Komunikacja miejska w Wawrze
Moderator: Wiliam
A proszę:Krzysiek_S pisze:Chyba mam inne doświadczenia w tej kwestii. Jakieś przykłady na Twoja tezę?
Pomysł remontu Kościuszkowców do niedawna nikogo nie obchodził. Jak teraz nie mogą wyjechać i wrócić przez Marsa to zaczynają coś przebąkiwać. Autobus z Wawra do pętli Marysin też im nie potrzebny, "bo to my jeździmy do nich, a nie oni do nas". Jak zorganizować festyn w Wawrze to oczywiście jest walka o to żeby to było na Marysinie. Takie mam mniej więcej doświadczenia z ich działaczami Powyższe nie dotyczy Marcina Kurpiosa, bo to zupełnie inny typ człowieka
-
- Posty: 5121
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
-
- Posty: 5121
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Na ostatniej komisji inwestycyjnej i wcześniej zostało zaproponowane kilka postulatów przez radnych:
1. puszczenie linii autobusowej zachodnim odcinkiem Przewodowej[ tutaj poszła nawet uchwała- wszyscy za].
2. przedłużenie linii 215 do PKP Gocławek[ to już pisałem].
3. zachowanie linii Z19 jako linii stałej na ciągu Borków - Juhasów + skierowanie linii 119 na Zwoleńską + wzmocnienie 213.
4. zastanowienie się nad linią na Mozaikowej [ przeciw radnych dla progów ] .
5. ponowne zastanowienie się nad ogólną reformą komunikacji.
6. linia do PKP Anin[ pisałem wcześniej].
Był też Pan ze stowarzyszenia które jest za przejęciem przez metro warszawskie linii kolejowej na odcinku Otwock- Pruszków lub do Lotniska + zagłębienie linii .
Były jakieś rysunki. Jednak radni z tego co pamiętam na końcu odrzucili ten pomysł uchwałą, tylko nie pamiętam już z jakiego powodu.
Więc znowu będzie zaproszony do Wawra przedstawiciel ZTM.
Oczywiście radni zdają sobie sprawę , że wprowadzenie proponowanych zmian dopiero będzie możliwe koło listopada/ grudnia tego roku, czyli po zakończeniu budowy kolektora "w"
1. puszczenie linii autobusowej zachodnim odcinkiem Przewodowej[ tutaj poszła nawet uchwała- wszyscy za].
2. przedłużenie linii 215 do PKP Gocławek[ to już pisałem].
3. zachowanie linii Z19 jako linii stałej na ciągu Borków - Juhasów + skierowanie linii 119 na Zwoleńską + wzmocnienie 213.
4. zastanowienie się nad linią na Mozaikowej [ przeciw radnych dla progów ] .
5. ponowne zastanowienie się nad ogólną reformą komunikacji.
6. linia do PKP Anin[ pisałem wcześniej].
Był też Pan ze stowarzyszenia które jest za przejęciem przez metro warszawskie linii kolejowej na odcinku Otwock- Pruszków lub do Lotniska + zagłębienie linii .
Były jakieś rysunki. Jednak radni z tego co pamiętam na końcu odrzucili ten pomysł uchwałą, tylko nie pamiętam już z jakiego powodu.
Więc znowu będzie zaproszony do Wawra przedstawiciel ZTM.
Oczywiście radni zdają sobie sprawę , że wprowadzenie proponowanych zmian dopiero będzie możliwe koło listopada/ grudnia tego roku, czyli po zakończeniu budowy kolektora "w"
-
- Posty: 5121
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Porządek obradMeWa pisze:Krzysiek_S pisze:Był też Pan ze stowarzyszenia które jest za przejęciem przez metro warszawskie linii kolejowej na odcinku Otwock- Pruszków lub do Lotniska + zagłębienie linii .
Komisji Inwestycyjnej
w dniu 22 marca 2012r. godz.17:30
1. Przyjęcie porządku obrad komisji.
2. Rozpatrzenie pism, które wpłynęły do komisji:
- utwardzenie ul. Sieniawskiej (Falenica)
3. Omówienie spraw i wniosków zgłoszonych przez:
- radnego Sławomira Kacprowicza,
- radnego Mirosława Gotowca,
- radnego Włodzimierza Zalewskiego.
4. Zapoznanie się z wnioskiem p. Andrzeja Kiełczowskiego dotyczącego budowy metra na trasie Otwock – Warszawa – Pruszków.
5. Sprawy różne.
W Otwocku też byli.
Linia Otwocka pisze:Metro do Otwocka?
Aleksandra Czajkowska
To nie żart primaaprilisowy choć brzmi niewiarygodnie. Grupa mieszkańców Wawra wystąpiła do władz z inicjatywą budowy metra na linii Otwock - Pruszków
Pomysł jest taki, aby wykupić od PKP jedną parę torów wraz z terenem co pozwoli, zdaniem mieszkańców, szybko i tanio wybudować metro od Otwocka do Pruszkowa. Na trasie Otwock-Pruszków od wielu lat kursują pociągi podmiejskie PKP, na jednych odcinkach po wydzielonych torach, na innych wspólnie z pociągami dalekobieżnymi. Długość całej trasy to 36 km. Obecnie czas przejazdu wynosi ok. 70 min. Szybko i tanio? - "Główną zaletą tej linii metra jest fakt, że cała trasa już istnieje co eliminuje konieczność wykupu gruntów i robienia kosztownych tuneli pod miastem. Czas budowy tej linii mógłby być niewspółmiernie krótki na tle innych linii. Byłoby to przedsięwzięcie bez porównania tańsze niż w przypadku linii pierwszej i obecnie rozpoczętej drugiej linii metra, a efekty porównywalne" - czytamy w piśmie mieszkańców, którzy przekonują - Korzyści byłyby ogromne, a wpływ metra na zmniejszenie ruchu samochodów osobowych na tym kierunku nie mniejszy. Obliczanie tych korzyści, a także kosztów budowy wymaga jednak fachowej analizy - piszą. Badanie "gruntu" Pierwszym krokiem zawiązanego w tym celu "Stowarzyszenia na Rzecz Budowy Metra" jest pozyskanie jak najszerszego poparcia społeczeństwa i władz miejscowości, których problem dotyczy. W piśmie z 13 lipca br. Stowarzyszenie zwróciło się do prezydenta Otwocka z prośbą o wyrażenie opinii na ten temat i ewentualne zadeklarowanie swojego udziału w uruchomieniu tego przedsięwzięcia. Przekazali też wstępną analizę celowości i możliwości budowy tej linii metra. - Postanowiliśmy rozpocząć nasze działania od zbadania opinii władz miast i dzielnic leżących wzdłuż tej linii - czytamy w piśmie do prezydenta. Otwockie władze do pomysłu podchodzą z niedowierzaniem. Czy to ma sens ? - Jest to inicjatywa społeczna, której nie chcę komentować, możemy dyskutować co dalej zrobimy. Każdą inicjatywę społeczną trzeba szanować, ale czy takie coś ma w ogóle sens o tym trzeba porozmawiać - mówi prezydent Zbigniew Szczepaniak. Na razie z pismem mieszkańców Wawra zapoznali się radni z komisji budżetu i inwestycji. Euforii i dyskusji nie wywołało. - Od zaproszenia do realizacji to jest jeszcze długa droga, a wszystko tkwi w szczegółach - skomentował jedynie przewodniczący komisji Dariusz Piętka. - To jest specyficzna inicjatywa, która coś wymyśliła, a resztę chce zrzucić na samorząd - dodał prezydent. Metro lepsze od SKM-ki Zdaniem pomysłodawców budowy metra władze Warszawy powinny jak najszybciej zlecić wykonanie kompleksowej, techniczno-ekonomicznej analizy budowy tej linii metra. - Jeśli stosunkowo niedrogą analizę zaczniemy dziś, to jest szansa, że metro powstanie za kilka lat. Jeśli nie zaczniemy to nie powstanie nigdy. Powstaną za to "potworki" w rodzaju "dwupoziomowego" skrzyżowania w Międzylesiu, a dojazd do miejscowości położonych wzdłuż tej linii będzie trwał coraz dłużej mimo "Szybkiej Kolei Miejskiej", szybkiej z nazwy i z kształtu, który bardziej pasuje do szybkości 300 km/h, niż do 31 km/h - a taka jest średnia prędkość SKM. Zasada "parkuj i jedź" będzie naprawdę działać dopiero po uruchomieniu wiarygodnego, często i regularnie kursującego metra - przekonują mieszkańcy.
-
- Posty: 5121
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów