Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 paź 2012, 10:23

Nie, no dwa stopnie usprężynowania jednak mają :) Ale działa to tak, że faktycznie sam wiesz jak świetnie się jedzie komfortowo. Mój ulubiony odcinek do testowania wszelakich wózków: sześćdziesiątka (pełna) na rozjazdach podg Podskarbińska :) oraz na wlocie na st. Włochy od Zachodniej :)
Co się tam nie rozleci - to przetrwa. EN57 tam wyczują każdziusieńkie łączenie. Szkoda, że wózków z ED73 nie opracowano wcześniej i nie wdrożono chociaż do ED72 i końcowej serii EN57 (19xx).
Na tych wózkach co są, po roku jeżdżenia składu, wewnątrz nie ma żadnej części, która by się nie telepała :D SKM faktycznie myślała o modernizacji tych składów w szerszym zakresie. To by miało chyba większy sens niż przeróbka na zwykłą AC...

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 07 paź 2012, 14:14

ŚP Prezes Walczak był przeciwnikiem tego rozwiązania - uważał, że AKM konserwuje jedną z głównych wad EN57, czyli wózki*, a tego by nie chciał. Dlatego rozważana modernizacja byłaby szersza.
No dobrze tylko jest pewien drobny kłopot. Impulsy miały wyeliminować 14WE z torów, a jednak tego nie zrobiły. Na nowy tabor trzeba będzie poczekać koło 2 lat (przy dobrych wiatrach). Czyli przez te 2 lata 14WE będą jeździć i się psuć, psuć, psuć. Przeróbka na AKM pozwoliłaby doprowadzić je do dobrego stanu funkcjonalności, a przy sprzedaży (cały czas ją zakładając) przewoźnik który by je kupi może odrazu wysłać je na tory. A koszt przeróbki chyba (?) nie powinien przekroczyć 4 mln zł.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 07 paź 2012, 22:00

No i w ten sposób "niechciane" lecz często używane 14WE wciąż jeżdżą, IMHO blokując Newagowi możliwość sprzedania kolejnych nowych składów do SKM ;-)

Dochodzi do tego jeszcze czynnik czasowy - z tego co ostatnio czytałem nowe osiedla wokół np. linii S1 wyrastają jak grzyby po deszczu. Jeśli mieszkańcy nie będą wyposażeni po zęby we własne auta i nie odstraszą ich nowe ceny biletów, kiedyś składów (obiegów) znów może się okazać zbyt mało.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 07 paź 2012, 22:03

Jacek Z. pisze:No i w ten sposób "niechciane" lecz często używane 14WE wciąż jeżdżą, IMHO blokując Newagowi możliwość sprzedania kolejnych nowych składów do SKM ;-)

Dochodzi do tego jeszcze czynnik czasowy - z tego co ostatnio czytałem nowe osiedla wokół np. linii S1 wyrastają jak grzyby po deszczu. Jeśli mieszkańcy nie będą wyposażeni po zęby we własne auta i nie odstraszą ich nowe ceny biletów, kiedyś składów (obiegów) znów może się okazać zbyt mało.
To ciekawe, masz w zanadrzu jakieś źródło? Oczywiście pomijając kwestię przystanku Ursus-Niedźwiadek.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 07 paź 2012, 22:16

Nie pamiętam dokładnie - to był bodajże jakiś deweloperski dodatek do "Metra" - lokalizacje to okolice stacji Gocławek i Olszynka Grochowska, z tego co pamiętam m.in. Szaserów, Płowiecka, Naddnieprzańska - te akurat w odległości kilkuset metrów od stacji SKM.

Na pewno nie będzie to jakiś dawny hurraentuzjazm typu "kilkadziesiąt nowych składów dla SKM rocznie", ale podział na metropolitarną Polskę A i coraz bardziej izolowaną Polskę B się pogłębia, ludzi w Warszawie raczej przybywa niż ubywa.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 paź 2012, 1:14

przewoz pisze:IC rozwiązuje problemy z ED74 przetargiem w stylu "doprowadzenie do stanu używalności"...
No, już prawie połowa jest sprawna. :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 16 paź 2012, 10:05

14WE #106 doczeka się jednak naprawy rewizyjnej :)

http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonly ... rty106.pdf

[ Dodano: |16 Paź 2012|, 2012 10:20 ]
i jeszcze jedna ciekawostka czyżby część taboru jeździła czysta
12.10.2012 r.

Postępowanie GOZ-351-9/12

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 400.000 euro prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: ,,Usługę sprzątania i kompleksowego mycia 8 szt ezt typu 14WE oraz 4 typu 19WE oraz wykonywanie dezynfekcji i usuwanie graffiti z ezt typu 27WE (13 pojazdów) i 35 WE (6 pojazdów)
źródło: http://skm.bip.um.warszawa.pl/menu_prze ... 12_r__.htm

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 paź 2012, 23:03

Tak na marginesie, już wiem, który ELF cieknie, bo dziś na niego trafiłem w trakcie tej ulewy :)
To 005. Jak reszta - nie wiem. Ale kto się śmiał z 14We, teraz też niech się śmieje ;) Jakoś "próbę wody" przecież to przeszło też.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 paź 2012, 10:18

Tytuł mocno na wyrost ;) ale SKM coś tam rusza:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10 ... blask.html
Szybka Kolej Miejska ogłosiła przetarg na sprzątanie i kompleksowe mycie 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14 WE i 4 typu 19WE oraz wykonywanie dezynfekcji i usuwanie graffiti z 13 pojazdów typu 27WE i 6 typu 35WE.

Zlecona usługa ma zostać wykonana na terenie stacji techniczno- postojowej Warszawa – Szczęśliwice. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 50 proc. wartości zlecenia.

Umowa zostanie podpisana na 14 miesięcy. Oferenci są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 7 tys. zł. Zlecający wybierze tego wykonawcę, który przedstawi najniższą cenę za wykonania zamówienia. Oferty można składać do 22 października 2012 r. do godz. 10.00.
Tylko coś czuję, że to będzie pani Krysia i pan Zdzisio z gąbkami i wiadrem, no bo o jakim zapleczu na Szczęśliwicach można mówić?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 21 paź 2012, 22:04

Jeden z ELFów dziś stał na Wschodnim na odstawczych po stronie podmiejskiej z wybitą szybą w jednym z okien. Jakby kamieniem.
Tak więc jednego mniej. Ciekawe, czy od ręki mieli pantograf do 19We. Jak nie, to jutro szykują się chyba 3 obiegi 14We na S1...

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 23 paź 2012, 20:49

14WE o numerze 107 jest obrzydliwie pobazgrany na boku :(
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 paź 2012, 13:00

Nie wiem, czy zauważyliście, ale niektóre pojazdy SKM są dziwnie oblane "czymś białym" na czołach lub boku. Widziałem tak upaćkanego ELFa (przynajmniej jednego) i ostatnio również 14We. Jakby ktoś coś zrzucał z jakiegoś wiaduktu... Worki z farbą etc...

eSKeMka
Posty: 138
Rejestracja: 14 wrz 2012, 18:33

Post autor: eSKeMka » 25 paź 2012, 15:44

tak też to zauważyłem że jezdziły tkie upaćkane ale już przynajmniej elfy zostały wymyte :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 paź 2012, 20:14

Z ELFów chyba z deszczem zeszło ;) bo widziałem tą jednostkę (a może ich było więcej?) po pewnym czasie i po prostu było trochę mniej :)
A na 14We to słabo na szczęście widać.

Awatar użytkownika
michalek^
Posty: 329
Rejestracja: 14 lis 2011, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalek^ » 25 paź 2012, 21:18

A na S9 dziś około 17 w stronę Legionowa jechał TAK upierdzielony Impuls, że aż żal tych pieniędzy, które na nie zostały wydane...

ODPOWIEDZ