Też się zdziwiłem troche, bo miały już nie wrócić, chyba że dużo awari by miało. Takto już dobrych pare miesięcy od zimy nie było ich widać. Choć nie mogli chociaż AKMy wysłać, chyba że na innych liniach są potrzebne. Zauważyłem, że opożnienia łapią, rozkład nie pod ich możliwości. Jeżdża na kursach W-wa-Nsk tylko całe szczęście.Bernard pisze:No właśnie wczoraj mocno się zdziwiłem widząc starego kibelka na przejeździe na Parkowej. To był ten 17:02 z Legionowa Przystanku do Warszawy Gdańskiej.lukasek1 pisze:Nowy rozkład na KM9 i pojawiły się co najmniej 2 obiegi z odwiecznym EN57, widziane na KM 609, 611 i 615. Doszły kursy WLC-Modlin, ktoś pisał że starczy ELF-ów na KM+KML i jak widać pewnie kilka może na przeglądzie +012 w Bydgoszczy na naprawie. Wychodzi, że 13 na KM9 i 3 na Lotniskowej
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
KMKOL bierze się za swoje EW60:
http://rynek-kolejowy.pl/34093/Koleje_M ... a_EW60.htm
Stęskniłem się za tym monstrum z 24 parami drzwi na 3 członach.
http://rynek-kolejowy.pl/34093/Koleje_M ... a_EW60.htm
Stęskniłem się za tym monstrum z 24 parami drzwi na 3 członach.
No to będziesz tęsknił dalej, bo połowa drzwi zostanie zaspawana.
Dokumentacja przetargowa - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... id,83.html
Dokumentacja przetargowa - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... id,83.html
Jeśli to prawda (nie przekopywałem się przez te ściany tekstu), to... bez sensu. Przerabiają je na coś wyglądającego jak AKM po niezłych przejściach? Unikalne są, wiem, ale chyba lepiej zmodernizować parę zwykłych kibli zamiast tego. Ale zobaczymy, może nie będą już takie rozklekotane i... wiadomo.alojz pisze:No to będziesz tęsknił dalej, bo połowa drzwi zostanie zaspawana.
Dokumentacja przetargowa - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... id,83.html
Byłbym "za" tylko i wyłącznie wtedy, kiedy pozostałe wejścia miałyby zostać dostosowane do niższych peronów. A ponieważ mają dodać stopnie uchylne, to myślę, że do każdych drzwi, nawet nad wózkami można było to dodać i zostawić te 4 pary na wagon. Szkoda, że jest inaczej.alojz pisze:połowa drzwi zostanie zaspawana.
Póki co te jednostki nadawały się tylko na odcinek Pilawa - Żyrardów i to też mocno naciągane było.
No i koniec z czoperami. Idą w AKM te same, które już jeżdżą do końca (w nic nowego pójść nie mogą według specyfikacji). I teraz pytanie, co będzie z silnikami, bo tu są nieco inne niż w EN57. Znowu coś nietypowego i pewnie znowu cena będzie wysoka.
Zobaczymy, ile sobie Mińsk zażyczy za ten monopol w sumie
Ja bym je najchetniej zmodrnizowal - palnikiem, zeby nic z nich nie zostalo. Ta modernizacja to nic inego jak wywalanie kasy w bloto. Cala nadzieja ze Newag i Pesa nie zglosza zadnej oferty i pomysl upadnieVLnt7 pisze:Jeśli to prawda (nie przekopywałem się przez te ściany tekstu), to... bez sensu. Przerabiają je na coś wyglądającego jak AKM po niezłych przejściach? Unikalne są, wiem, ale chyba lepiej zmodernizować parę zwykłych kibli zamiast tego. Ale zobaczymy, może nie będą już takie rozklekotane i... wiadomo.alojz pisze:No to będziesz tęsknił dalej, bo połowa drzwi zostanie zaspawana.
Dokumentacja przetargowa - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... id,83.html
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
@Perełki
farelki wracają, przecież był nawiew?
(SIWZ str 38 pkt 4)
może coś źle interpretuję
@NG+M
"Wymagania dla foteli w przedziałach pasażerskich (...)
— siedzenia winny zapewniać personifikację…"
(SIWZ str 66 pkt 19)
w życiu psa do AKMe nie wezmę :ROTFL:
farelki wracają, przecież był nawiew?
(SIWZ str 38 pkt 4)
może coś źle interpretuję
@NG+M
"Wymagania dla foteli w przedziałach pasażerskich (...)
— siedzenia winny zapewniać personifikację…"
(SIWZ str 66 pkt 19)
w życiu psa do AKMe nie wezmę :ROTFL:
W przetargu na modernizację EN57 opublikowano pytania i odpowiedzi oraz listę jednostek wyznaczonych do przeróbki na wersję turbo http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... 20a80d.pdf
Kolejne nowoczesne szynobusy
5 czerwca br. upłynął termin składania ofert w przetargu na zakup szynobusów. Przetarg wygrała firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zgodnie z umową szynobusy powinny być dostarczone do 30 listopada br. Koszt całego zakupu to 13,5 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej, a 6,2 mln zł ze środków samorządu województwa mazowieckiego.
– Te dwa projekty to kolejny krok do podwyższania jakości przewozów Kolei Mazowieckich. Nowe szynobusy wyjadą na mniej obciążone linie, co oznacza oszczędności dla spółki oraz wyższy komfort jazdy dla pasażerów – podkreślił marszałek Adam Struzik. – Natomiast budując kolejny parking w systemie Parkuj i Jedź w Błoniu, dbamy nie tylko o pasażerów KM, którzy będą mogli bezpiecznie zostawić swój samochód i przesiąść się do pociągu, ale także o mieszkańców stolicy. Mniej aut w Warszawie to mniejsze zanieczyszczenie środowiska, a także mniejszy ruch w mieście – dodał.
Nowe pociągi to przede wszystkim większy komfort dla pasażerów. Szynobusy będą posiadały po 68 miejsc siedzących każdy. Wnętrza pojazdów będą wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne. Znajdą się w nich także toalety z zamkniętym obiegiem oraz przewijaki dla niemowląt. Oba szynobusy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W pojazdach zostaną zamontowane specjalne stojaki umożliwiające bezpieczne i wygodne przewożenie rowerów. Dla bezpieczeństwa podróżnych szynobusy będą wyposażone w monitoring. Dodatkowo zamontowane zostaną kamery spełniające funkcje lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Pojazd będzie także posiadał wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty zainstalowany zostanie system rozgłoszeniowy umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami. Co ważne, szynobusy będą także przyjazne środowisku. Są wyposażone w silniki spalinowe nowej generacji spełniające normę EURO IIIb. Zużywają znacznie mniej oleju napędowego niż tradycyjne lokomotywy spalinowe. Całkowita długość pojazdu to 24 500 mm, a maksymalna prędkość – 120 km/h.
Zakup szynobusów to w dłuższej perspektywie oszczędność dla spółki. Przejazd pojedynczego szynobusu jest bowiem znacznie tańszy, co ma duże znaczenie w przypadku linii o mniejszym natężeniu. Nowe szynobusy, ze względu na niskie koszty eksploatacyjne i wymagania techniczne, będą wykorzystywane na liniach niezelektryfikowanych i trasach mniej obciążonych np. na linii do Ostrołęki. Będą także skierowane do obsługi tras Nasielsk – Sierpc – Płock – Kutno
http://www.mazowieckie.com.pl/konferenc ... loniu.html
Ciekawym kiedy zostanie ogłoszony przetarg na utylizację odstawionych VT627/628
5 czerwca br. upłynął termin składania ofert w przetargu na zakup szynobusów. Przetarg wygrała firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zgodnie z umową szynobusy powinny być dostarczone do 30 listopada br. Koszt całego zakupu to 13,5 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej, a 6,2 mln zł ze środków samorządu województwa mazowieckiego.
– Te dwa projekty to kolejny krok do podwyższania jakości przewozów Kolei Mazowieckich. Nowe szynobusy wyjadą na mniej obciążone linie, co oznacza oszczędności dla spółki oraz wyższy komfort jazdy dla pasażerów – podkreślił marszałek Adam Struzik. – Natomiast budując kolejny parking w systemie Parkuj i Jedź w Błoniu, dbamy nie tylko o pasażerów KM, którzy będą mogli bezpiecznie zostawić swój samochód i przesiąść się do pociągu, ale także o mieszkańców stolicy. Mniej aut w Warszawie to mniejsze zanieczyszczenie środowiska, a także mniejszy ruch w mieście – dodał.
Nowe pociągi to przede wszystkim większy komfort dla pasażerów. Szynobusy będą posiadały po 68 miejsc siedzących każdy. Wnętrza pojazdów będą wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne. Znajdą się w nich także toalety z zamkniętym obiegiem oraz przewijaki dla niemowląt. Oba szynobusy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W pojazdach zostaną zamontowane specjalne stojaki umożliwiające bezpieczne i wygodne przewożenie rowerów. Dla bezpieczeństwa podróżnych szynobusy będą wyposażone w monitoring. Dodatkowo zamontowane zostaną kamery spełniające funkcje lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Pojazd będzie także posiadał wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty zainstalowany zostanie system rozgłoszeniowy umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami. Co ważne, szynobusy będą także przyjazne środowisku. Są wyposażone w silniki spalinowe nowej generacji spełniające normę EURO IIIb. Zużywają znacznie mniej oleju napędowego niż tradycyjne lokomotywy spalinowe. Całkowita długość pojazdu to 24 500 mm, a maksymalna prędkość – 120 km/h.
Zakup szynobusów to w dłuższej perspektywie oszczędność dla spółki. Przejazd pojedynczego szynobusu jest bowiem znacznie tańszy, co ma duże znaczenie w przypadku linii o mniejszym natężeniu. Nowe szynobusy, ze względu na niskie koszty eksploatacyjne i wymagania techniczne, będą wykorzystywane na liniach niezelektryfikowanych i trasach mniej obciążonych np. na linii do Ostrołęki. Będą także skierowane do obsługi tras Nasielsk – Sierpc – Płock – Kutno
http://www.mazowieckie.com.pl/konferenc ... loniu.html
Ciekawym kiedy zostanie ogłoszony przetarg na utylizację odstawionych VT627/628
Ciekawe skąd byś wtedy brał części do tych jeżdżących?Ciekawym kiedy zostanie ogłoszony przetarg na utylizację odstawionych VT627/628
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach