Zegary na przejściach i skrzyżowaniach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2011, 14:01

MichalJ pisze:Nic nie rozumiem. Można dać/nie dać zielone dla tramwaju ale nie można zmienić zawartości fazy?
Jak dajesz zielone dla tramwaju, to zmieniasz fazę. W fazowym.

W grupowych możesz dać zielone, jak nie masz grup kolizyjnych, ale fazy nie zmienisz, bo jej nie ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 gru 2011, 16:04

Ja myślę, że dyskusję wywołuje różne pojmowanie terminów "faza", "cykl", "grupa".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 gru 2011, 22:17

KwZ pisze:Ja myślę, że dyskusję wywołuję różne pojmowanie terminów "faza", "cykl", "grupa".
Właśnie, może jakiś mały słowniczek dla dobra dyskusji.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 23 gru 2011, 14:16

W sterowaniu grupowym możemy mówić o sterowaniu (nazwijmy to) semifazowym gdyż w danym momencie układ dozwolonych grup (niekolizyjnych) też tworzy fazę przy założeniu minimum czerwonego dla danej grupy itp.
Cykl to w uproszczeniu czas sekwencji kolejnej zmiany np. na zielone dla danej grupy o ile występuje tylko raz (naukowego terminu już zapomniałem). Wartość stała dla sygnalizacji stałoczasowej i w większości skoordynowanej (zielone fale) chociaż są wyjątki.

[ Dodano: |23 Gru 2011|, 2011 14:31 ]
W sterowaniu akomodacyjnym fazowym wszystko zależy od zaprojektowanej ilości faz i ich modyfikacji. Najprostszym przykładem dla skrzyżowania jest na przykład układ faz z pieszymi i bez. Oczywiście istnieje możliwość dynamicznego przejścia w trakcie fazy bez pieszych na fazę z pieszymi (w zależności od możliwości). Projektowana ilość faz może być o wiele większa niż ta która będzie wyświetlała się w programie tzw. awaryjnym (stałoczasowym) gdzie obsługiwane są wszystkie strumienie ruchu. W sterowaniu akomodacyjnym jest możliwość omijania faz gdy nie ma na nich zapotrzebowania. Wszystko zależy od projektanta i czy on potrafi poradzić sobie z algorytmem sterowania (ograniczenia dotyczące tzw. warunków czasowych) czyniąc go optymalnym i efektywnym.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sty 2012, 0:59

Jak podało ŻW, licznik z Grochowskiej ma zniknąć do końca lutego, bo jest niezgodny z przepisami wg inżyniera ruchu. Tyle warszawskiego testowania...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7689
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 31 sty 2012, 10:39

MeWa pisze:Jak podało ŻW, licznik z Grochowskiej ma zniknąć do końca lutego, bo jest niezgodny z przepisami wg inżyniera ruchu. Tyle warszawskiego testowania...
A jak go zakładano to był? Nie przypominam sobie nowelizacji Rozporządzenia o Znakach i Sygnałach Drogowych w ostatnich miesiącach (PoRD też nie).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 lut 2012, 12:38

No dobra, ale to jeszcze do znawców: dlaczego w takim Płocku jest to zgodne z przepisami, a u nas nie? Rozumiem, że nie można nic podpinać do sterownika, ale może można podpiąć sterownik do jakiegoś zbiorczego urządzenia?
ŁK

ODPOWIEDZ