[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 21 lis 2011, 16:54

Ehh, no to wrzucę tu, poproszę o chwilę cierpliwości ;)

Edytka:

[ Dodano: |21 Lis 2011|, 2011 17:08 ]
Skrzyżowanie Mozaikowa/Szafirowa

[ Dodano: |21 Lis 2011|, 2011 22:30 ]
Janek1236 pisze:
henio_wpz pisze:(dla będących na Twarzoksiążce): https://www.facebook.com/media/set/?set ... 316&type=1
Zawartość chwilowo niedostępna..
Naprawione, problem z zabezpieczeniami: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00e94dde14

A tu znalazłem więcej jego fotek ;) http://www.premax.it.pl/h100.html

Namiary na właściciela wozu: www.piotrleitner.pl
Załączniki
20111121069.jpg
20111121070.jpg
20111121071.jpg
20111121077.jpg
20111121079.jpg
20111121083.jpg
20111121094.jpg
20111121095.jpg

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 20 gru 2011, 23:24

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 19 sty 2012, 13:25

Obrazek

Piętnaście lat niskiej podłogi w miejskich autobusach

1388 z 1534 miejskich autobusów w Warszawie ma niską podłogę. Pierwszy wyjechał na ulice 15 lat temu


Ponad 90 proc. autobusów na ulicach w dni powszednie i 100 proc. w weekendy to niskopodłogowce – wyliczył Zarząd Transportu Miejskiego. Dziesięć lat temu było to 27,7 proc.

– W środę minęło 15 lat, od kiedy niskopodłogowe jelcze M121M wyjechały na ulice Warszawy, a ich kursy zostały wybite w rozkładach jazdy – mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.

W styczniu 1997 r. do Warszawy dotarły pierwsze z 50 autobusów zamówionych w zakładach Jelcza w Laskowicach. Dwunastometrowe pojazdy Jelcz M121M miały dwa pierwsze wejścia bez stopni, a trzecie ze schodami. To były pierwsze w Warszawie autobusy z funkcją „przyklęku", czyli opuszczaniem podłogi od strony przystanku z wysokości 37 na osiem centymetrów nad jezdnią. Wtedy był to hit techniczny, dziś to standard. Niskopodłogowce kursowały m.in. na liniach: 101, 107, 118, 119, 127, 135, 150, 157, 170, 180, 409, 505, 511, 512 i 524.

Jeden z takich pojazdów został w 2001 r... porwany z zajezdni na Redutowej. Odnalazł się w rowie pod Kozienicami. Sprawców tej kradzieży policja nigdy nie ujęła.

Jelcz M121M był pierwszym seryjnym niskopodłogowcem w stolicy. Ale pierwszym pojazdem z niską podłogą był Neoplan N4020, który zaczął kursować w listopadzie 1994 r. na linii 175 na lotnisko Okęcie. Rok później pojawiły się dwa niskopodłogowe ikarusy 411, które przez dwa lata obsługiwały linię 700 spod Dw. Centralnego do Konstancina-Jeziorny.

Dzisiaj każdy nowy autobus ma niską podłogę. Miejskie Zakłady Autobusowe odebrały już wszystkie autobusy z niską podłogą z wartego 216 mln zł kontraktu stulecia na 168 solarisów i solbusów, w tym cztery hybrydowe.
Obrazek
Jelcz z niską podłogą w barwach MZA. Takie 15-letnie autobusy wciąż kursują po Warszawie po remontach głównych

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... usach.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sty 2012, 13:30

Na stronie ZTM jest taka informacja, tylko bez tego uprowadzenia autobusu. :D

pietia
Posty: 826
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 22 sty 2012, 19:42

A który konkretnie gniot został wtedy porwany?

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 22 sty 2012, 21:43

4864

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 23 sty 2012, 0:20

Trolejbusy to prawie autobusy, więc chyba mogę tu to zamieścić? ;)

Które malowanie jest strasze i kiedy zaczęto malować to nowsze?
http://www.przegubowiec.com/t-bus/t004.JPG
http://www.przegubowiec.com/t-bus/t024.JPG

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 23 sty 2012, 0:38

No zgadnij. Dla ułatwienia masz podany rok zrobienia zdjęcia. I przypomnij się ile razy na starych zdjęciach pojawia się malowanie jak z 92, a ile razy jak z 95...

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 23 sty 2012, 1:02

Jeśli chodzi o rok to z tym malowaniem nigdy nie wiadomo, bo ile ikarusuów jeździło w kremowo-czerwonym malowaniu pod koniec lat 90 ;)
Ale chyba tym razem lata mówią prawdę. A wydawało mi się, że to z 95 jest starsze, dlatego zapytałem.

Kamil1992
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2012, 18:04

Post autor: Kamil1992 » 25 lut 2012, 20:24

Cześć, witam się i wale od razu z grubej rury :D mam pewne luki w pierwszych tablicach rejestracyjnych Ikarusów, Mam ogólnie coś takiego:
12.1978:
2001-2045 WAA| 501C-545C
01.1979:
2046-2050 WAA| 546C-550C
04.1979:
2051-2153 WAA| 551C-653C
05.1979:
2154,2155 WAA| 654C,655C
06.1979:
2156-2192 WAA| 656C-692C
07.1979:
2193-2200 WAA| 693C-700C
10.1979:
2251-2288 WAA| 717C, 718C, 731C-735C, 743C-750C, 799C-802C, 870C-888C
2401-2426 WAA| 723C-725C, 751C-761C, 798C, 808C-818C
2501-2510 WAA| 726C-730C, 762C-766C
2651-2696 WAA| 713C-716C, 719C-722C, 736C-742C, 767C-797C
11.1979:
2427-2440 WAA| 819C-832C
2511-2554 WAA| 803C-807C, 833C-836C, 920C-954C
2751-2770 WAA| 837C-856C
12.1979:
2001-2003 WAA| 501C-503C
2289-2310 WAA| 889C-910C
2555-2592 WAA| 955C-992C
2697-2710 WAA| 996C-999C, 701C-710C
2771-2795 WAA| 857C-869C, 994C, 995C, 911C-919C, 993C
07.1980:
2311-2330 WAA| 649F-668F
08.1980:
2796-2825 WAA| 579F-599F, 640F-648F
10.1980:
2201-2211 WAA| 486P-495P
2331-2356 WAA| 719F-724F, 750F-753F, 775F, 457P-471P
2441-2472 WAA| 766F-774F, 402P-405P, 435P-453P
2711-2741 WAA| 687F-697F, 472P-481P, 756F-765F
2826-2870 WAA| 698F-718F, 411P-434P
11.1980:
2357-2361 WAA| 482P-485P, 500P
2640-2650 WAA| 809F-819F
2742-2750 WAA| 800F-808F
2871-2910 WAA| 601P-640P
2951-2990 WAA| 851P-890P
10.1981:
2473,2474 WAA| 516R, 517R
2631-2639 WAA| 501R-509R
2908 WAA| 711C
2929-2950 WAA| 529R-550R
12.1981:
1-36 WAA| 301R-336R
201-231 WAA| 551R-581R
2212-2230 WAA| 347R-365R
2362-2390 WAA| 510R-515R, 518R-528R, 582R-592R, 712C
2475-2480 WAA| 341R-346R
07.1982:
232-249 WAA| 624S-635S, 664S-668S
09.1982:
2481 WAA| 899U
10.1982:
37-51 WAA| 186U-200U
249-278 WAA| 101U-130U
401-435 WAA| 131U-165U
601-620 WAA| 166U-185U

279-288 WAA| 541U-550U
11.1982:
52-71 WAA| 501U-513U, 551U-557U
289-310 WAA| 558U-579U
436-460 WAA| 514U-520U, 580U-597U
621-640 WAA| 521U-540U
801-803 WAA| 598U-600U
01.1983:
804-859 WAA| 941U-996U
02.1983:
2597 WAA| 900U
03.1983:
72-76 WAA| 865U, 890U-893U (ze stycznia)
311-315 WAA| 859U, 861U-864U (ze stycznia)
641-650 WAA| 894U-898U, 854U-858U (ze stycznia)
05.1983:
77,78 WAA| 852U, 853U (ze stycznia)
316-320 WAA| 997U, 998U, 999U, 850U, 851U (ze stycznia)
07.1983:
79-95 WAA| 549V-558V, WAB| 001C-007C
325-335 WAA| 559V-563V, WAB| 008C-013C
666-680 WAA| 534V-548V
841-872 WAB| 014C-045C
08.1983:
336-340 WAB| 140C-142C, 133C, 134C
09.1983:
1011-1020 WAB| 058C-067C (z lipca)
1411-1420 WAB| 048C-057C (z lipca)
96-100 WAB| 118C-122C (z sierpnia)
232-236 WAB| 135C-139C (z sierpnia)
681-700 WAB| 123C-132C, 083C-092C (z sierpnia)
1001-1010 WAB| 108C-117C (z sierpnia)
1201-1220 WAB| 093C-107C, 068C-072C (z sierpnia)
1401-1410 WAB| 073C-082C (z sierpnia)
10.1983:
1421,1422 WAB| 143C,144C (z sierpnia)
101-104 WAB| 161C-164C
341-345 WAB| 165C-168C, 174C
346-376 WAB| 175C-200C, 211C-215C
701-717 WAB| 201C-210C, 242C-248C
1221-1235WAB| 226C-240C
11.1983:
105-119 WAB| 285C-299C
873-880 WAB| 145C-152C
1021-1025 WAB| 169C-173C
1423-1430 WAB| 261C-268C
12.1983:
1026-1030 WAB| 249C-253C (z listopada)
1236-1242 WAB| 261C-268C (z listopada)
01.1984:
1243-1250 WAB| 153C-160C (z listopada)
02.1984:
237-241 WAB| 325C-329C
377-390 WAB| 330C-343C
881-900 WAB| 344C-363C
03.1984:
2118 WAB| 313C
04.1984:
1031-1040 WAB| 414C-423C
1251-1260 WAB| 424C-433C
1431-1438 WAB| 404C-411C
05.1984:
1041-1060 WAB| 531C , 500C, 536C, 540C, 542C, 547C, 549C, 557C, 553C, 554C, 495C, 496C 497C, 498C, 526C, 543C, 544C, 551C, 552C, 555C
1261-1270 WAB| 530C, 533C, 535C, 529C, 527C, 541C, 528C, 525C, 545C, 546C
1439-1445 WAB| 412C, 413C, 532C, 537C, 539C, 548C, 550C
1601-1628 WAB| 499C, 509C, 505C, 534C,521C, 511C,514C, 512C, 502C, 506C, 520C, 516C, 508C, 504C, 515C, 507C, 503C, 524C, 501C, 538C, 518C, 513C, 510C, 523C, 519C, 522C, 517C, 556C
10.1984:
(1979-2000)* WAB|605C-626C
2059,2133,2137,2138,2145,2161 WAB| 593C, 597C, 599C, 594C, 596C, 598C
2162,2166,2169,2177,2195,2200 WAB| 602C, 600C, 601C, 592C, 603C, 604C
2400 WAB| 589C

*(1979-2000) 12.1984 1999,2000, 1979-1988 >3039-3050, 02.1985 1989-1998 > 3051-3060

Więcej wypisze jak kogoś zainteresuje :D

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 25 lut 2012, 20:44

Wiadomo że w latach 1978-1985 ostatnie dwie cyfry nr. rejestracyjnego w tzw : tablicach państwowych były zbieżne z dwiema ostatnimi cyframi nr. taborowego.Praktyki tej zaprzestano w roku 1986.Choć zdarzały się ( zamierzone ?) wyjątki np : 2374-WAB 974 C (Ikarus 280 -rok prod: 1986). Wyjątkiem też nie wiem czy do końca zamierzonym był : 2227"-
WAC 527 C.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 25 lut 2012, 22:12

mobil one pisze:Wiadomo że w latach 1978-1985 ostatnie dwie cyfry nr. rejestracyjnego w tzw : tablicach państwowych były zbieżne z dwiema ostatnimi cyframi nr. taborowego.Praktyki tej zaprzestano w roku 1986.Choć zdarzały się ( zamierzone ?) wyjątki np : 2374-WAB 974 C (Ikarus 280 -rok prod: 1986).
Dotyczyło to tylko pierwszej 200-ki wozów przegubowych, dla których zarezerwowano zakres tablic WAA 501C - 700C (dla wozów odpowiednio 2001-2200);
było to coś a la dzisiejsze lionsy Michalczewskiego (gdzie tablice z zakresu WR 85201 - WR85255 przydzielono po kolei wozom A201-A255);
A o ile wiem później to już była "wolna amerykanka", bo każda nowa dostawa trafiała na kilka zakładów: 2251, 2401, 2501, 2651, a później 2751, 2951...

2952
Posty: 224
Rejestracja: 13 sty 2006, 13:01
Lokalizacja: Z przed komputera.

Post autor: 2952 » 25 lut 2012, 22:20

@Kamil1992: Jeśli jesteś zainteresowany spisem Ikarusów z lat 1978-1991 to daj znać na PW, gdyż dysponuję takowym.
Ikarus 280.37A #5411 - Najlepszy Ikarus na świecie :)

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 26 lut 2012, 11:21

1000 pisze:Dotyczyło to tylko pierwszej 200-ki wozów przegubowych, dla których zarezerwowano zakres tablic WAA 501C - 700C (dla wozów odpowiednio 2001-2200)
Pozwolę się nie zgodzić z tym twierdzeniem-bowiem nie dotyczyło to tylko wozów z R-7.
Taki na przykład :[b] 2294'- WAA 894 C[/b] rocznik 1978 także podlegał temu systemowi identyfikacji.Tak więc dotyczyło to także innych wozów z tych roczników, stacjonujących w innych zakładach .
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 26 lut 2012, 17:56

potrzebuję miesiące dostaw Ikarusów 260 na Ostrobramską.

1243 - 1250
1251 - 1260
1261 - 1270
1271 - 1280
1281 - 1305
1306 - 1316
1319 - 1320
1332 - 1335

Z góry dziękuję

A jeśli ktoś posiada jeszcze daty powrotów z remontu w Jelczu następujacych PR 110 U to też bym poprosił

4422 ,4459 ,4464 ,4475 , 4497 , 4536, 4543,4556 (pierwsza dostawa w stanie wojennym)
4425, 4463 ,4471 ,4509, 4521 , 4605 (kremowo brązowe)
4412, 4413 ,4420, 4428 ,4455 ,4478,4483, 4500 ,4557,4604 ,4606, 4608, 4613 (biało czerwone)
4479 ,4568, 4576, 4578 , 4580 ,4581 (kremowo czerwone)
4555, 4569, 4574 (kremowo jasno czerwone)
4537,4562 (kremowo czerwone z białymi zderzakami)
4520,4600, 4603 (biało brązowe)
4453, 4515 (brązowe - nietypowe malowanie)
4481 ,4487 (żółto czerwone)
4461,4467,4476,4501,4514,4558,4602
4517,4542,4570 (biało czerwone)
4529,4553,4572 (kremowo czerwone)
4561 (kremowo czerwony)


oraz po remontach na Włościańskiej z numerami bocznymi (tramwajówkami)

4405,4429,4480 (pomarańczki)
4424,4477,4489,4490,4503,4549 (jasno czerwone)
4403,4408,4411,4533,4577 (wiśniowe)
4504 (jasno czerwone )


z góry dziekuje za pomoc

ODPOWIEDZ