Para Buch - Imprezy Kolejowe
Moderator: JacekM
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
12-13 Sierpnia w Belgijskim Maldegem odbył się Railfest2006. Pociągi retro na trasie z Maldegem do Eekló prowadziły odrestaurowane... TKP i Ol49 !!! (i zgrabny dieselek na manewrach).
Oba parowozy odrestaurowano w barwach PKP i nawet załoga ubrana była w polskie mundury (jeden z mechaników całkiem nieźle gadał po polsku).
Hmm... czasami przejechać trzeba pół Europy, żeby polski parowóz pod parą zobaczyć.
p.s. zdjęcia w galerii.
Oba parowozy odrestaurowano w barwach PKP i nawet załoga ubrana była w polskie mundury (jeden z mechaników całkiem nieźle gadał po polsku).
Hmm... czasami przejechać trzeba pół Europy, żeby polski parowóz pod parą zobaczyć.
p.s. zdjęcia w galerii.
ja nie twierdzę, że jest (choć mogło to tak zabrzmieć). Po prostu już kilka razy wybierałem się do Wolsztyna i nigdy nic z tego nie wychodziło... a tutaj przez czysty przypadek udało się w końcu zobaczyć parę świetnych parowozówEmisja pisze: No tak zle to jeszcze nie jest zeby ganiac na drugi koniec Ue w celu zobaczenia czynnej Ol49
[ Dodano: 2006-08-29, 13:13 ]
Dorzucę jeszcze linka to zdjęć z imprezy: http://renewolf.fotopic.net/c1051273.html
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/wroclaw/00.gif[/img] pisze: Para buch, koła w ruch do Jelcza-Laskowic
Marek Szempliński
2006-09-11, ostatnia aktualizacja 2006-09-11 21:18
Przy peronie trzecim Dworca Głównego było jak w wierszu "Lokomotywa" Tuwima: "nagle świst, nagle gwizd, para buch, koła w ruch". I - "najpierw powoli jak żółw, ociężale", ale zgodnie z rozkładem punktualnie o godzinie 13.50 ruszył pierwszy regularny pociąg, ciągnięty przez parowóz Tkt48-18.
Andrzej Piech, wicedyrektor Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych: - Liczymy, że zabytkowa maszyna przyciągnie turystów. Będziemy obserwować, jakie budzi zainteresowanie. Chcemy, żeby zabytkowy był cały pociąg. Remontujemy już stare wagony.
- Prowadzenie parowozu to ciągła walka z żywiołem. Ręce pełne roboty dla dwóch osób. Zimą zimno i trzeba pilnować, żeby nic nie zamarzło, latem ukrop. Pomocnik przywiązany jest do łopaty na stałe. Przerzuca więcej węgla niż górnik w kopalni - opowiadał maszynista Krzysztof Bamber.
Parowóz na trasie do Jelcza, aby nie zniechęcać zwykłych pasażerów, będzie kursował tylko przez tydzień w miesiącu.
Pojazd wynajęty jest z muzeum kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej od firmy Pro-Kol z Poznania. Przedsięwzięcie sfinansowali miłośnicy parowozów z Wielkiej Brytanii.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Wiesz, na parowóz do SPG przez Kłodzko, Wałbrzych w DZPRze raczej nie ma co liczyć...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Za 2 tygodnie w sobotę.
Nazwa imprezy: ... podróż w czasie ostatnią przemysłową koleją wąskotorową 785 Górnego Śląska
Miejsce: Huta Pokój, ul. Niedurnego 79, 41-709 Ruda Śląska
Tabor: Lxd2 + wagony kadzie (tabor zakładowy Huty Pokój)
W programie:
- przejazdy pociągami towarowymi na zwałowisko
- przejazd spod Wielkiego Pieca do lokomotywowni i z powrotem
- manewry lokomotyw pod Wielkim Piecem
- "załadunek" kadzi
- pokazy opróżniania kadzi (?)
- fotostopy na trasie oraz na teranie huty
- zwiedzanie wąsko- oraz normalnotorowej lokomotywowni
Organizator: Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Info: http://www.wask.koleje.webd.pl/hp/index.htm
Koszt: 25 zł
Uwagi:
Osoby wyrażające chęć przybycia proszone są o wcześniejsze potwierdzenie.
Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania imprezy z powodu zbyt niskiej frekwencji (musi być co najmniej 20 osób).
parowozy.com.pl pisze:24.01.2007
Złe wieści! Dziś ostatni raz parowozy prowadziły pociągi 4436 Poznań 8:59 - Wolsztyn 10:51 oraz 4441 Wolsztyn 11:38 - Poznań 13:34. Połączenia te mają być zlikwidowana z przyczyn rzekomej nierentowności. Dziwi ten fakt, zwłaszcza jeśli chodzi o pociąg 4441, który cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem wśród podróżnych. Przyglądając się polityce oszczędności firmy, której nazwy tu nie wymienię, o pomstę do nieba krzyczy kolejne posunięcie ekonomistów tejże firmy, którzy postanowili utrzymać w ruchu planowym jeden parowóz na trasie Wolsztyn - Poznań - Wolsztyn, do obsługi którego będą teraz zaangażowane 2 drużyny czyli cztery osoby. Pierwsza drużyna, która wyjedzie z Wolsztyna planowym pociągiem 4435 o godzinie 5:25 dotrze do Poznania o godzinie 7:18. Od tej chwili parowóz stoi bezczynnie w Poznaniu do godziny 15:27, a mógłby wrócić do Wolsztyna i ponownie udać się w trasę do Poznania. W międzyczasie z Wolsztyna do Poznania szynobusem jedzie druga drużyna na podmiana swoich
kolegów, którzy z Poznania do Wolsztyn wrócą również szynobusem. Powyższą informację pozostawiam bez komentarza. Kiedy jednak po latach ktoś przeczyta w internecie zapis z dnia dzisiejszego, z Jubileuszowego Roku 100-lecia Wolsztyńskiej Parowozowni zada sobie z pewnością pytanie, którego ja tu dziś głośno zadać się nie ośmielę. A może powinienem!?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!