bo organizacją Komunikacji autobusowej zajmuje się ZTM wiec on układa rozkłady i wynajmuje autobusy do obsługi połączeń.

W przypadku kolei to jest troszkę inaczej do SKM i KM to zupełnie niezależne od siebie spółki i jak na razie nie maj wspólnego rozkładu jazdy, jednie co im się w miarę udało to wspólna synchronizacja rozkładu.

Poza tym czy autobusy ZTM i Prywatne / np. minibus / maja wspólne rozkłady ?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 lis 2011, 11:40

Na lotniskach jakoś telewizory z odlotami są wspólne. Ba, nawet na pekape klapki peronowe są wspólne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2011, 11:50

SKM i KM są od siebie niezależne, ale OBIE sprzedają swoje usługi ZTM. Analogia jest raczej do linii podmiejskich (SKM) i eLek (KM) - eLki, podobnie jak KM, mają własną taryfę jednorazową i miesięczną, ALE uznają bilety okresowe ZTM. I na ZTMowskich słupkach mają powieszone rozkłady...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 16 lis 2011, 1:56

Glonojad pisze:SKM i KM są od siebie niezależne, ale OBIE sprzedają swoje usługi ZTM. Analogia jest raczej do linii podmiejskich (SKM) i eLek (KM) - eLki, podobnie jak KM, mają własną taryfę jednorazową i miesięczną, ALE uznają bilety okresowe ZTM. I na ZTMowskich słupkach mają powieszone rozkłady...
Wniosek z tego taki, że to ZTM powinien zająć się umieszczaniem rozkładów KM i SKM w obrębie obowiązywania wspólnego biletu.
noidea

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 lis 2011, 8:33

I znowu nie do końca, bo nie do niego należy zarządzanie infrastrukturą (stacje, przystanki)...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 16 lis 2011, 10:07

Jeśli ma być jeden czytelny rozkład to ktoś musi się tym zająć a czy to będzie KM czy ZTM czy PLK to chyba nie ma różnicy dla pasażów.

w sumie to można powołać nowa spółkę ZTK Zarząd Transportu Kolejowego :) żeby się zajęła organizacją ruchu kolejowego w aglomeracji warszawskiej :)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 16 lis 2011, 21:03

Byłem dziś w Ursusie - ustawienie tablic na peronie poniżej krytyki. Przy wejściu na peron od strony budynku dworca rozkład SKM po prawo, rozkład KM po lewo #-o
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 21 gru 2011, 15:35

Obrazek

poinformowały dziś:
Elektroniczny system informacyjny na warszawskich stacjach

Największe warszawskie stacje - odprawiające codziennie po ponad 800 pociągów - Warszawa Wschodnia i Zachodnia uzyskają nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

System będzie obejmował elektroniczne wyświetlacze na peronach i w przejściach podziemnych, nowy system nagłośnieniowy, nowe tablice informacyjne oraz nowość na naszych dworcach: plany całych węzłów komunikacyjnych. Na stacji Warszawa Zachodnia wyświetlacze zostaną zainstalowane także w budynku dworca od strony ul. Tunelowej, na peronie WKD. Trwają uzgodnienia dotyczące instalacji wyświetlaczy o ruchu pociągów także w budynku dworca autobusowego.

System informacji pasażerskiej to nie tylko wyświetlacze, głośniki i tablice – to także odpowiedni system informatyczny. Będzie on nowym rozwiązaniem, dostarczającym bieżącej i pewniej informacji nie tylko pasażerom na stacjach Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia, ale i poprzez Internet – wszystkim zainteresowanym punktualnością kursowania pociągów. System będzie także generował tzw. kolejki pociągów na liniach wychodzących z warszawskich stacji, dzięki czemu możliwe będzie późniejsze uruchomienie wyświetlaczy także na kolejnych stacjach i przystankach.

Na realizację zadania przeznaczone zostało 14,86 mln zł netto

Do PKP PLK S.A. wpłynęły 2 oferty:

1. TK Telekom Sp. z o.o. – lider konsorcjum oraz SOLARI DI UDINE SPA – partner konsorcjum. Zaproponowane zostały następujące warunki:

* cena: 12,41 mln zł netto,
* termin realizacji: 20 maja 2012 r.,
* okres gwarancji: 3 lata.

2. PKP Informatyka Sp. z o.o. – lider konsorcjum oraz Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o. – członek konsorcjum. Zaproponowane zostały następujące warunki:

* cena: 18,65 mln zł netto,
* termin realizacji: 20 maja 2012 r.,
* okres gwarancji: 5 lat.

Realizacja projektu zaplanowana jest do maja 2012 r.
źródło

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 sty 2012, 23:14

Obrazek
Zniknie stacja Warszawa Wola. Wchłonie ją Dw. Zachodni

Przed Euro 2012 na Dworcu Wschodnim i Zachodnim pojawi się 100 wyświetlaczy z informacją o pociągach. Przy okazji ten ostatni dworzec wchłonie pobliską stację Warszawa Wola.


Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała właśnie umowę na montaż nowego systemu informacyjnego na Dworcu Wschodnim i Zachodnim. Teraz jest tam z tym dość kiepsko. Tylko na Wschodnim istnieją tablice starego typu z przeskakującymi połączeniami. Z powodu remontu dworca większość z nich i tak nie działa. Na Zachodnim pasażerowie skazani są na szukanie informacji w gablotach albo na niezbyt wyraźne zapowiedzi wygłaszane przez megafony. Teraz ma się to zmienić. Na obu dworcach do 20 maja ma pojawić się łącznie sto wyświetlaczy różnego typu. Mają one przypominać niebieskie tablice i ekrany, które do niedawna wisiały na Dworcu Centralnym. Pojawią się na peronach, w przejściach podziemnych i w hali głównej Dworca Wschodniego. Przy okazji zainstalowane zostaną też nowe megafony. Na obu dworcach pasażerowie zobaczą także nowe oznakowanie, które ma pomóc trafić m.in. do przystanków komunikacji miejskiej. W osobnym kontrakcie PKP zleciły już montaż nowych elektronicznych tablic na Dworcu Centralnym. Pierwsze z nich mają być zainstalowane w najbliższych dniach.

Przy okazji tych zmian zlikwidowana zostanie nazwa stacji Warszawa Wola. To peron położony ok. 250 metrów na północny zachód od Dworca Zachodniego, na którym kończą trasę pociągi podmiejskie jadące od strony Legionowa. Powstał w latach 80. zeszłego wieku razem z sąsiednią stacją Warszawa Kasprzaka. Kilka lat później zbudowano także stację Warszawa Koło. Przystanek kolejowy Warszawa Wola stanie się teraz integralną częścią Dworca Zachodniego. Będzie to jego ósmy peron. - Szczególnie przyjezdnym nazwa Warszawa Wola niewiele mówiła. Wiele osób nie wiedziało o istnieniu tej stacji. Jest ona na tyle blisko, że można ją włączyć do Dworca Zachodniego - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Zarzeka się, że na Zachodnim pojawi się czytelne oznakowane, które pozwoli trafić do peronu ósmego. Być może nie powtórzy się sytuacja ze słynnym peronem piątym na dworcu w Katowicach, który zaczął działać rok temu. Na początek ciężko było go znaleźć.

Dzięki włączeniu stacji Warszawa Wola do Dworca Zachodniego tańszy stanie się przejazd pociągiem na niektórych trasach. Dotychczas jadąc np. z Pruszkowa do Legionowa z przesiadką na Zachodnim trzeba było kupować bilet na dwa różne odcinki. Teraz wystarczy jeden bilet.

Oprócz nowych wyświetlaczy i dodatkowego peronu niestety nie ma szans na poprawę wyglądu Zachodniego. Zaniedbany tunel pod torami ma być jedynie pomalowany przed Euro. Na Dworcu Wschodnim w maju ma zostać otwarta po modernizacji hala główna. Wyremontowane mają być cztery z siedmiu peronów. Nieznacznie poprawi się wygląd przejścia pod torami.

Źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... hodni.html
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 sty 2012, 8:50

Miałem nadzieję, że ten pomysł z peronem numer 8 już nie aktualny ale jednak... :/

edit: Warszawa Wola w gruncie rzeczy też tam nie pasuje...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 sty 2012, 20:51

Ale jeden problem rozwiązano. Teraz wszystkie pociągi z kierunku Nasielska będą przyjeżdżały na Zachodni. (-o<

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 sty 2012, 22:07

...który de facto z Zachodnim będzie miał wspólną tylko nazwę... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ