Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 maja 2012, 22:39

a ta "przekładnia" to rozjazd.

Awatar użytkownika
mamlecz
Posty: 18
Rejestracja: 21 sie 2010, 23:46
Lokalizacja: ok. Warszawy

Post autor: mamlecz » 23 maja 2012, 22:59

Narysuję to wam, wcześniej miałem komputer z nieobsługiwalnym paintem.

Obrazek

Już widać, o co chodzi? Na co bocznica o długości kilkudziesięciu metrów?

Rozjazd, super, dzięki za poprawienie - tylko, po co on tam jest?
Myślenie ma kolosalną przyszłość.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 maja 2012, 23:04

Po to, żeby pociąg, w razie pojechania na czerwone światło, nie wyjechał na główny tor na czołówkę, tylko walnął w kozioł na ślepym torze.

Awatar użytkownika
mamlecz
Posty: 18
Rejestracja: 21 sie 2010, 23:46
Lokalizacja: ok. Warszawy

Post autor: mamlecz » 23 maja 2012, 23:10

Dzięki, o to mi chodziło, chociaż ciężko się wysłowić nie znając żargonu ani tym bardziej profesjonalnego nazewnictwa.
Myślenie ma kolosalną przyszłość.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lip 2012, 15:22

fik pisze:Przebieg bezkolizyjny != przebieg niesprzeczny.
To ja poproszę o wytłumaczenie, co to znaczy "przebieg sprzeczny".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lip 2012, 15:26

Jako przebiegi sprzeczne uznaje się przebiegi, których:
1) drogi przebiegów krzyżują się;
2) drogi przebiegów pokrywą ją się na pewnej długości drogi jazdy;
3) drogi przebiegów wymagają odmiennego położenia zwrotnic lub wykolejnic;
4) droga ochronna zbiega się z drogą jazdy z wyjątkiem przebiegów bez zatrzymania;
5) uznanie za sprzeczne wynika ze względów bezpieczeństwa lub organizacji ruchu;

Polecam lekturę.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 12 sie 2012, 15:14

Może mi ktoś wyjaśnić, dlaczego na mostach i wiaduktach kolejowych wewnątrz toru układa się dwa dodatkowe rzędy szyn? :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 sie 2012, 15:17

Odbojnica kolejowa - dodatkowy element toru kolejowego lub tramwajowego, montowany na mostach, wiaduktach, estakadach, zakrzywieniach trasy, rozwidleniach lub też w pobliżu peronów (tam gdzie na poboczu mogą przebywać ludzie). Może być w różnej formie – dodatkowa szyna, kątownik lub wygięta blacha. Jej zadaniem jest ochrona przed dalszym poprzecznym przemieszczaniem się taboru po wykolejeniu i wyprowadzeniu go poza konstrukcję.

źródło: http://mostopedia.pl/index.php?title=Odbojnica_kolejowa
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 12 sie 2012, 15:24

Dzięki :)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 12 sie 2012, 16:07

To raczej było spod szyldu "kolejowego ABC"
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 12 sie 2012, 21:30

O, nawet nie wiedziałem o istnieniu tego tematu :D

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 13 sie 2012, 2:19

Nie ma za co :P

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 13 sie 2012, 19:44

Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 01 wrz 2012, 23:46

Jak myślicie:
IR Warszawa-Katowice przyj.19:54
Koleje Śląskie Katowice odj.19:56 - Wisła

trzymają skomunikowanie? Pociąg do Wisły ostatni w dobie, ale "inna spółka", no i 2 minuty to trochę krótko jak na bieganie po dworcu w Katowicach, choć jest szansa, że to wszystko wewnątrz jednego peronu się odbywa... Ale to chyba nie na PKP takie cuda...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 wrz 2012, 23:50

Przy totalnym burdelu, jaki obecnie panuje w Katowicach, ni cholery nie ryzykowałbym takiej podróży.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ