Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 cze 2012, 22:32

przewoz pisze: Ty się nie śmiej, bo po wejściu lotniskowych od Służewca do Alej jest właśnie mniej więcej tyle par w każdą stronę, a czasem i więcej (od 15.00 do 16.00 i od 16.00 do 17.00 po 7 pociągów od Zachodniej na przykład, wplątane ze średnicy :)
No właśnie się śmieję, bo przy "mniej więcej takiej" liczbie pociągów rozwiązanie zrobiono iście bizantyjskie.

@kajo: w teorii niby wszystko jest, w praktyce skrzeczy - sprawdzałem. Gdybym nie wiedział, dokąd mam iść, to bym na podstawie przedstawionej informacji nie trafił. Pomijając fatalne wręcz pomieszanie terminala "A" z literkami stref "A-F", z brakiem konsekwencji na tablicach statycznych włącznie- tj pasażer dostaje na monitorze informację, że ma szukać literek C-D, po czym na suficie ma strzałkę "terminal A". Dobrze, że wielu wyjść z tej stacji nie ma, to w końcu trafi na powierzchnię, gdzie jakieś strzałki do literek (nie wiadomo, czy są to literki stref terminalu A, czy innych terminali A-F) są zrobione. A potem - radź se sam, bo do odlotów strzałek nie ma. A nie, przepraszam, jedną znalazłem - nad schodami statycznymi w "pasze" między placem buraczka a blaszaka...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1057
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 10 cze 2012, 22:57

W tunelu lotniskowym Vmax < 60km/h, wyjątkiem są łuki rozjazdowe o promieniu R-300 metrów, Vmax < 40km/h.
Załączniki
R-307.PNG

biedronp
Posty: 100
Rejestracja: 23 lut 2008, 0:37

Post autor: biedronp » 10 cze 2012, 22:58

.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 cze 2012, 23:54

Jak to nie ma na biletach "stref A-F"? Właśnie oglądam swój bilet i tam jest napisane "terminal A" :)

A - brakuje wyświetlacza z godzinami odjazdów pociągów przy wejściu na stację - tam gdzie będą kasy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

bepe
Posty: 3469
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 11 cze 2012, 0:25

W Warszawie, z tego, co się orientuję, cały terminal pasażerski jest "A", a strefy tudzież sektory są od A do F (co widać także po nowych nazwach przystanków autobusowych na lotnisku).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 cze 2012, 0:30

To faktycznie dziwne - wcześniej był terminal 1 i 2 chyba, a potem wydawało mi się, że zrezygnowali z terminali na rzecz mnóstwa sektorów :-k

EDIT: A tak w ogóle jaki sens ma nazywanie dawnych Terminali 1 i 2 mianem jednego Terminalu A? Po co w ogóle takie oznaczenie? :-k
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2012, 6:37

Żeby zmylić przeciwnika?

Swoją drogą, czy te "strefy" są gdzieś w samym lotnisku zaznaczone? Bo OIDP stanowiska odpraw, jak były trzycyfrowe, tak trzycyfrowe są...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24720
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 cze 2012, 7:11

Glonojad pisze:S1 dostaje dodatkową jednostkę na którejś stacji pośredniej itp. cuda, o których PKP się nie śniło.
Częstotliwość S-Bahna na średnicy też mają chyba na poziomie 2 minut i wszystko chodzi jak w zegarku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 13855
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 cze 2012, 7:25

Jeśli Twój wiek w profilu (20) jest prawdziwy, to proponuję odeślij świadectwo maturalne do MEN i złóż papiery do gimnazjum. Rozumiem, że współczesna szkoła nie uczy już myślenia, ale umiejętność samodzielnej obsługi google chyba jest w programie.
Nie wiem jak było kiedyś ale współczesna szkoła na pewno nie uczy myślenia. Tzn. uczy dostosowywania się do klucza.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2656
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 11 cze 2012, 8:15

Glonojad pisze:Swoją drogą, czy te "strefy" są gdzieś w samym lotnisku zaznaczone? Bo OIDP stanowiska odpraw, jak były trzycyfrowe, tak trzycyfrowe są...
Oprócz tego przy każdym samolocie wyświetla się jeszcze odpowiednia literka.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2012, 8:24

Tak jakby nie o to chodziło - co mi po literce na wyświetlaczu, jak później tej literki na lotnisku przy odpowiednich stanowiskach odpraw nie ma?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2656
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 11 cze 2012, 8:35

Glonojad pisze:Tak jakby nie o to chodziło - co mi po literce na wyświetlaczu, jak później tej literki na lotnisku przy odpowiednich stanowiskach odpraw nie ma?
Też są - na dowód zdjęcie (co prawda mało na nim widać, ale lotnisko jest dość słabo obfotografowane).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2012, 8:44

A, tak, literki na słupach. Niech będzie, choć raczej to powinny być tabliczki w poprzek ciągu pieszego, kierujące do odpowiednich stref, tak, jak to jest zwykle na lotniskach robione. A nie "rozglądaj się po suficie"...

A, słabe obfotografowanie lotniska mi nie przeszkadza - byłem, korzystałem, wiem z praktyki, jak to oznakowanie w rzeczywistości wygląda. Co innego zdjęcie, gdzie można paluszkiem pokazać, co innego - na żywo wyłuskać potrzebną informację z natłoku reklam okołoeurowskich itd.

Marudzę? Pewnie tak. Widocznie na zbyt wielu dobrze oznakowanych lotniskach byłem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 cze 2012, 15:25

Co ma do tego wszystkiego kolej? Wysiadający ze 175 inne sektory zobaczy?

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 861
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 11 cze 2012, 21:46

Glonojad pisze:Garść moich uwag na świeżo:

1. Informacja. Jest do bani. Gdy się z pociągu wysiada, jest się zaskakiwanym strefami "A-F" terminalu, których na bilecie znaleźć nie sposób; z wyświetlanymi na ekranie też się tak sobie pokrywają. Do tego, jak wiadomo, na parterze mamy przyloty - o kierunku dojścia do odlotów (BTW, powinny być to kolejne ruchome schody!) info 0, zanim się do hali przylotów nie wejdzie... kosmos.

Dodatkowo w drodze powrotnej - koniecznie muszą się pojawić terminale o najbliższym odjeździe w hali przylotów! Wiadomo by było, czy trzeba gnać (oczywiście też informacja o czasie dojścia), czy można jeszcze wziąć kawę albo choćby kupić soczek w jednym z dwóch kiosków w wejściu do stacji podziemnej.

2. Tunel pieszy, którego brakuje - otóż nie brakuje go IMHO wcale. Wystarczyłby kawałek daszku doprowadzający do parkingów przed przylotami (plus oczywiście dojście na poziom odlotów, ale tego tunel nie rozwiąże a nawet, rzekłbym, wprost przeciwnie). Nie wiem, może po demolce "buraczka" będzie to jakoś sensownie rozwiązane, ale na dziś ciągnięcie pieszych w poziomie -1 do lotniska, które zbudowane jest w poziomach 0 i +1 wydaje mi się głupie.

3. Organizacja ruchu. Oczywiście, w Monachium jest lepiej (dwie linie, każda co 20, w miarę na zmianę tj. w takcie 7-13, wspólny bilet), ale w Wiedniu już - gorzej. W Monachium także żadnego "40 bo rozjazdy w tunelu" tudzież prób hamulca nie zanotowałem. Dla równowagi - elfy prezentują się atrakcyjniej niż pociągi S-Bahnu w Monachium, są także od nich lepiej dostosowane do przewozów na linii lotniskowej (jak już ktoś napisał - pasażerowie samolotów z walizami 20-30 kg super chętni do wkładania ich nad głowę nie są i koniec); do austriackich odpowiedników kibli z litości do niegdysiejszej stolicy cesarstwa się nie odniosę ;)
tym razem zgodzę się z Glonojadem, dodałbym jedynie, że postulowana tablica w hali przylotów powinna uwzględniać zarówno KM, SKM, autobusy miejskie oraz autobusy dalekobieżne (odjeżdżające z terminala w pirsie południowym) :idea: coś mniej więcej w stylu (godziny fikcyjne, przykładowe):
Godz. Linia Kierunek Peron
20:05 S2 Sulejówek Miłosna I
20:07 175 Pl. Piłsudskiego 02
20:10 148 Wiatraczna 02
20:12 188 Gocławek Wsch. 02
20:13 SHL Metro Wilanowska 02
20:15 Podlasie Express Suwałki
20:17 S3C Legionowo Piaski I
20:20 RafTrans Bydgoszcz
20:22 175 Pl. Piłsudskiego 02
20:25 KML Warszawa Wschodnia I
20:27 S3S Legionowo I
20:30 148 Wiatraczna 02
20:32 188 Gocławek Wsch. 02
Jeszcze dodam, że w terminalu autobusowym dalekobieżnym w pirsie południowym brak jakichkolwiek tabliczek przystankowych z rozkładami
Warto było by rozważyć zbiorczą numerację przystanków w obrębie lotniska: kolej - 01, autobusy ZTM - 02-07, autobusy dalekobieżne (terminal pirs południowy) - 08 --> ...
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ODPOWIEDZ