Kolej w Austrii będzie jeździć po właściwej stronie...

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 03 sie 2012, 8:34

Od 6.08.2012 r. mała rewolucja na kolejach austriackich - kolej będzie jeździć po właściwej stronie / przejście z ruchu lewostronnego na prawostronny /.
ZUS fundatorem emigracji

Łukasz
Posty: 10647
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sie 2012, 23:13

Hm, ciekawe ile kosztuje taka zmiana - chyba wszystkie SBLe trzeba poprzestawiać :)

A skąd w ogóle się wzięło jeżdżenie po tej złej stronie i dlaczego akurat prawa jest dobra?

W Czechach z kolei ciągle jeszcze po złej się jeździ, no nie?
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sie 2012, 23:15

Łukasz pisze: W Czechach z kolei ciągle jeszcze po złej się jeździ, no nie?
Też już niedługo (i tylko na jednej trasie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10647
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sie 2012, 23:17

No dobra, ale właściwie po co to zmieniają? To komuś przeszkadza w czymś? Pytam, bo nie wiem, nie widzę.
ŁK

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 06 sie 2012, 0:37

Hm, ciekawe ile kosztuje taka zmiana - chyba wszystkie SBLe trzeba poprzestawiać
Jak jest dwukierunkowa to tylko oznaczenie semaforów

[ Dodano: |6 Sie 2012|, 2012 00:40 ]
Łukasz pisze:No dobra, ale właściwie po co to zmieniają? To komuś przeszkadza w czymś? Pytam, bo nie wiem, nie widzę.
Do tej pory cześć ruchu pociągów jest prowadzona lewostronnie, cześć prawostronnie - przynajmniej tak było jeszcze w zeszłym roku. Lewostronnie jechało się od granicy z Czechami do Wiednia - o ile dobrze pamiętam.
Po prostu ujednolicają sposób prowadzenia ruchu pociagów
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 06 sie 2012, 8:47

Właściwa jest oczywiście strona lewa, bo kolej powstała w Anglii i tak pierwotnie jeździła. Każda inna strona jest niewłaściwa :P

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 sie 2012, 9:18

Łukasz pisze:Hm, ciekawe ile kosztuje taka zmiana - chyba wszystkie SBLe trzeba poprzestawiać :)
Akurat SBL to nie, tak jak pisał rufio, oczywiście o ile jest dwukierunkowa, ale w Austrii to pewnie jest w większości. Pytanie jest inne - czy w austriackich przepisach jest odpowiednik naszego wskaźnika W24 (wyjazd na tor niewłaściwy) - jeśli jest to wtedy przebudowy wymagają wszystkie urządzenia stacyjne, a to koszt znacznie większy, niż SBL. Oczywiście można było to załatwić prościej - zmieniając prawo (tzn. patrząc na nasze przepisy - wskaźnik świeci się przy wyjeździe na tor właściwy, a nie niewłaściwy). Wtedy żadne przebudowy urządzeń w zasadzie nie są potrzebne.

Gorzej, że w pewnych sytuacjach kolejowy układ drogowy i inna infrastruktura mogą być przystosowane "bardziej" do ruchu lewo- czy prawostronnego - wyobraźmy sobie modne ostatnio w naszym kraju peron naprzemianległe na przystankach osobowych - przy zmianie strony jazdy całą ich ideę trafia szlag.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 sie 2012, 14:09

Austriacy nie tylko myślą o sygnalizacji itp., ale też o wygodzie pasażerów. W grę wchodzi więc przebudowa stacji (stawianie / przestawianie wiat itp.).
Łukasz pisze:No dobra, ale właściwie po co to zmieniają?
Konsekwencja budowy nowego dworca Głównego. Przestawienie ruchu jest konieczne z uwagi na przepustowość wiedeńskiego węzła kolejowego.
A skąd różne strony? To zaszłości historyczne z czasów budowy kolei (koleje południowe, zachodnie).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 sie 2012, 16:49

Przepustowość zależy od stronności?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sie 2012, 17:03

Od zmiennostronności na pewno - krzyżowania, a w Wiedniu chyba tak właśnie było, że na Sud było tak, a na Ost - siak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 sie 2012, 21:18

Od krzyżowania przebiegów (vide: dyskusje o warszawskiej średnicy). Do tej pory były oddzielne dworce, jak wspomniał Glonojad. Teraz budują jeden duży przelotowy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ