Potrzebujesz biletu na interwencję w pociągu, że przypadki "służbowe" różnią się od "prywatnych"?Wolfchen pisze:Ja jedynie polemizuję z przypadkami "służbowymi".
O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Czas zatrudnić kolejnych. W szczytach przewozowych właśnie tak to wygląda jak mówisz. Czasem kontrola się skończy do Pruszkowa, a czasem w ogóle się nie uda jej skończyćfik pisze:Konduktorzy w wielu pociągach i tak już nie nadążają ze wszystkimi czynnościami służbowymi, a Ty chcesz ich jeszcze dokładać?

Interwencja to zupełnie inna sprawa. Za to na tzw. "czynności operacyjne", konwojowanie czy przewóz przesyłki już potrzebuję biletu. A często jest tak, że z marszu się dostaje kwita i trzeba biec na dworzec, żeby się wyrobić. Wiem, że to już kwestia wewnętrzna formacji, ale ze dwa razy już kupowałem "bezpłatny" bilet w pociągu.person pisze:Potrzebujesz biletu na interwencję w pociągu, że przypadki "służbowe" różnią się od "prywatnych"?
Zresztą, prywatnie jeżdżę na studenckim, bo mam większą ulgę, niż za budżetową 50% (w dodatku za tą legitymację się płaci).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27737
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Panowie policjanty, którzy pakują się z jakąś wielką torbą do 31106 w Kielcach na przykład do przedziału z etykietą "zarezerwowane dla MSWiA" też?Wolfchen pisze:Za to na tzw. "czynności operacyjne", konwojowanie czy przewóz przesyłki już potrzebuję biletu.

the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Nie wiem, jak jest w Policji, ale w MONie jest tak, że jeśli przedział jest zarezerwowany, to dowódca grupy dostaje kwita na rezerwację z odpowiednią ilością biletów (właściwie na kartce jest wydrukowana ilość osób, ulga 100%, etc). Ale to już załatwiane jest przez "górę" 

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Trzeba mieć jeszcze chętnych do tego.przewoz pisze:Czas zatrudnić kolejnych. W szczytach przewozowych właśnie tak to wygląda jak mówisz. Czasem kontrola się skończy do Pruszkowa, a czasem w ogóle się nie uda jej skończyćfik pisze:Konduktorzy w wielu pociągach i tak już nie nadążają ze wszystkimi czynnościami służbowymi, a Ty chcesz ich jeszcze dokładać?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Ciekawy sposób na ukrytą podwyżkę cen biletów, nic, tylko pogratulować...Miejscówka w TLK nie do końca obowiązkowa
Od 19 grudnia 2011 r. w 8 wybranych pociągach TLK, cieszących się wysoką frekwencją podróżnych, PKP Intercity pilotażowo wprowadza obowiązkową rezerwację miejsc w klasie 2. Pociągami pojadą jednak wszyscy chętni pasażerowie.
W ośmiu pociągach czterech najdłuższych relacji TLK: "Kossak" rel. Przemyśl - Szczecin, "Gałczyński" rel. Lublin - Szczecin, "Pobrzeże" rel. Kraków-Kołobrzeg i "Monciak - Krupówki" rel. Zakopane - Gdynia, od 19 grudnia do 28 lutego będzie obowiązywać pełna rezerwacja miejsc w 1 i 2 klasie. - Na jednorazowy przejazd takim pociągiem w wagonach z miejscami do siedzenia klasy 2 będzie trzeba nabyć bilet na przejazd (według taryfy normalnej lub z ulgą handlową) wraz z miejscówką. Wysokość opłaty za miejscówkę wynosić będzie 5 złotych - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka Intercity Małgorzata Sitkowska.
- Jeżeli nie ma możliwości wydania miejscówki np. z powodu braku miejsc wówczas na życzenie podróżnego wydawany jest bilet na przejazd wraz z poświadczeniem braku rezerwacji miejsca - zapewniła rzeczniczka. Oznacza to, że w przypadku braku taboru do przewiezienia wszystkich chętnych pociągi TLK mogą być - podobnie jak przed rokiem - przepełnione. Co więcej - w tym układzie najmniej zapłacą pasażerowie, którzy kupią bilet na ostatnią chwilę, czego przewoźnik chciał uniknąć. Z drugiej strony - Intercity nie odmówi żadnemu chętnemu przejazdu.
Na prośbę czytelników "Rynku Kolejowego" Sitkowska wyjaśniła również kwestię biletów miesięcznych - Każda osoba posiadająca bilet okresowy (odcinkowy, miesięczny kwartalny lub sieciowy), ważny na przejazdy w klasie 2 pociągów TLK- również tych objętych pilotażem- w wagonach z miejscami do siedzenia (wg taryfy normalnej lub z ulgą handlową), uprawniona będzie do zajęcia wolnego miejsca do siedzenia - bez obowiązku posiadania miejscówki – do czasu zgłoszenia się osoby posiadającej rezerwację tego miejsca - wyjaśniła Małgorzata Sitkowska.
- Jeżeli podróżny będzie chciał mieć zagwarantowane miejsce, powinien nabyć w kasie biletowej miejscówkę, uiszczając należność w pełnej wysokości. Oznacza to, że od 19 grudnia br. warunki korzystania z biletów okresowych nie zmieniają się - kończy rzeczniczka.
http://www.rynek-kolejowy.pl/29205/Miej ... azkowa.htm


S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
5 złotych to stanowczo za dużo, jak za miejscówkę. Bilet do Gdyni (studencki) kosztuje 33 złote, do tego dolicz 5 złotych i już masz 38 złotych. A czas jazdy to około 8 godzin...
Nic, tylko dojenie pasażerów na czymś, co powinni zapewnić w cenie biletów.
Nic, tylko dojenie pasażerów na czymś, co powinni zapewnić w cenie biletów.
Dokładnie. Moim zdaniem powinno to być wliczone w cenę biletu.Adam G. pisze:Jeśli nagle wymyślili całkiem sensowny pomysł na rozwiązanie kwestii dantejskich scen w TLK, to powinni jednak cenę tej miejscówki ustalić na 1-2zł, symbolicznie. Względnie nawet dawać za darmo.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
No tak, tylko z tego co tutaj można wyczytać, powiedziane jest że miejscówki ograniczą dantejskie sceny, i myślę że lepiej dopłacić te 5zł i jechać przysłowiowo jak biały człowiek.
Patrz, a w PKSach rezerwacja miejsca siedzącego jest za darmo...
Nie, kolej powinna zapewnić ludzkie warunki w cenie biletu, a nie podwyższać cenę za iluzję cywilizowanych warunków. Zakładając, że się musisz przesiadać gdzieś, to bilet masz droższy w jedną stronę o 10 złotych. W dwie - o 20 złotych...

Nie, kolej powinna zapewnić ludzkie warunki w cenie biletu, a nie podwyższać cenę za iluzję cywilizowanych warunków. Zakładając, że się musisz przesiadać gdzieś, to bilet masz droższy w jedną stronę o 10 złotych. W dwie - o 20 złotych...

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Ja bez problemu zapłacę te 5zł. O ile nie pojadę PolskimBusem, bo perspektywa gniecenia się w 8 osób w przedziale przeraża mnie nawet z miejscówkąDesert pisze:Adam, szanujmy się, od 5zł nie zbiedniejemy a w lepszych warunkach (chyba) pojedziemy

Niemniej jednak, procentowo wcale nie jest to mała dopłata do ceny biletu, a wprowadzone zostaje przymusowo, a nie jako opcja. Zresztą zupełnie nie rozumiem, czemu nie wprowadzili fakultatywnej rezerwacji na te (a najlepiej wszystkie) pociągi...
Skoro i tak chcą wydawać miejscówki bez wskazania miejsca, czyli wpuszczać tyle ludzi ile fizycznie da się upchać, to główny cel upada. W takiej sytuacji faktycznie oceniam to jako chęć wydojenia ludzi, do tego raczej nieudolnie sprzedaną marketingowo.
noidea
Cytuję:

Słowo klucz " ośmiu ", nie we "wszystkich"Od 19 grudnia 2011 r. w 8 wybranych pociągach TLK
Dobra, mój błąd, sądziłem że będzie tak jak w ICSkoro i tak chcą wydawać miejscówki bez wskazania miejsca.

Sęk w tym, że one wcale niczego nie ograniczą. Przeczytaj dokładnie, będą wydawać miejscówki bez wskazania miejsca. Wyjdzie na to samo - totalny absurd.Desert pisze:No tak, tylko z tego co tutaj można wyczytać, powiedziane jest że miejscówki ograniczą dantejskie sceny, i myślę że lepiej dopłacić te 5zł i jechać przysłowiowo jak biały człowiek.
noidea