EURO 4 nie zanieczyszcza tak środowiska jak EURO 3.SG pisze:To teraz przydało by się abyś wyjaśnił czym się różni EURO3 od EURO4.Kozik pisze:Nie jakiś tam inny tylko spełniający normę emisji spalin EURO4 Pozostałe z serii 82XX oraz z serii 84XX spełniąją tylko EURO3
Solaris Urbino 18
Mimo, że jestem pasażerem chcę zwrócić uwagę na coś, co leży także w interesie przewoźnika. Chodzi o przyciski stop/otwieranie drzwi w tych modelach. Niestety ponad 95% ludzi nie rozpracowało jeszcze zasady działania tych klawiszy i nie wie, że wystarczy nacisnąć raz, żeby drzwi się otworzyły, a biorąc pod uwagę, że drzwi rozpoczynają otwieranie po całkowitym zatrzymaniu lub nawet ułamek sek po, gorączkowo i nerwowo naciskają przed, po i w czasie otwierania, lub trzymają cały czas ze strachu przed nie otwarciem się nowoczesnych drzwi. Dlatego w trosce o długożytność tych klawiszy proponuję, zeby umieścić naklejki z informacją(albo wręcz nadrukować napis, naklejki zerwą) nad guzikami "Nacisnąć 1 RAZ przed wysiadaniem". Czy takie oznakowanie jest realne?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Można, tylko po co? Wierzysz, że ktokolwiek by tego przestrzegał? No i czy problem zużywania się przycisków nie jest trochę wydumany? Częściej widzę je fizycznie uszkodzone, niż niesprawne, bo Polak nie wciska, Polak napierdala.
Do tego dochodzi dziwna maniera klikania STOP na każdym przystanku, niektórym co mądrzejszym zdarza się klikać nawet w Centrum. Przyzwyczajenia z nocnych czy jak?Szeregowy_Równoległy pisze:Można, tylko po co? Wierzysz, że ktokolwiek by tego przestrzegał? No i czy problem zużywania się przycisków nie jest trochę wydumany? Częściej widzę je fizycznie uszkodzone, niż niesprawne, bo Polak nie wciska, Polak napierdala.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Przyzwyczajenia z tego, że w niektórych autobusach STOP-em otwierasz drzwi ("ciepły przycisk"). o naprawdę nie wina pasażerów, że w prawie każdej partii autobusów przyciski wyglądają inaczej i działają inaczej.Markosek pisze:Do tego dochodzi dziwna maniera klikania STOP na każdym przystanku, niektórym co mądrzejszym zdarza się klikać nawet w Centrum. Przyzwyczajenia z nocnych czy jak?Szeregowy_Równoległy pisze:Można, tylko po co? Wierzysz, że ktokolwiek by tego przestrzegał? No i czy problem zużywania się przycisków nie jest trochę wydumany? Częściej widzę je fizycznie uszkodzone, niż niesprawne, bo Polak nie wciska, Polak napierdala.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Dlatego moim zdaniem niech sobie pasażerowie wciskają te przyciski do upojenia, nie ma co ich ograniczać. Dodatkowo pasażerowie na wszelki wypadek wolą wcisnąć cokolwiek, żeby mieć pewność, że żaden ciepły guzik nie uniemożliwi wejścia/wyjścia. Tylko, cholera, z wyczuciem.
Najfajniej to wygląda w Jelczach M 181/121 M które nie posiadają CG (oczywiście te starsze,nie mam tu na myśli wozów 49xy), zaś wiele osób usiłuje sobie przyciskiem "STOP" otwierać drzwi;)
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Widziałem ludzi, próbujących NŻ w Ikarusie otworzyć drzwi od środka. Mi to pasuje, lepiej, żeby pasażerowie wciskali wszystko, co da się wcisnąć w nadziei, że to CG, niż mieliby durnieć na myśl o konieczności wciśnięcia czegokolwiek.
Mi się podoba zasada działania CG w nowych solarisach jak w swingach. Naciskasz raz i otwierają się automatycznie na przystanku.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jeszcze lepiej jak wciskają te czerwone na zewnątrz od awaryjnego otwierania. Widziałem - ktoś biegł, ikarus już odjeżdżał, dobiegający nacisnął przycisk, drzwi się otworzyły, przystankowy nie załapał, kierowca nie zauważył i tak jechał z otwartymi.Szeregowy_Równoległy pisze:Widziałem ludzi, próbujących NŻ w Ikarusie otworzyć drzwi od środka.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9