O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 10 lut 2012, 0:24

fik pisze:20 lat temu Wach nie miał nic wspólnego z prezesurą w jakiejkolwiek spółce PKP.
Ops, za pomyłkę przepraszam, chodziło mi o prezesa Celińskiego, który wówczas kierował departamentem kolejnictwa.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 12 lut 2012, 20:02

rufio198 pisze:Szkoda tylko że różni spece od marketingu w PKP IC tego nie widzą i w temacie ,,nocne podróże '' oddają pole bez walki zbiorowej komunikacji drogowej
Spece od marketingu w PKP IC widzą wiele rzeczy i zdają sobie sprawę z wielu problemów - jak czas jazdy 19h41 pomiędzy Trójmiastem a Krynicą. Jednakże są różne czynniki, które kształtujące ofertę.
Skierowanie MK przez Radom też miało swoje powody w momencie składania wniosków. A wyszło jak zawsze.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 lut 2012, 22:40

Rozumiem że nie zauważyli ci spece że można uruchomić pociąg do Krynicy z Warszawy, obowiązkowo musi jechać z Trójmiasta? Mało że czas jazdy długi, to jeszcze często-gęsto coś się sypie na ,,9''.
A potem zdziwienie że ludzie wola autobusy
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10649
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lut 2012, 23:46

BJ pisze:Przydałoby się wywalić TLK z CMK,
No błagam =; Największe osiągnięcie IR to otwarcie CMK na pociągi niekwalifikowane. Jeśli ekspresy mają istnieć tylko dzięki monopolowi, to po co mi one?
jasiu pisze:Słoneczny to busiarstwo w odmianie kolejowej - trasa Warszawa-Gdynia to w okresie wakacji "samograj", w dodatku KMy ograniczają przewozy na wakacje, dzięki czemu mogą wygospodarować dodatkowy tabor.
Nie wiem, co dokładnie masz na myśli pisząc "busiarstwo", ale PT klienci to lubią...
R-9 Chełmska pisze:Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.
No właśnie problem w tym, że przy totalnym braku przejrzystości rynku to tego nie wiadomo.
przewoz pisze:[W PB] Wszystko zależy od terminów.
Raczej od napełnień autobusu :-k
Wolfchen pisze:Do Radomia po modernie około 90 minut, dalej Radom - Kielce po rewitalce do v=120 będzie na około 60 minut. To daje nam 2,5 godziny do Kielc. Myślę, że Kielce - Kraków do załatwienia w 90 minut. I mamy 2,5h kontra 4h przy różnicy w cenie biletu 100%... 8-(
Marzenia. Zakrętów pod Zagnańskiem nie będzie się upgrade'ować powyżej 100-110. Za Kielcami już większość trasy jest na 100-110, zysk z podniesienia do 120 będzie nie wielki. Dostaniemy czas nieco, ale tylko nieco, lepszy od PB.
BJ pisze:Generalnie zatrzymanie TLK we Włochach nie zniszczyłoby mi życia, ale sądzę, że to sztuka dla sztuki i niepotrzebny zabieg...
Jako korzystający z Wawy Zachodniej nie bardzo sprzeciwiałbym się Włochom zamiast Zachodniej. Tylko nie pamiętam, czy to fik postuluje.
fik pisze:Raz jeszcze: z Włoch na Służewiec jest szybciej niż z Centralnego, więc tam wysiadaliby pasażerowie "biurowi" z kierunku zachodniego.
Z doliczeniem poprawki na korki na Marynarskiej :-s
rufio198 pisze:W obecnym układzie torowym jedyne pociagi które mogłyby tam stawać to te jadące od Kutna. Oczywiście mam na myśli że mogłyby tam stawać nie powodując jakiś większych problemów dla ruchu aglo.
Nie no, oczywiście nowy peron dalekobieżny to minimum.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 lut 2012, 20:04

rufio198 pisze:Rozumiem że nie zauważyli ci spece że można uruchomić pociąg do Krynicy z Warszawy, obowiązkowo musi jechać z Trójmiasta? Mało że czas jazdy długi, to jeszcze często-gęsto coś się sypie na ,,9''.
A potem zdziwienie że ludzie wola autobusy
A Krynica jest pępkiem świata? Przy czasie takim jaki jest autobusem pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Krynicą mało kto wybiera pociąg. Dodatkowo pamiętaj, że kolej straciła życie w Krynicy jak przez dwa sezony nie można tam było dojechać. A sytuacja może się powtórzyć i w tym roku. A w przyszłym to już na pewno. Poza tym Warszawa nie musi mieć pociągu wszędzie, a pociągi uruchamia się w relacjach takich na jakie występuje popyt.
A swoją drogą PLKa też dała ciała przy konstrukcji RJ, ale to inna inszość.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lut 2012, 20:32

bohunu pisze: A swoją drogą PLKa też dała ciała przy konstrukcji RJ, ale to inna inszość.
Tym razem przynajmniej ujemnego postoju nie wytrasowali, nie bądź już AŻ TAK krytyczny :kekeke:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 lut 2012, 20:36

bohunu pisze:
rufio198 pisze:Rozumiem że nie zauważyli ci spece że można uruchomić pociąg do Krynicy z Warszawy, obowiązkowo musi jechać z Trójmiasta? Mało że czas jazdy długi, to jeszcze często-gęsto coś się sypie na ,,9''.
A potem zdziwienie że ludzie wola autobusy
A Krynica jest pępkiem świata?
Nie - ale to TY pierwszy pisałeś o Krynicy ;P
Dla mnie może być i Zakopane, które też zamiast z W-wy wlecze się z Gdyni. Zresztą stacja końcowa nie jest ważna - ważne jest to że jakiś geniusz pokasował bezpośrednie nocne pociagi z W-wy do miejscowości turystycznych, a porobił jakieś przelotowe które potrafią jeździć opóźnione nawet ponad godzinę. A czekanie w środku nocy na opóźniony pociąg nie należy do przyjemności.

bohunu pisze:Przy czasie takim jaki jest autobusem pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Krynicą mało kto wybiera pociąg.
Dziękuję za informację, ale jadąc z od W-wy przez Radom do Krynicy/Zakopanego wolałbym nie przesiadać się w Krakowie na PKS. Wolę jechać - a pewnie i inni tez - bezpośrednio.
Ja z W-wy jeszcze w góry znajdę wolne miejsce w PKS-ie, ale nie wiem jak jest z tymi miejscami z Radomia, Skarżyska czy Kielc.
Poza tym w PKS-ie wszystkiego nie przewiozę.
bohunu pisze: Dodatkowo pamiętaj, że kolej straciła życie w Krynicy jak przez dwa sezony nie można tam było dojechać. A sytuacja może się powtórzyć i w tym roku. A w przyszłym to już na pewno..
Teraz tez? Z tego co się orientuje to raczej nie- można było na zimę uruchomić jakiś pociąg dzienny czy nie?
bohunu pisze:Poza tym Warszawa nie musi mieć pociągu wszędzie, a pociągi uruchamia się w relacjach takich na jakie występuje popyt.
Słusznie - tylko szkoda że są uruchamiane z Warszawy pociagi EIC które muchy wożą, a tam gdzie istnieje spora szansa że miałyby porządną frekwencję połączeń nie ma. I nie musza być EX/EIC - wystarczy nawet TLK
bohunu pisze:A swoją drogą PLKa też dała ciała przy konstrukcji RJ, ale to inna inszość.
Powiedz coś o czym nie wiem. PLK-a daje ciała już od paru lat przy RJ
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 lut 2012, 20:50

rufio198 pisze: ważne jest to że jakiś geniusz pokasował bezpośrednie nocne pociagi z W-wy do miejscowości turystycznych
Krynica i Kłodzko. Reszta nadal jeździ.
rufio198 pisze:Dziękuję za informację, ale jadać z od W-wy przez Radom do Krynicy/Zakopanego wolałbym nie przesiadać się w Krakowie na PKS. Wolę jechać - a pewnie i inni tez - bezpośrednio.
Nie, przeciętny pasażer jedzie CMKą do Krakowa 3h i tam wsiada w busa i po 6-7h jest na miejscu.
rufio198 pisze: Teraz tez? Z tego co się orientuje to raczej nie- można było na zimę uruchomić jakiś pociąg dzienny czy nie?
Nie obróci się. A frekwencja w zeszłorocznym łączniku do Tatr kursującym 6/7 pokazała brak zainteresowania. Niestety.
rufio198 pisze:Słusznie - tylko szkoda że są uruchamiane z Warszawy pociagi EIC które muchy wożą, a tam gdzie istnieje spora szansa że miałyby porządną frekwencję połączeń nie ma. I nie musza być EX/EIC - wystarczy nawet TLK
Jakoś nie zauważyłem, żeby woziły muchy. Inaczej by nie jeździły Tatry codziennie do Zakopca a dodatkowo Morskie w weekendy cały rok...
A uruchomienie pociągów TLK nie jest zależne od PKP IC tylko od zamawiającego - Ministerstwa. PKP IC może przedstawić propozycję ale ostateczna decyzja o uruchomieniu i kształcie zależy od MTBiGM.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 lut 2012, 21:11

bohunu pisze:
rufio198 pisze: ważne jest to że jakiś geniusz pokasował bezpośrednie nocne pociagi z W-wy do miejscowości turystycznych
Krynica i Kłodzko. Reszta nadal jeździ.
Pokaż mi nocny bezpośredni - czyli zaczynający bieg w Warszawie,a nie w Gdyni czy gdzie indziej - pociąg do Zakopanego całoroczny
bohunu pisze:
rufio198 pisze:Dziękuję za informację, ale jadać z od W-wy przez Radom do Krynicy/Zakopanego wolałbym nie przesiadać się w Krakowie na PKS. Wolę jechać - a pewnie i inni tez - bezpośrednio.
Nie, przeciętny pasażer jedzie CMKą do Krakowa 3h i tam wsiada w busa i po 6-7h jest na miejscu.
Za czasów kursowania ,,Malinowskiego'' przeciętny człowiek jadący po CMK bez przesiadania się w Krakowie tez po 6-7h był na miejscu. Teraz dzięki kolei jest zmuszony się przesiadać.
bohunu pisze:
rufio198 pisze:Teraz tez? Z tego co się orientuje to raczej nie- można było na zimę uruchomić jakiś pociąg dzienny czy nie?
Nie obróci się. A frekwencja w zeszłorocznym łączniku do Tatr kursującym 6/7 pokazała brak zainteresowania. Niestety.
W zimę tez tak jeździł?
bohunu pisze:
rufio198 pisze:Słusznie - tylko szkoda że są uruchamiane z Warszawy pociagi EIC które muchy wożą, a tam gdzie istnieje spora szansa że miałyby porządną frekwencję połączeń nie ma. I nie musza być EX/EIC - wystarczy nawet TLK
Jakoś nie zauważyłem, żeby woziły muchy. Inaczej by nie jeździły Tatry codziennie do Zakopca a dodatkowo Morskie w weekendy cały rok...

Akurat nie miałem na myśli ,,Tatr''. W tym zdaniu miałem na myśli wszystkie pociągi EIC/EX. Wiem - powinienem to zaznaczyć.
bohunu pisze:A uruchomienie pociągów TLK nie jest zależne od PKP IC tylko od zamawiającego - Ministerstwa. PKP IC może przedstawić propozycję ale ostateczna decyzja o uruchomieniu i kształcie zależy od MTBiGM.
Chcieć to móc - znasz to powiedzenie?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lut 2012, 21:15

rufio198 pisze: Pokaż mi nocny bezpośredni - czyli zaczynający bieg w Warszawie,a nie w Gdyni czy gdzie indziej - pociąg do Zakopanego całoroczny
A po co ma zaczynać bieg w Warszawie? Żeby jaśnie państwo zajęło sobie najwygodniejsze miejsca? :bredzisz:
rufio198 pisze:W tym zdaniu miałem na myśli wszystkie pociągi EIC/EX. Wiem - powinienem to zaznaczyć.
I które z nich tak notorycznie puste jeżdżą (wyjmijmy z rozważań E-65 tylko, bardzo proszę)?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 lut 2012, 21:20

rufio198 pisze:Pokaż mi nocny bezpośredni - czyli zaczynający bieg w Warszawie,a nie w Gdyni czy gdzie indziej - pociąg do Zakopanego całoroczny
a po co ma kursować jak ledwo Nosal w sezonie w tygodniu kogokolwiek wozi?
rufio198 pisze:Za czasów kursowania ,,Malinowskiego'' przeciętny człowiek jadący po CMK bez przesiadania się w Krakowie tez po 6-7h był na miejscu. Teraz dzięki kolei jest zmuszony się przesiadać.
Tylko teraz 6h to prawie z Krakowa do krynicy się jedzie.
rufio198 pisze:W zimę tez tak jeździł?
Tylko zima jeździł?
rufio198 pisze:Chcieć to móc - znasz to powiedzenie?
Znam, no i?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 lut 2012, 21:48

BTW czy jest planowane jakiekolwiek przyspieszenie na trasie Kraków - Zakopane?
Warszawa - Kraków 3h, a potem Kraków - Zakopane 3.5h? I to pociągiem kategorii Ex?!
No coś jest bardzo nie tak. Pewnie po odpowiedniej modernizacji dałoby radę zrobić tam normalne połączenie...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lut 2012, 21:50

BJ pisze:BTW czy jest planowane jakiekolwiek przyspieszenie na trasie Kraków - Zakopane?
Tak. Przyspieszenie wydłużania czasów przejazdu.

BP, NNMSP.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 lut 2012, 21:58

Zapewne jak wybudują Podłęże - Piekiełko czy jak to tam się nazywa... ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lut 2012, 22:01

A tak poważnie, to łącznica omijająca Płaszów (minus 15 albo i więcej minut) no i tyle...

ODPOWIEDZ