Spis autobusów miejskich w złym stanie technicznym

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 24 sie 2012, 21:38

#6

@up, dlaczego ja pierw przeczytałem A604? 8-(
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 sie 2012, 15:50

W A077 to samo tylko ciszej. ;-)

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 28 sie 2012, 16:40

reserved pisze:A064 wydaje taki dziwny dźwięk charczenia szczególnie słyszalny w końcu autobusu wewnątrz niego w okolicach silnika, tylnych kół. Charczenie, skrzypienie... sam nie wiem co to jest. Szczególnie słyszalne przy wyższych obrotach silnika. :-k Chyba nic poważnego skoro Mobilis tego nie usuwa (wczoraj jechałem tym wozem, dziś jechałem tym wozem i to samo). Ale ciekawy jestem co to może być.
Most napędowy, kiedyś bolączka Fiatów 125P, dopóki się nie rozleci to będzie jeździł, gdyż bezpośrednio nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Jeśli nie most to skrzynia lub alternator. Wszystkie 3 pozycje charczą i rzężą szczególnie przy wysokich obrotach, chociaż alternator trochę spokojniej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 sie 2012, 8:28

5330 jakiś problem ze skrzynią biegów lub sprzęgłem. Po zmianie biegów na wyższy obroty szybko rosną po czym spadają, ryczy przy tym niemiłosiernie.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 29 sie 2012, 12:23

Niedawno jakieś urbinetto na 306 przejechało mi pod oknem z otwartymi ostatnimi drzwiami na oścież. Dawno nie widziałem takich rzeczy :)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1514
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 29 sie 2012, 12:33

Oj tam oj tam, to tylko przystankowy.

Awatar użytkownika
Górnik
Posty: 194
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:27
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Górnik » 29 sie 2012, 20:21

Bernard pisze:5330 jakiś problem ze skrzynią biegów lub sprzęgłem. Po zmianie biegów na wyższy obroty szybko rosną po czym spadają, ryczy przy tym niemiłosiernie.
Kierowca twierdzi że to problem z pedałem przyśpieszenia. Raz jak zatrzymał się na przystanku to obroty były tak bardzo wysokie że musiał ustawić na N. Piszczy, warczy, szarpie bo co jakiś czas tak jakby bieg nie chce się załączyć (sprzęgło już działa a skrzynia się męczy) a jakaś blondynka siedząca obok mnie krzyczy: "O Jezu! O Matko!" :D

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 sie 2012, 23:30

A205 ma jakis problem ze soba. Jak jechalem nim po Polnocnym to powyzej 50km/h zaczelo rzucac przegubem w prawo i lewo....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 sie 2012, 12:52

Poruszając się z prędkościami przepisowymi jest sprawny, dopiero po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości zaczyna się miotać, więc... czepiasz się :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3099
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 01 wrz 2012, 1:39

1825 :arrow: na wyższej prędkości strasznie nim szarpało
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 wrz 2012, 9:05

Szeregowy_Równoległy pisze:Poruszając się z prędkościami przepisowymi jest sprawny, dopiero po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości zaczyna się miotać, więc... czepiasz się :)
Czepiam się, ale zapewne niedługo efekt pojawi się też i przy mniejszych prędkościach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 01 wrz 2012, 11:18

Oczywiście, że się pojawi. I wtedy pewnie dopiero ktoś cokolwiek zrobi.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 wrz 2012, 11:35

A192, naderwana częściowo osłona dachowego wyjścia ewakuacyjnego, niesprawny system CG i przyciski stop, środkowy kasownik radośnie łyka bilety.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 05 wrz 2012, 18:00

Wolfchen pisze:(...) naderwana częściowo osłona dachowego wyjścia ewakuacyjnego (...)
Mamy silny naród. ;]
Wolfchen pisze:(...) niesprawny system CG i przyciski stop (...)
CG to CG - jak nie chcesz być w szponach jelczowych drzwi, to się ciesz, że nie działa. A przyciski STOP nie muszą działać dla pasażerów. Ważne, żeby u kierowcy działały.

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 05 wrz 2012, 18:48

Pawel_ pisze:A przyciski STOP nie muszą działać dla pasażerów. Ważne, żeby u kierowcy działały.
Jak nie będą się świecić na wozie, to skąd pasażerowie będą mogli wiedzieć, że u kierowcy działają poprawnie? :>

ODPOWIEDZ