Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 kwie 2012, 21:43

O "pomysłach", to słychać od dawna. Tyle, że pomijając "chcenie", to nie przypominam sobie żadnych konkretnych działań.

BTW - można po bocznicy prowadzić regularny ruch pasażerski?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 kwie 2012, 22:29

O Jeziornej (Jeziornie? skleroza...) od czasu do czasu jakaś ekipa sobie przypomni, zwłaszcza jak się wybory szykują. Pierwszy raz był chyba ten:
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/ko ... -19991023/

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 kwie 2012, 22:34

Wolfchen pisze:O "pomysłach", to słychać od dawna. Tyle, że pomijając "chcenie", to nie przypominam sobie żadnych konkretnych działań.

BTW - można po bocznicy prowadzić regularny ruch pasażerski?
Jedynym konkretem jaki pamiętam, to jakieś rozmowy z Vatenfallem, ale chyba żadnych konkretów nie było. Dodatkowo przy konsultacjach nt. przystanku w Nowej Iwicznej zaproponowano aby peron w stronę Warszawy (maja być 2 zewnętrzne za przejazdem) miał dwie krawędzie zamiast jednej i płotku z drugiej strony.

Tyle konkretów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 kwie 2012, 22:53

Wolfchen pisze:BTW - można po bocznicy prowadzić regularny ruch pasażerski?
Jeżeli o to chodzi to szlak Warszawa Okęcie - Jeziorna to linia D29-937. Także wg oficjalnej klasyfikacji jest to tor łączący (z bocznicą w tym wypadku) O-)

A plany na uruchomienie pociągów pasażerskich na tej trasie to od dobrych kilkunastu lat są ;] Wracają jak bumerang przed wyborami (szczególnie samorządowymi) lub przy okazji jakiś okolicznych inwestycji...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 kwie 2012, 23:18

Na razie i tak Mazowsze nie ma pieniędzy, więc te koncepcje długo pozostaną ogólnymi koncepcjami.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 12 kwie 2012, 23:05

Echo pisze:Kamery w przejściu PKP nie będzie, choć pieniądze są

Obrazek

Obiecana kamera, która miała znaleźć się w przejściu podziemnym koło stacji PKP, nie zostanie zamontowana. Urzędnicy uważają, że bezsensem byłoby montowanie urządzenia tuż przed budową centrum komunikacyjnego. Ponadto jest jeszcze jeden problem - w przejście nie wolno ingerować, gdyż jest po remoncie i ma gwarancję...


- W ciągu trzech dni ściany tunelu zostały pomalowane na różowo i czarno. Co dziwne - chyba nie w nocy, ponieważ wracam z pracy zawsze po godzinie 22 z minutami i te napisy pojawiały się wcześniej. Jeszcze nigdy nie widziałam straży miejskiej o tej porze przy stacji - pisze internautka.

Są pieniądze, ale....

- W tegorocznym budżecie mamy zarezerwowane fundusze na montaż kolejnej kamery, lecz w związku z planami budowy centrum komunikacyjnego - które sprawi, że kamera musiałaby być wkrótce przeniesiona wraz z całą infrastrukturą - nie zostanie ona w tej chwili zamontowana - wyjaśnia Tamara Mytkowska, rzeczniczka legionowskiego ratusza.

Dodaje również, że dodatkowym problemem jest to, że nie miasto jest zarządcą przejścia, lecz PKP PLK.

Rzeczniczka podkreśla, że mieszkańcy często wskazują kolejne miejsca, gdzie powinna być kamera monitoringu, ale nie ma możliwości technicznej objęcia monitoringiem całego miasta.

W przejściu jest bezpiecznie

- Policja nie uważa, że przejście przy stacji PKP Legionowo jest szczególnie niebezpiecznym miejscem. Raczej jest to kwestia wandalizmu i niszczenia mienia PKP - mówi rzeczniczka urzędu miasta. - Należy więc rozważyć, czy kamery powinny być zamontowane tam, gdzie wandale malują ściany lub psują windę, czy może raczej na terenach osiedli, w pobliżu szkół i przedszkoli - dodaje.

Koszt jednej kamery wraz z infrastrukturą to ok. 30 tys. zł. Trzeba jednak pamiętać, że urządzenie należy włączyć do systemu miejskiego, który jest monitorowany 24 h/dobę. Jeden pracownik monitoringu jest w stanie skutecznie obsłużyć maksymalnie 10-12 kamer. Zamontowanie dodatkowych wiąże się więc z koniecznością zatrudnienia kolejnych osób.

Ewelina Kurzak
http://www.gazetaecho.pl/kamery-w-przej ... e-sa_60779

Zupełnie jak przejście w Rembertowie przy stacji. W drugim na wysokości Niedziałkowskiego są kamery jest czysto.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 lip 2012, 0:48

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 18 sie 2012, 23:55

Zastanawiam się, czy kiedyś dojdzie do czasów, w których ruch (pod)miejski zostanie odseparowany od ruchu regionalnego. W wielu miastach na świecie oba ruchy są od siebie od dawna odseparowane. Czemu nie można na przykład na początek spróbować z linią grodziską? KM-y wywalić na dalekobieżne, dać im częstotliwość 30/60/60 do Żyrardowa, a do Skierniewic 60/60/60. SKM kursowałaby na odcinku Grodzisk - Pruszków co 20/30/30, od Pruszkowa do Warszawy 10/15/15. Oczywiście, musiałoby to się odbyć z przekazaniem części taboru KM-ów dla SKM.
Zalety takiego rozwiązania to na przykład brak przenoszenia opóźnień z sieci regionalnej na sieć podmiejską, klarowność taryfy i rozkładów jazdy w ruchu podmiejskim, możliwość utworzenia porządnego taktu, na który nie mają wpływu pociągi dalekobieżne, czy lepsza możliwość dostosowania taboru do charakteru trasy.
Podobnie można zrobić z linią na Działdowo: różne dziwadła Modlińskie i dalsze relacje (Nasielsk, Ciechanów) puścić na Centralny jako przyśpieszone na odcinku Warszawa - Legionowo, a SKM wzmocnić i uniezależnić od KM-ów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 sie 2012, 15:26

aaa pisze:SKM kursowałaby na odcinku Grodzisk - Pruszków co 20/30/30, od Pruszkowa do Warszawy 10/15/15. Oczywiście, musiałoby to się odbyć z przekazaniem części taboru KM-ów dla SKM.
Problem z peronem w Grodzisku na torach dalekobieżnych - a właściwie z jego brakiem :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 sie 2012, 15:36

Modernizacja linii do Łodzi miała peron dodać.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 19 sie 2012, 16:11

aaa pisze:SKM kursowałaby na odcinku Grodzisk - Pruszków co 20/30/30, od Pruszkowa do Warszawy 10/15/15.
Chcesz pozabierać Grodziskowi pociągi? Jeśli już, to na całej trasie Grodzisk-Warszawa powinna być częstotliwość 10/15/15…

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 sie 2012, 16:19

W samym Grodzisku osobowe by musiały się zatrzymywać, żeby umożliwić przesiadki do SKMki.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 sie 2012, 11:30

Ze strony ZTMu:
W ostatnich dniach na niektórych forach internetowych pojawiły się nieprawdziwe informacje o zmianach w kursowaniu SKM, które ZTM ma zamiar wprowadzić wraz z nowym kolejowym rozkładem jazdy w grudniu. Autor plotki sugeruje, że linia S1 miałaby zostać skierowana na trasę do Lotniska Chopina, linia S2 miałaby kursować do Pruszkowa a linia S3S do Wieliszewa, natomiast linia S9 miałaby dojeżdżać tylko do Legionowa Piaski i miałaby zostać uruchomiona całkiem nowa linia SKM S7 do Piaseczna. Autor plotki sugeruje także, że zostaną przywrócone codzienne nocne kursy SKM przez cały tydzień. To nieprawda!
Jedyną zmianą w układzie linii SKM, jaka zostanie wprowadzona w grudniu będzie „uporządkowanie” trasy linii S3, która będzie kursowała wyłącznie przez Dworzec Centralny.
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=805&c=100&l=1

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 29 sie 2012, 11:56

Wrrr bardzo korzystna zmiana. Myślałem że od Grudnia wszystko pojedzie Średnicą.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 29 sie 2012, 12:10

Lukasz436 pisze:Wrrr bardzo korzystna zmiana. Myślałem że od Grudnia wszystko pojedzie Średnicą.
Zgadza się. ;)

ODPOWIEDZ