To, że nie podlega karze, nie znaczy, że wolno:PSzeregowy_Równoległy pisze:Wolno, 150km/h jeszcze nie podlega karze.Wolfchen pisze:Że nie można pędzić 150km/h (czego i na autostradzie nie wolno)?
Samolot alternatywÄ dla pociÄ gu?
Moderator: JacekM
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Jestem Polakiem, dla mnie "nie podlega karze" oznacza, że wolnoR-9 Chełmska pisze:To, że nie podlega karze, nie znaczy, że wolno:PSzeregowy_Równoległy pisze:Wolno, 150km/h jeszcze nie podlega karze.
To, że nie możesz kogoś wyprzedzić?Wolfchen pisze:A co w niej "nieekspresowego"?
Zabójcza prędkość jak na autostradę/ekspresówkę.Wolfchen pisze:Że nie można pędzić 150km/h
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 21:09 ]
Skoro nie podlega karze, to czemu nie wolno?R-9 Chełmska pisze:To, że nie podlega karze, nie znaczy, że wolno:P
Pojęcie "jednojezdniowa" nie jest równe, że ma po jednym pasie w danym kierunku.BJ pisze:To, że nie możesz kogoś wyprzedzić?
A znasz ograniczenia prędkości? Skoro masz prawo jazdy, to znaczy, że masz.BJ pisze:Zabójcza prędkość jak na autostradę/ekspresówkę.
To, że czegoś nie wolno robić nie znaczy od razu, że musi być karane. Kwestia błedu pomiarowego, prędkości chwilowej, etc.BJ pisze:Skoro nie podlega karze, to czemu nie wolno?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Raz, że umiejętność spania w autobusach to rzecz do nauczenia i problemem jest głównie nastawienie do takiej podróży, a nie coś bardziej racjonalnego. Ja kiedyś też nie wyobrażałem sobie spania w autobusie, ale po n-tej ilości podróży jakoś się nauczyłem. Kuszetka to to nie jest, ale da się przeżyć.BJ pisze:O autobusach nie wspominając. Nie bardzo rozumiem jak mając tyle alternatyw można wybrać autobus i jechać nim 10 (!)h. Ok, cena jest śmiesznie niska, ale ja bym się czuł nie do życia przez 2 dni po takiej podróży.
Dwa, cena mojego biletu do Berlina zwykle zawiera się w przedziale 0,00 - 10,00zł. Za takie pieniądze naprawdę trudno wybrzydzać. Szczególnie że 10h o których piszesz, jedzie tylko PB. SEx robi to w 8h45min, Ecolines w 7h45min. De facto nawet minimalnie szybciej.
W Simple Express przed "snem" mogę sobie jeszcze obejrzeć film na tablecie, skorzystać z internetu, podłączyć cokolwiek do gniazdka. Ani pociąg, ani samochód (zakładając że prowadzę) mi tego nie zaoferuje.
Nie bez znaczenia jest dla mnie fakt braku nocnego połączenia kolejowego do Berlina. Pierwsze BWE przyjeżdża tam po prostu zbyt późno.
Wszystko zależy też od celu podróży. Za darmo jadę do Berlina zwykle ot tak, bo mam zachciankę. Gdybym musiał tam jechać w jakimś poważniejszym celu, koniecznie musiałbym być super wyspany - być może wybrałbym pociąg lub nawet samolot.
Zdaje mi się, że są najdroższe w całej Europie. Muszę kiedyś porównać z innymi kontynentami, może okaże się że przy dość niskich zarobkach dzierżymy w tej kwestii palmę pierwszeństwa. Te ceny nie są wysokie. Są horrendalnie przeogromne. Tyle w temacie.BJ pisze:A ja się cieszę, że autostrady nie są zbyt tanie.
Ale Warszawa-Berlin-Warszawa to już ma być ponad 150zł za autostradę. Robi nieco większe wrażenie niż 25zł.BJ pisze:Jeśli stać cię na wachę, żeby przejechać pół Polski, to te 25 PLN to jest już żadna różnica.
noidea
Ocb?? Masz swoje dwa pasy na kierunek? Masz.BJ pisze:To, że nie możesz kogoś wyprzedzić?
Dosłownie zabójcza. Ale wielu kierowców jeszcze nie rozumie, że to ludzie tacy jak oni powodują wypadki.BJ pisze:Zabójcza prędkość jak na autostradę/ekspresówkę.
Bo jest zakazane.BJ pisze:Skoro nie podlega karze, to czemu nie wolno?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Co do karalności przekroczenia prędkości- można choćby dać z art. 95a KW i pozycja z mandatownika "inne wykroczenia przeciwko BRD".
Zaś kodeksowe uchylenie penalizacji przekroczenia prędkości o max 10 km/h ma zastosowanie OIDP wyłącznie do stacjonarnych fotoradarów.
Zaś kodeksowe uchylenie penalizacji przekroczenia prędkości o max 10 km/h ma zastosowanie OIDP wyłącznie do stacjonarnych fotoradarów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wolfchen pisze:Co do karalności przekroczenia prędkości- można choćby dać z art. 95a KW i pozycja z mandatownika "inne wykroczenia przeciwko BRD".
A w taryfikatorze jednak jest przewidziana kara za przekroczenie prędkości o 0-10 km/h. Jeden punkt i mandat do 50zł. Miałeś rację, jedynie przy mandatach z fotoradarów przekroczenia do 10km/h są pomijane. Natomiast mógłbyś znaleźć mi w taryfikatorze punkt o "innych wykroczeniach przeciwko BRD"? Chyba, że masz na myśli artykuł (bodajże) 97. "Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3 000 złotych albo karze nagany.". Tylko to mają być inne przepisy, a przekroczenie prędkości nie jest w tym przypadku innym przepisem.KW pisze:Art. 95a. Kto posługuje się dowodem rejestracyjnym zawierającym dane o spełnieniu przez pojazd wymagań technicznych określonych w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm. 27) ) niezgodne ze stanem faktycznym, podlega karze grzywny do 500 zł.
Bardziej to odnosiłem do sytuacji, w której by nie było owej pozycji - 10 km/h Art 92a (a nie 95a, moja pomyłka) nie zawiera w sobie kwoty grzywny, więc jeśli w mandatowniku by nie było taryfy 0 - 10, to moim zdaniem mógłby być wskazówką co do ustalania wysokości mandatu. Jako pomocniczy, nie podstawowy (chociaż w naszym porządku prawnym byłoby to do uwalenia).Szeregowy_Równoległy pisze:Tylko to mają być inne przepisy, a przekroczenie prędkości nie jest w tym przypadku innym przepisem.
A w sytuacji beznadziejnej - kontrolujący zawsze znajdzie coś, do czego się przyczepi z art. 97 KW, jeśli kontrolowany będzie obierał pozycję "ale ja jadę bezpiecznie i to nic nie szkodzi".
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Daj mi przykład czegoś, do czego można się przyczepić z art. 97. Coś, co jest nieujęte w innych punktach taryfikatora, bo to warunek konieczny do ukarania z 97.
Artykuł 97 KW służy jako podstawa karania w przypadkach, gdy dane wykroczenie nie stanowi odrębnego artykułu KW, a jest to niedozwolone na podstawie PoRD. Zobacz zresztą w taryfikatorze, ile razy jako kwalifikacja prawna czynu niedozwolonego pojawia się art. 97 KW.Szeregowy_Równoległy pisze:Coś, co jest nieujęte w innych punktach taryfikatora, bo to warunek konieczny do ukarania z 97.
Taryfikator jest bardzo rozległy, więc mam wrażenie, że znalezienie złamania jakiejś normy, która by nie była ujęta w taryfikatorze byłaby ciężka.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ale skoro proponujesz karanie w ten sposób, to chciałbym, żebyś jakiś przykład podał. Przykład czegoś, co nie zostało ujęte w taryfikatorze, a twoim zdaniem kwalifikowałoby się pod mandat właśnie za złamanie art. 97 KW. Skoro proponowałeś, a teraz piszesz, że za bardzo się nie da, to znaczy, że twoja wcześniejsza propozycja była błędna, nieuzasadniona i się z niej dyskretnie wycofujesz?
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Tonący brzytwy się chwyta? Oidp od paru lat robią solidne "rote Zahlen" (znaczy się straty). A cena 400 zł jakaś oszałamiająca nie jest. BWE jest tańsze, autokary za prawie-friko, dla wybrednych jest LOT.Rosa pisze:Szykuje się alternatywa dla polaczeń kolejowych (oraz busowych) Warszawa Berlin. Od marca zaczyna latac na tej trasie Air Berlin, loty będa sie odbywały 3x dziennie a cena obecnie to 400 zł za lot w obie strony.
http://www.fly4free.pl/airberlin-trzy-r ... o-berlina/
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM