Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 mar 2012, 15:27

Którzy jednak mają (nikłą) szansę zauważyć, że akurat na tej trasie TLK nie odbiega standardem od EIC.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 01 kwie 2012, 16:40

KwZ pisze:Którzy jednak mają (nikłą) szansę zauważyć, że akurat na tej trasie TLK nie odbiega standardem od EIC.
Jestem też ciekawy, czy rzeczywiście codziennie nie będzie odbiegać. Znając IC, pokusa wysłania czegoś gorszego "bo to TLK" będzie tak silna, że raz na jakiś czas będzie się to zdarzać.
noidea

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 07 kwie 2012, 21:40

MeWa pisze:Bo jest remont i pociąg co raz dłużej jedzie.
Co ciekawe jednocześnie przyspieszył na odcinku Bydgoszcz-Tczew o ok. godzinę. Coś tam dłubali, że taka radykalna poprawa?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 07 kwie 2012, 22:57

Z rok czasu jak nie dłużej remontowali tam tory. Zresztą dalej robią tam tory
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lip 2012, 15:32

W tablicach T2/T9 w wykazach UKE pojawił się prefiks 738, zastrzeżony dla PKP PLK (które na dodatek jest oznaczone jako operator infrastrykturalny... Czyżby (choćby częściowe) przejście z radia na GSM? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 lip 2012, 8:15

Wolfchen pisze:W tablicach T2/T9 w wykazach UKE pojawił się prefiks 738, zastrzeżony dla PKP PLK (które na dodatek jest oznaczone jako operator infrastrykturalny... Czyżby (choćby częściowe) przejście z radia na GSM? :-k
Na razie to się średnio zanosi - to pewnie cały czas przygotowania do GSM-R na Legnica - Węgliniec. Nie zmienia to faktu, że w używanie GSM-R jako łączności "głosowej" to ja póki co średnio wierzę - raczej na początek to tylko transmisja danych.

A to, że operator infrastrukturalny - co w tym dziwnego?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lip 2012, 12:51

kveld pisze:Na razie to się średnio zanosi - to pewnie cały czas przygotowania do GSM-R na Legnica - Węgliniec.
Najpewniej, choć wcześniej mieli prefiks 666 6 - a teraz mają całość na (teoretycznie) 999 999 numerów. Tak jakby chcieli poszerzyć możliwości GSM R.
kveld pisze:A to, że operator infrastrukturalny - co w tym dziwnego?
Budowa infrastruktury jednak sporo kosztuje, więc na tak mały zasięg by chyba taniej wyszło wykupić usługi u kogoś po prostu i działać na profilu zbliżonym do MVNO... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 lip 2012, 15:46

Wolfchen pisze:
kveld pisze:A to, że operator infrastrukturalny - co w tym dziwnego?
Budowa infrastruktury jednak sporo kosztuje, więc na tak mały zasięg by chyba taniej wyszło wykupić usługi u kogoś po prostu i działać na profilu zbliżonym do MVNO... :-k
Żaden "niekolejowy" operator infrastrukturalny nie spełni wymagań GSM-R. Gdyby to miała być tylko łączność głosowa i inne pochodne to ok, ale na poziomie transmisji na rzecz ETCS poziomu od drugiego w górę to zaczyna się problem gęstości stacji, szybkości przekazania danych itp itd.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lip 2012, 16:01

Niby tak, ale to też nie wyklucza czegoś w rodzaju NetWorks-a w wydaniu kolejowym - zabawa w sieć całkowicie autonomiczną oznacza konieczność startowania w przetargu na częstotliwości w UKE (a tych już tak wiele nie zostało na 900 MHz). No, chyba, że gdzieś się znajdzie ustaowowy wyjątek, który TK da możliwość obejścia przetargów. :-k

:arrow: Problemy są przy dużych prędkościach, wtedy ciężko by było uzyskać dobrą jakość połączenia.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2012, 0:06

Konstruktor pisze:Obrazek

Źródło: SSC
Zakończenie toru kolejowego na p.o. (a może stacji - w każdym razie jeden tor i nie będzie żadnego rozjazdu) przy PL Lublin. Zastanawia mnie, po co za kozłem ten piach i płyty krawędziowe - nie mogli już tam tego szarego bruku ułożyć? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 wrz 2012, 8:17

Busiarstwa nie zwalczą, trolejbusów przegubowych nie kupią, ale na pociąg do portu lotniczego z "dwiema operacjami w tygodniu" (Ok, przesadzam, jeszcze czartery do Egiptu :p ) pieniądze są, heh.

A zasypka musi być, bo krajowe przepisy podobno nic innego nie znają. To samo jest na Okęciu w sensie lotniska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2012, 10:46

Ale na Okęciu zasypka jest przed kozłem, a tutaj mi chodzi o piach za kozłem ;)

Jeszcze dojdzie rzecz jasna tarcza zaporowa.

PS. Na ś.p. Fabrycznym za kozłami był od razu chodnik, ZTCP... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 wrz 2012, 9:04

Dość smutny i w wielu miejscach trafny (niestety) tekst nie tylko o kolei...

http://mittel-europa.tumblr.com/post/31 ... pie-pogody
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2012, 13:58

Szczerze: on jest nibytrafny. Faktologicznie mija się w wielu miejscach z prawdą, a fundamentalna teza o tym, jakoby transport publiczny w 1987 funkcjonował sprawnie jest IMHO naciągana grubymi nićmi. Niemniej jednak warto przeczytać z uwagą, to prawda.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 21 wrz 2012, 14:18

fik pisze:Szczerze: on jest nibytrafny.
Bardzo trafne określenie. Faktem jest, że nie istnieje żadna sensowna wizja organizacji transportu publicznego w Polsce, co widać choćby po erozji Przewozów Regionalnych bezsensownie utworzonych i równie bezsensownie stopniowo likwidowanych. Widać to także po dramatycznym stanie komunikacji autobusowej (niesamowite rozdrobnienie PKS-ów, fatalny tabor, różne taryfy itd.). Z drugiej jednak strony tekst mocno trąci socjalizmem - nie do każdej wioski może dojeżdżać autobus co godzinę czy dwie i nie każda miejscowość w Polsce, przez którą przechodzą tory kolejowe, musi mieć bezpośrednie połączenie z Warszawą. Choć też faktem jest, że nawet istniejące połączenia zorganizowane są słabo - nawet z Poznania nie sposób dojechać do Warszawy na 9 rano (pierwszy pociąg dojeżdża obecnie na DWC o 9.04) - trzeba jechać nocnym (wyjazd 2.06), a jestem niemal pewien, że taki pociąg z Poznania o 5.45-6 (w Wawie ok 8.30) bardzo by się przydał.

ODPOWIEDZ