Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 22 gru 2012, 20:46

I właśnie ta nieprzyzwoicie długa droga jest według mnie jednym z głównych powodów klęski połączeń na lotnisko (tak, tak KLĘSKI - jeżdżę do/z lotniska dość często i na samej tej stacji wsiada/wysiada maksymalnie kilkanaście osób, a zazwyczaj tylko kilka, to jest właśnie klęska).
Sam dojeżdżam na lotnisko najczęściej pociągiem z Ożarowa Maz. więc dla mnie przesiadka do SKM na Zachodnim jest naturalnym wyborem w stosunku do praktykowanego przed otwarciem linii lotniskowej przeskakiwania z pociągu w 175 na Ochocie i raczej pozostanę wierny tej nowej opcji mimo wielu mankamentów, ale już na samym lotnisku droga jaką trzeba z buta pokonać ze stacji do terminala (i z powrotem) jest na prawdę nieprzyzwoicie długa, a jak do tego dodamy poruszanie się z dużym bagażem, a jako alternatywę mamy może i wolniejsze i stojące czasem w korkach, ale za to dojeżdżające i odjeżdżające spod samych drzwi terminala 175 to ja się na prawdę nie dziwię że ludzie wybierają właśnie tą opcję kosztem człapania do pociągu, i już nawet abstrahuję od wspominanego tutaj fatalnego oznakowania dojścia do stacji kolejowej, które rzeczywiście pozostawia bardzo wiele do życzenia i gdybym pierwszy raz w życiu wylądował w WAW to na pewno miałbym spore problemy z odnalezieniem owej stacji.

Dopóki jeszcze czynny był stary buraczkowy terminal to, przy podróży z samym bagażem podręcznym, po wylądowaniu w Warszawie można było sobie znacząco skrócić drogę do pociągu wychodząc właśnie przez stary terminal, a tak jak jest teraz to ja absolutnie rozumiem ludzi, że zamiast kilkuminutowego marszu do pociągu wsiadają w 175, które czeka na nich pod drzwiami terminala.

Gdyby nie to, że jeżdżę do/z Ożarowa i dzięki kolei zyskuję czas nie musząc pokonywać odcinka Zachodnia-Ochota i maszerować z przystanku na peron to sam podziękowałbym temu fantastycznemu połączeniu i pozostał wierny 175.


Obsługa Służewca to już inna bajka i tutaj przyznaję na podstawie własnych obserwacji, że wymiana pasażerska wygląda przyzwoicie, i dobrze że przynajmniej w takim zakresie lotniskowa SKM się sprawdza, ale trzeba sobie jasno powiedzieć że jednak kolej była budowana głównie po to by ludzi wozić na lotnisko, a tutaj na razie jest jedna wielka klapa.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 gru 2012, 20:51

Adam G. pisze:umieszczona przy karuzelach bagażowych. Szkoda tylko że po takiej stronie, w którą mało kto patrzy - a nawet jeśli patrzy, to nie zwraca uwagi.
Reklama zupełnie do d... ja jej tam nie widziałem nawet, może jej nie było jeszcze?
MichalJ pisze:Tylko że droga się zrobiła dookoła strasznie.
Przebudowa terminala skutecznie komplikuje trasę dotarcia do pociągu. W zasadzie normalny pasażer skojarzy to z torem przeszkód - autentycznie... A brak jakiejś dynamicznej informacji o odjazdach poszczególnych środków komunikacji do centrum - też nie zachęci.
21 wiek - co za problem, żeby to umieścić? Jak widać kasa, kasa kasa... nie opłaca się?

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 22 gru 2012, 20:59

Głównym problemem i tak jest mnogość przewoźników i taryf. Ja rozumiem, że niby w KM-ach jest ważny ten sam bilet, ale wielu pasażerów tego nie ogarnia. Czy KM-y naprawdę muszą jeździć na Okęcie? Nie wystarczy im obsługa Modlina?
Ktoś pisze, że S3 z Legionowa jest rano zapełnione. Ciekawe jak jest popołudniu w przeciwnym kierunku? Ten bałagan tamtej linii nie służy: rozdzielanie potoku na dwa dworce.
I jeszcze jedna kwestia: jadąc linią średnicową przed Dworcem Wschodnim stoją unijne tablice o modernizacji układu torowego na tym dworcu sprzed kilku lat (i to z projektu "kolej na Okęcie"). Wtedy wybudowano przy dużych utrudnieniach pasażerów zwrotnice umożliwiające przejazd ze średnicy podmiejskiej na peron 5 i dalej w kierunku Legionowa. Jak wiadomo S3 i KML jeżdżą przez Centralny. To są dopiero wyrzucone w błoto pieniądze!

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 22 gru 2012, 21:23

S3 nie jeździ już z dwóch dworców, tzn. wszystkie kursy oprócz tego o 20 są przez Centralny. W drugą stronę po południu, tj. po 15 też było przyzwoicie.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 gru 2012, 23:15

aaa pisze:Czy KM-y naprawdę muszą jeździć na Okęcie? Nie wystarczy im obsługa Modlina?
To połączenie raczej miało po prostu skomunikować oba lotniska. Moim zdaniem akurat to atut.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 22 gru 2012, 23:53

W obecnej sytuacji komunikowanie Modlina w ogóle jest pozbawione sensu :D Ale nawet przy normalnym ruchu - nie sądzę, by pasażerowie lecący z przesiadką WAW -> WMI i abarot stanowili jakiś zauważalny potok.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 gru 2012, 0:07

No tak, jak Modlin zamknięty, to nie ma sensu :) Ale normalnie to linia "lotniskowa" przynajmniej nazwa jej w miarę pasuje :)
Nawet, jak nie ma jakiegoś dużego potoku, to zawsze jest szansa, że ktoś skorzysta akurat z tego powodu, a jak można połączyć te krótkie relacje... to czemu tego nie zrobić. Bardziej denerwuje brak dobrej informacji o honorowaniu biletów i coroczne batalie i wielkie niewiadome, co będzie za miesiąc - będzie ważny bilet, czy nie... jak tak ,to co z nim zrobić, albo na jakim obszarze i warunkach...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 gru 2012, 0:19

Ale niech ta linia będzie jakąś konkurencją dla 175. Autobus odjeżdża co 10 minut niemalże spod terminala. Pociąg odjeżdża co cholera wie ile, cholera wie skąd. No i mało kto wie o jego istnieniu, podczas gdy 175 to linia jeżdżąca od zawsze.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 gru 2012, 0:23

No to co proponujesz? Za dwa lata będzie wygodne zejście prosto na stację. Na razie nie przeskoczysz.

Monitory z odjazdami lotnisko obiecało postawić.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 gru 2012, 0:28

Jeśli linia ma być pełnowartościową za dwa lata, to proponuję, żeby być ciszej nad tą trumną. Najpierw sensowna linia lotniskowa, a potem dopiero jakiekolwiek plany wyrżnięcia 175.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2015, 10:37

Uwaga, muszę się wam do czegoś przyznać. Od pewnego czasu jestem fanem SKM-ek. Jest to na tyle sensacyjna wiadomość w moim przypadku, że postanowiłem aż odświeżyć temat. :P

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 09 mar 2015, 12:24

Tydzień zaczyna się szokująco. Rakowiec czy 208 i Jerozolimskie?

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2015, 13:32

208 i Jerozolimskie. Podobno jestem szczęściarzem, bo mam pod nosem często jeżdżące pociągi, w których mam 90% miejsc dla siebie. Taki Pruszków czy Otwock mógłby mi pozazdrościć.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 mar 2015, 14:32

reserved pisze:Uwaga, muszę się wam do czegoś przyznać. Od pewnego czasu jestem fanem SKM-ek. Jest to na tyle sensacyjna wiadomość w moim przypadku, że postanowiłem aż odświeżyć temat. :P
Ale super, wypróbuję wydawanie warnów na nowym skrypcie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4838
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 mar 2015, 14:52

A będzie w końcu lista z ostrzeżeniami? :P
Obrazek

ODPOWIEDZ