Linią 510 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Aleje Jerozolimskie - ale to i tak by dłużej zajęło, bo vmax na tejże łącznicy bodajże 20 jestR-11 Kleszczowa pisze:A jak skręcisz z torów od Pruszkowa na tory na Piaseczno bez wjazdu na Zachodni
Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27433
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
geograf pisze:Mam dziwne przeczucie, że lepszym wzięciem cieszyłaby się częste SKM Centralny-Lotnisko aniżeli jakikolwiek międzyregionalny wydłużony do portu lotniczego.R-11 Kleszczowa pisze:To jest bardzo dobry pomysł. Po remoncie torów z Łodzi do Warszawy linia Łódź Fabryczna - Warszawa Zachodnia (szybka zamiana loków)- Warszawa Lotnisko
SKM kumulowałoby przesiadkowiczów ze wszystkich pociągów dojeżdżających na Centralny; natomiast międzymiastowy z zachodu nie zahaczający o Centralny to pomyłka...
Niby tak. Ale jedno połączenie dziennie z Łodzi na Lotnisko mogłoby się sprawdzić. Przeciez sporo ludzi jedzie z Łodzi do Warszawy autem do samolotu- tak wybraliby dogodne i relatywnie tańsze połączenie (wliczając m.in opłaty za kilkudniowy parking).
A SKM to i tak numer jeden dla relacji Lotnisko Chopina- Cnetrum.
Fik o których Ty torach mówisz
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się przesiadali. Jakoś ze zmianą loka na Zachodnim moim zdaniem jest za dużo kombinowania...R-11 Kleszczowa pisze: Niby tak. Ale jedno połączenie dziennie z Łodzi na Lotnisko mogłoby się sprawdzić. Przeciez sporo ludzi jedzie z Łodzi do Warszawy autem do samolotu- tak wybraliby dogodne i relatywnie tańsze połączenie (wliczając m.in opłaty za kilkudniowy parking).
A SKM to i tak numer jeden dla relacji Lotnisko Chopina- Cnetrum.
Fik o których Ty torach mówisz [/color]
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27433
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
O tym, co przechodzi tunelem pod torami Zach - Włochy kawałek przed Sympatyczną, a następnie przecina Potrzebną i włącza się w Odolany. Używany w ruchu towarowym we wspomnianych relacjachR-11 Kleszczowa pisze:Fik o których Ty torach mówisz
Na pewno się przesiadą - do samochodu.MeWa pisze:nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się przesiadali.
Jakiego loka, jak do Łodzi będą jeździć jednostki?MeWa pisze:Jakoś ze zmianą loka na Zachodnim moim zdaniem jest za dużo kombinowania...
Pytanie brzmi tylko, czy potoki z Łdz na Lotnisko są na tyle duże, aby ryzykować stratę pasażerów jadących do miasta.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ktoś tam kiedyś podał, że rocznie z Okęcia korzysta 500 tys. osób zameldowanych w Łodzi.Fikander pisze:Pytanie brzmi tylko, czy potoki z Łdz na Lotnisko są na tyle duże, aby ryzykować stratę pasażerów jadących do miasta.
Pytanie o rentowność nie jest łatwe, ponieważ pociąg musiałby być na Okęciu z samego rana, przed porannymi odlotami i odjeżdzać po wieczornych przylotach (a i tak nie każdemu by pasowało). Czy gra jest warta świeczki? Na dodatek musiałby być rozreklamowany oraz dojechać do Warszawy w krótszym czasie niż 2 godziny...
Moim zdaniem: połączenie takie jeszcze długo nie będzie mieć sensu;)
Ale takie połączenie rano czy wieczorem? A może w samo południe?R-11 Kleszczowa pisze: Niby tak. Ale jedno połączenie dziennie z Łodzi na Lotnisko mogłoby się sprawdzić. Przeciez sporo ludzi jedzie z Łodzi do Warszawy autem do samolotu- tak wybraliby dogodne i relatywnie tańsze połączenie (wliczając m.in opłaty za kilkudniowy parking).
Na trasie W-wa - Łódź w PolskimExpresie jeżdzą głównie busy.
Są nawet tak zaznaczone w rozkładzie . Chyba żadnemu przewoźnikowi kolejowemu nie bedzie się opłacało robić kilku kursów dziennie dla każdorazowo ~20 osób.
Co innego Częste kursy Łódź - Wawa i częste SKM (pamiętajmy że dużo więcej ludzi przyjeżdza codziennie do pracy w Warszawie niż jedzie na lotnisko). Poza tym SKM na lotnisko jeździliby ludzie którzy przyjeżdzają pociągiem na samolot z dowolnej strony polski (więc i wykorzystane takie połączenie byłoby dużo lepiej).
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Aaaaaaaaa -i Ty tam chcesz wpuścić pociągi dalekobieżne No nie. Kogo jak kogo ale Ciebie bym o to nie posądziłFikander pisze:O tym, co przechodzi tunelem pod torami Zach - Włochy kawałek przed Sympatyczną, a następnie przecina Potrzebną i włącza się w Odolany. Używany w ruchu towarowym we wspomnianych relacjachR-11 Kleszczowa pisze:Fik o których Ty torach mówisz
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Dokładnie. Tylko jak narazie nie ma tam torów niestetyDęboszczak pisze:Na lotnisko nie ma sensu pchać kolejnego busa. Tylko szynobusy KM może pomóc w tej relacji.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Zdawało mi się, że jest wręcz odwrotnie (znaczy na terenie Lotniska )Colony pisze:Ależ są tylko nie ma całej infrastruktury.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Tory są, ale nie ma połaczenia stacji Port Lotniczy z linią radomską.Colony pisze:No przecież są tory na Boga, sam widziałem. Idą prosto do PKP Okęcie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel