Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 gru 2012, 11:25

Mam telefon komórkowy, a nie aparat fotograficzny z możliwością zadzwonienia :>
A bywam w takich godzinach, że obecnie tylko nocne zdjęcia, więc i aparatowi zwykłemu byłoby ciężko.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 01 gru 2012, 15:16

przewoz pisze:Bałagan się robił niesamowity, bo jak jechała S1, a zapowiedź leciała już dotycząca S2, a czasem i pociągu do Mińska, to ludzie ładowali się w S1 sądząc, że to S2, bo przecież tor się zgadza, zapowiedź też - może na tablicach się pomylili.
No właśnie - jakoś na tablicach informacje były wyświetlane w miarę poprawnie - po prostu powinni podpiąć zapowiedzi głosowe pod tablice.

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 01 gru 2012, 19:30

@aaa. Przypomnę wypowiedź sprzed ponad tygodnia:
"W tym systemie informacja wizualna i głosowa jest rozdzielona tzn. faktycznie wyświetlony jest właściwy pociąg, ale automat głosowy wygłasza na ten sam tor następny pociąg. I moim zdaniem jest tu pies pogrzebany. Zapowiedź głosowa i wizualna powinna być związana nierozerwalnie (nie powinno być nic ogłaszane dopóki dany pociąg nie odjedzie). Na Śródmieściu jest to rozwiązane tak: z chwilą zadziałania czujnika wykrywającego odjazd pociągu - system natychmiast zrzuca starą informację z tablic i jeśli jest następny pociąg, to go natychmiast wyświetla - po 8 sekundach (czas regulowany) jest wygłaszany przyjazd następnego pociągu - z tego względu, żeby stukot odjeżdżającego pociągu nie zagłuszył komunikatu."

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 gru 2012, 11:26

Najśmieszniej wypada połączenie błędnych zapowiedzi z wyświetlaczami zbiorowymi na peronach 6 i 7.

Masz wyświetlone [godziny przypadkowe, dla przykładu, strzałki wskazują krawędź, jedyną czynną]:

< KM Dęblin ... 19:35
< SKM Sulejówek Miłosna 19:39
< KM Mińsk Mazowiecki 19:45
...

a wjeżdża sobie po zapowiedzi "Dęblina" KM 103 ;) na przykład opóźniony z godziny 19:32 . Te tablice też są kompletnie nieprzydatne w takich sytuacjach. Czyli prawie cały czas. Dezinformujący system informacyjny.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 gru 2012, 12:30

Niepojęte jest dla mnie, dlaczego specyfikacje i realizacje tych wszystkich superduper zapowiedzi nie uwzględniają najprostszych w świecie więzów, które ja potrafiłbym podać w minutę.

Na przykład - SIP w Alejach nie miał zaprogramowane, że tramwaje nie mogą się wyprzedzać.

Zapowiedzi w świngach nie mają warunku 'nic nie mówić o przystanku N przed ruszeniem z przystanku N-1'.

Informacja kolejowa nie ma zaprogramowanego warunku 'zapowiadać i wyświetlać to samo'.

Przecież to jest elementarz.

Więzy typu 'z Lotniska do Zachodniej nie jedzie się przez Legionowo' to już chyba byłalby przesada, tym bardziej, że zaraz by się okazało, że niedasie zapowiedzieć na WC Krakowa przez Wschodnią.

Ale za to mamy zapowiadane jakieś numerki przy kursach SKM, nie wiem, co to, numery obiegów chyba...

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 02 gru 2012, 15:10

Weźmy taką Wschodnią. Dyżurni na Zachodniej, Centralnej, Wawrze, Podskarbińskiej, Michałowie i Grochowie podają kolejno wyprawiane pociągi na szlak. System powinien numery tych pociągów spisywać na jakąś kolejkę i potem odpowiednio, po kolei je wyświetlać na tablicach. Czy taki wariant przerasta możliwości PLK?

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 02 gru 2012, 16:33

PLK - 2 lata temu miała propozycję kolejkowania, na którą mieli by wpływ wyłącznie operatorzy, oraz system - tylko w razie planowej jazdy (chodzi między innymi o Stadion). Cytuję jedną z wypowiedzi ówczesnego dyrektora: "ten system jakiś taki prosty i toporny". I na tym się skończyło. Po pewnym czasie zaadaptowano ten system na Śródmieściu, gdzie do dzisiaj się doskonale sprawdza - w czasie stagnacji w ruchu, jest nieoceniony.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 gru 2012, 19:16

MichalJ pisze:Więzy typu 'z Lotniska do Zachodniej nie jedzie się przez Legionowo' to już chyba byłalby przesada,
oj... dzięki braku uwzględnienia czegoś takiego, mamy dziś na Zachodniej zapowiedzi:
Plesim pisze:Pociąg osobowy WKD ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska do stacji Warszawa Śródmieście WKD, Podkowa Leśna Główna wjedzie na tor przy peronie 1".
Ja słyszałem jeszcze odmianę "Pociąg WKD ze stacji Milanówek Grudów do stacji Warszawa Śródmieście WKD i stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska" :)
Nie, to nie zdawało się. Słyszałem to już wiele razy :)

Zobaczymy, co jutro zaprezentuje Wschodni, czyli czy będzie następne planowe "zamknięcie awaryjne" kolejnego toru :)

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 02 gru 2012, 20:09

przewoz pisze:Zobaczymy, co jutro zaprezentuje Wschodni, czyli czy będzie następne planowe "zamknięcie awaryjne" kolejnego toru :)
Który to będzie teraz? 23?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 gru 2012, 20:24

Zobaczymy, co nam zgotują.
Jak ktoś ma lepszy sprzęt, to w szczycie niech się przejdzie i może uda się sfilmować te wszystkie bzdury o których tu dyskutujemy :)

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 gru 2012, 23:55

MichalJ pisze:Niepojęte jest dla mnie, dlaczego specyfikacje i realizacje tych wszystkich superduper zapowiedzi nie uwzględniają najprostszych w świecie więzów, które ja potrafiłbym podać w minutę.

Na przykład - SIP w Alejach nie miał zaprogramowane, że tramwaje nie mogą się wyprzedzać.

Zapowiedzi w świngach nie mają warunku 'nic nie mówić o przystanku N przed ruszeniem z przystanku N-1'.

Informacja kolejowa nie ma zaprogramowanego warunku 'zapowiadać i wyświetlać to samo'.

Przecież to jest elementarz.

Więzy typu 'z Lotniska do Zachodniej nie jedzie się przez Legionowo' to już chyba byłalby przesada, tym bardziej, że zaraz by się okazało, że niedasie zapowiedzieć na WC Krakowa przez Wschodnią.
Bo robią to bezmózgi, które nigdy w życiu nie jechały tramwajem. Stworzenie systemu, który po kilku tygodniach umiałby każdą brygadę co do kilku sekund podać, powinno zająć jakiś osobomiesiąc.
ŁK

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 gru 2012, 9:28

Dziś zamknęli rano kolejny tor przy peronie 7 (23). Wczoraj wieczorem oba były otwarte, więc było względnie, zaś rano wczoraj jedynym komunikatem z grupy podmiejskiej jaki usłyszałem przez 2 minuty mojego pobytu był komunikat bezpośrednio od operatora ;)

Zobaczymy jak będzie dziś, choć nie mam czasu na obserwacje.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 04 gru 2012, 21:55

Dziś rano na Wschodnim:
"Pociąg [pauza] do [pauza] wjedzie na tor 21 przy peronie 7"
Na wyświetlaczach pojawił się zaś pociąg z pustą nazwą kierunku i dziwnym oznaczeniem SPT xxxx. Wie ktoś o co chodzi, i co to był za pociąg (nie mogłem go zaobserwować, bo akurat wychodziłem z dworca).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 gru 2012, 21:59

^^^ Tak wskazywane są pociągi służbowe.

Po południu przez chwilę myślałem, że coś poprawili.
Myliłem się.
Zapowiedź wjazdu pociągu do Dęblina na jedyną czynną krawędź peronową per. 7. Krawędź pusta, ludzie czekają. Po dwóch minutach zapowiedź SKM S2 (chyba), a potem SKM S1 (kolejność mogła mi się pomylić w tym miejscu), a następna zapowiedź dotyczyła pociągu do Siedlec... A Pociągu do Dęblina dalej nie było :) W ogóle żadnego nie było.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 04 gru 2012, 22:54

Kiedy przejeżdżałem przez Wschodni KM109 (dawny KME7 NoName?), to na wyświetlaczach dumnie stało biało na niebieskim Sulejówek Miłosna... Może jutro poobserwuję głębiej.

ODPOWIEDZ