Solaris Urbino 18

Moderatorzy: JacekM, Dantte

solariskuba

Post autor: solariskuba » 25 mar 2012, 16:38

SG pisze:
Kozik pisze:Nie jakiś tam inny tylko spełniający normę emisji spalin EURO4 Pozostałe z serii 82XX oraz z serii 84XX spełniąją tylko EURO3
To teraz przydało by się abyś wyjaśnił czym się różni EURO3 od EURO4.
EURO 4 nie zanieczyszcza tak środowiska jak EURO 3.

michciop
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:47

Post autor: michciop » 03 kwie 2012, 19:02

Mimo, że jestem pasażerem chcę zwrócić uwagę na coś, co leży także w interesie przewoźnika. Chodzi o przyciski stop/otwieranie drzwi w tych modelach. Niestety ponad 95% ludzi nie rozpracowało jeszcze zasady działania tych klawiszy i nie wie, że wystarczy nacisnąć raz, żeby drzwi się otworzyły, a biorąc pod uwagę, że drzwi rozpoczynają otwieranie po całkowitym zatrzymaniu lub nawet ułamek sek po, gorączkowo i nerwowo naciskają przed, po i w czasie otwierania, lub trzymają cały czas ze strachu przed nie otwarciem się nowoczesnych drzwi. Dlatego w trosce o długożytność tych klawiszy proponuję, zeby umieścić naklejki z informacją(albo wręcz nadrukować napis, naklejki zerwą) nad guzikami "Nacisnąć 1 RAZ przed wysiadaniem". Czy takie oznakowanie jest realne?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 kwie 2012, 19:05

Można, tylko po co? Wierzysz, że ktokolwiek by tego przestrzegał? No i czy problem zużywania się przycisków nie jest trochę wydumany? Częściej widzę je fizycznie uszkodzone, niż niesprawne, bo Polak nie wciska, Polak napierdala.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 kwie 2012, 19:31

To nie jest wina pasażerów, że cześć taboru ma osobne przyciski STOP i DRZWI, do tego DRZWI nie działające przed zatrzymaniem.

Markosek
Posty: 157
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:31

Post autor: Markosek » 03 kwie 2012, 19:47

Szeregowy_Równoległy pisze:Można, tylko po co? Wierzysz, że ktokolwiek by tego przestrzegał? No i czy problem zużywania się przycisków nie jest trochę wydumany? Częściej widzę je fizycznie uszkodzone, niż niesprawne, bo Polak nie wciska, Polak napierdala.
Do tego dochodzi dziwna maniera klikania STOP na każdym przystanku, niektórym co mądrzejszym zdarza się klikać nawet w Centrum. Przyzwyczajenia z nocnych czy jak?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 kwie 2012, 20:40

Markosek pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Można, tylko po co? Wierzysz, że ktokolwiek by tego przestrzegał? No i czy problem zużywania się przycisków nie jest trochę wydumany? Częściej widzę je fizycznie uszkodzone, niż niesprawne, bo Polak nie wciska, Polak napierdala.
Do tego dochodzi dziwna maniera klikania STOP na każdym przystanku, niektórym co mądrzejszym zdarza się klikać nawet w Centrum. Przyzwyczajenia z nocnych czy jak?
Przyzwyczajenia z tego, że w niektórych autobusach STOP-em otwierasz drzwi ("ciepły przycisk"). o naprawdę nie wina pasażerów, że w prawie każdej partii autobusów przyciski wyglądają inaczej i działają inaczej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 kwie 2012, 20:58

Dlatego moim zdaniem niech sobie pasażerowie wciskają te przyciski do upojenia, nie ma co ich ograniczać. Dodatkowo pasażerowie na wszelki wypadek wolą wcisnąć cokolwiek, żeby mieć pewność, że żaden ciepły guzik nie uniemożliwi wejścia/wyjścia. Tylko, cholera, z wyczuciem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 03 kwie 2012, 20:58

Najfajniej to wygląda w Jelczach M 181/121 M które nie posiadają CG (oczywiście te starsze,nie mam tu na myśli wozów 49xy), zaś wiele osób usiłuje sobie przyciskiem "STOP" otwierać drzwi;)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 kwie 2012, 21:02

Widziałem ludzi, próbujących NŻ w Ikarusie otworzyć drzwi od środka. Mi to pasuje, lepiej, żeby pasażerowie wciskali wszystko, co da się wcisnąć w nadziei, że to CG, niż mieliby durnieć na myśl o konieczności wciśnięcia czegokolwiek.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 03 kwie 2012, 21:44

mobil one pisze:Najfajniej to wygląda w Jelczach M 181/121 M które nie posiadają CG (oczywiście te starsze,nie mam tu na myśli wozów 49xy), zaś wiele osób usiłuje sobie przyciskiem "STOP" otwierać drzwi;)
W MANach NG313 też przyciskiem STOP przy 1-szych drzwiach próbują otworzyć drzwi.

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 03 kwie 2012, 21:47

Wszystkie STOP-y wszystkich typów autobusów przegrywają z „otwieraniem” drugich drzwi swinga przyciskiem potrzeby wysunięcia rampy. Mój ulubiony typ pasażera – ten, co ogląda się później z dumą na te drzwi, po czym zostaje na przystanku :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 kwie 2012, 21:48

michciop pisze:lub trzymają cały czas ze strachu przed nie otwarciem się nowoczesnych drzwi.
Ja trzymam rękę na przycisku (ale go nie wciskam), żeby po zatrzymaniu się autobusu wcisnąć jak najszybciej. Źle?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 03 kwie 2012, 22:01

Mi się podoba zasada działania CG w nowych solarisach jak w swingach. Naciskasz raz i otwierają się automatycznie na przystanku.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 kwie 2012, 0:11

JKTpl, Jak się nie otworzą, to pasażer na....ala po właściwym przycisku pięścią. Gdyby nagranie z kamer zewnętrznych puszczać na monitorach wewnątrz, to może by to pomogło.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 04 kwie 2012, 0:25

Szeregowy_Równoległy pisze:Widziałem ludzi, próbujących NŻ w Ikarusie otworzyć drzwi od środka.
Jeszcze lepiej jak wciskają te czerwone na zewnątrz od awaryjnego otwierania. Widziałem - ktoś biegł, ikarus już odjeżdżał, dobiegający nacisnął przycisk, drzwi się otworzyły, przystankowy nie załapał, kierowca nie zauważył i tak jechał z otwartymi.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ