Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 kwie 2012, 10:35

Michał J pisze:
Walas pisze: EN97-002 to może i wyjechała, ale na jazdę próbną, ale nie było jej w ruchu liniowym, bo jak by była to by jeździła codziennie a nie jeździ. Z tego co wiem to przygotowują jej wyjazd na święta.
Wiem co widziałem. 30 marca były dwie EN97 w ruchu. Nie wiem czy przez cały dzień, czy na jeden kurs, ale jechał liniowo, a nie technicznie.
Który to był kurs(o której godzinie) jechała ta EN97-002? Bo dziś ZTCW to EN97-002 wyjechała na "chrzest bojowy" ;-)

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 04 kwie 2012, 16:42

jakoś ok 9 - 10 jechała w kierunku Warszawy (przez Pruszków)

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 05 kwie 2012, 11:15

Michał J pisze:jakoś ok 9 - 10 jechała w kierunku Warszawy (przez Pruszków)
To tak:
Odjazdy z Pruszkowa między 9:05 a 10:05:
9:05-EN94-15+26
9:20-EN94-16+19
9:35-EN94-08+35
9:50-EN94-04+33
10:05-EN94-03+40

A EN97-002 swoją premierę miała 3 kwietnia o 17:35 z Grodziska do Warszawy.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 05 kwie 2012, 13:05

Może między 10 a 11. Nie noszę notesu przy dupie żeby zapisywać wszystko co widziałem.

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 12 kwie 2012, 21:43

Powiedzcie czemu jedna z nowych EN97 zawsze stoi w zajezdni? Dzisiaj stały dwie, ale ostatnio jeździła 002, stała 001 i na odwrót. Czyżby nie wiedzieli na jaki obieg dać drugą z nich :-k ?

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 kwie 2012, 21:45

xavee pisze:Powiedzcie czemu jedna z nowych EN97 zawsze stoi w zajezdni? Dzisiaj stały dwie, ale ostatnio jeździła 002, stała 001 i na odwrót. Czyżby nie wiedzieli na jaki obieg dać drugą z nich :-k ?
Ostatnio coś się z EN97 dzieje, bo wczoraj jedna z nich wyjechała dopiero o 17:35 z Grodziska a dziś żadna nie jeździ ;-)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 kwie 2012, 9:44

http://www.rynek-kolejowy.pl/32168/Jest ... dnione.htm

Piszą, co zrobili, a czego nie w drugiej sztuce, względem pierwszej.
Poręcze (i uchwyty) – zbyt mało, za wysoko zamontowane, niekorzystne rozmieszczenie – uwagi uwzględnione. W układzie poręczy wprowadzono następujące zmiany:
Dodatkowe poręcze pionowe w przestrzeni drzwi wejściowych – zlokalizowane przy 6 z 8 pomostów wejściowych (oprócz drzwi zlokalizowanych najbliżej kabin maszynisty, w których znajdują się platformy dla wjazdu wózków)
Dodatkowe poręcze pionowe w wagonach z podwyższoną podłogą (w sekcjach zakończonych bez kabiny maszynisty) – dodatkowe 4 szt. na każdy z członów pojazdu.
Dodatkowe poręcze pionowe w wagonach środkowych, w których rozmieszczono siedziska w układzie 2+2, poręcze pionowe wyprowadzone od siedzisk do dodatkowych poręczy poziomych podsufitowych
Dodatkowe poręcze poziome podsufitowe w wagonach środkowych, wyprofilowane nad siedziskami w układzie 2+2
Poręcze poziome w sekcjach obniżonej podłodze obniżone do wysokości ok. 2 m. Jest to aktualna wysokości poręczy w pojazdach serii EN94. Poręcze poziome w sekcjach z podwyższoną podłogą (przy kabinie maszynisty oraz w sekcji „ślepej” bez kabiny maszynisty) zostaną obniżone w kolejnych pojazdach – 003 lub 004 (wymaga to zastosowania zupełnie nowych, odpowiednio wyprofilowanych poręczy)
Poręcze pionowe zamocowane tuż przy drzwiach wejściowych wyprofilowane w kierunku wnętrza pojazdu (zamiast prostych w pojeździe nr 001)
W kolejnych pojazdach planowane jest ponadto zamontowanie dodatkowych poręczy poziomych poprzecznych w sekcjach z obniżoną podłogą – łączących poręcze poziome podsufitowe rozmieszczone wzdłuż osi pojazdu
Siedziska – zbyt mało, za wąskie, rozmieszczone zbyt blisko siebie, niekorzystny układ – uwagi na obecnym etapie nie mogły być uwzględnione

Po przeanalizowaniu z producentem taboru różnych wariantów modyfikacji układu siedzisk – na podstawie uwag nadesłanych przez pasażerów (w szczególności tych odnoszących się do sekcji pojazdu, w której podłoga jest podwyższona – sekcja „ślepa” bez kabiny maszynisty) w zakresie koniecznej ingerencji w konstrukcję ścian i podłogi oraz wpływu na ogólną pojemność pojazdu (w każdym przypadku ograniczenie liczby miejsc stojących) na obecnym etapie realizacji dostaw zadecydowaliśmy o odstąpieniu od wprowadzania modyfikacji w odniesieniu do tego elementu.
Należy ponadto zaznaczyć, że dla znaczącej części pasażerów podróżujących w porannym szczycie przewozowym (w tym na najbardziej obciążonym odcinku pomiędzy Komorowem i Warszawą) szczególnie istotne jest zajęcie miejsca przynajmniej stojącego, zaś średni czas podróży statystycznego pasażera kształtuje się w przedziale 25-30 min.
Zbyt duże opóźnienie otwarcia drzwi – uwagi uwzględnione: rezygnacja z zastosowania regulowanej zwłoki
Informacja pasażerska na monitorach LCD – uwagi uwzględnione: zaprogramowana nowa prezentacja
Mało profesjonalne zapowiadanie głosowe przystanków – uwagi uwzględnione: nagrane nowe komunikaty
Zbyt cicha informacja głosowa – uwagi uwzględnione: regulacja natężenia nowo nagranych komunikatów
Brak dostatecznej synchronizacji zapowiedzi głosowych z informacjami wyświetlanymi na monitorach – uwagi uwzględnione: obydwa rodzaje zapowiedzi zostały ze sobą skorelowane i dostosowane do skróconych wskazań funkcji przebytej drogi.
Zbyt duży hałas emitowany przez pojazd – uwagi uwzględnione: obniżenie natężenia hałasu stacjonarnego
Niski poziom zabezpieczeń dla przewozu rowerów – uwagi uwzględnione: rezygnacja z obrotowego uchwytu (mocowanego do poręczy pionowej) na rzecz pasów zamontowanych w ścianie bocznej.
Zbyt wąskie stopnie w korytarzu – stopnie prowadzące z części pojazdu z obniżoną podłogą do tzw. części „ślepej” (zakończonej bez kabiny maszynisty) – uwagi nie mogły być uwzględnione – obecny układ wynika z konstrukcji pojazdu oraz wymogów wytrzymałościowych pudła pojazdu
Duża niespokojność jazdy pociągu – uwagi uwzględnione: regulacja stopni usprężynowania pojazdu
Kolor obić siedzisk oraz kolor poręczy – zastosowane barwy według założeń mają nawiązywać do barw firmowych (biały-czerwony-niebieski)
Duża przerwa pomiędzy podłogą pojazdu a krawędzią peronu – tego rodzaju sytuacja według obserwacji ma miejsce w sporadycznych przypadkach – w przeważającej mierze przy peronach łukowych; po wycofaniu z eksploatacji wszystkich zespołów trakcyjnych serii EN94 w celu lepszego wpisywania się pojazdu EN97 w perony zlokalizowane na łukach nie jest wykluczona ewentualna ich przebudowa.
Zbyt gwałtowne hamowanie pociągu – Jest to odczucie subiektywne i w sporej mierze zależy od maszynisty prowadzącego dany pojazd
Modyfikacja półek bagażowych – uwagi uwzględnione: od pojazdu nr 3 lub nr 4 półki bagażowe zostaną nieznacznie skrócone.

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 17 kwie 2012, 18:00

Wie ktoś może ile te EN97 mają okresu gwarancji?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2012, 19:02

Jutro do Grodziska Mazowieckiego ma przyjechać EN97-003, a dzień później EN97-004.

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 23 kwie 2012, 19:28

ashir pisze:Jutro do Grodziska Mazowieckiego ma przyjechać EN97-003, a dzień później EN97-004.
Tak zgadza się. Dziś w nocy ma przyjechać na PKP Pruszków.

manyg1
Posty: 10
Rejestracja: 24 kwie 2012, 8:13

Post autor: manyg1 » 24 kwie 2012, 8:37

Dzisiaj rano widziałem EN97-001 na bocznicy przy terminalu kontenerowym PKP Pruszków. Chyba wraca do Bydgoszczy na na poprawki. http://www.garnek.pl/manyg1/20521329/en97-001

manyg1
Posty: 10
Rejestracja: 24 kwie 2012, 8:13

Post autor: manyg1 » 24 kwie 2012, 23:39

I co? Przyjechał EN97-003?

[ Dodano: |25 Kwi 2012|, 2012 09:33 ]
Sam muszę sobie odpowiedzieć :) Przyjechał... dzisiaj rano :) http://www.garnek.pl/manyg1/20536387/en97-003

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 25 kwie 2012, 21:16

manyg1 pisze:I co? Przyjechał EN97-003?

[ Dodano: |25 Kwi 2012|, 2012 09:33 ]
Sam muszę sobie odpowiedzieć :) Przyjechał... dzisiaj rano :) http://www.garnek.pl/manyg1/20536387/en97-003
O 20:20 wyjechała na próbę z Grodziska do Warszawy.

manyg1
Posty: 10
Rejestracja: 24 kwie 2012, 8:13

Post autor: manyg1 » 26 kwie 2012, 7:21

Dzisiaj rano między 7.00-7.10 holowana pokonała łącznicę 004. Widziałem na własne oczy :)
Było też dwóch paparazzich :) Mam nadzieję, że opublikują swój materiał.

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 26 kwie 2012, 10:15

manyg1 pisze:Dzisiaj rano między 7.00-7.10 holowana pokonała łącznicę 004. Widziałem na własne oczy :)
Było też dwóch paparazzich :) Mam nadzieję, że opublikują swój materiał.
Tak zgadza się. EN97-004 Ok. 9:00 dotarła do Grodziska.

ODPOWIEDZ