SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Ponieważ SKM jest spółką miejską, w zasadzie obsługującą tylko Warszawę (jej krańce zlokalizowane są w bardzo bliskiej odległości od granic W-wy (Legionowo/Wieliszew, Pruszków, Otwock).Nxo pisze:Dlaczego z 3 miesiące, na razie ZTM wypowiedział TYLKO umowy na wspólny bilet ZTM-KM, a odnośnie SKM nic nie było mowy
Dużym problemem dla ZTM są tylko rozliczenia z Kolejami Mazowieckimi, a dokładnie wysokość dopłat. Jak się gminy dogadają, to powstanie "nowy" wspólny bilet, który w KM będzie obowiązywał tylko na jednej konkretnej linii KM. Inaczej mówiąc, pasażer kupując miesięczny np. z Ciechanowa do Warszawy, będzie mógł na tym bilecie dojechać do Warszawy i poruszać się po Warszawie. Natomiast za "wycieczki" np. do Radomia, Grodziska Mazowieckiego czy Dęblina będzie musiał dodatkowo zapłacić.
Też mnie zastanawia kwestia SKM. Ani słowa z jakiegokolwiek źródła. Mam na razie tylko jedną teorię:
Powiatowcy jak zwykle najlepiej by jeździli za darmo nie dając ani grosza. Gminy Józefów, Otwock i Karczew dogadały się i zrezygnowały całkowicie z N75. Nowe oszczędności mogły zostać przeznaczone na SKM i po problemie.
Przypominam, że to tylko teoria. Szczerze nie mam pojęcia o finansowaniu N75 ani ile to kosztuje.
Powiatowcy jak zwykle najlepiej by jeździli za darmo nie dając ani grosza. Gminy Józefów, Otwock i Karczew dogadały się i zrezygnowały całkowicie z N75. Nowe oszczędności mogły zostać przeznaczone na SKM i po problemie.
Przypominam, że to tylko teoria. Szczerze nie mam pojęcia o finansowaniu N75 ani ile to kosztuje.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
W 2011 r. koszt funkcjonowania w 1 m-c wynosił niecałe 8 tys PLN
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Funkcjonowanie wszystkich połączeń SKM jest bezpieczne:
http://www.rynek-kolejowy.pl/38433/Wars ... abilne.htm
Innymi słowy SKM zostaje.
http://www.rynek-kolejowy.pl/38433/Wars ... abilne.htm
Innymi słowy SKM zostaje.
A mnie tak w sumie zastanawia sprzedaż 14WE. Z jednej strony, wiadomo wszyscy chcieliby się ich pozbyć, z drugiej zaś oznacza koniec marzeń o linii do Błonia, Mińska Maz., itp. Bo wątpię gdy trąbi się o cięciach w budżecie W-wy, by kupiono kilka(naście) pojazdów by stworzyć linie. To takie luźne myśli.
Jakie Błonie, jaki Mińsk, jak ledwo starcza na to, co już jest, a sąsiednie gminy coraz mniej chętnie się dokładają do wspólnego biletu... to jak przejąć by miały jeszcze SKM?
Na chwilę obecną nierealne.
Lepiej skupić się na oszczędnościach. Puszczanie na S3 poza szczytem 6-wagonowych składów to czyste marnotrawstwo. Od czego mamy 19We?
Na chwilę obecną nierealne.
Lepiej skupić się na oszczędnościach. Puszczanie na S3 poza szczytem 6-wagonowych składów to czyste marnotrawstwo. Od czego mamy 19We?
Z czego wynikaja takie koszmarne opoznienia na lini s3 do legionowa? Na rakowcu skm jest punktualnie.... za to do zachodniego z rakowca po raz kolejny jade 30 min ...
Tak sobie mysle czy to ma moze jakis zwiazek z rozkladem innych pociagow jadacych tym samym torem? Jesli np intercity ma opoznienie to skm nie moze wjechac przed niego czy co?
Tak sobie mysle czy to ma moze jakis zwiazek z rozkladem innych pociagow jadacych tym samym torem? Jesli np intercity ma opoznienie to skm nie moze wjechac przed niego czy co?