Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 lip 2012, 17:22

Nie rozumiem łączenia 133 ze 152. Mógłbyś to jakoś uargumentować?

Z innej beczki: jakie szanse na zapełnienie ma w takim układzie 101?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 13 lip 2012, 19:11

Skoro już Białołęka Dworska zgodziła się na wycofanie 152 z Żerania, a Choszczówka tak naprawdę nie korzysta ze 133 na trasie dalszej niż na Tarchomin, to połączenie obu linii jest lepsze niż to alternatywne wyjście. Trudniej będzie takie połączone 133 i 152 osłabić w przyszłości, w przeciwieństwie do tego nowego 133. A 214? Cóż, przy połączonych 133 i 152 jeżdżących co 12 minut w szczycie, co 15 minut poza (czyli mniej więcej taka sama podaż jaką zapewniają teraz 126 i 133 na Mehoffera (odc. Ordonówny - Światowida), to 126 można będzie spróbować skierować na trasę:
Nowodwory - Ordonówny - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Bohaterów - Czołowa - Marywilska i dalej po dotychczasowej trasie.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lip 2012, 19:15

tarantula01 pisze:to 126 można będzie spróbować skierować na trasę:
Nowodwory - Ordonówny - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Bohaterów - Czołowa - Marywilska i dalej po dotychczasowej trasie.
Chcesz zabić 176?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lip 2012, 19:22

pawcio pisze:
tarantula01 pisze:to 126 można będzie spróbować skierować na trasę:
Nowodwory - Ordonówny - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Bohaterów - Czołowa - Marywilska i dalej po dotychczasowej trasie.
Chcesz zabić 176?
A mi się podoba :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lip 2012, 19:38

Choszczówka na samym 133? Nie bardzo to widzę... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lip 2012, 19:59

Jeszcze raz - jaką zaletę ma niełączenie? Stowarzyszenie czegoś tam kategorycznie nie chce linii dalej niż do przystanku Tarchomin? Przecież to obłęd.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lip 2012, 21:15

Bastian pisze:
pawcio pisze:Chcesz zabić 176?
A mi się podoba :-k
Mi, jeżeli miałoby przy okazji paść 176 również.
MichalJ pisze:Jeszcze raz - jaką zaletę ma niełączenie?
Zaletą jest możliwość niezależnego moderowania częstotliwością dla Choszczówki i Białołęki Dworskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lip 2012, 21:21

No właśnie mówię - wadą jest natychmiastowe obcięcie częstotliwości jednej połówki.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lip 2012, 21:37

To zależy. :D
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lip 2012, 23:23

pawcio pisze:
Bastian pisze: A mi się podoba :-k
Mi, jeżeli miałoby przy okazji paść 176 również.
A mi nawet i bez tego. Nie przesadzajmy, czym chcesz jeździć po Ołówkowej?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 14 lip 2012, 0:21

tarantula01 pisze:Skoro już Białołęka Dworska zgodziła się na wycofanie 152 z Żerania, a Choszczówka tak naprawdę nie korzysta ze 133 na trasie dalszej niż na Tarchomin, to połączenie obu linii jest lepsze niż to alternatywne wyjście. Trudniej będzie takie połączone 133 i 152 osłabić w przyszłości, w przeciwieństwie do tego nowego 133. A 214? Cóż, przy połączonych 133 i 152 jeżdżących co 12 minut w szczycie, co 15 minut poza (czyli mniej więcej taka sama podaż jaką zapewniają teraz 126 i 133 na Mehoffera (odc. Ordonówny - Światowida), to 126 można będzie spróbować skierować na trasę:
Nowodwory - Ordonówny - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Bohaterów - Czołowa - Marywilska i dalej po dotychczasowej trasie.

Dla mnie nowa proponowana trasa 133 jest absurdalna (wypowiadam się jako mieszkaniec Choszczówki). Obecnie aktualna trasa obsługuje cały Tarchomin - przychodnie, sklepy, szkoły i przedszkola, punkt przesiadkowy Tarchomin i Mehoffera, a przede wszystkim Urząd Dzielnicy. Zgodzę się, że nie jest konieczne krańcowanie linii na Żeraniu FSO. Natomiast bardzo dobra była jedna z poprzednich propozycji zakładających połączenie linii 133 i 152 i obsługę z Choszczówki, przez Tarchomin, Urząd Dzielnicy, Modlińską do Białołęki Dworskiej. Było to rozwiązanie kompromisowe, i jednocześnie korzystne przy uwzględnieniu zwiększenia częstotliwości kursowania.
Ponieważ trasa 133 jest krótka, autobus ten mógłby mieć tylko jedną pętlę: kursować z Choszczówki po aktualnej trasie i zawracać przy Urzędzie Dzielnicy (Milenijną, Modlińską, Światowida), wracając na Choszczówkę.

Szap
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2006, 2:41

Post autor: Szap » 14 lip 2012, 14:15

A co z odcinkiem od mehoffera-światowida do mehoffera-książkowa?
Nie widać propozycji zastępstwa, marne i wcześnie kończące 126?
Zabawne, że jak rosły chaszcze komunikacja była lepsza (chyba nawet z nocnym), niż jak wyrastają osiedla. (głównie okolice talarowej)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lip 2012, 16:00

Szap pisze:A co z odcinkiem od mehoffera-światowida do mehoffera-książkowa?
Nie widać propozycji zastępstwa, marne i wcześnie kończące 126?
No jak nie widać, połączone 133 co 12 minut to mało? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lip 2012, 16:15

Przecież ZTM napisał, że:
- 133 nie będzie połączone;
- nie będzie kursować Mehoffera, tylko Ordonówny;
- nie co 12, tylko co 15.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 14 lip 2012, 16:31

MichalJ pisze:Przecież ZTM napisał, że:
- 133 nie będzie połączone;
- nie będzie kursować Mehoffera, tylko Ordonówny;
- nie co 12, tylko co 15.
I dlatego to właśnie jest bez sensu. Pod pretekstem wielkiego i głośnego otwarcia wiaduktów (Płudy i Choszczówka) wprowadza się rewolucję, która zamiast poprawić, tylko pogarsza komunikację. Nie wspomnę, że samo otwarcie wiaduktów nie zmienia za wiele - autobusy będą jeździć tak jak jeździły, z tą tylko różnicą, że teraz górą, wcześniej dołem....
Choszczówka potrzebuje dobrego połączenia z Tarchominem, bo to jest najbliższe centrum usługowo-handlowe. Połączenie tylko do węzła przesiadkowego Nowodwory jest tutaj zbędne... Bo jeżeli chodzi o dojazd do Centrum miasta, sprawę rozwiązuje SKM (i KM), którą mieszkańcy b. polubili. Nawet osoby dysponujące samochodami służbowymi często na Służewiec wolą dojechać kolejką....
Dlatego propozycja nowej trasy 133 jest nieprzemyślana, i w tej sytuacji lepiej byłoby pozostawić status quo, czyli nie zmieniać nic...

Coraz to nowe propozycje powstają jak grzyby po deszczu... A może dobrze byłoby choć jedną dobrze przemyśleć i dobrze ją dopracować...
Widzę, że trzeba skrobnąć jakiś zbiorowy protest do UD i ZTM (tutejsi mieszkańcy są dość dobrze zorganizowani)...

Zablokowany