Przystanki na żądanie

Moderator: Wiliam

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 12 gru 2012, 21:15

jeszcze co do tramwajowych NŻtek

Komentarz pod art na RK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37852/_Zie ... ch_NZ_.htm
2012-12-11 10:45:38 Autor: Igor Krajnow ---.ztm.waw.pl
Jestem zdziwiony postawą zarówno redakcji jak i ZM. Nigdy ZTM nie występował z tymi informacjami do
mediów chwaląc się, że oto znalazł cudowny lek na problem wlokących się tramwajów. Wspominał o tym
nasz pracownik w trakcie kongresu transportowego, który odbywał się we wrześniu. Wspominał bardzo
wyraźnie, że jest to tylko jeden z pomysłów, który z pewnością nie rozwiąże wszystkich problemów. To
redakcja RK zwróciła się do ZTM z bardzo szczegółowymi pytaniami w tej sprawie i przedstawiła to
niemal jako coś co będzie działało już "za chwilę". A tak nie jest.



W materiale przekazanym redakcji znalazło się zdanie na temat tego, że nie jest to jedyny pomysł.
Napisaliśmy, że wspólnie ze specjalistami z Tramwajów Warszawskich podejmowane są działania
polegające np. na wprowadzeniu priorytetów dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej. Jakiekolwiek więc
zarzuty o to, że ZTM chce budować dom od dachu są bezpodstawne!
Wklejam, a nie tylko odsylam bo po tygodniu czy tam miesiacu jest blokowany dostep do tresci artykulow i komentarzy na RK.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 gru 2012, 7:54

Jeśli jesteśmy przy przystankach na żądanie to mam pewne spostrzeżenie z okolicy. Otóż 525 powinien na żądanie zatrzymywać się na przystanku Czatów. Bo wielokrotnie rankiem jestem świadkiem, jak starsi ludzie nie wiedzą gdzie wysiąść z niego jadąc z centrum do jedynej w Wawie przychodni kardiologicznej na Niemodlińskiej. I wielu z nich potem idzie na piechotę z Międzylesia. Tym bardziej, że jest to jedyny przystanek 525, na którym ten autobus nie staje od pętli Międzylesie aż do Płowieckiej.
Jeżeli ma być taka szopka z zatrzymywaniem przyspieszonej w krzakach, to od razy zmienić ją na zwykłą. Niech ludzie się przyzwyczajają, że pociąg jest linią przyspieszoną.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7752
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 13 gru 2012, 7:58

Zdaniem Aleksandra Buczyńskiego, jeśli nowe Swingi nie są dostosowane do wprowadzenia przystanków warunkowych, to na razie należy darować sobie ten pomysł.

Właśnie SWING-i są najbardziej do tego dostosowane. Gorzej ze starszym taborem....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2012, 22:39

ness pisze:Wklejam, a nie tylko odsylam bo po tygodniu czy tam miesiacu jest blokowany dostep do tresci artykulow i komentarzy na RK.
Lepiej odsyłaj i cytuj to: http://www.rynek-kolejowy.pl/37588/Wars ... adanie.htm

TU jest stanowisko ZTM-u w całości.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 18 gru 2012, 20:21

Szeregowy_Równoległy pisze:
Glonojad pisze:Na placu Hallera to 509 powinno miec przystanek
NŻ zresztą. Zmieniłem zdanie, bo 176 na Hallera wróciło. A wtedy można byłoby zwyczajnie wyrżnąć ten tramwajowy i tramwaj chociaż w jednym miejscu w mieście byłby naprawdę szybki, oczywiście tylko do Ratuszowej, bo tam zaczyna tracić pół dnia na wszystkich światłach między Ratuszową a parawileńskim na Jagiellońskiej.
Nie. Proszę, nie... Bo - jak w poruszanym niedawno przypadku Śliwic i B-T - zacznę zbierać podpisy o niezatrzymywanie się 509 przy pl. Hallera. Kurde, jedna z nielicznych pospiesznych linii, która coś sobą jeszcze reprezentuje, szczególnie od Wileńskiego na Tarchodwory. A taki NaŻąd przy Hallera będzie wykorzystywany w 90-95% - dla max 2 pax/kurs. (-X
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 gru 2012, 20:51

Ale jeśli ludzie potrzebują takiej możliwości przesiadki (przesiadki, nie z powodu lęków przed ciemnymi tunelami), to wypadałoby wziąć to pod uwagę, a przyspieszyć, obrzydliwie zbierające po dupie w okolicy Wileńskiego, tramwaje. Odkąd odkryłem, że czas przejazdu ze Starzyniaka do Bankowego jest w porannym szczycie identyczny (!) dla jadącej naokoło 4 i jadącej najprostszą trasą 18, mam poważne wątpliwości odnośnie kompetencji osób odpowiedzialnych za sygnalizacje świetlne w tym mieście. Bo odcinek Ratuszowa - Jagiellońska to wręcz modelowy przykład tego, jak spieprzyć życie wszystkim.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 18 gru 2012, 20:55

Szeregowy_Równoległy pisze:Ale jeśli ludzie potrzebują takiej możliwości przesiadki (przesiadki, nie z powodu lęków przed ciemnymi tunelami), to wypadałoby wziąć to pod uwagę, a przyspieszyć, obrzydliwie zbierające po dupie w okolicy Wileńskiego, tramwaje. Odkąd odkryłem, że czas przejazdu ze Starzyniaka do Bankowego jest w porannym szczycie identyczny (!) dla jadącej naokoło 4 i jadącej najprostszą trasą 18, mam poważne wątpliwości odnośnie kompetencji osób odpowiedzialnych za sygnalizacje świetlne w tym mieście. Bo odcinek Ratuszowa - Jagiellońska to wręcz modelowy przykład tego, jak spieprzyć życie wszystkim.
Ludzie potrzebują możliwości przesiadki (oraz 'wsiadki' i 'wysiadki') zawsze i wszędzie. Idąc tym tropem zatrzymasz wszystkie pośpiechy na każdym przystanku.
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 gru 2012, 21:02

Moja nie rozumieć. Trasa czwórki jest krótsza.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 gru 2012, 21:08

Czwórka ma krótszą trasę? Ja mam wrażenie, że czwórka jedzie jednak naokoło.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3481
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 18 gru 2012, 21:10

To właśnie tramwaje przez Gdański się wloką. Jak 4 i 26, tak 26 i 1 na Okopowej meldują się w tym samym czasie. Mimo tego, że przecież 26 jedzie naokoło (tzn. krąży po Pradze i ma miliard świateł na Wileńskim). Tak samo jest z ww. 18 i 4.

[ Dodano: 18-12-12, 21:13 ]
+ liczone na szybko w targeo: 4 Starzyniak - Ratusz ma 3,2km, a 18: 3,8km. Oczywiście pomiary niedokładne, ale na pewno nie na pół kilometra.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4816
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 gru 2012, 21:13

A w co się można przesiąść na Hallerze z 509 w co nie można się przesiąść na Starzyniaku czy Wileniaku?
Obrazek

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 18 gru 2012, 21:25

Wiliam pisze:A w co się można przesiąść na Hallerze z 509 w co nie można się przesiąść na Starzyniaku czy Wileniaku?
Też się nad tym aktywnie głowiłem. Dlatego NIE zatrzymywaniu się 509 przy pl. Hallera.
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 gru 2012, 21:36

Wiliam pisze:A w co się można przesiąść na Hallerze z 509 w co nie można się przesiąść na Starzyniaku czy Wileniaku?
176.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27802
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 gru 2012, 21:37

Znaczy się, że 176 jak nic musi wrócić na starą trasę? :D

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4816
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 gru 2012, 21:38

Szeregowy_Równoległy pisze:
Wiliam pisze:A w co się można przesiąść na Hallerze z 509 w co nie można się przesiąść na Starzyniaku czy Wileniaku?
176.
No bez jaj. W ten sam kierunek jadą tramwaje na Starzyniaku i SKMka.

ODPOWIEDZ