Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 02 kwie 2012, 20:24

marcin89 pisze:Trochę szkoda... Wystarczy że są te elfy i już były głupie tłumaczenia, że na linii S9 są za krótkie perony #-o Mam nadzieję, że to ostatni taki przetarg, a w przyszłości powróci się do składów takich jak 19we (wymiarowo).
Mogą dokupić czteroczłonowe elfy do tych sześciowagonowych (pojedyncze składy nawet w ramach zamówienia uzupełniającego), to da razem 107,85 + 75,25 = 183,10 m.
Do sześciowagonowego nawet pięciowagonowy elf by pasował: 107,85 + 91,55 = 199,40 m czyli na styk :)

Ciekawe czy 35WE będą mogły jeździć razem z 19WE.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 02 kwie 2012, 20:43

szparag pisze:Ciekawe czy 35WE będą mogły jeździć razem z 19WE.
Nawet jeżeli będzie możliwość sprzęgnięcia tych jednostek to i tak w normalnych warunkach eksploatowania to się nie zdarzy :)

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 kwie 2012, 7:22

Wygląda najlepiej ze wszystkiego co do tej pory pojawiło się na torach pomimo że na samym początku wizualizacja była jeszcze lepsza. Bardzo dużo daje tutaj dobre malowanie, właśnie TA czerwień powinna być na autobusach w nowym malowaniu. Oby tylko awaryjność była na poziomie 19WE.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 03 kwie 2012, 16:33

marcin89 pisze:
szparag pisze:Ciekawe czy 35WE będą mogły jeździć razem z 19WE.
Nawet jeżeli będzie możliwość sprzęgnięcia tych jednostek to i tak w normalnych warunkach eksploatowania to się nie zdarzy :)
Jeśli przewoźnik zażyczy sobie takiej opcji to nie ma problemu... producent taboru i podzespoły takie same(mała różnica), mogą być trudności z oprogramowaniem. Taka ciekawostka... ELFy padają, bo nie ma dobrego, stabilnego przejścia na połaczeniach pomiedzy składami (iskrzenie) i komputer pokładowy jako bardzo czuły element sterowania sygnalizuje awarię - jeśli nie rozłaczymy na sprzęgu (oczywiscie po ustaniu problemu trzeba ponownie połączyć) - to dalej bedzie komputer zawieszony, pomimo próby resetowania. Chyba, ze samoczynnie ustanie problem połączenia to zdarzy się CUD i system się odblokuje.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 kwie 2012, 19:53

Aż mi się nie chce wierzyć, że to sprzęg to powoduje. Chyba, że duże zakłócenia na tej sieci (CAN?) to wtedy owszem, się zgodzę. Ale i na to są lekarstwa.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 04 kwie 2012, 8:44

Bzdura. Jak magistrala CAN o potencjale 5V i prądach rzędu miliamperów może powodować iskrzenie. Czasem trzeba się zastanowić zanim się coś napisze.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 kwie 2012, 10:05

Tak na marginesie, to w takich sytuacjach stosuje się coś jak "powercan" o potencjale wyższym, bodaj 24 lub 48V. Ale to i tak daleko do iskrzenia. Prędzej zakłócenia.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 04 kwie 2012, 23:25

Może z tym "iskrzeniem" przedobrzyłem lub nie tak napisałem....

faktycznie występują zakłócenia generowane przez niestabilne połaczenie pomiedzy składami... (udowodnione na połaczeniu 2x SA135). Jak jedzie w pojedynkę to nie ma problemu, gdy jedzie w podwójnej trakcji to są problemy i dzieją się "CUDA". Po rozłaczeniu wszystko wraca do normy(wymieniano kilka takich sprzęgów - po 2-3 dniach problem powracał).
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 05 kwie 2012, 6:52

Zgadza się tutaj bardziej chodzi o jakość połaczenia. Problem tego typu był na AKM-ach. Stosowanie magistrali CAN na klawiaturach starego typu musiało się skończyć tragicznie. Sterowanie potencjałami 5-cio woltowymi pojazdu który komunikuje się z drugim pojazdem przez klawiatury które sie ciągle syfią i mają zaśniedziałe palce jest po prostu niemożliwe. Problem wyeliminowany został poprzez zastąpienie klawiatury klasycznej (palce męsko-męskie) klawiaturami takimi jak na flirtach (o palcach żeńsko-męskich) gdzie palece pokryte są powłoką ze złota i na dodatek wchodzą w siebie eliminując pracę (tarcie) palców o siebie w czasie jazdy,

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 kwie 2012, 8:49

W tym momencie dziwię się wielce, że nie potrafią tego dobrze zrobić... Doświadczenie mają.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 kwie 2012, 14:54

Obrazek

Pytanie

Szanowny Panie Prezydencie. Dlaczego te niby lepsze i nowoczesne pociagi robia tyle hałasu.. tego nie da sie dłużej zniesc. Przy osiedlu kozłowka przejezdza mnóstwo pociągów które swym bardzo głośnym trąbieniem w koncu doprowadza kogos do zawału... a oprócz tego co noc staja dwa pociagi skm które przez cała noc sa włączone syczą i hałasuja nawet przy zamknietym oknie ciezko jest zasnac. Moze by Pan w tej sprawie cos zrobił bo niedługo mieszkancy zaczna wybijac okna jesli sie tio nie zmieni. mieszkanka os.kozłówka

(Kasia , 05-04-2012)

Odpowiedź:

Pani Kasiu, szczerze mówiąc, to nie podzielam Pani opinii na temat nowego taboru. Z moich obserwacji wynika, że pociągi typu Elf są znacznie cichsze od swoich poprzedników. Maszyniści nie trąbią bez powodu - zapewne okoliczni mieszkańcy przechodzą przez tory w niedozwolonych miejscach. Oczywiście w imieniu mieszkańców zapytamy zarząd ZTM dlaczego silniki pociągów nie są wyłączane na czas nocnego postoju. Z poważaniem
http://www.legionowo.pl/pl/strefa-miesz ... fraza-;s-2
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 kwie 2012, 21:22

oooo... to będą może chociaż profesjonalne odpowiedzi... na takie liczę, koledzy z SKM, czemu ZTM ma odpowiadać.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 05 kwie 2012, 22:19

przewoz pisze: koledzy z SKM, czemu ZTM ma odpowiadać.
Bo to ZTM jest organizatorem i emituje bilety. Poza tym, to ZTM firmuje wszystko swoim logiem. Właśnie dlatego ZTM powinien odpowiadać.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 kwie 2012, 22:37


Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 11 kwie 2012, 10:15

zaciekawiło mnie zdjęcie z tematu o wypadkach
Obrazek
czy dobrze rozumiem ze jak elf padnie na szlaku a za nim utknie kibelek to nie będzie możliwości ściągnięcia zawalidrogi ??

ODPOWIEDZ