Wolfchen pisze:Ja tylko napisałem, że technicznie będzie możliwe puszczenie pociągu i nazwanie go "szybkim". Natomiast co do opłacalności się nie wypowiadam, bo bez zapewnienia PICowi monopolu może być to trudne (jak widać przy okazji pendolino).
Jest to technicznie mozliwe i dzis.
Przerobienie podlasiaka na EX i udawanie ze to szybki pociag.
Tak samo moznaby ciagac tam kadepowe ezety (albo i do elku/sokolki, a co tam
)
Pytanie tylko po co, skoro dzis nie oplaca sie tam jakakolwiek komercja czy to pod szyldem tlk dla commutersow czy wyzszym dla pasazerow szukajacych prestizu i estetycznych uniesien na pokladzie EX/EIC. Poza tym wg "najlepszej koncepcji rozwoju kolei w Polsce'' to powinna byc linia na vmax 120.
To juz lepiej odbic tego kdp ezeta w wawie w druga strone, po kdp zrobilby obrot do wro/poz i z powrotem, w czasie jaki potrzebowalby, zeby doturlac sie z tym vmax 120 do bstoku.
Z monopolem nie bedzie problemu, PR padna w koncu z hukiem, wtedy na dlugich dystansach PIC bedzie mial monopol.
Czy to cos mu pomoze? Troche tak, tak czy siak przy obecnym zarzadzaniu jest to spolka trwale deficytowa i tracaca rynek.