CiÄcia linii kolejowych
Moderator: JacekM
Kolej do zaorania vel. restrukturyzacja PLK
Po przejrzeniu list, nasuwa się jedno: PLK do bezzwłocznej likwidacji z przejęciem infrastruktury przez Skarb Państwa. Zarządzanie infrą przez spólki prawa handlowego jest kompletnie nieuzasadnione z punktu widzenia gęstości siatki transportowej i dostępności do niej. Jak już się PLK czymś musi zajmować, to niech się zajmują sterowaniem ruchem lub doraźnymi naprawami.
Po przejrzeniu list, nasuwa się jedno: PLK do bezzwłocznej likwidacji z przejęciem infrastruktury przez Skarb Państwa. Zarządzanie infrą przez spólki prawa handlowego jest kompletnie nieuzasadnione z punktu widzenia gęstości siatki transportowej i dostępności do niej. Jak już się PLK czymś musi zajmować, to niech się zajmują sterowaniem ruchem lub doraźnymi naprawami.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?
Poza tym to za zgodą MT
http://www.rynek-kolejowy.pl/35523/Mass ... tys_km.htm
Poza tym to za zgodą MT
http://www.rynek-kolejowy.pl/35523/Mass ... tys_km.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Zgadnij dzięki komu tak jest?MeWa pisze:A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę 
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Jak dla mnie jest to wina skarbu państwa, który do inwestycji na kolei dokłada, bo Unia, a do utrzymania już nie. Wiadomo drogi są ważniejsze i na nie trzeba wydawać ponad 80% kasy. A jak PKP ma oszczędności na przetargach to najlepiej zabrać i dać jeszcze więcej na drogi.rufio198 pisze:Zgadnij dzięki komu tak jest?MeWa pisze:A z czego chcesz utrzymać to torowisko, miejscami już poniżej jakichkolwiek przyzwoitych standardów?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
A jak Skarb Państwa ma dokładać do utrzymania, skoro tym się zajmuje spółka prawa handlowego, która ma osiągać zysk, a nie być filantropem? Dokapitalizować PLK? To studnia bez dna, a ZZ przeżrą wszystko i tyle z tego będzie...kajo pisze:Jak dla mnie jest to wina skarbu państwa, który do inwestycji na kolei dokłada, bo Unia, a do utrzymania już nie.

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
To nie takie trudne, obecnie też to jest częściowo robione, państwo refunduje niewielką część stawki za użytkowanie torów przez przewoźników Cargo. Można przenieść infrastrukturę do MI (czy jakkolwiek się ono teraz nazywa) i zlecić PKP PLK obsługę. Z resztą jak warszawa zleca utrzymanie torów TW? Jaką tutaj widzicie różnice?Wolfchen pisze:A jak Skarb Państwa ma dokładać do utrzymania, skoro tym się zajmuje spółka prawa handlowego, która ma osiągać zysk, a nie być filantropem? Dokapitalizować PLK? To studnia bez dna, a ZZ przeżrą wszystko i tyle z tego będzie...kajo pisze:Jak dla mnie jest to wina skarbu państwa, który do inwestycji na kolei dokłada, bo Unia, a do utrzymania już nie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36960
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
"Czy na pewno jest to lista tras do likwidacji?"Wolfchen pisze:Po przejrzeniu list, nasuwa się jedno:
Po komentarzach na RK widać, że to może być wniosek pochopny, nadinterpretacja autora artykułu. Tym niemniej - temat do podrążenia.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
PLK zdementowały. Ale szykuje się spór, bo są dokumenty, które podważają stanowisko PLK-i.
http://www.rynek-kolejowy.pl/35517/PLK_ ... jowych.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/35517/PLK_ ... jowych.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Wlk. Brytania już to przeprowadziła w latach 60., 70. i 80. Jak się można domyślić, sytuacja wcale się nie poprawiła, pasażerowie, którzy przesiedli się do samochów w związku z wycięciem linii dowozowych, już jechali tymi samochodami do końca. Zainteresowanym polecam zapoznanie się z hasłem Beeching Axe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]