Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
Mam pytanie: jakie są typowe prędkości pociągów towarowych?
Na Kwr można zobaczyć, że większość oferowanych tras jest na 70 km/h. Aczkolwiek nie wiem, na ile tam dane są przeciętne. Jeśli ktoś potrafiłby rozróżnić v_handl od v_maks, to też chętnie.
Jak to ma się do różnych kategorii pociągów? Jak to wygląda na zachodzie?
Na Kwr można zobaczyć, że większość oferowanych tras jest na 70 km/h. Aczkolwiek nie wiem, na ile tam dane są przeciętne. Jeśli ktoś potrafiłby rozróżnić v_handl od v_maks, to też chętnie.
Jak to ma się do różnych kategorii pociągów? Jak to wygląda na zachodzie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Od dziecka mnie dręczy, dlaczego nad torem na kładkach, które są nad koleją są zakładane dodatkowe ogrodzenia? Nie wiem, czy się jasno wyraziłem
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Właśnie odkryłem, że z Przemyśla do Krakowa jedzie się ponad 5 godzin Tyle było "od zawsze", czy to zasługa remontu?
I pytanie dodatkowe - czy wagony Brzechwy stoją tam 23 godziny, czy przechodzą na inny pociąg? Chociaż w sumie to pytanie nieważne - czy to nadal jest luksusowy pociąg w cenie TLK, czy już nie, bo włażą na niego jakieś wagony z Przemyślanina, czy innego wynalazku?
I pytanie dodatkowe - czy wagony Brzechwy stoją tam 23 godziny, czy przechodzą na inny pociąg? Chociaż w sumie to pytanie nieważne - czy to nadal jest luksusowy pociąg w cenie TLK, czy już nie, bo włażą na niego jakieś wagony z Przemyślanina, czy innego wynalazku?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Miesiąc temu było tak, że "Brzechwa" do Przemyśla przyjeżdżał, stał ~20min i odjeżdżał, co podobno często skutkowało opóźnieniem odjazdu. Zarówno 2, jak i miesiąc temu, wagony trafiłem naprawdę ekstra. 6 miejsc w przedziale w 2kl, wyświetlacze, gniazdka.R-9 Chełmska pisze:I pytanie dodatkowe - czy wagony Brzechwy stoją tam 23 godziny, czy przechodzą na inny pociąg? Chociaż w sumie to pytanie nieważne - czy to nadal jest luksusowy pociąg w cenie TLK, czy już nie, bo włażą na niego jakieś wagony z Przemyślanina, czy innego wynalazku?
// 2:02 - okej, spojrzałem w rozkład i w sumie moja odpowiedź jest kompletnie nieaktualna. Pojawiła się za to jakaś poranna bezpośrednia teelka, nie było jej chyba wcześniej?
noidea
Czy za kolejnością klas wagonów w pociągach kryje się jakaś filozofia? Typu że wagony pierwszej klasy na początku, drugiej na końcu? Albo drugiej w środku? Gdzie i dlaczego można najłatwiej spotkać wagon restauracyjny?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Trochę to może zależeć od systemu rezerwacyjnego.
Pierwsze numery w kwalifikowanych zawsze są jedynkami, potem gastronom i potem dwójki i tak też zestawiają skład (nie dotyczy potworków łączeniowych).
W TLK jedynki ostatnio widuję prawie zawsze w środku składu.
Pierwsze numery w kwalifikowanych zawsze są jedynkami, potem gastronom i potem dwójki i tak też zestawiają skład (nie dotyczy potworków łączeniowych).
W TLK jedynki ostatnio widuję prawie zawsze w środku składu.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec