To chyba powinno iść pod temat Transport Aglomeracyjny, a nie Komunikacja podmiejska ??konri pisze:ZTM pisze:Od 20 lutego br. zostaną wprowadzone dwie zmiany dotyczące lokalnych linii dowozowych. L-8 będzie kursować na nowej trasie, a L17 wraca na trasę podstawową.
Na wniosek gminy Nieporęt, od 20 lutego br., od początku kursowania linii dziennych, linia L-8 zostanie skierowana na nową trasę: PKP DĄBKOWIZNA – (…) – Małołęcka – Izabelińska – KONCERTOWA – Izabelińska - Przyszłość – Strużańska – (…) – PKP LEGIONOWO.
W związku z powyższym uruchomione zostaną nowe przystanki funkcjonujące jako „na żądanie”: PRZYSZŁOŚĆ 01 i 02, RODZINNA 01 i 02, KSIĘŻYCOWA 01 i 02, REMBELSZCZYZNA 03. Nadal zawieszony jest przystanek PORANNEJ ROSY 01 i 02.
Jednocześnie w związku z zakończeniem robót na ulicy Ząbkowskiej w Markach, od 20 lutego 2012 roku, od początku kursowania linii dziennych przywrócona zostanie stała trasa linii L17.
Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Aaah, nie zrozumiałem pytania Ale to chyba jasne, że od przecznic...? Potwierdzam, że one tam są, mimo że nie na każdej mapie je wklepano. Zdarza mi się przejeżdżać ulicą Przyszłość rowerem w sezonie, a poza nim tak zwaną betką i widziałem nawet jakieś tabliczki.
Ta Księżycowa to jest jakoś bliżej Strużańskiej, patrząc z południa, skręca się w prawo bodaj w drugą uliczkę. Co do Rodzinnej - nie mam pewności w kwestii lokalizacji.
Ta Księżycowa to jest jakoś bliżej Strużańskiej, patrząc z południa, skręca się w prawo bodaj w drugą uliczkę. Co do Rodzinnej - nie mam pewności w kwestii lokalizacji.
Rodzinna jest ok. 100m na południe od rzeki Czarnej. Od Przyszłości odchodzi na wschód.emyl pisze: Co do Rodzinnej - nie mam pewności w kwestii lokalizacji.
Przystanek w tym miejscu był od dawna - kiedyś obsługiwał go PKS, potem doszła NSKM. Przez ostatni rok nie funkcjonował z powodu przebudowy mostu na Czarnej.
Z www.nieporet.pl
Gminie życzymy dalszych sukcesów we współpracy z ZTMem.www.nieporet.pl pisze: L-8 wraca na pierwotną trasę
(Zam: 20.02.2012 r., godz. 11.21)
W związku z zakończeniem modernizacji mostu na rzece Czarnej, po wielokrotnych wnioskach gminy Nieporęt kierowanych do Zarządu Transportu Miejskiego o przywrócenie komunikacji ulicą Przyszłość, L-8 powróciło na pierwotną trasę.
Od poniedziałku, 20 lutego, L-8 kursuje starą trasą: PKP DĄBKOWIZNA – (…) – Małołęcka – Izabelińska – KONCERTOWA – Izabelińska - Przyszłość – Strużańska – (…) – PKP LEGIONOWO.
W związku z powyższym przywrócone zostały stare przystanki funkcjonujące jako „na żądanie”: PRZYSZŁOŚĆ 01 i 02, RODZINNA 01 i 02, KSIĘŻYCOWA 01 i 02, REMBELSZCZYZNA 03.
Zmiana trasy L-8 związana była z remontem mostu na rzece Czarnej, który rozpoczął się w lipcu 2011 roku i na jego czas została zmieniona organizacja ruchu. Po zakończeniu prac budowlanych i uruchomieniu mostu w styczniu 2012 roku, gmina zwracała się kilkakrotnie do ZTM o przywrócenie kursów na pierwotnej trasie, które umożliwiają mieszkańcom rejonu ulicy Przyszłość, Słonecznej i Strużańskiej w Stanisławowie Pierwszym dogodny dojazd do Legionowa, jak również do Warszawy i Nieporętu. Od 20 lutego kursy L-8 powróciły na starą trasę.
http://www.legionowo.pl/pl/strefa-mieszkanca/odpowiedzi
Pytanie:
Witam Panie Prezydencie , Mam takie pytanie czy jest możliwość porozumienia się z ZTM i przeprowadzeniu linii 736 z przystanku PKP Legionowo przystanek przez ulicę Jagiellońską na której są przystanki ZTM linii N63 później ze skrętem w ulicę Mickiewicza z wjazdem na przystanek Mickiewicza 01 (dawna pętla 723 ) i dalej stałą trasą . Czy jest taka możliwość z powodu wyłączenia ulicy Jagiellońskiej z komunikacji zbiorowej.
(Michał , 22-02-2012)
Odpowiedź:
Panie Michale, wbrew panującej powszechnie opinii, że Prezydent może dowolnie planować komunikację ZTM na terenie Legionowa należy powiedzieć otwarcie, że takiej możliwości nie ma. Zgodnie z zasadami obowiązującymi w ZTM wniosek gminy o utworzenie linii komunikacyjnej lub znaczącą zmianę trasy wiąże się automatycznie z koniecznością pokrycia 100% kosztów przebiegu linii (dla dotychczas istniejących linii to finansowanie wynosi ok. 30-40%). Zmiana trasy linii 736 skutkowałaby 100-procentową dopłatą za przebieg linii na terenie Legionowa, na co gmina nie może sobie pozwolić. Należy również pamiętać, że każde wydłużenie trasy spowoduje obniżenie częstotliwości kursowania autobusów. Pozdrawiam
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Dziwne i ciekawe...Bernard pisze:Zgodnie z zasadami obowiązującymi w ZTM wniosek gminy o utworzenie linii komunikacyjnej lub znaczącą zmianę trasy wiąże się automatycznie z koniecznością pokrycia 100% kosztów przebiegu linii (dla dotychczas istniejących linii to finansowanie wynosi ok. 30-40%)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nawet bardzo ....MeWa pisze:Dziwne i ciekawe...Bernard pisze:Zgodnie z zasadami obowiązującymi w ZTM wniosek gminy o utworzenie linii komunikacyjnej lub znaczącą zmianę trasy wiąże się automatycznie z koniecznością pokrycia 100% kosztów przebiegu linii (dla dotychczas istniejących linii to finansowanie wynosi ok. 30-40%)
A gdyby tak linie 741, która aktualnie jeździ z Nowodworów do Chotomowa skierować na trasę przebiegającą przez Legionowo i Chotomów tak samo jak przebiega trasa linii nocnej N63? Oczywiście nie jest to tylko w gestii Legionowa, ale zawsze miasto może złożyć taką propozycje do Chotomowa w sprawie współfinansowania. Linia na pewno nie woziła, by much. Równocześnie 723 we wszystkich kursach mogło by kończyć trasę na Mickiewicza. Tylko co na to prywaciarze tacy jak Translud :
Zostawiasz Legionowo-Przystanek na linii co godzinę. Wycinasz całkowicie komunikację na Krakowskiej i Sobieskiego. Protestów nie będzie końca. Dodatkowo Jabłonna i Chotomów tracą dojazd na cmentarz. Rejon Kisielewskiego gdzie pobudowało się dużo nowych domów pozostaje bez obsługi. Niech lepiej zostanie tak jak jest, układ jest myślę optymalny oprócz tej nieszczęsnej dziury w środku miasta na Jagiellońskiej. Moim zdaniem powinna tu jeździć po prostu jakaś eLka z Chotomowa do PKP Legionowo. Jeśli Legionowo stać na wydłużenie 736 do PKP Przystanek to proszę bardzo, tylko nie ma za bardzo miejsca na kraniec. Obecna zatoka gdzie krańcuje 723 jest za krótka. Ostatecznie mógłby stać na poboczu ronda na wysokości budowy tunelu. Tam stał swego czasu skrócony Translud. Jednak to musiałoby funkcjonować na zasadzie przystanku technicznego bez pasażerów. Dodatkowo musiałby powstać przystanek dla wysiadających na Jagiellońskiej przez rondem.
Albo wydłużyć 736 do os. Jagiellońska do miejsca gdzie krańcuje N63. W tedy do obsługi łapie się os. Jagiellońska i 736 przestaje blokować pętlę dla skróconych oraz przelotowych kursów 723.
Albo wydłużyć 736 do os. Jagiellońska do miejsca gdzie krańcuje N63. W tedy do obsługi łapie się os. Jagiellońska i 736 przestaje blokować pętlę dla skróconych oraz przelotowych kursów 723.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Ale przecież 723 nie jeździ co godzine na przystanek, 741 by było w zamian za te kursy, czyli częstotliwość taka jak dziś.Bernard pisze:Zostawiasz Legionowo-Przystanek na linii co godzinę
Zawsze 741 moze jechac bo dotychczasowej trasie 723 tylko z dojazdem do chotomowa. oczywiście wtedy 723 krańcuje na Mickiewicza.Bernard pisze:Wycinasz całkowicie komunikację na Krakowskiej i Sobieskiego.
napisałem tylko o trasie w Legionowie i Chotomowie, o Jabłonnie nic nie wspominałem, ale cóż, chcą większe wozy to na os. przylesie nie moze krążyć- albo rybki albo akwarium.Bernard pisze:Dodatkowo Jabłonna i Chotomów tracą dojazd na cmentarz.
Można zawsze zrezygnować tylko z połowy kursów 723 do L-wo przystanek, drugą połowe obsługiwało by 741 (w tym przypadku niestety co godzine) i utworzyć dodatkową linie na dotychczasowej trasie.
Dużo osób z Chotomowa przyjeżdża na zakupy do L-wo np, na targ, na miasto itp. a taka trasa by im to ułatwiła.
Chotomów raczej nie jest takie biedne, mają u siebie na wsi(??) zaledwie trzy przystanki, więc liczba wozokilometrów jest bardzo skromna.
Co do drugiej części Twojego postu to jestem w 100% Twojego zdania. Kasacja 801 była moim zdaniem najgorszym posunieciem, jeszcze gorszym niż pocięcie częstotliwości 731, pocięcie trasy 736 i te skrócone kursy 723 (choć to było chyba dobre, nie potrzeba autobusu co 10 min na l-wo przyustanek w godzinach szczytu). Do tego ten darmowy autobus utworzony przez l-wo na pkp to w zupełności za mało. Co z weekendami? Ludzie też w soboty pracują a nawet się uczą.
[ Dodano: |23 Lut 2012|, 2012 12:45 ]
A gdzie kolejna elka się zmieści na PKP? Ledwo mieszczą się te kolosy PKS a jak jeszcze dojedzie darmobus i L-8 to jest bigos, którego już byłem nie raz świadkiem. Jest taka godzina kiedy na PKP mają postój 2x L-9, 1x L10 i darmobus próbuje się wcisnąć. Na szczęście po kilku minutach jedno L-9 odjeżdza, ale mimo wszystko jeszcze jedna elka tam to za dużo. Jestem ciekaw gdzie będą elki krańcować w czasie budowy dworca, która ma ruszyć najszybciej jeszcze w tym roku.Bernard pisze:Moim zdaniem powinna tu jeździć po prostu jakaś eLka z Chotomowa do PKP Legionowo.
W tedy na Jagiellońskiej dalej nic mamy a nawet jeszcze gorzej bo teraz 723 przynajmniej do Parkowej dojeżdża.michalek^ pisze:Zawsze 741 moze jechac bo dotychczasowej trasie 723 tylko z dojazdem do chotomowa. oczywiście wtedy 723 krańcuje na Mickiewicza.
Tak by musiało być bo po progach na Szkolnej w Jabłonnie nic dużego nie pojedzie.michalek^ pisze:utworzyć dodatkową linie na dotychczasowej trasie.
Powinno być L-X: Chotomów - Piusa XI - Kościuszki - Jagiellońska - Mickiewicza - Sowińskiego - Piłsudskiego - Kościuszki - PKP Legionowo i tyle.
[ Dodano: |23 Lut 2012|, 2012 12:48 ]
Powinno się utworzyć przystanek techniczny gdzieś dalej. Np. zalegalizować obecny postój na ul. Batorego.michalek^ pisze:A gdzie kolejna elka się zmieści na PKP? Ledwo mieszczą się te kolosy PKS a jak jeszcze dojedzie darmobus i L-8 to jest bigos, którego już byłem nie raz świadkiem. Jest taka godzina kiedy na PKP mają postój 2x L-9, 1x L10 i darmobus próbuje się wcisnąć. Na szczęście po kilku minutach jedno L-9 odjeżdza, ale mimo wszystko jeszcze jedna elka tam to za dużo. Jestem ciekaw gdzie będą elki krańcować w czasie budowy dworca, która ma ruszyć najszybciej jeszcze w tym roku.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Może ZTM powinien wydać jakieś FAQ lub guide lines dla włodarzy gmin. Będą tam takie pytania np.:florekf pisze: Nawet bardzo ....
1. Chcę wydłużyć linię. Co muszę zrobić i ile to będzie kosztować?
2. Mieszkańcy chcą linii ZTM? Co to może oznaczać?
3. Jak rozpoznać autobus ZTM?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji