Dwie taryfy na lotnisko?

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 21 maja 2012, 1:17

R-9 Chełmska pisze:Coś podobnego, tylko jeszcze bardziej pokopanego funkcjonuje w Lizbonie:
bilet na Aerobus jest droższy od zwykłego miejskiego, ale funkcjonuje jako dobowy w autobusach i tramwajach (ale nie działa w metrze :D) - i ludzie tam żyją!
Absurdy taryfowe zdarzają się nawet w najbardziej cywilizowanych krajach, co wcale nie znaczy że w tym przypadku musimy równać w dół :)
noidea

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 21 maja 2012, 15:58

I co z tego, że dwie taryfy. Posłużę się przykładem Londynu. W ramach tzw. biletów wspólnych wydawanych przez London Transport, czyli Autobus/tramwaj/metro/kolej metropolitarna, tzn np. bilet jednorazowy, czy Octopus Card lub Travel Card na lotnisko Heathrow w Londynie jeżeli chodzi o transport szynowy możemy dostać się tylko metrem, linią Picadilly lub autobusami oczywiście. Bilety te obowiązują we wszystkich pozostałych środkach komunikacji miejskiej London Transport ( odpowiednik naszego ZTMu ). Na lotnisko Heathrow mozna dostać się też szybciej korzystając z pociągów "Heathrow Express" lub "Heathrow Connect" odjezdzajacych z dworca Padington. Tam bilety wydawane przez London Transport nie obowiazuja, trzeba kupić zupełnie inny bilet, w innej dużo droższej taryfie. Z tą tylko róznicą, że metro londyńskie i te dwa rodzaje pociągów na trasie na lotnisko Heathrow korzystaja z zupełnie innych torów, pod lotniskiem korzystaja z roznych tuneli i na lotnisku maja też zupełnie inne stacje, ale taryfa biletowa jest inna. Z tego wynika, że nie ma nic dziwnego w kontekście połączenia warszawskiego, ze SKM i KM będą mieć różne taryfy. Ja mogę rzec, ze w Warszawie będzie dużo bardziej przejrzyście niż w Londynie, gdyż rozbieżne taryfy będą dotyczyć tylko biletów jednorazowych, wszystkie pozostałe bilety okresowe ZTM bedą honorowane w pociągach KM. W Londynie nawet biletów okresowych nie honoruje się w pociagach Heathrow Express i Heathrow Connect. :grin:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 maja 2012, 16:01

marko80 pisze: Ja mogę rzec, ze w Warszawie będzie dużo bardziej przejrzyście niż w Londynie, gdyż rozbieżne taryfy będą dotyczyć tylko biletów jednorazowych, wszystkie pozostałe bilety okresowe ZTM bedą honorowane w pociągach KM.
Ja bym się nie spodziewał, żeby zagraniczni turyści korzystali z biletów okresowych. Na lotnisko jednak jest spory odsetek podróży na jednorazowych biletach - tak wynika z moich (co prawda szczątkowych) obserwacji...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 21 maja 2012, 17:28

Wolfchen pisze:Ja bym się nie spodziewał, żeby zagraniczni turyści korzystali z biletów okresowych. Na lotnisko jednak jest spory odsetek podróży na jednorazowych biletach - tak wynika z moich (co prawda szczątkowych) obserwacji...


Wystarczy ich poinformować, że dobowy jest wygodniejszy, bo mogą jeździć wszystkimi pociągami itd, kupią. 12zł to dla nich jak za darmo. Właściwie patrząc na możliwości, jakie ten bilet daje, to i dla nas jest jak za darmo.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 21 maja 2012, 19:26

marko80 pisze:I co z tego, że dwie taryfy. Posłużę się przykładem Londynu.
A szkoda, bo przykład totalnie oderwany od warszawskiej rzeczywistości.
Heathrow Connect / Express odjeżdża z zupełnie innego miejsca niż metro, rozdzielność taryfowa jest wyraźna i oczywista.
W Warszawie będzie inaczej - jedna stacja, dwóch przewoźników i honorowanie tylko wybranych biletów. Dla turysty może się to okazać poważnie skomplikowanym systemem.
noidea

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 maja 2012, 0:47

Turysta zagraniczny sobie poradzi. Krajowy jechał na Okęcie, zamiast na lotnisko, ale zagraniczni są bardziej ogarnięci. Dziwne, że ZTM nie wytacza armat.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 maja 2012, 14:44

I problem rozwiązany, przynajmniej do końca Euro KM uznają wszystkie bilety ZTM w pociągach na lotnisko.

Ponadto tez od 1 czerwca podrozny mający bilet przewozow regionalnych za doplata 3,6 zl do biletu moze przez godzine korzystac z komunikacji. Godzine rozpoczecia przejazdu sam wpisuje sobie dlugopisem na bilet kolejowy.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 maja 2012, 14:46

RK pisze:SKM i KM będą wzajemnie honorować bilety jednorazowe podczas Euro

Przewoźnicy i organizator transportu rozwiążą też sprawę różnych biletów jednorazowych na podróż pociągiem z lotniska Chopina - Przygotowujemy porozumienie na czas Euro, na finiszu są rozmowy z Kolejami Mazowieckimi. Podczas mistrzostw pełna oferta ZTM będzie akceptowana w pociągach KM. Na pokładzie SKM będą obowiązywać bilety jednorazowe Kolei Mazowieckich - zapowiedział Ruta. Czy porozumienie będzie obowiązywać po mistrzostwach? Raczej nie. Problemem są rozliczenia pomiędzy spółkami.
http://www.rynek-kolejowy.pl/32968/Wars ... alnych.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 maja 2012, 14:57

rhemek pisze:Godzine rozpoczecia przejazdu sam wpisuje sobie dlugopisem na bilet kolejowy.
W momencie pojawienia się kontrolerów w pojeździe :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 maja 2012, 15:21

Nastepna luka w przepisach :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 maja 2012, 16:18

Skąd informacja o cenie 3,6?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 maja 2012, 16:29

gazeta stoleczna pisze:We wtorek podpisał też porozumienie z prezes Przewozów Regionalnych Małgorzatą Kuczewską-Łaską. W pociągach tej spółki od 1 czerwca będzie obowiązywać "Bilet warszawski". Dzięki temu podróżny za dopłatą 3,6 zł do przejazdu koleją ma też korzystać z komunikacji miejskiej w granicach Warszawy w ciągu dowolnie wybranej przez siebie godziny. Dokładny czas rozpoczęcia przejazdu tramwajem, autobusem, metrem czy SKM-ką napisze własnoręcznie na bilecie kolejowym.

Podobne porozumienie taryfowe ZTM zapowiada też ze spółką PKP InterCity. Urzędnicy pracują też nad wspólnym biletem na komunikację w Warszawie i Łodzi oraz w pociągach łączących oba te miasta. Według dyrektora Ruty miałby obowiązywać od końca 2012 r.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ko_na.html

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 maja 2012, 16:33

No to mamy legalny bilet 60minutowy za 3,60, super. :)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 maja 2012, 16:45

Ale musisz wykupić do niego jakiś bilet na trasę PR, więc może się nie opłacać :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 maja 2012, 16:46

rhemek pisze:Ale musisz wykupić do niego jakiś bilet na trasę PR, więc może się nie opłacać :)
Najtańszy bilet na trasę PR kosztuje 0,00.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ