Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)
Moderator: JacekM
To żeby zmienić czoło w Push&Pullu trzeba jakiejś istotnie skomplikowanej procedury?Wolfchen pisze:Patrząc na stan PKP22, to całkiem długo - szczególnie, że w Radomiu ponownie by była konieczna zmiana czoła, jeśli pociąg miałby jechać gdziekolwiek dalej.
Bo wydaje mi się, że zmianę loka robi się w 9-10 minut planowo,
więc taki P&P powinien mieć góra 5 na takie coś.
Pomijam już fakt, że w takich Idzikowicach przez CMK to on by był codziennie 5 minut wcześniej niż w rozkładzie.
ŁK
Od Grodziska do Korytowa jest zamknięcie jednego toru. Wystarczy że w nieodpowiedniej porze trafi się coś opóźnionego i cały rozkład szlag trafia na długie godziny
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Jestem ciekawy, jak długo ta trasa jeszcze pociągnie bez odbudowy. A właściwie: kiedy pociagi z Radomia do Warszawy będą jechały 3 godziny...Echo Dnia pisze:Niepokojące wieści dochodzą w związku z modernizacją trasy kolejowej numer osiem z Warszawy do Radomia. Zagrożony jest harmonogram rozstrzygnięć przetargowych, finansowania i realizacji inwestycji.
(...)
Są problemy z wywłaszczeniem właścicieli działek. Nie rozstrzygnięto jeszcze przetargu na wykonanie pierwszego etapu modernizacji, czyli sterowania ruchem oraz usunięcia kolizji telekomunikacyjnych. Trzeba też niezwłocznie ogłaszać przetargi na modernizację tak zwanych lotów, aby wiosną mogły ruszyć prace. Trzeba się śpieszyć, bo inaczej przepadną pieniądze unijne zarezerwowane już na realizację inwestycji w programie „Infrastruktura i Środowisko”.
„Teraz dowiadujemy się, że inwestycja będzie zrealizowana do roku 2015, ale nie jest to też takie pewne. W moim przekonaniu, jeśli projekt ten nie zostanie zrealizowany do 2015 roku, to nie zostanie pewnie zrealizowany nigdy. Chyba że, na co się nie zanosi, w kolejnej perspektywie finansowania unijnego będą duże pieniądze na rozwój kolei w Polsce” – pisze na swoim blogu Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120619947
Cóż, z taką realizacją, to niedługo mogą zupełnie zamknąć tą linię, bo i tak mało kto będzie z tego korzystał.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Skąd ja wiedziałem, że tak będzie?Na pewno do 2015 roku zostanie zmodernizowany tylko odcinek kolejowej "ósemki" między Warszawą Okęciem a Warką. Fragment trasy między Radomiem a Warką może być finansowany dopiero z unijnego budżetu na lata 2014-2020 - takie informacje przekazano podczas wczorajszego spotkania w Ministerstwie Transportu
Odcinek Warka - Radom może być finansowy z budżetu na lata 2014-2020, czyli teoretycznie jego modernizacja może się zakończyć dopiero za np. 10 lat (bo będą jeszcze dwa lata na rozliczenie inwestycji).
Źródło: http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,12 ... emce_.html
Pomijając to, że nadal pociągi będą się wlokły, to jeszcze modernizacja będzie trwała kilka lat, przez co pasażerowie kompletnie się odwrócą od wynalazku, jakim jest kolej na tej trasie...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Cóż, aż mi się ciśnie na usta sarkastyczne "a nie mówiłem"... Swoją drogą, owo "przesunięcie" śmierdzi mi najzwyklejszym zrezygnowaniem z tego remontu i pozostaniem przy naprawach awaryjnych, żeby się jednotor kupy trzymał... A ewentualna pełzająca przebudowa i związane z nią utrudnienia skutecznie zniechęcą pasażerów do korzystania z kolei na tej trasie. No nic, dobrze, że połączenie autobusowe się poprawia - dla Radomia starczy, natomiast jakiś odsetek pasażerów nadal będzie się telepał koleją. Szkoda tylko mieszkańców miejscowości pośrednich, którzy takiego wyboru nie mająMinisterstwo transportu informuje, że na remont kolejowej "ósemki” trzeba będzie poczekać do... 2017 roku
(...)
Ostatnio w odpowiedzi na zapytanie posła Dariusza Bąka, podsekretarz stanu w resorcie transportu Andrzej Massel informuje, że linia na odcinku z Warszawy do Warki oraz mały odcinek radomski będą gotowe w 2015, natomiast najważniejszy, wymagający budowy drugiego toru, z Warki do Radomia – później, do roku 2017.
Echo Dnia
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Warto jednak zwrócić uwagę, że remont odcinka Warszawa - Warka już znacząco wpłynie na skrócenie czasu podróży do Radomia. Jest tam teraz spory odcinek z prędkością do 60km/h, o ograniczeniu do 20km/h pod Czachówkiem już nie wspomnę Tylko pytanie czy 2015 rok jest rzeczywistym terminem zakończenia modernizacji tego odcinka...
Ale nie ma szansy, aby wpłynął na niezawodność tego połączenia - bo tu potrzebne jest wyeliminowanie jednotoru przez który wszystko się sypie.Szymon pisze:Warto jednak zwrócić uwagę, że remont odcinka Warszawa - Warka już znacząco wpłynie na skrócenie czasu podróży do Radomia.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43