Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 cze 2012, 7:28

manyg1 pisze:Które składy EN97 teraz działają, które jeżdżą i kiedy wróci EN97-001 z Bydgoszczy?
EN97-002,004,005,006 jeźdzą. EN97-003 jeździ raz na jakiś czas. ;-)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 cze 2012, 12:48

Wolfchen pisze:W normalnym kraju wątpliwy byłby sens istnienia takiej firmy...
No właśnie do dziś nie pojmuję, czemu tego nie wchłonęła SKMka i jakoś podłączyła do swojej sieci.
Tylko jeździ takie nie wiadomo co - w 100% pociąg to nie jest, ale do niego aspiruje, choć bardziej przypomina momentami tramwaj.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 cze 2012, 14:45

Warszawa miala szansę mieć większe udziały w tym, ale za czasów Kaczyńskiego się wypięła na WKD-kę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 13 cze 2012, 20:48

BJ pisze:Tylko jeździ takie nie wiadomo co - w 100% pociąg to nie jest, ale do niego aspiruje, choć bardziej przypomina momentami tramwaj.
Już była dyskusja na temat do czego wukadce jest bliżej. Jak dla mnie do pociągu, bo sposób prowadzenia ruchu jest kolejowy, stgnalizacja też. Taka dyskusja o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ;)

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |14 Cze 2012|, 2012 08:22 ]
Korekta cytowania.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 cze 2012, 22:42

Michał J pisze:Jak dla mnie do pociągu, bo sposób prowadzenia ruchu jest kolejowy, stgnalizacja też.
Wszystko opiera się o papier, a papier wszystko przyjmie. Nie trzyma skrajni kolejowej, a funkcjonalnie to zwykły tramwaj podmiejski, tyle... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 cze 2012, 22:54

A, to tramwaj w Krakowie też się na 2km w pociąg zmienia, bo w tunelu ma sterowanie kolejowe? Kryterium teoretycznie niezłe, tylko w praktyce cholernie mylące.

WKD bez żadnej szkody dla bezpieczeństwa mogłaby przejść na przepisy tramwajowe (nikt nie zabrania sterowania typu kolejowego), za to z dużym zyskiem dla ekonomii przedsiębiorstwa. Ale nie chcieli, koniec dyskusji. Woleli marzenia o pseudokolei łudząc się, że ktoś ich kiedyś wpuści na średnicę podmiejską. ](*,)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 cze 2012, 22:58

A to myślenie futurystyczne jest?
Bo mi się WKD kojarzy z EKD, to wtedy już się różniło od tramwaju...
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 cze 2012, 23:00

Niewiele. Z funkcjonalnego punktu widzenia pasażer by nie odczuł różnicy pomiędzy "kolejową" WKD a "tramwajową" WKD - no, może pomijając większą liczbę połączeń.

Zaś sama spółka by mogła sporo kasy oszczędzić... Cóż, alea iacta est...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 14 cze 2012, 1:06

WKD uruchamia dodatkowe pociągi na dni meczowe.
WKD pisze:Dodatkowe pociągi w dni rozgrywania meczy

Warszawska Kolej Dojadowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż w dn. 16,21,28 czerwca 2012r. (po meczach rozgrywanych na stadionie Narodowym podczas EURO 2012) zostaną uruchomione 3 dodatkowe pociągi w rozkładzie jazdy, w następujących relacjach:

- Warszawa Śródmieście WKD (odj. 23:00) – Komorów (przyj. 23:30)
- Warszawa Śródmieście WKD (odj. 00.00) – Grodzisk Maz. Radońska (przyj. 0:55)
- Warszawa Śródmieście WKD (odj. 01:00) – Grodzisk Maz. Radońska (przyj. 01:55)

Rozkład jazdy dodatkowych pociągów uruchamianych po zakończeniu meczu na stadionie Narodowym w dn. 16,21,28 czerwca 2012r.
Rozkład dodatkowych pociągów w dni rozgrywania meczy i jednocześnie źródło
Wrzuciłem rozkład dodatkowych pociągów w formacie EXEL'a, wystarczy pobrać prawym przyciskiem myszy. Jeśli sie pojawi link html, to należy anulować i pobrac ponownie prawym przyciskiem myszy. Wtedy powinien sie pojawić w wersji xls.
W ostateczności otworzyc prosze w nowym oknie plik i sciągnąc go ze strony na której zamieściłem.
Rozkład dodatkowych pociągów WKD w dni meczowe.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 cze 2012, 10:41

Łukasz, EKD na starych wagonach wyglądało jak tramwaj. Snuło się ulicami miasta, a do Włoch jeździły wagony tramwajowe wypożyczone od miasta, w zamian za remont.
miłośnik 13N

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 14 cze 2012, 11:34

Ja bym powiedział, bez wdawania się w konkrety, że WKD łączy wady pociągu i tramwaju i jeszcze ma trochę własnych.
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 14 cze 2012, 12:23

paszym pisze:WKD łączy wady pociągu i tramwaju i jeszcze ma trochę własnych.
Np?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 cze 2012, 12:48

Mieszkałem 10 lat na Salomei i WKD była jedynym łącznikem ze światem. Nie przypominam sobie, abym nie dojechał bądź nie wrócił. 13 minut do centrum to jest to. Nawet przy ciężkiej zimie kolejka działała. Nie jeździły żadne wynalazki, tylko składy z PaFaWagu. Było to w latach 82-92.Plusem dla mnie było wyjście z ogródka na peron :dance:
miłośnik 13N

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 14 cze 2012, 12:54

Jak pociąg:
- drogie
- rzadkie

Jak tramwaj:
- powolne i staje przy każdej ulicy
- niewygodne

Własne, specyficzne:
- bilety jednorazowe czasowe
- i ich dystrybucja (edit: chociaż ostatnio widziałem biletomat na Reducie Ordona =D> )
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 cze 2012, 13:08

Ad1. Fakt, kiedyś była częściej
Ad2. Jeździ w miare szybko.
Ad3. Do Opaczy można na karcie miejskiej, a bilety kupujesz przy każdej stacji(kioski, sklepy, chyba sprzedawcy w samochodach).
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ