Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 31 sty 2012, 22:48

A jak funkcjonowały dotychczasowe pragotrony i elektroniczne wyświetlacze na peronie trzecim?
Obsługa zdejmuje.

Moi mili. Zgodnie z SIWZ na SIDP na stacji Warszawa Centralna zostaną zamontowane czujniki zarówno na wjeździe jak i wyjeździe z części peronowej stacji.

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że dopiero niedawno rozpoczął się montaż pierwszych elementów systemu.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

metron

Post autor: metron » 01 lut 2012, 15:28

MichalJ pisze:
przewoz pisze: Tak, chyba że wklepią opóźnienie albo obsługa sama "zdejmie" informację.
Idiotyzm na maksa. Nikt nie będzie wklepywał opóźnienia o minutę, a kasowanie wyświetlania, gdy pociąg jeszcze stoi (i pewnie ktoś do niego dobiega) to absurd.
Żaden idiotyzm, ten system mam okazję przetestować niemal codziennie na Gdańskim .
To jest dopiero kompletna paranoja, system ogłasza wjazd i odjazd pociągu który jeszcze nie raczył pojawić się na stacji, zanim pojawi się w peronach potrafi minąć ponad 5 minut
Ostatnio czekałem na pociąg do Nasielska który zniknął z tablic już po kilku minutach a odjechał opóźniony po 25 minutach oczywiście bez żadnej informacji, po prostu pociąg widmo
Komputerowy głos ogłasza że pociąg do xxxx stoi w peronach, wychodzę wszystkie perony puste, pociąg wjeżdza po kilku minutach
Od kiedy korzystam z Gdańskiego na tablicach jeszcze nigdy nie widziałem informacji o opóźnieniu
System został zaprogramowany, pociągi jeżdzą jak chcą, dezinformację mamy wzorcową
Jeszcze do tej pory w niedzielę czy święta na tablicach nie wyświetla się część pociągów co potęguje wrażenie

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 lut 2012, 16:10

metron pisze:Żaden idiotyzm, ten system mam okazję przetestować niemal codziennie na Gdańskim .
To jest dopiero kompletna paranoja, system ogłasza wjazd i odjazd pociągu który jeszcze nie raczył pojawić się na stacji, zanim pojawi się w peronach potrafi minąć ponad 5 minut
Bywam na Gdańskim średnio 2-3 razy w miesiącu i zawsze natykam się na tą sytuację. Zawsze uważałem, że technika ma wspomagać ludzi, a nie ich przerastać.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 01 lut 2012, 19:43

przewoz pisze: Poza tym no bez przesady... To operator ma rządzić systemem. Jeżeli wie, że pociąg odjedzie z opóźnieniem, to to wklepie i zdejmie informację po odjeździe.
W systemach starszych (pragotrony klapkowe w Mińsku, Miłosnej etc) informacja o pociągu znika po 3 minutach od planowego odjazdu (o ile nie wklepano opóźnienia). To oczywiście przesada..
Taki sam system działa na WWO i Śródmieściu- te 180 sekund można zmniejszyć lub zwiększyć. Na obu wymienionych przeze mnie stacjach pociąg ,,spada'' z tablic po 5 minutach od planowego odjazdu, chyba że operator wpisze większe opóźnienie.
Na Wschodniej - oprócz tego co napisałem wyżej - pociąg automatycznie ,,spada'' z tablic jeżeli zostanie wygaszony semafor. W takiej sytuacji jeżeli pociąg dalej stoi w peronach trzeba wpisywać taki pociąg ręcznie

[ Dodano: |1 Lut 2012|, 2012 19:45 ]
To jest dopiero kompletna paranoja, system ogłasza wjazd i odjazd pociągu który jeszcze nie raczył pojawić się na stacji, zanim pojawi się w peronach potrafi minąć ponad 5 minut
Byleś w Poznaniu przed remontem dworca- identycznie jak piszesz było tam. Czyżby na Gdańskim zainstalowano system z Poznania?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 01 lut 2012, 21:11

metron pisze:Żaden idiotyzm, ten system mam okazję przetestować niemal codziennie na Gdańskim .
To jest dopiero kompletna paranoja, system ogłasza wjazd i odjazd pociągu który jeszcze nie raczył pojawić się na stacji, zanim pojawi się w peronach potrafi minąć ponad 5 minut
Ostatnio czekałem na pociąg do Nasielska który zniknął z tablic już po kilku minutach a odjechał opóźniony po 25 minutach oczywiście bez żadnej informacji, po prostu pociąg widmo
Komputerowy głos ogłasza że pociąg do xxxx stoi w peronach, wychodzę wszystkie perony puste, pociąg wjeżdza po kilku minutach
Podobnie jest niestety w Sulejówku, Woli Grzybowskiej czy Wesołej. Zgłaszane wiele razy, drogą mniej lub bardziej oficjalną - odpowiedź zawsze jedna: "niedasię" poprawić.
noidea

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 lut 2012, 22:16

rufio198 pisze:Byleś w Poznaniu przed remontem dworca- identycznie jak piszesz było tam.
Ciągle tak jest.
Żeby uzmysłowić sytuację, opiszę na przykładzie:
godzina 8.00, zapowiedź: "pociąg intercity ze Szczecina do Warszawy Wschodniej wiedzie na tor przy peronie trzecim, planowy odjazd pociągu godzina ósma trzydzieści, wagony od czoła pociągu ustawione są w następującej kolejności "3, wagon pierwszej klasy, 4, wagon pierwszej klasy, 5, wagon restauracyjny...." (zapowiedź dotycząca kolejności wagonów - opcjonalna)

I tak dalej. Oczywiście pociąg jeszcze długo nie wjedzie, ale zapowiedziany jako "odjedzie z...". Kto nie zna Poznania, ten będzie gonił na peron :D

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 01 lut 2012, 23:01

Mimo tej wady, Poznań przynajmniej ma najbardziej wyraźne zapowiedzi w całej Polsce.
My mamy Ivonę (mowa o Gdańskim oraz niektórych przystankach na linii do Siedlec). Więcej chyba nie muszę pisać...
noidea

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 02 lut 2012, 13:07

Adam G. pisze:My mamy Ivonę (mowa o Gdańskim oraz niektórych przystankach na linii do Siedlec). Więcej chyba nie muszę pisać...
Mamy Ivonę w metrze, co jest jakimś słabym żartem...
Jakby nie można było nagrać tak jak nagrano zapowiedzi przystanków w Warszawie.
Adam G. pisze:Mimo tej wady, Poznań przynajmniej ma najbardziej wyraźne zapowiedzi w całej Polsce.
Teraz na Centralny też nie można narzekać ;)

wiaterek
Posty: 52
Rejestracja: 15 gru 2010, 11:25
Lokalizacja: Józefów

Post autor: wiaterek » 02 lut 2012, 13:13

Dobrze by było też poinformować Panią/e które zapowiadają pociągi na Wschodnim.
Mnie osobiście razi jak słyszę za każdym razem: "Pociąg Inter Syty". :)

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lut 2012, 13:27

Akcent bostońsko-ciechanowski może ma.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 mar 2012, 11:25

To chyba nawet według numeru pociągu.
A widziałeś numer pociągu ,,816'' z W-wy Wschodniej do Góry Kalwarii? Ewentualnie ,,701'' z W-wy Zachodniej do Dęblina?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 mar 2012, 13:17

Hmmmm.... no to tak... Ciekawe.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 mar 2012, 20:47

Coraz bardziej mnie zastanawia numeracja tych linii a'la KM.
Mińsk Mazowiecki widziałem już oznakowany na 4 różne sposoby. W tym wszystkim, jedyną wspólną cyfrą było zero, podobnie jak jest to wspólną cyfrą dla pozostałych kierunków.
A najlepiej wyglądają składy 2xEN57, gdzie jedna jednostka jest oznakowana 20x, a druga 30y :)
Dobrze, że na Skierniewicach na 3xEN57 jeszcze nie ustawiono 10x, 10y i 10z na trzeciej jednostce :)
Wie ktoś, gdzie tu logika?
Na razie tylko pogorszenie czytelności wyświetlaczy.

kamil
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:39

Post autor: kamil » 27 mar 2012, 21:08

Na tłuszczańskiej dominują numerki z szóstką np. 606, 603 -gdzie 6 to zapewne nr linii wg KM, a 05 ,06 nie wiem.Stacja końcowa?
Na pociągach z Zachodniego do Tłuszcza jest 26xx czyli linia 2 i 6 wg KM, a reszta :?:

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 mar 2012, 21:22

2901 Tłuszcz :arrow: Ostrołęka
Obrazek

ODPOWIEDZ