Kolej w Austrii bÄdzie jeĹşdziÄ po wĹaĹciwej stronie...
Moderator: JacekM
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Jak jest dwukierunkowa to tylko oznaczenie semaforówHm, ciekawe ile kosztuje taka zmiana - chyba wszystkie SBLe trzeba poprzestawiać
[ Dodano: |6 Sie 2012|, 2012 00:40 ]
Do tej pory cześć ruchu pociągów jest prowadzona lewostronnie, cześć prawostronnie - przynajmniej tak było jeszcze w zeszłym roku. Lewostronnie jechało się od granicy z Czechami do Wiednia - o ile dobrze pamiętam.Łukasz pisze:No dobra, ale właściwie po co to zmieniają? To komuś przeszkadza w czymś? Pytam, bo nie wiem, nie widzę.
Po prostu ujednolicają sposób prowadzenia ruchu pociagów
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Akurat SBL to nie, tak jak pisał rufio, oczywiście o ile jest dwukierunkowa, ale w Austrii to pewnie jest w większości. Pytanie jest inne - czy w austriackich przepisach jest odpowiednik naszego wskaźnika W24 (wyjazd na tor niewłaściwy) - jeśli jest to wtedy przebudowy wymagają wszystkie urządzenia stacyjne, a to koszt znacznie większy, niż SBL. Oczywiście można było to załatwić prościej - zmieniając prawo (tzn. patrząc na nasze przepisy - wskaźnik świeci się przy wyjeździe na tor właściwy, a nie niewłaściwy). Wtedy żadne przebudowy urządzeń w zasadzie nie są potrzebne.Łukasz pisze:Hm, ciekawe ile kosztuje taka zmiana - chyba wszystkie SBLe trzeba poprzestawiać
Gorzej, że w pewnych sytuacjach kolejowy układ drogowy i inna infrastruktura mogą być przystosowane "bardziej" do ruchu lewo- czy prawostronnego - wyobraźmy sobie modne ostatnio w naszym kraju peron naprzemianległe na przystankach osobowych - przy zmianie strony jazdy całą ich ideę trafia szlag.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Austriacy nie tylko myślą o sygnalizacji itp., ale też o wygodzie pasażerów. W grę wchodzi więc przebudowa stacji (stawianie / przestawianie wiat itp.).
A skąd różne strony? To zaszłości historyczne z czasów budowy kolei (koleje południowe, zachodnie).
Konsekwencja budowy nowego dworca Głównego. Przestawienie ruchu jest konieczne z uwagi na przepustowość wiedeńskiego węzła kolejowego.Łukasz pisze:No dobra, ale właściwie po co to zmieniają?
A skąd różne strony? To zaszłości historyczne z czasów budowy kolei (koleje południowe, zachodnie).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Od zmiennostronności na pewno - krzyżowania, a w Wiedniu chyba tak właśnie było, że na Sud było tak, a na Ost - siak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.