Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lut 2012, 23:12

4. Czym dla pasażera, a czym dla gminy różni się linia L-x od 7xx.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
michalek^
Posty: 329
Rejestracja: 14 lis 2011, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalek^ » 02 mar 2012, 20:51

Ale prezydent Legionowa kręci!! Kilka cytatów:
www.legionowo.pl
Obrazek
Pytanie:
Pana cytat z odpowiedzi z dnia 01.03. \"W weekendy bezpośrednio do stacji PKP Legionowo dojechać można autobusem 736.\" Pan chyba kpi sobie z mieszkańców. Częstotliwość 736 jeden kurs na 2 godziny to ma być dojazd do stacji?? Lepsze rozwiązanie linia dowozowa L płatna jak w ZTM z określoną częstotliwością np 15 min szczyt 30 min poza?? Powiem Pan była sonda ale jej zasady były utrudnione sms lub osobista wizyta.

Odpowiedź:
Panie Waldku, w konsultacjach w sprawie połączeń ZTM wzięły udział 2224 osoby, i śmiało można uznać, że było to najpopularniejsze pod względem frekwencji badanie opinii w naszym mieście. Przeważająca większość naszych mieszkańców posiada telefony komórkowe, więc wysłanie SMSa było najłatwiejszym sposobem badania opinii. Dla tych, którzy komórki nie posiadają uruchomiliśmy punkt w Ratuszu. Z 1723. legionowian głosujących przez SMS aż 1195 wybrało opcję drugą, czyli brak zmian w komunikacji, a 528 osób opowiedziało się za wariantem pierwszym (skrócenie tras autobusów 723 i 731 do pętli przy Mickiewicza oraz uruchomienie linii dowozowej „L”). Spośród ankiet wypełnionych w urzędzie również zwyciężył wariant drugi, na który oddano 498 głosów. Wariant pierwszy zyskał uznanie jednej osoby. 2 ankiety nie wskazywały żadnego rozwiązania. Mieszkańcy zadecydowali więc, że nie potrzebują linii dowozowej "L" i są zadowoleni z obecnych połączeń. Natomiast miasto nie może pozwolić sobie na uruchomienie kolejnej linii dowozowej, jeżdżącej w weekendy - uruchomienie linii przez ZTM na wniosek gminy wiąże się z finansowaniem tej linii w 100%, zamiast 40% jakie płacimy za zwykłe połączenia. Pozdrawiam

Pytanie:
Panie Prezydencie, jak Pan widzi jest wiele skarg i wniosków dotyczących komunikacji na terenie Legionowa. Mało jest linii, mało kursów. Do tego linia dowozowa do PKP lub linie L realizowane są pojazdami turystycznymi z założenia zaprojektowanymi i przeznaczonymi do transportu na dalsze odległości, co jest totalnym absurdem i mija się z celem. Jak Pan się przekonał ciężko jest z firmami które mogłyby obsługiwać takie połączenia i ciężko z egzekwowaniem punktualności. Dlatego uważam, że takie miasto jak nasze (a może i cały powiat) zasługują na własne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Własna mała flota odpowiednich pojazdów. Realizujemy wtedy przewozy na terenie miasta/powiatu, płatne/bezpłatne, stajemy do konkursów na obsługę eLek itp. I to także plus w kwestii powstającego centrum komunikacyjnego. Ot taki pomysł. Pozdrawiam.

Odpowiedź:

Panie Mateuszu, zadaniem własnym gminy jest zapewnienie komunikacji lokalnej na terenie gminy. Legionowo jest jednym z mniejszych obszarowo miast, na naszym terenie kursują 4 linie ZTM, dwie linie dowozowe L9 i L10, dwie bezpłatne linie - z Grudzi do centrum miasta oraz linia dowozowa do PKP. Gmina dotuje linie ZTM oraz finansuje linie bezpłatne. Posiadanie własnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego jest opłacalne jedynie w przypadku dużych gmin, obsługujących całą aglomerację. W przypadku Legionowa linie ZTM oraz S-9 kosztują nas zaledwie 40% kosztów ich utrzymania, jeżeli posiadalibyśmy własne Przedsiębiorstwo koszt wyniósłby 100% co odbiłoby się na cenie biletów dla naszych mieszkańców. Poza tym w tej chwili mieszkańcy mają możliwość podróżowania na wspólnym bilecie koleją, autobusami,metrem i tramwajami - w przypadku posiadania własnego, gminnego przedsiębiorstwa, musieliby opłacać oddzielne bilety Zapewniam Pana, że obecna sytuacja jest najbardziej ekonomiczną i wygodną dla mieszkańców. A niepunktualność kursowania linii dowozowej wyjaśnimy z przewoźnikiem. Pozdrawiam

Pytanie:

Proszę o podanie wiadomości na temat zastępstwa komunikacyjnego za zlikwidowany autobus 801 z pl.Kościuszki w kierunku przychodni Mediq

Odpowiedź:
Panie Romanie, Autobus linii 801 zlikwidowany został przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w zamian ZTM uruchomił linię strefową uzupełniającą L9, kursującą od ul. Kościuszki w kierunku przychodni Mediq (przystanek Błękitne Centrum). Rozkład autobusu dostępny jest na stronie ZTM http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=182&l=1&q=L-9. Pozdrawiam

Pytanie:

Witam! Czemu darmowy autobus na pkp jeździ tak niepunktualnie? Druga sprawa, czemu nie ma kursów weekendowych? Przecież ludzie w weekendy też pracują, uczą się (studiują). Pozdrawiam!

Odpowiedź:
Panie Maćku, z powodu dużej ilości skarg na punktualność autobusu dowozowego przeprowadzimy kontrolę, po której wyjaśnimy sprawę z przewoźnikiem. Natomiast w kwestii kursów weekendowych - liczba i czas kursowania autobusu jest zoptymalizowany tak, żeby obsługiwać jak największą liczbę pasażerów. Proszę pamiętać, że autobus jest bezpłatny, co oznacza, że w całości finansowany ze środków gminnych. W oparciu o posiadane na ten cel fundusze postanowiliśmy zaoferować więcej kursów w dni powszednie, zamiast kursów weekendowych. W weekendy bezpośrednio do stacji PKP Legionowo dojechać można autobusem 736. Pozdrawiam
To jest śmieszne.. najpierw dziwna sonda dla osób którym łatwiej jeździć 7xx na gapę, albo są przyzwyczajeni do dotychczasowego transportu. Potem proponowanie 736 kursującego co 2 godziny z Mickiewicza jako dowozówki na PKP (ten darmobus jeździ aż z L-wo Przystanek). Następnie przypisywanie sobie eLek, a to jedynie zasługa gmin Wieliszew i Nieporęt oraz SKMemki, a na koniec pisanie "w zamian ZTM uruchomił linię strefową uzupełniającą L9" z czego jak napisałem, sam nie uruchomił tylko na wniosek Wieliszewa, a poza tym fajna alternatywa 801 ](*,) ](*,) ](*,)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 mar 2012, 21:49

uruchomienie linii przez ZTM na wniosek gminy wiąże się z finansowaniem tej linii w 100%, zamiast 40% jakie płacimy za zwykłe połączenia
W przypadku Legionowa linie ZTM oraz S-9 kosztują nas zaledwie 40% kosztów ich utrzymania, jeżeli posiadalibyśmy własne Przedsiębiorstwo koszt wyniósłby 100% co odbiłoby się na cenie biletów dla naszych mieszkańców.
W zasadzie o co mu chodzi? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 mar 2012, 22:31

michalek^ pisze: Dla tych, którzy komórki nie posiadają uruchomiliśmy punkt w Ratuszu. Z 1723. legionowian głosujących przez SMS aż 1195 wybrało opcję drugą, czyli brak zmian w komunikacji, a 528 osób opowiedziało się za wariantem pierwszym (skrócenie tras autobusów 723 i 731 do pętli przy Mickiewicza oraz uruchomienie linii dowozowej „L”). Spośród ankiet wypełnionych w urzędzie również zwyciężył wariant drugi, na który oddano 498 głosów. Wariant pierwszy zyskał uznanie jednej osoby. 2 ankiety nie wskazywały
Przy tak durnej ankiecie to dziwne, że więcej osób nie opowiedziało się za brakiem zmian.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
michalek^
Posty: 329
Rejestracja: 14 lis 2011, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalek^ » 02 mar 2012, 23:12

Bastian, MeWa, niestety, musze to napisać, że prezydent mojego miasta niestety robi się coraz bardziej żałosny, o tych 40procentach pisze już od dobrego czasu, ciągle ta sama wymówka, w wywiadach w tv też, a ludzie CIĄGLE się skarżą a on nie widzi problemu... Poza tym, po to został wybrany aby wiedział sam co jest dla miasta najlepsze a nie mydlił oczy jakimiś sondami za przeproszeniem z dupy wziętymi...

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2103
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 02 mar 2012, 23:56

Ciągle te same wymówki, durna ankieta i ogólny spadek atrakcyjności komunikacji miejskiej w Legionowie. W wypowiedziach pana prezydenta można zauważyć ciągłe zrzucanie winy na ZTM. Nie chce mi się wierzyć że ZTM dąży do pogorszenia oferty komunikacyjnej. Wszystko to, jest raczej spowodowane oszczędnościami na komunikacji urzędu miasta. Jako przykład można podać chociażby rozkłady jazdy z ubiegłych lat:
2006r. - linie 723 i 801 zapewniające łączną częstotliwość w szczycie popołudniowym co 5 min.
2007r - 2011r - linie 723, 731, i 801 zapewniające łączną częstotliwość również co 5 min.
Obecnie - linie 723 i 731 zapewniają częstotliwość co 7.5 min
Jedyny plus zmian to pojawienie się S-9, ale to nie zmienia faktu że mieszkańcy Os. Młodych mają najgorszą komunikację od wielu lat - dawniej co 10 min w szczycie, później co 15, a teraz jedynie co 30 min =; Jeśli zmiany pójdą dalej w tym kierunku, to Legionowo zostanie najgorzej skomunikowaną podwarszawską gminą ](*,)

Jacenty
Posty: 77
Rejestracja: 03 lis 2006, 0:45
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Jacenty » 06 mar 2012, 0:10

Na stronie gminy Piaseczno pojawiła się ankieta odnośnie zmian na linii 739:

http://www.piaseczno.eu/ankiety/index.p ... =Y&lang=pl
W związku z licznymi wystąpieniami mieszkańców Józefosławia oraz Julianowa, a także w nawiązaniu do spotkania z mieszkańcami w dn. 23.02.2012, dotyczącego usprawnienia komunikacji na tym obszarze przedstawiamy warianty poprawy obsługi transportowej. Prosimy o wybranie jednej z poniższych propozycji. Wyniki ankiety pomogą w wybraniu najbardziej pożądanej społecznie opcji. Termin obowiązywania ankiety: 05 – 25 marca 2012 r.

Czy jesteś za:

Wybierz jedną z następujących odpowiedzi

1. Wprowadzeniem jednego dodatkowego autobusu na linię 739 w porze porannego szczytu pomiędzy godz. 7 i 8. Wprowadzenie zmiany – II kwartał 2012 r.

2. Wymianą autobusów linii 739 w godzinach szczytu na autobusy o większej pojemności – bez zmiany częstotliwości dotychczasowych kursów.
Wprowadzenie tej zmiany wymaga przebudowy prawo skrętów: ul. Wilanowska – Geodetów oraz ul. Wilanowska – Kameralna. Wymagana jest również likwidacja dotychczasowej pętli przy szkole i ustawienie dwóch przystanków przelotowych na ul. Kameralnej. Przebudowa po stronie Gminy Piaseczno – koszt ok. 80 tys. zł. Przewidywany termin wprowadzenia tej zmiany – IV kwartał 2012 r.

3. Zmianą trasy linii 739 zgodnie z załącznikiem graficznym: załącznik graficzny W kierunku Piaseczna: Metro Wilanowska - … - Wilanowska – Cyraneczki – Julianowska – Kameralna – Wilanowska – Cyraneczki – Julianowska -… Szkolna. Ulica Kameralna staje się drogą jednokierunkową dla autobusu. Obsługa taborem o większej pojemności.
Wprowadzenie tej zmiany wymaga przebudowy określonej w wariancie 2 oraz lewoskrętu: ul. Wilanowska – Cyraneczki. Niezbędna jest również likwidacja dotychczasowej pętli przy szkole i ustawienie dwóch przystanków przelotowych na ul. Kameralnej po stronie szkoły (jeden w kierunku Piaseczna i jeden w kierunku Warszawy) oraz jednego przystanku na ul. Cyraneczki. Przebudowa po stronie Gminy Piaseczno – koszt ok. 90 tys. zł. Przewidywany termin wprowadzenia tej zmiany – IV kwartał 2012 r.

4. Skróceniem trasy autobusu, które spowoduje zwiększenie częstotliwości kursów. Skierowanie linii 739 na trasę: PKP Jeziorki – Karczunkowska – Puławska – Mysiadło – Geodetów – Wilanowska – Kameralna – Julianowska – Geodetów – Puławska – PKP Jeziorki.
W tym rozwiązaniu autobus nie będzie dojeżdżał do centrum Piaseczna ani do Metra Wilanowska, co spowoduje, że częstotliwość kursowania ulegnie wówczas dwukrotnemu zwiększeniu (do 10 min w szczycie i ok. 15-20 min. poza szczytem. Do obsługi krótszej trasy skierowana byłaby ta sama liczba wozów. Jednocześnie pasażerowie mogliby skorzystać z oferty kolejowej i precyzyjnie zaplanować sobie czas dojazdu, w sposób niezależny od korków na ul. Puławskiej. Natomiast pasażerowie chcący kontynuować podróż w kierunku Metra Wilanowska mieliby zapewnioną przesiadkę w kursującą również z dużą częstotliwością linię 709 (poza godzinami szczytu zapewniona zostałaby odpowiednia koordynacja rozkładów jazdy linii 709 i 739 w celu dopasowania przesiadek). Przewidywany termin wprowadzenia tej zmiany – IV kwartał 2012 r.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5417
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 mar 2012, 14:42

Czwarty punkt konsultowany z ZTM? Przecież podobno za odcinek Warszawski gminy nie płacą, wiec co to za oszczędność by była? Równie dobrze za więcej kursów do M. Wilanowska rachunek powinien być taki sam co za większą częstotliwość do Jeziorek :-k .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 mar 2012, 14:44

Rachunek i owszem. Ale plan brygadowy może być bardziej skłonny do przyjęcia takiego rozwiązania.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 mar 2012, 14:02

LIPKÓW 03 funkcjonujący dla linii L-6 i L-7 jako warunkowy w obu kierunkach.
W obu kierunkach? Gdzie to jest i w jaki sposób?

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 550
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 07 mar 2012, 15:03

MichalJ pisze:
LIPKÓW 03 funkcjonujący dla linii L-6 i L-7 jako warunkowy w obu kierunkach.
W obu kierunkach? Gdzie to jest i w jaki sposób?
Przy skrzyżowaniu Mościckiego i Paschalisa-Jakubowicza jest placyk z krzyżem a teraz i z przystankiem, który można zaliczyć w dwóch kierunkach.
Obrazek

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 08 mar 2012, 15:42

konri pisze:Jeśli zmiany pójdą dalej w tym kierunku, to Legionowo zostanie najgorzej skomunikowaną podwarszawską gminą ](*,)
Oj chyba się nie zgodzę zobacz jak wygląda sprawa Lini ZTM w Otwocku i Karczewie

Czy ktoś się orientuje czemu pozostałem gminy maja linie "L" dowozowe do kolei a w Józefowie, Otwocku i Karczewie tego brakuje

Jedyna linia dzienna to jest historyczne już 702 i mam wrażenie ze muchy wozi i linia N75 co do jej obłożenia to się nie będę wypowiadał ale podejrzewam ze jest podobnie

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 mar 2012, 16:07

Nxo pisze:Czy ktoś się orientuje czemu pozostałem gminy maja linie "L" dowozowe do kolei a w Józefowie, Otwocku i Karczewie tego brakuje
Widocznie w urzędach gmin stwierdzili, że nie warto się tym zajmować, bo ludzie sobie poradzą. :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 mar 2012, 16:15

A Minibusy przypadkiem nie mają tam swoich lokalnych linii?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2012, 16:26

Nxo pisze: Jedyna linia dzienna to jest historyczne już 702 i mam wrażenie ze muchy wozi i linia N75 co do jej obłożenia to się nie będę wypowiadał ale podejrzewam ze jest podobnie
N75 jest bardzo potrzebne, kontrolerzy muszą mieć jak spokojnie spędzić noc :term:

[ Dodano: |8 Mar 2012|, 2012 16:26 ]
reserved pisze:A Minibusy przypadkiem nie mają tam swoich lokalnych linii?
W których honorują bilety ZTM?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ