Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
O Jeziornej (Jeziornie? skleroza...) od czasu do czasu jakaś ekipa sobie przypomni, zwłaszcza jak się wybory szykują. Pierwszy raz był chyba ten:
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/ko ... -19991023/
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/ko ... -19991023/
Jedynym konkretem jaki pamiętam, to jakieś rozmowy z Vatenfallem, ale chyba żadnych konkretów nie było. Dodatkowo przy konsultacjach nt. przystanku w Nowej Iwicznej zaproponowano aby peron w stronę Warszawy (maja być 2 zewnętrzne za przejazdem) miał dwie krawędzie zamiast jednej i płotku z drugiej strony.Wolfchen pisze:O "pomysłach", to słychać od dawna. Tyle, że pomijając "chcenie", to nie przypominam sobie żadnych konkretnych działań.
BTW - można po bocznicy prowadzić regularny ruch pasażerski?
Tyle konkretów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jeżeli o to chodzi to szlak Warszawa Okęcie - Jeziorna to linia D29-937. Także wg oficjalnej klasyfikacji jest to tor łączący (z bocznicą w tym wypadku)Wolfchen pisze:BTW - można po bocznicy prowadzić regularny ruch pasażerski?
A plany na uruchomienie pociągów pasażerskich na tej trasie to od dobrych kilkunastu lat są Wracają jak bumerang przed wyborami (szczególnie samorządowymi) lub przy okazji jakiś okolicznych inwestycji...
http://www.gazetaecho.pl/kamery-w-przej ... e-sa_60779Echo pisze:Kamery w przejściu PKP nie będzie, choć pieniądze są
Obiecana kamera, która miała znaleźć się w przejściu podziemnym koło stacji PKP, nie zostanie zamontowana. Urzędnicy uważają, że bezsensem byłoby montowanie urządzenia tuż przed budową centrum komunikacyjnego. Ponadto jest jeszcze jeden problem - w przejście nie wolno ingerować, gdyż jest po remoncie i ma gwarancję...
- W ciągu trzech dni ściany tunelu zostały pomalowane na różowo i czarno. Co dziwne - chyba nie w nocy, ponieważ wracam z pracy zawsze po godzinie 22 z minutami i te napisy pojawiały się wcześniej. Jeszcze nigdy nie widziałam straży miejskiej o tej porze przy stacji - pisze internautka.
Są pieniądze, ale....
- W tegorocznym budżecie mamy zarezerwowane fundusze na montaż kolejnej kamery, lecz w związku z planami budowy centrum komunikacyjnego - które sprawi, że kamera musiałaby być wkrótce przeniesiona wraz z całą infrastrukturą - nie zostanie ona w tej chwili zamontowana - wyjaśnia Tamara Mytkowska, rzeczniczka legionowskiego ratusza.
Dodaje również, że dodatkowym problemem jest to, że nie miasto jest zarządcą przejścia, lecz PKP PLK.
Rzeczniczka podkreśla, że mieszkańcy często wskazują kolejne miejsca, gdzie powinna być kamera monitoringu, ale nie ma możliwości technicznej objęcia monitoringiem całego miasta.
W przejściu jest bezpiecznie
- Policja nie uważa, że przejście przy stacji PKP Legionowo jest szczególnie niebezpiecznym miejscem. Raczej jest to kwestia wandalizmu i niszczenia mienia PKP - mówi rzeczniczka urzędu miasta. - Należy więc rozważyć, czy kamery powinny być zamontowane tam, gdzie wandale malują ściany lub psują windę, czy może raczej na terenach osiedli, w pobliżu szkół i przedszkoli - dodaje.
Koszt jednej kamery wraz z infrastrukturą to ok. 30 tys. zł. Trzeba jednak pamiętać, że urządzenie należy włączyć do systemu miejskiego, który jest monitorowany 24 h/dobę. Jeden pracownik monitoringu jest w stanie skutecznie obsłużyć maksymalnie 10-12 kamer. Zamontowanie dodatkowych wiąże się więc z koniecznością zatrudnienia kolejnych osób.
Ewelina Kurzak
Zupełnie jak przejście w Rembertowie przy stacji. W drugim na wysokości Niedziałkowskiego są kamery jest czysto.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Zastanawiam się, czy kiedyś dojdzie do czasów, w których ruch (pod)miejski zostanie odseparowany od ruchu regionalnego. W wielu miastach na świecie oba ruchy są od siebie od dawna odseparowane. Czemu nie można na przykład na początek spróbować z linią grodziską? KM-y wywalić na dalekobieżne, dać im częstotliwość 30/60/60 do Żyrardowa, a do Skierniewic 60/60/60. SKM kursowałaby na odcinku Grodzisk - Pruszków co 20/30/30, od Pruszkowa do Warszawy 10/15/15. Oczywiście, musiałoby to się odbyć z przekazaniem części taboru KM-ów dla SKM.
Zalety takiego rozwiązania to na przykład brak przenoszenia opóźnień z sieci regionalnej na sieć podmiejską, klarowność taryfy i rozkładów jazdy w ruchu podmiejskim, możliwość utworzenia porządnego taktu, na który nie mają wpływu pociągi dalekobieżne, czy lepsza możliwość dostosowania taboru do charakteru trasy.
Podobnie można zrobić z linią na Działdowo: różne dziwadła Modlińskie i dalsze relacje (Nasielsk, Ciechanów) puścić na Centralny jako przyśpieszone na odcinku Warszawa - Legionowo, a SKM wzmocnić i uniezależnić od KM-ów.
Zalety takiego rozwiązania to na przykład brak przenoszenia opóźnień z sieci regionalnej na sieć podmiejską, klarowność taryfy i rozkładów jazdy w ruchu podmiejskim, możliwość utworzenia porządnego taktu, na który nie mają wpływu pociągi dalekobieżne, czy lepsza możliwość dostosowania taboru do charakteru trasy.
Podobnie można zrobić z linią na Działdowo: różne dziwadła Modlińskie i dalsze relacje (Nasielsk, Ciechanów) puścić na Centralny jako przyśpieszone na odcinku Warszawa - Legionowo, a SKM wzmocnić i uniezależnić od KM-ów.
Problem z peronem w Grodzisku na torach dalekobieżnych - a właściwie z jego brakiemaaa pisze:SKM kursowałaby na odcinku Grodzisk - Pruszków co 20/30/30, od Pruszkowa do Warszawy 10/15/15. Oczywiście, musiałoby to się odbyć z przekazaniem części taboru KM-ów dla SKM.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ze strony ZTMu:
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=805&c=100&l=1W ostatnich dniach na niektórych forach internetowych pojawiły się nieprawdziwe informacje o zmianach w kursowaniu SKM, które ZTM ma zamiar wprowadzić wraz z nowym kolejowym rozkładem jazdy w grudniu. Autor plotki sugeruje, że linia S1 miałaby zostać skierowana na trasę do Lotniska Chopina, linia S2 miałaby kursować do Pruszkowa a linia S3S do Wieliszewa, natomiast linia S9 miałaby dojeżdżać tylko do Legionowa Piaski i miałaby zostać uruchomiona całkiem nowa linia SKM S7 do Piaseczna. Autor plotki sugeruje także, że zostaną przywrócone codzienne nocne kursy SKM przez cały tydzień. To nieprawda!
Jedyną zmianą w układzie linii SKM, jaka zostanie wprowadzona w grudniu będzie „uporządkowanie” trasy linii S3, która będzie kursowała wyłącznie przez Dworzec Centralny.