Co chciałem wiedzieć o metrze, ale wstydziłem się zapytać:)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 16 maja 2012, 11:58

MichalJ pisze:Ale metro boi się jechania na ostrze jak ognia
Z czego dokładnie to wynika?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 maja 2012, 12:00

A to już zapytaj w metrze, czy boją się wykolejenia, pojechania na zły tor, czy czego tam...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2012, 12:58

Na logikę, to najpewniej chodzi o wykolejenie... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 maja 2012, 13:25

Tak jak mówię - chyba przesadzają. To nie tramwaj.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 maja 2012, 14:07

Tramwaj? Tramwaje to na kierunku zwrotnym 70 na godzinę jeżdżą (co prawda wysokoperonowe, w Hanowerze i na rozjazdach kolejowych, ale w tunelu) :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 maja 2012, 14:18

No właśnie. Ale nie u nas :)

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 16 maja 2012, 21:47

To i ja skorzystam z obecności tego tematu i zapytam o coś, co pewnie ma już swoje lata. Co to jest?:
Obrazek

Stacja Metro Politechnika, wyjście w kierunku Nowowiejskiej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 maja 2012, 21:52

Próbka dekoracji stacji. Na jednym segmencie się skończyło, tak jak tu:
Obrazek
:) :)

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 17 maja 2012, 8:21

marcin3001 pisze:
MichalJ pisze:Ale metro boi się jechania na ostrze jak ognia
Z czego dokładnie to wynika?
To może ja zaspekuluję?
1. Eliminacja ewentualnych błędów ludzkich - gdyby rozpędzony pociąg nagle (wskutek błędu ustawienia zwotnicy) wjechał na tory techniczne, to pewnie byłoby od razu bardzo groźnie (w tunelu nie ma gdzie ,,bezpiecznie się wykoleić''). A tak trzeba: zatrzymać skład, zacząć cofać... Trudniej o pomyłkę. Na kolei w tunelach jeździ się szybko, ale mam wrażenie, że nasze metro to taka kolejka raczej (gdzie semafory wyjazdowe itp.?).
2. Na PKP najpopularniejsze są zwrotnice pozwalające jechać ,,na bok'' zaledwie 40 km/h. Ciekawy jestem, czy sygnalizacja w maszym metrze pozwala podać sygnał ,,wolna droga ze zmniejszoną prędkością''. Skoro taka SBL jest dwustawna (stój / wolna droga), to pewnie nie. Oczywiście, można zrobić zwolnienie stałe, które będzie praktycznie niepotrzebne, ale nie o to chodzi.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 17 maja 2012, 8:38

1. Jednak każdy rozjazd jest osłonięty semaforem, tak jak na dużej kolei. Położenie tego rozjazdu jest kontrolowane w urządzeniach, tak więc wjazd na zły tor odpada, bo będzie czerwone na semaforze. Mamy SOP, więc czerwonego nie przestrzelimy.

2. W metrze stosuje się jeszcze światło pomarańczowe, oznaczające właśnie ograniczenie do 40, więc tu problemu nie ma.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 17 maja 2012, 9:09

marcin3001 pisze:1. Jednak każdy rozjazd jest osłonięty semaforem, tak jak na dużej kolei. Położenie tego rozjazdu jest kontrolowane w urządzeniach, tak więc wjazd na zły tor odpada, bo będzie czerwone na semaforze. Mamy SOP, więc czerwonego nie przestrzelimy.

2. W metrze stosuje się jeszcze światło pomarańczowe, oznaczające właśnie ograniczenie do 40, więc tu problemu nie ma.
Dzięki. Ad. 2: miło mi to słyszeć.
W takim razie dołączam się do chóru zdziwionych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 maja 2012, 9:58

Na których semaforach jest pomarańczowy? Dałbym sobie rękę uciąć, że miażdżąca większość jest dwukomorowa, pomijając odcinek Bielański, bo jak tam jest, to nie wiem... :shock:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 maja 2012, 10:02


grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 17 maja 2012, 11:11

=D> T to chodziło! :-D Dzięki.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 maja 2012, 11:39

Kveld, bardzo fajny schemat.

Ja dodam kolejne zdziwienie: czy pociąg chcący jechać z STP na II linię będzie musiał na Politechnice zmienić tor na niewłaściwy? Gdyby dopuszczony był rozjazd w przeciwnym kierunku ("na ostrze"), to by tego problemu nie było.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ