Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 05 sty 2006, 17:53

Bastian pisze:A może po prostu przenieść przychodnię w jakieś logiczne miejsce?
No najlepiej żeby była na Płowieckiej,albo nawet na końcu Traktu w Wawrze,to by było dobrze,ale tak nie będzie bo przychodnia na Strusia nie dawno została wyremontowana-windy,nowe pokoje ..........,więc na przenosiny się nie zanosi.
Tylko chyba komisariat z Skrzyneckiego, przenosi się na Mrówczą-albo poprostu budują nowy,a stary zostanie na starym miejscu.

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 05 sty 2006, 18:50

Krzysztof Sokołowski pisze:A możesz mi powiedzieć w których to godzinach jechałeś ? 8-)
A w różnych godzinach w przedziale późnoporannym-wczesnopołudniowym, gdy jest jasno. Zwykle przemieszczałem się w stronę Falenicy ze Strusiej i Traktu Lubelskiego jak również z Traktu na Strusią.
[...] musieli pokonywać różne przeszkody po drodze w czasie drogi do owego miejsca.
Mówie tutaj o torach kolejowych, o przechodzeniu w niedozwolonym miejscu,ulica Wydawnicza bardzo duży ruch kołowy,brak świateł i w ogóle pasów.
Nie popadajmy w paranoję. Raz - wykonanie czynności w podanej przez Ciebie kolejności zajmuje mniej czasu niż czekanie średnio 15-20 minut na autobus, dwa - gdy np. zaczną remontować chodnik wzdłuż ulicy, przy której mieszkam, nie ruszajac wysepek przystankowych, to czy mam się domagać uruchomienia dodatkowej linii, dowożącej mnie do sklepu osiedlowego znajdującego się na ulicy poprzecznej, unikając tym samym przechodzenia przez ulicę w niedozwolonym miejscu :?: Podobna taktyka :twisted:
Dla mnie linia 305 mogłaby został zlikwidowana,za to linia 142 powinna dostać lepszą częstotliwość np.co 30 minut w międzyszczycie,w szczycie mogłaby kursować jak teraz,wieczorem o jeden kurs dłużej,w weekend też co 30 minut ale to nie jest takie konieczne.
Chyba nie ma sensownego rozwiązania pozostawiając 305 w relacji Strusia - Zerzeń. Dlatego linię bym całkowicie skasował radykalnie zmieniając przy tym trasę 142 w celu uzyskania lepszej częstotliwości. Na pewno 142 powinno zostać wycofane z Aleksandrowa i przynajmniej kursować na trasie skróconej: WIATRACZNA - ... - Walcownicza (powrót: Narcyzowa - Ochocza - Bystrzycka - Walcownicza) - MIEDZESZYN. Można też skierować 142 Przewodową zamiast Bysławską albo w ogóle wycofać z rejonu Miedzeszyna i pozostawić na trasie WIATRACZNA - WĘDKARSKA
No i linia na Lucerny,tylko pytanie jaka?
Może być 305 - nikt nie broni. Tylko to raczej nie zwiększy popularności 305 i wykluczy poprawę rozkładu 142.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 05 sty 2006, 19:41

zaciszanin pisze:A w różnych godzinach w przedziale późnoporannym-wczesnopołudniowym, gdy jest jasno. Zwykle przemieszczałem się w stronę Falenicy ze Strusiej i Traktu Lubelskiego jak również z Traktu na Strusią.
Pewnie miałeś takie szczęście że trafiałeś na kursy za linią 142 702,albo wspólnie,zresztą w strone Zerznia 305 ma jednak gorszą frekwencje, jeszcze nie widziałem żeby kurs miał powyżej 10 osób,za to w drugą strone zdarzały się kursy gdzie prawie wszystkie miejsca były zajęte, jednak to nie usprawiedliwia tej linii na całej trasie :-?
zaciszanin pisze:Nie popadajmy w paranoję. Raz - wykonanie czynności w podanej przez Ciebie kolejności zajmuje mniej czasu niż czekanie średnio 15-20 minut na autobus, dwa - gdy np. zaczną remontować chodnik wzdłuż ulicy, przy której mieszkam, nie ruszajac wysepek przystankowych, to czy mam się domagać uruchomienia dodatkowej linii, dowożącej mnie do sklepu osiedlowego znajdującego się na ulicy poprzecznej, unikając tym samym przechodzenia przez ulicę w niedozwolonym miejscu Podobna taktyka
Ja zawsze jak chodziłem do przychodni to pokonywałem tą droge przez tory i ulice w 10 minut jak nie lepiej,zresztą z tym postulatem wyszły babcie ,które poprosiły mojego sąsiada aby zajął się tą sprawą ,on jest członkiem rady i redaktorem tej gazetki,której teraz już chyba nie ma. 8-)
zaciszanin pisze:Chyba nie ma sensownego rozwiązania pozostawiając 305 w relacji Strusia - Zerzeń. Dlatego linię bym całkowicie skasował radykalnie zmieniając przy tym trasę 142 w celu uzyskania lepszej częstotliwości. Na pewno 142 powinno zostać wycofane z Aleksandrowa i przynajmniej kursować na trasie skróconej: WIATRACZNA - ... - Walcownicza (powrót: Narcyzowa - Ochocza - Bystrzycka - Walcownicza) - MIEDZESZYN. Można też skierować 142 Przewodową zamiast Bysławską albo w ogóle wycofać z rejonu Miedzeszyna i pozostawić na trasie WIATRACZNA - WĘDKARSKA
2 dni temu jechałem całą trasą linii142 od Wiatracznej do Aleksandrowa i i z powrotem do Falenicy.
A więc od Wiatraka wszystkie miejsca zajęte,tłok zaczął się robić od Szembeka,od Płowieckiej ludzie stali na schodkach,na Trakcie w Wawrze wsiadły 3 osoby,akurat mało jak z tego przystanku zwykle wsiada,kilka osób wysiadło.
Dużo osób wysiadło przy Dzielnicowej i na dalszych przystankach ,zaczęło się robić lużno z każdym przystankiem.
Od Zerznia stało tylko kilka osób,w Borkowie znalazły się wolne miejsca,od ronda do Falenicy jechały może z 3-4 osoby w tym ja.Na przystanku koło bazaru wsiadło z 15-20 osób tak na oko,do Aleksandrowa dojechało z 10 osób,do pętli ja i jeszcze jedna osoba.
A więc nie potrzebny jest odcinek rondo -Falenica,
Ja bym też puścił linie 142 Przewodową i tak jak kolega proponuje.
Bo skrócenie do ronda to dublowanie 702 na całej trasie,a do Falenicy dojazd bym zostawił,szczególnie w sobote ,kiedy jest bazar.
Tylko jak z czasem i brygadami i 115 troche częściej niż obecnie,nie bez powodu rano jest wtyczka. :wink:
zaciszanin pisze:Może być 305 - nikt nie broni. Tylko to raczej nie zwiększy popularności 305 i wykluczy poprawę rozkładu 142.
Jak bym tej linii tam nie puszczam,bo też będą pustki,chyba trzeba będzie poczekać na dokończenie Kadetów i tam coś kombinować,na południe od Wąbrzeskiej coś budują zapewne osiedle i to spore, więc autobus się przyda.


Po obliczeniach wyszło tak:
142/15/30/15/30
Trasa tak :
Wiatraczna-Grochowska-Płowiecka-Trakt Lubelski[ z powrotem Floriana-Błękitna-Widoczna-Płowiecka]-Wał Miedzeszyński-Przewodowa-Patriotów-Walcownicza-Narcyzowa-Ochocza-Bystrzycka[tylko pytanie gdzie pętla.]
Brygady:
7brygad-4 stałe,3 dodatki.
115- dodanie 2 brygad.
305-likwidacja.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 06 sty 2006, 12:15

Fikander pisze:Sorki, ale raczysz żartować. W DSy nocny w rzeczonej Białołęce byłby częstszy niż rzeczone 134... chyba, żeby robić po dwa kursy na noc, ale chyba byłoby to lekkim odejściem od idei, która przyświęcała systemowi linii nocnych w Warszawie. To może być brutalne, ale jeżeli ktoś kupuje sobie dom na Olesinie, musi zdawać sobie sprawę z niedogodności, jakie to powoduje - m. in. kiepskiej komunikacji publicznej. Plany nocnych na Kępie Zawadowskiej, Olesinie czy Aleksandrowie są po prostu absurdalne.
A jak było kiedyś w Wesołej?
Taki "żart" o którym piszesz, już był.
173 było w weekend co 70 minut (tylko) + nocny co pół godziny.

W miarę rozwoju osiedla te powinny dostać swój nocny co godzinę i pewnie tak się stanie.
Zaś Aleksandrów, Mokry Ług i Wał Miedzeszyński powinny go dostać już teraz, skoro taka Choszczówka też dostała.

[ Dodano: 2006-01-06, 12:24 ]
Zaś co do dziennych w Wawrze.
142 powinno zostać na obecnej trasie.
Przewodową powinna pojechać linia, ale w innej relacji.
Rejon Bysławskiej nie może zostać z niepewnym, rzadkim 702 na Grochów.

Szkoda, że Otwock nie chce przywrócić poprzedniego rozkładu 702 co ok. 35 minut.
Wtedy 142 można zrobić co 35 minut i zrobić ich koordynację.
Obie linie w Wawrze przez cały tydzień mniej więcej byłyby co 16, 18 minut.
A 305 hmn... dojazd do przychodni powinien zostać, ale nie w tej postaci.

[ Dodano: 2006-01-06, 12:25 ]
Krzysztof Sokołowski pisze: No i linia na Lucerny,tylko pytanie jaka.?
Sam mówiłeś, że radni nie chcą tam autobusu, bo jest jakieś zwężenie na tej ulicy..?
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 sty 2006, 15:41

Andrzej pisze:Sam mówiłeś, że radni nie chcą tam autobusu, bo jest jakieś zwężenie na tej ulicy..?
Jeden z radnych rzucał takimi argumentami, które myśle że da się podwarzyć,bo przez ten mostek przejeżdzają wszystkie samochody i dobrze się trzyma,no i zwężenie też jest,ale autobus przejedzie,przykład Extrówka,objazd 521 po wypadku na Widocznej.
Zawsze w planach jest jeszcze Lucerny jako ulica dwupasmowa,ale w tej chwili w dalekich planach,a miejsce jest. :-?
Do kanałku ma zasięg Rada Osiedla Zerzeń,za kanałkiem Rada Osiedla Sadul- z nimi trzeba by rozmawiać,no i z dzielnicą.

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 sty 2006, 19:24

jutro jade na wycieczke do falenicy wiec przetestuje troche te autobusy
moj plan podrozy:
521 SZCZESLIWICE --> Pl. Narutowicza [-X j.
517 Pl. Narutowicza --> Rondo Waszyngtona
146 Rondo Waszyngtona --> Byslawska
161 Byslawska --> Pkp Radosc
521 Pkp Radosc --> FALENICA
142 Falenica -->Pl. Szembeka
125 Pl. Szembeka --> Park Praski
512 Park Praski --> SZCZESLIWICE
wiec jutro wam zdam relacje, co do zapelnienia tych linii ew. moze jeszcze zobacze stan Lucerny ale niewiem...

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sty 2006, 16:24

a jak wyglada obecny stan ul. ZOrzy i Trzykrotki, moze by jakis autobus tam puscic obok instytutu kardiologii w aninie? np 125 mozna by dac ul. Zorzy - Trzykkrotki i do petli Miedzylesie

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 08 sty 2006, 16:40

djmc100 pisze:a jak wyglada obecny stan ul. ZOrzy i Trzykrotki, moze by jakis autobus tam puscic obok instytutu kardiologii w aninie? np 125 mozna by dac ul. Zorzy - Trzykkrotki i do petli Miedzylesie
Po pierwsze taka linia powinna jechać Alpejską,tam jest głowne wejście,chyba nie ma od Zorzy.
Po drugie taka trasa i to 125 według mnie odpada.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 sty 2006, 17:08

djmc100 pisze:a jak wyglada obecny stan ul. ZOrzy i Trzykrotki
Trzykrotki jest chyba w większości gruntowa, a nawet jeśli nie jest to na pewno nie widziałbym tam 125.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sty 2006, 17:19

Colony pisze:
djmc100 pisze:a jak wyglada obecny stan ul. ZOrzy i Trzykrotki
Trzykrotki jest chyba w większości gruntowa, a nawet jeśli nie jest to na pewno nie widziałbym tam 125.
moze 115?

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 sty 2006, 17:23

djmc100 pisze: moze 115?
Nie on ma zbyt wykręconą trasę. Raczej jakaś modyfikacja 305 i to ostra modyfikacja.

Na przykład: Międzylesie - Trzykrotki - Zorzy - Kajki - Przychodnia Strusia i gdzieś dalej, ale nie do Falenicy. :roll:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 08 sty 2006, 17:42

Colony pisze:
djmc100 pisze: moze 115?
Nie on ma zbyt wykręconą trasę. Raczej jakaś modyfikacja 305 i to ostra modyfikacja.

Na przykład: Międzylesie - Trzykrotki - Zorzy - Kajki - Przychodnia Strusia i gdzieś dalej, ale nie do Falenicy. :roll:
Tylko że Zorzy jest leśną piaszczystą drogą wśród drzew[dalej w lesie],a Trzykrotki ma jakomś nawierzchnie[jechałem z rok temu rowerem],ale raczej nie nadaje się na autobus.
A może połączyć wszystkie szpitale w Wawrze i częściowo zachować dojazd do Przychodni.
Uwaga dość lużny pomysł. :twisted:
Trasa 305:

Międzylesie-Aleja Dzieci Polskich - Żegańska - Zwoleńska[lub Szpotańskiego -Lucerny] - Trakt Lubelski - Płowiecka - Sejmikowa - Wydawnicza - Kaczeńca - Skrzyneckiego - Potockich - Korkowa - Kościuszkowców - Kajki - Alpejska - teren Instytutu Kardiologii.

A może inna trasa ale takie połączenie szpitali
Co wy na to?

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 sty 2006, 19:47

Krzysztof Sokołowski pisze:Co wy na to?
Jak dla mnie super tylko, że trzeba przedłużyc do Wiśniowej Góry, bo w Międzylesiu za mało miejsca na 4 autobus. :wink:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 08 sty 2006, 21:55

Krzysztof Sokołowski pisze:a Trzykrótki ma jakomś nawierzchnie

ortograf ;)

i rzeczywiście ma jakąś nawierzchnię - żwir :roll:
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sty 2006, 22:11

to co chlopaki, piszemy do ZDM ? :lol:

Zablokowany