Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK
Moderator: JacekM
Tak, wyłączają się, jak nie mają nic do wyświetlenia przez dłuższy czas. Na Wschodniej/Zachodniej póki co nie widziałem żadnego padniętego wyświetlacza, poza tymi wyłączonymi na WKD i raz wyłączoną tablicą zbiorczą na peronie 2 na Zachodnim. Reszta raczej działała.
Na Wschodniej były optoprzekaźniki podłączone pod semafory - z chwilą zmiany na czerwony - zrzucały treść z tablic. Na Śródmieściu jeszcze do tej pory są czujniki mikrofalowe. Na Centralnym - kiedyś też jak na Wschodniej - teraz czujniki w tablicach. Moim zdaniem najlepsze było rozwiązanie z semaforami. Teraz najlepsze, to te ze Śródmieścia - aby taki czujnik zadziałał - musi być naruszany ciągle przez kilka sekund (duży obiekt). W praktyce nie wykrywa tylko drezyn i lokomotyw luzem.
Tam jest pracownik co te dane wklepuje.
Zresztą na Śródmieściu jest inny system niż na Wschodnim i Zachodnim
Zresztą na Śródmieściu jest inny system niż na Wschodnim i Zachodnim
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
(aaa) przeczytaj 7 stronę http://www.zbs.net.pl/zbs62.pdf - tam na końcu artykułu jest trochę napisane o Śródmieściu.
Zadałem sobie dzisiaj pytanie: jakich oznaczeń należy się nauczyć, żeby z Warszawy dojechać do Otwocka lub z powrotem? Policzyłem je wszystkie i okazuje się, że eksperci niewątpliwie mieli rację mówiąc, że na pewno jest to prostrze, niż nauczenie się nazw stacji końcowych. Otóż mamy ich 25:
KM108, KM311, KM312, KM314, KM315, KM701, KM703, KM704, KM705, KM706, KM707, KM708, KM709, KM710, KM711, KM712, KM713, KM714, KM715, KM716, KM717, KM718, KME7 NONAME, KM814, KM815.
Natomiast ze stacji końcowych w kierunku wschodnim mamy: Otwock, Celestynów, Pilawa, Dęblin
W kierunku zachodnim trzeba wiedzieć, że "wszystkim dojedziesz".
To wszystko.![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kto da więcej?
KM108, KM311, KM312, KM314, KM315, KM701, KM703, KM704, KM705, KM706, KM707, KM708, KM709, KM710, KM711, KM712, KM713, KM714, KM715, KM716, KM717, KM718, KME7 NONAME, KM814, KM815.
Natomiast ze stacji końcowych w kierunku wschodnim mamy: Otwock, Celestynów, Pilawa, Dęblin
W kierunku zachodnim trzeba wiedzieć, że "wszystkim dojedziesz".
To wszystko.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kto da więcej?
Dla mnie większa zagadką jest ustawianie kierunku przez Kierownika Pociagu/MaszynistęVLnt7 pisze:Zadałem sobie dzisiaj pytanie: jakich oznaczeń należy się nauczyć, żeby z Warszawy dojechać do Otwocka lub z powrotem? Policzyłem je wszystkie i okazuje się, że eksperci niewątpliwie mieli rację mówiąc, że na pewno jest to prostrze, niż nauczenie się nazw stacji końcowych. Otóż mamy ich 25:
od dobrego miesiąca na linii Otwockiej widuję różnorodne oznakowania składów np. pierwszy w składzie to 814 a drugi to już np. 312 i bądź tu mądry .
Dziś widziałem w otwocku skład z oznakowaniem 720 - ale nawet strona KM nic nie mówi o takim numerku
Zdecydowanie prościej stosować numery pociągów jako pociągów niż jako linii.Nxo pisze:Dla mnie większa zagadką jest ustawianie kierunku przez Kierownika Pociagu/MaszynistęVLnt7 pisze:Zadałem sobie dzisiaj pytanie: jakich oznaczeń należy się nauczyć, żeby z Warszawy dojechać do Otwocka lub z powrotem? Policzyłem je wszystkie i okazuje się, że eksperci niewątpliwie mieli rację mówiąc, że na pewno jest to prostrze, niż nauczenie się nazw stacji końcowych. Otóż mamy ich 25:
od dobrego miesiąca na linii Otwockiej widuję różnorodne oznakowania składów np. pierwszy w składzie to 814 a drugi to już np. 312 i bądź tu mądry .
Dziś widziałem w otwocku skład z oznakowaniem 720 - ale nawet strona KM nic nie mówi o takim numerku
Do Otwocka, Zabieżek, Pilawy, Dęblina: wszystko co ma x05xx, 1213x, 12xx, 1243x, 125xx, 21xxx.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Co też nie jest przyjazne z punktu widzenia pasażera. No tak, ale u nas to wszystko robi się z perspektywy kolejarzatomstak pisze:Zdecydowanie prościej stosować numery pociągów jako pociągów niż jako linii.
Do Otwocka, Zabieżek, Pilawy, Dęblina: wszystko co ma x05xx, 1213x, 12xx, 1243x, 125xx, 21xxx.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]