Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 gru 2012, 10:16

To się nazywa 21 wiek.
Nowoczsny tabor nie radzi sobie nijak z oblodzeniem na sieci. w starym po prostu można było wolniej ruszyć. A w nowym? Zapomnij.
Klęska.
Ze względu na trudne warunki atmosferyczne (marznący deszcz, zalodzenie sieci trakcyjnej i rozjazdów), na żądanie PKP Polskich Linii Kolejowych nastąpi znaczne ograniczenie ruchu pociągów.

Odwołana zostanie część pociągów Kolei Mazowieckich - KM, oraz wszystkie pociągi SKM Warszawa.

Od godz. 6:30 zarządzane zostaje honorowanie ważnych biletów Kolei Mazowieckich - KM we wszystkich autobusach i tramwajach ZTM Warszawa oraz w pociągach WKD Warszawa na całej trasie (zachodzi możliwość wstrzymania kursowania pociągów WKD).

Pociągi kursujące na terenie Mazowsza - praktycznie na wszystkich liniach - mogą mieć znaczne opóźnienia.
pociąg PKP Intercity nr 11101 rel. Warszawa Zachodnia - Terespol na odcinku Warszawa Wschodnia - Siedlce pojedzie jako osobowy z zatrzymaniem na każdym przystanku. W pociągu tym honorowanie będą bilety Kolei Mazowieckich - KM. Pociągi ten będzie miał znaczne opóźnienie.
SKMki nawet w Mińsku w peronach na mapie widzę...
Ruch pociągów na lotnisko Chopina został częściowo przywrócony. Pociągi kursują operatywnie, w dużym odstępstwie od rozkładu jazdy.
W związku z utrudnieniami w ruchu tramwajów na terenie Warszawy zarządzane zostaje honorowanie biletów ZTM Warszawa w pociągach Kolei Mazowieckich - KM.
O.. Tramwaje też utknęły?
Przywrócony został pełny ruch pociągów Kolei Mazowieckich - KM na Lotnisko Chopina. Pociągi SKM Warszawa na Lotnisko Chopina będą przywracanie operatywnie.

Przywracaniu jest pełny ruch pociągów na odcinku Warszaw - Mińsk Mazowiecki.
Strasznie się cieszę, że nie musiałem się dziś ruszać z rana.
U mnie lekko na plusie (+1), więc powinna być stabilizacja. Dlaczego nie zarządzono porannego przecierania szlaków kiblami i lokami? Całą noc powinny takie kuriery jeździć "pod prądem", przecież nie od teraz było wiadomo o nagłej zmianie pogody z -9 na +1....

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 24 gru 2012, 10:18

W związku z sytuacją jaka ma miejsce 89120 zatrzymał się w Woli Grzybowskiej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 24 gru 2012, 10:30

Przewoz. 201 Łuków - Warszawa normalnie przejechał, więc nie chodzi o przetarcie. Problem zaczął się później.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 gru 2012, 10:34

Właśnie nie wiem o której dokładnie zaczął się bałagan, komunikat o 6:50, ale równie dobrze wcześniej mogli spać ;)
Na KM2 to może i faktycznie problem zaczął się późno, ale na centrum WWK.
SITKOL podał komunikat dla Mińska o 6:30.
Dalsze komunikaty to przerwy w ruchu w samej Warszawie...

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 24 gru 2012, 10:43

Chcecie powiedzieć, że kupili tabor niedostosowany do zimy? :D

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 gru 2012, 10:49

Kilka innych - ARCHIWALNYCH JUŻ [mam nadzieję] komunikatów z SITKOLu:

6:50 Mińsk - Rembertów
Utrudnienia w ruchu kolejowym
Z powodu oblodzenia sieci trakcyjnej ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Pociągi ściągane są trakcją spalinową.
7:07 Warszawa Zach:
Utrudnienia w ruchu kolejowym
Z powodu defetu pociągu SKM Warszawa wystąpiła przerwa w ruchu pociągów po układzie dalekobieżnym.
i Centralna:
Utrudnienia w ruchu kolejowym
Oblodzenie sieci trakcyjnej spowodował utrudnienia w ruchu pociągów po układzie torów dalekobieżnych.
Sitkol odnotowuje podobne problemy jeszcze w Zwardoniu i okolicach Kielc.
Chcecie powiedzieć, że kupili tabor niedostosowany do zimy?
Nie od dziś wiadomo, że nowe pojazdy wymagają napięcia na sieci "w normie" przy oblodzeniu tego nie ma po prostu :)
Starym pojazdem jechałeś na chama często, paląc lód (albo i sieć w końcu...), ale jechałeś.
No i węglowe miękkie nakładki też tylko pomagają w tym wszystkim.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 24 gru 2012, 10:51

No, takie syberyjskie mrozy i ekstremalia pogodowe, jakie mieliśmy ostatnio usprawiedliwiają wszystko. W Polsce, nb, nie mamy wiele występujących klęsk żywiołowych, tylko cztery: wiosna, lato, jesień i zima.
Popatrz, jaka franca!

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 24 gru 2012, 11:58

W Legionowie też nie lepiej: od rana krąży sieciowy, problemy z rozjazdami, napięciem. Przez pewien czas podmiejskie jeździły tylko po torze nr 2, teraz chyba powoli wraca do normy - źródło: nasłuch kanału R1.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 gru 2012, 12:15

ZTM pisze:Lód zatrzymał pociągi i tramwaje

Marznący deszcz spowodował dziś bardzo duże oblodzenie sieci trakcyjnej kolejowej i tramwajowej w wielu miejscach. Z tego powodu zarządca infrastruktury kolejowej – spółka Polskie Linie Kolejowe podjęła, przed godz. 7.00, decyzję o czasowym wycofaniu z ruchu wszystkich nowych składów SKM i KM wyposażonych w nowoczesne systemy sterowania napędem. Sytuacja zaczęła wracać do normy dopiero ok. godz. 10. Utrudnienia i opóźnienia mogą jednak występować do końca dnia.

Decyzja PLK wynika z Regulaminu przydzielania tras i pociągów i została podjęta na posiedzeniu sztabu kryzysowego. Chodzi o względy bezpieczeństwa. Mocno oblodzona sieć została w wielu miejscach obniżona. W takiej sytuacji mogła zostać łatwo zerwana przez przejeżdżający pociąg. Należy podkreślić, że dzisiejsza sytuacja była wyjątkowa. Marznący deszcz jaki utrudnił funkcjonowanie naziemnej komunikacji szynowej nie zdarza się często. Nowoczesne pociągi SKM (Elf, 19WE oraz 35WE), a także tramwaje Swing bez większych problemów radzą sobie nawet w bardzo niskich temperaturach. Można się było o tym przekonać w trakcie poprzedniej zimy oraz w ostatnich tygodniach.

W wyniku wycofania z ruchu znacznej części składów SKM, linie S2 i S3 przez jakiś czas nie kursowały w ogóle. Na linii S1 kursował tylko jeden pociąg. Najmniej problemów występowało na linii S9. Pierwsze pociągi zostały przywrócone ok. godz. 8. Od ok. godz. 10 sytuacja powoli wraca do normy. Utrudnienia i opóźnienia mogą jednak występować aż do końca kursowania.

Duże problemy miały też od rana tramwaje. Z powodu oblodzenia sieci w wielu miejscach dochodziło do zatrzymań w ruchu. Również w przypadku tramwajów utrudnienia mogą potrwać do końca kursowania.

Utrudnienia występują dziś także w kursowaniu pociągów Kolei Mazowieckich. Dlatego bilety KM są honorowane we wszystkich środkach komunikacji ZTM. Zarówno w pierwszej, jak i drugiej strefie. Podobnie bilety ZTM są honorowane w pociągach KM w obrębie strefy objętej Wspólnym Biletem. Wzajemne honorowanie biletów będzie obowiązywało do godz. 14.

Pracownicy ZTM zostali dziś skierowani jako informatorzy na Lotnisko, Dw. Śródmieście, Dw. Gdański, Dw. Zachodni oraz Dw. Wschodni.
Czyżby raz w życiu nie zawiodło 14WE? :D

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 gru 2012, 12:43

Kolega jechał S1 o 9:45 z Pruszkowa i było to 19WE.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 24 gru 2012, 13:11

przewoz pisze:To się nazywa 21 wiek.
Nowoczsny tabor nie radzi sobie nijak z oblodzeniem na sieci. w starym po prostu można było wolniej ruszyć. A w nowym? Zapomnij.
Może ktoś wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje?

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 24 gru 2012, 13:16

Bastian pisze:Kolega jechał S1 o 9:45 z Pruszkowa i było to 19WE.
To była jednostka 303 chwile po wznowieniu ruchu. Była ona unieruchomiona w Pruszkowie.
Zgadza się, jeździło tylko jedno 14we #108.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 gru 2012, 14:30

aaa pisze:Może ktoś wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje?
Już to tłumaczyłem. Zalegający lód jest izolatorem. Pojazd ma do dyspozycji nie 3kV, a czasem poniżej 2kV, występują zaniki napięcia etc w związku z tym, a przy tym napięciu nic normalnego nie pracuje, więc wyłącza się napęd, przetwornice pomocnicze etc. Jazda na 2 pantografy czasem nie pomaga, bo nakładki grafitowe łatwo wykruszają się na lodzie.
Zaś pojazd stary nawet przy 2kV zwykle jakoś pojedzie, a jak już pociągnie tym łukiem na obu pantografach, to jakoś i lód trochę sobie zdejmie. Ma łatwiej.
Taka klęska nowoczesnych technologii... To samo było z tramwajami rano.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 24 gru 2012, 17:48

I takie kłopoty w ruchu na miarę Końca Świata występują również "na zachodzie"?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 gru 2012, 20:33

Jak mają marznący deszcz? Tak. Śnieg? Tak.... Tylko gdzie znajdziesz o tym u nas doniesienia...

ODPOWIEDZ