[KM] Górny Mokotów

Moderator: Wiliam

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 16 wrz 2012, 12:32

KwZ pisze:Tylko tu się trochę kłócą odcinki Madalińskiego z, powiedzmy, Modzelewskiego.
Ale co Ci się kłóci ?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 wrz 2012, 12:46

Boerner pisze:Ale co Ci się kłóci ?
Popyt, o czym zresztą pisze Poc Vocem powyżej.
Poc Vocem pisze:117 oferuje podaż na poziomie 4*120=480 pas/h
210 oferuje na chwilę obecną 2*80=160 pas/h. Musi ok. 500 pas/h (~80% ze 160+480). Przy zastosowaniu standardowego taboru krótkiego oznacza to 5 kursów na godzinę.
Policz mi popyt, a nie podaż.

[ Dodano: Nie 16 Wrz, 2012 12:47 ]
A zwłaszcza, ile z tych osób nie mogłoby wybrać 138 przy podróży Madalińskiego - Metro Politechnika.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 16 wrz 2012, 13:10

KwZ pisze:A zwłaszcza, ile z tych osób nie mogłoby wybrać 138 przy podróży Madalińskiego - Metro Politechnika.
138 jest najlepiej pracującą linią tamże i raczej nie da się nic dopchać.
KwZ pisze:Policz mi popyt, a nie podaż.
Popyt to tak gdzieś te 400-500 miejsc/h w szczycie. Naprawdę nie da się zabrać stamtąd więcej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 16 wrz 2012, 13:21

Poc Vocem pisze: 210 jest mimo wszystko dość długie i podniesienie częstotliwości o 50% (mniej więcej wyrównanie podaży) wymagałoby dodania znacznie więcej brygad niż pozostawienie 117 na Madalińskiego. 117 na Madalińskiego kosztuje 36 minut, czyli trzy brygady wielkopojemne.

Podniesienie częstotliwości 210 z 2 k/h na 5 k/h oznacza podniesienie ilostanu brygadowego z 5 na jakieś 13 plus pustki w innych miejscach. To ździebko nieopłacalne jest zwyczajnie.
Naprawdę uważasz, że podkręcone 210 jeździłoby obecną trasą na Ursynów? Po co? 210 powinno kończyć na Spartańskiej, ewentualnie, jeśli bardzo potrzebują tego na Modzelewskiego (w co wątpię), to na Bokserskiej albo na Metrze Wilanowska. Pchanie tego na Ursynów, zwłaszcza obecną trasą, nie ma sensu.

[ Dodano: |16 Wrz 2012|, 2012 13:40 ]
Problem jest tylko taki, że na Spartańskiej jest ciasno - 117, 210 i 222, wszystkie jeżdżące we w miarę przyzwoitej częstotliwości, się tam nie pomieszczą.

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 wrz 2012, 14:59

Do zatańcować coś na Zajezdni Woronicza tak jak dawniej chyba 603

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 16 wrz 2012, 15:10

bepe pisze:Problem jest tylko taki, że na Spartańskiej jest ciasno - 117, 210 i 222, wszystkie jeżdżące we w miarę przyzwoitej częstotliwości, się tam nie pomieszczą.
Wg mapy z 2002 na pętli stawały 107, 122, 148, wg. tej z 1998 107, 122, 511, z czego na 122 były przeguby ew. 15-stki i astronomicznie długie postoje, a na 107 i 148/511 krótkie ikarusy. Dlaczego teraz 117 (15-stki), 210 (midi) i 222 miałyby się pomieścić?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 wrz 2012, 15:18

Też myślę, że się pomieszczą, a jeśli nie, to 210 na Wilanowską.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 16 wrz 2012, 17:01

Poc Vocem pisze:Naprawdę nie da się zabrać stamtąd [Madalińskiego] więcej
Więc wracamy do puszczenia 210 przez Kazimierzowską i zostawienia 117 w spokoju (przynajmniej na tym odcinku)

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 wrz 2012, 17:07

Nie. Pomysł puszczenia 210 przez Kazimierzowską jest nie dorzeczny.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 wrz 2012, 17:16

Pomysł komunikacji na Kazimierzowskiej jest niedorzeczny i tyle.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4304
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 wrz 2012, 14:53

Dziś specjalnie poszedłem na przystanek Madalińskiego-Szpital żeby przejechać się 318. Mimo że przyszedłem dwie minuty za późno, to wiedziałem że jeszcze nie jechało bo na przystanku czekali ludzie {3-4 osoby}. W końcu 5 minut po czasie zajechało Urbinetto. Mimo że był to kurs o chyba 13:50 to może frekwencja nie była powalająca ale też autobus nie jechał pusty. W środku było może z 10 osób co razem dawało nam 12-14 osób w pojeździe. Dużo ludzi wysiada przy Metrze Wierzbno i Parku Dreszera. Tak to nie zaobserwowałem większych wymian pasażerskich. Podsumowując linia ta nikomu nie wadzi, mieszkańcy ciągu Kazimierzowska-Krasickiego są szczęśliwi bo mają komunikację więc jak dla mnie niech sobie istnieje. Nawet z częstotliwością raz na 30 minut.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26918
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2012, 20:10

Nie wadzi, jak nie wadzi. Są linie na taki kaliber wozów, gdzie miałyby dużo lepsze zapełnienie (np. 208).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 wrz 2012, 20:38

12-14 osób to najmniejszy możliwy wóz, 208 to jednak nie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

DG_Ins
Posty: 52
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:00

Post autor: DG_Ins » 25 wrz 2012, 13:45

Jak wyglądają linie przy Woronicza/Wołoskiej z punktu widzenia przeciętnego mieszkańca tych okolic? (bo ja taki jestem)
Linia 222 - tylko dojazd na Stare Miasto i "abarot". Jak chcę się wybrać na pizzę na Malczewskiego to szybciej jest z buta (niby 2 przystanki, ale jednak szybciej).
Linia 318 - nawet bym nie zauważył, gdyby tej linii nie było. Przy tej częstotliwości i godzinach/dniach kursowania nie ma ona dla mnie żadnego znaczenia. Co prawda podjeżdża pod Urząd przy Wiśniowej, ale nie ryzykowałbym dojazdu tam właśnie tą linią. Wolę iść z buta od tramwajów w Niepodległości - będzie szybciej. Dwa razy widziałem autobus tej linii - pasażerów tam nie widziałem. Popularnością się nie cieszy. Dojazd do Metra? Za rzadko, żeby ją brać pod uwagę.
Linia 218 - linia obsługiwana przez PKS Grodzisk Maz. Niestety, odnoszę wrażenie, że zatrudniają tam kierowców bez jaj: jak się rozpędzi do 30km/h to chyba musi mieć bardzo w plecy. Jak widzę na horyzoncie Scanię to mnie szlag trafia. Oczywiście, jeżdżą bardziej ekonomicznie, pewnie mają mniejsze zużycie paliwa, ale jest jedno ale: wybierając komunikację miejską chcę się dostać w miarę szybko w dane miejsce, a nie móc podziwiać widoki. Pod względem czasu przejazdu KM w wykonaniu PKS Grodzisk nie jest konkurencyjna wobec samochodu. Kiedyś czekałem na 218 przy Smoluchowskiego, żeby dojechać do GM. Podjechałem nim tylko do Instytutu Fizyki i poszedłem na piechotę: byłem w Galerii, jak autobus podjeżdżał na przystanek (korka nie było, a ja nie biegłem). Linia autobusowa stworzona kiedyś, żeby zapewniać dojazd do biurowców przy Domaniewskiej. Ale i tak wszyscy z metra wybierają tramwaj.
Chcąc dostać się do metra (za którym jakoś nie przepadam) wybieram BUTY. Na autobusy nie ma co liczyć (222 - nie dojeżdża, 218 - wlecze się jak $%$ a 318 - zbyt rzadko jeździ i nie o każdej porze). Zostają tramwaje: w DP ciężko się do nich zabrać, w weekendy jeżdżą rzadziej i jadą za długo, jak na możliwości torów i tramwajów.
Autobusy w ciągu Wołoska.
210 (wiem, Woronicza też jeździ). Dojazd w stronę Ursynowa - musiałbym być niespełna rozumu, żeby tym jechać. W drugą stronę - dojazd do Centrum OK, trochę rzadki.
138 - PKS Grodzisk w większości, więc czasy przejazdu są hmm, no wiecie już, bo pisałem. Poza tym - nie ciągnie mnie na Pragę :). Jeżdżę tym czasem, bo muszę - jest dobra przesiadka przy Galerii Mokotów na 165 w stronę Kłobuckiej. Bo do Galerii to już tym się bezproblemowo nie da dojechać (wiadukty dla pieszych). Na szczęście z GM da się nim wrócić.
136 - zdarzało się tym jeździć na Wolę, trochę się potrafi zakorkować (BTW1920 i dalej). Ogólnie to sporo ludzi tym jeździ. Z GM tylko powrót jest dobry, tak jak 138.
117 - tę linię chyba najbardziej lubię: dojazd do Centrum, nie ma Grodziska, do Galerii Mokotów można podjechać bez przechodzenia przez te dziwne estakady. A Wy chcecie tę linię udupić :|
Tramwaj 17 - bardzo dobra częstotliwość.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 wrz 2012, 14:25

Sorry, ale argument "linii nie lubię, bo jeździ na niej PKS" albo "nie ciągnie mnie na Pragę" obniża powagę całego posta, tym bardziej, że autor na początku uważa się za "przeciętnego mieszkańca" skrzyżowania Woronicza i Wołoskiej.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ODPOWIEDZ