Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 01 gru 2011, 15:05

Z Pięknej do Elektrowni jest 159... po co dubel?
Jeśli przyjąć tezę:
Zebra pisze:Moim zdaniem, w obecnej postaci 107 potrzebne jest jedynie na Kruczej i Muranowie.
To najbliższy sensowny koniec wychodzi na P3K.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 gru 2011, 15:07

No ale przecież nie do jeżdżenia w tę i nazad po Kruczej, tylko do dojazdu na nią np. z Sielc itp.!!! :mur:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 01 gru 2011, 15:15

A co to, kolejne żelazne bezpośrednie połączenie? I koniecznie Krucza? Tam piechotą szybciej się dojdzie, niż doczeka 107... litości, wysil się nieco bardziej.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 01 gru 2011, 15:32

IMHO Krucza ma duży potencjał. Ale bez linii min. co 10' przez większość dnia nie ma w ogóle co marzyć o przyciągnięciu pasażerów. 107 na Siekierki myślę że szybko by taką częstotliwość zapewniło, tam jest dużo nowych osiedli.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1601
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 01 gru 2011, 16:57

Odnośnie Górnego Mokotowa, moim zdaniem sytuację można by choć troche poprawić zmieniając trasy linii 2xx adekwatnie do potrzeb na danym ciągu. Chociażby (częstotliwości jak obecnie):
218 - Metro Wilanowska - ... - Metro Wierzbno - Niepodległości - Odyńca - Wołoska - Madalińskiego - Puławska - Waryńskiego - Metro Politechnika.
222 - Spartańska - ... - Woronicza - Krasickiego - Kazimierzowska - Rakowiecka - ... - Konwiktorska.
210 - Ursynów Płn. - Puławska - Malczewskiego - Joliot-Curie - Woronicza - ... - DWC

Co nam to daje?
- Swobodę w rzeźbieniu w 138 (kiepska sytuacja tej linii na Pradze) i 117 (kasacja)
- 218 i 210 na Madalińskiego daje nam regularną obsługę tej ulicy;
- 222 na Krasickiego/Kazimierzowskiej daje nam mniejsze marnowanie wozów niż 218. Poza tym daje nam dojazd z tego ciągu bardziej do miasta (KP) niż Pole Mokotowskie. Z kolei 222 na Puławskiej dubluje tramwaj na odcinku kilku przystanków.
Założyłem, że linia z Krasickiego musi zachaczać o Wierzbno żeby miała sens, więc dodatkowo zamiana 210 i 222 na Woronicza i Malczewskiego.

Brygadowo kosztuje nas jedną brygadę na 218 do MP, ale mamy do ugrania dużo (117) i dużo (138).
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 01 gru 2011, 19:11

michal J pisze:No nie wiem... Jeździ ktoś 108 z Bartyckiej na Sadybę czy Stegny?
troche ludzi tak jezdzi, wsiadam do 108 na zawodziu i jezdze na rozbrat i jest sporo klientow ktorzy jada ze mna cala trase (wsiedli wczesniej czyli przy tvn albo na sadybie gdzies)
Z dalszych siekierek czy nawet sadyby jezdza szczegolnie z/do przystanku przy szkole przy bartycka/gosciniec (i pewnie odwrotnie). Z drugiej strony sporo os jezdzi z powisla do figowa (ten przystanek przy tym bud PAN).

Ze 108 czy ogolniej siekierkami jest taki problem ze cos centralnie tym kryterium po dziurach miedzy sadyba a bartycka musi jezdzic.
Z drugiej strony jest to kompletne wypiz.. gdzie nawet wiat na przystankach nie ma i spozniajace sie nawet te 10 min 108 potrafi czlowieka wnerwic w zwiazku z tym to nie moze byc jakis potwor ciagany ze srodmiescia czy sluzewca przemyslowego.
108 regularnie notuje spoznieina po 10-12 min popoludniu w strone ptk, utyka gdzies na wilanowskiej albo cos.

Jedyne co mozna ze 108 zrobic to przemaglowac je z augustowki na statkowskiego-golkowska-powsinska-bonifacego.
Tyle ze to za soba pociaga mase konsekwencji.
159/162 przez augostowke -> cos w zamian za nie na bernardyska -> jesli 167 to znow na bartyckiej trzeba cos polatac etc etc.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 gru 2011, 19:24

Ja bym jednak dążył do poprawiania skróconego 167 i unormowania autonomicznego 108, z czego wynika wniosek, że na Bartyckiej na trzecią linię (107) nie ma miejsca). Zresztą moim zdaniem ona nie powinna kończyć lub opuszczać Wisłostrady przed Sielcami.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 01 gru 2011, 19:31

A może to 107 powinno zastąpić na Powsińskiej 187, które z kolei mogłoby wspomagać 422 na trasie do MW?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 01 gru 2011, 19:41

A może po prostu skrócić 107 do Chełmskiej? Miejsce jest ( przy wjeździe do d. R-9), nawet słupek jest (05 bodajże), największe potoki pasażerskie (do Sielc) zostają, więc w czym problem?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 gru 2011, 19:42

Kibeleczka nie ma. :)

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 gru 2011, 20:07

chester pisze:Jest wolne miejsce na Pl. 3 Krzyży ex-512 ex-105
Aż się prosi o 517.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 gru 2011, 20:34

volviak pisze:A może to 107 powinno zastąpić na Powsińskiej 187, które z kolei mogłoby wspomagać 422 na trasie do MW?
Zaraz Ci napiszą, że nie ma miejsca w MW na kolejną linię.

107 zamiast skrócić to wydłużyć do Metra Wilanowska. A co... Ludzie się domagają lepszego połączenia Stegien z M. Wilanowska. Skoro można wydłużać 172 to tym bardziej można 107.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 01 gru 2011, 23:12

reserved pisze:
chester pisze:Jest wolne miejsce na Pl. 3 Krzyży ex-512 ex-105
Aż się prosi o 517.
Może się nie zmieścić :-k
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Lion's
Posty: 69
Rejestracja: 09 kwie 2007, 20:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lion's » 02 gru 2011, 0:07

Daniel_FCB pisze:Swobodę w rzeźbieniu w 138 (kiepska sytuacja tej linii na Pradze) i 117 (kasacja)
Co Ty niby kolego zamierzasz rzeźbić ze 138? O-)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 02 gru 2011, 0:17

Bastian pisze:Ja bym jednak dążył do poprawiania skróconego 167 i unormowania autonomicznego 108, z czego wynika wniosek, że na Bartyckiej na trzecią linię (107) nie ma miejsca). Zresztą moim zdaniem ona nie powinna kończyć lub opuszczać Wisłostrady przed Sielcami.
A dlaczego nie? Dubluje tam wszystko. Ja bym widział dla 107 jakąś szansę na Bobrowieckiej, ale pod warunkiem, że pętla byłaby na Kierbedzia (jednak bez tych oberków z pustymi przelotami dookoła działki za Beethovena, za to w korkach na Witosa).
A jak się nie da na Kierbedzia, to do Siekierek Sanktuarium. Jasne, że na Bartyckiej tylko dwie linie: 107 i 108.

ODPOWIEDZ