Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 lis 2012, 5:53

Tak, wyłączają się, jak nie mają nic do wyświetlenia przez dłuższy czas. Na Wschodniej/Zachodniej póki co nie widziałem żadnego padniętego wyświetlacza, poza tymi wyłączonymi na WKD i raz wyłączoną tablicą zbiorczą na peronie 2 na Zachodnim. Reszta raczej działała.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 08 lis 2012, 17:21

A jak wyglądała obsługa starych wyświetlaczy? Były jakieś czujniki, czy może było wszystko ręcznie wklepywane?

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 08 lis 2012, 18:06

Na Wschodniej były optoprzekaźniki podłączone pod semafory - z chwilą zmiany na czerwony - zrzucały treść z tablic. Na Śródmieściu jeszcze do tej pory są czujniki mikrofalowe. Na Centralnym - kiedyś też jak na Wschodniej - teraz czujniki w tablicach. Moim zdaniem najlepsze było rozwiązanie z semaforami. Teraz najlepsze, to te ze Śródmieścia - aby taki czujnik zadziałał - musi być naruszany ciągle przez kilka sekund (duży obiekt). W praktyce nie wykrywa tylko drezyn i lokomotyw luzem.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 09 lis 2012, 20:10

A w jaki sposób na takim Śródmieściu są wklepywane dane? W nastawniach na Wschodnim i Zachodnim wklepują kolejno wypuszczane pociągi na szlak?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 lis 2012, 21:32

Tam jest pracownik co te dane wklepuje.
Zresztą na Śródmieściu jest inny system niż na Wschodnim i Zachodnim
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 09 lis 2012, 21:56

(aaa) przeczytaj 7 stronę http://www.zbs.net.pl/zbs62.pdf - tam na końcu artykułu jest trochę napisane o Śródmieściu.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 12 lis 2012, 13:38

Zadałem sobie dzisiaj pytanie: jakich oznaczeń należy się nauczyć, żeby z Warszawy dojechać do Otwocka lub z powrotem? Policzyłem je wszystkie i okazuje się, że eksperci niewątpliwie mieli rację mówiąc, że na pewno jest to prostrze, niż nauczenie się nazw stacji końcowych. Otóż mamy ich 25:
KM108, KM311, KM312, KM314, KM315, KM701, KM703, KM704, KM705, KM706, KM707, KM708, KM709, KM710, KM711, KM712, KM713, KM714, KM715, KM716, KM717, KM718, KME7 NONAME, KM814, KM815.
Natomiast ze stacji końcowych w kierunku wschodnim mamy: Otwock, Celestynów, Pilawa, Dęblin
W kierunku zachodnim trzeba wiedzieć, że "wszystkim dojedziesz".
To wszystko. ;)
Kto da więcej?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 lis 2012, 13:43

To przy okazji pokazuje, że relacji pociągów KM jest fefnaście razy za dużo.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 12 lis 2012, 13:53

VLnt7 pisze:Zadałem sobie dzisiaj pytanie: jakich oznaczeń należy się nauczyć, żeby z Warszawy dojechać do Otwocka lub z powrotem? Policzyłem je wszystkie i okazuje się, że eksperci niewątpliwie mieli rację mówiąc, że na pewno jest to prostrze, niż nauczenie się nazw stacji końcowych. Otóż mamy ich 25:
Dla mnie większa zagadką jest ustawianie kierunku przez Kierownika Pociagu/Maszynistę

od dobrego miesiąca na linii Otwockiej widuję różnorodne oznakowania składów np. pierwszy w składzie to 814 a drugi to już np. 312 i bądź tu mądry .

Dziś widziałem w otwocku skład z oznakowaniem 720 - ale nawet strona KM nic nie mówi o takim numerku

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 13 lis 2012, 10:42


Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 13 lis 2012, 22:44

Nxo pisze:
VLnt7 pisze:Zadałem sobie dzisiaj pytanie: jakich oznaczeń należy się nauczyć, żeby z Warszawy dojechać do Otwocka lub z powrotem? Policzyłem je wszystkie i okazuje się, że eksperci niewątpliwie mieli rację mówiąc, że na pewno jest to prostrze, niż nauczenie się nazw stacji końcowych. Otóż mamy ich 25:
Dla mnie większa zagadką jest ustawianie kierunku przez Kierownika Pociagu/Maszynistę

od dobrego miesiąca na linii Otwockiej widuję różnorodne oznakowania składów np. pierwszy w składzie to 814 a drugi to już np. 312 i bądź tu mądry .

Dziś widziałem w otwocku skład z oznakowaniem 720 - ale nawet strona KM nic nie mówi o takim numerku
Zdecydowanie prościej stosować numery pociągów jako pociągów niż jako linii.
Do Otwocka, Zabieżek, Pilawy, Dęblina: wszystko co ma x05xx, 1213x, 12xx, 1243x, 125xx, 21xxx.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 14 lis 2012, 19:04

W nowym rozkładzie dochodzi jeszcze więcej relacji. Kontynuując wcześniejszego posta, dojdzie ich 5: KM319, KM719, KM720, KM721, KM722. Razem 30 oznaczeń dla pociągów do/z Otwocka. :mrgreen:
31 doliczając SKM.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 lis 2012, 0:26

tomstak pisze:Zdecydowanie prościej stosować numery pociągów jako pociągów niż jako linii.

Do Otwocka, Zabieżek, Pilawy, Dęblina: wszystko co ma x05xx, 1213x, 12xx, 1243x, 125xx, 21xxx.
Co też nie jest przyjazne z punktu widzenia pasażera. No tak, ale u nas to wszystko robi się z perspektywy kolejarza ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lis 2012, 9:57

Oznaczenia "kolejarskie", czyli numery pociągów są często dużo normalniejsze od tych oznaczeń ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10653
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lis 2012, 10:24

Bo ktoś ponumerował obiegi, zamiast linie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ