Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
Od stacji Metra Stadion przydałoby się jakieś szybkie dojście do stacji kolejowej. Wtedy już jest jakiś węzeł (autobus+tramwaj+kolej+metro). Ale pewnie utknie tak samo, jak przejście na dw. Gdański, czy Śródmieście...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Targową obsługiwać będzie Dworzec Wileński.Bastian pisze:zaś północnych przy Targowej/Kijowskiej!
[ Dodano: 2006-08-25, 10:52 ]
jest wstępna zgoda władz PLK na stworzenie węzła, a tego brakowało na Dworcu Gdańskim... Zresztą nie trudno będzie tutaj węzeł stworzyć, bowiem pod północną głowicą stracji PKP jest czynne przejście podziemne.Busmann pisze:Od stacji Metra Stadion przydałoby się jakieś szybkie dojście do stacji kolejowej. Wtedy już jest jakiś węzeł (autobus+tramwaj+kolej+metro). Ale pewnie utknie tak samo, jak przejście na dw. Gdański, czy Śródmieście...
[ Dodano: 2006-08-25, 10:55 ]
wszystko jest powojenne przecież, bo albo odbudowane albo zbudowane od nowa, ale w jakim stanie... Poza tym widzisz, jakie tam są warunki... I będzie to najgłębsza stacja - 31 m pod ziemią.Bastian pisze:MeWa, litości, gdzie ty przy Nowym Świecie widzisz starą zabudowę? Zarówno Ministerstwo Finansów, jak i zabudowa w rejonie Kubusia Puchatka jest powojenna! I ani trochę zabytkowa!
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36684
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
I jadąc na Wschodni albo na Grochowską będziesz się przesiadał przy Wileńskim?MeWa pisze:Targową obsługiwać będzie Dworzec Wileński.Bastian pisze:zaś północnych przy Targowej/Kijowskiej!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
po co Nowy Świat, Świętokrzyską obsługiwać będzie MarszałkowskaMeWa pisze:Targową obsługiwać będzie Dworzec Wileński.
to i wpływ na powierzchnię mniejszyMeWa pisze:Poza tym widzisz, jakie tam są warunki... I będzie to najgłębsza stacja - 31 m pod ziemią.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
No coz, czego mozna sie spodziewac po naszych genialnych planistach. Jak dla mnie np stacja stadion powinna znajdowac sie pod ul. targowa, przeciez metro nie ma sluzyc wylacznie osobom przesiadajacym sie z pociagu, bo i tak wiekszosc ludzi bedzie wolala dojechac sobie pociagiem podmiejskim do srodmiescie. Przesuniecie stacji umozliwiloby latwa przesiadke z tramwaju, czy autobusu na targowej jadac od strony ronda wiatraczna. Kolejny bezsens, to stacja niemal nad sama wisla. Powinna sie znajdowac pod ul. dobra co tez ulatwi przesiadki.
Na koniec kolejne glupstwo ale z dalekiej przyszlosci czyli planowana linia nr 3 z goclawia do bezsensownie ulokowanej stacji stadion. Polecan przeanalizowac mapke, ktora jest dostepna na stronie metra. Jazda z goclwaia przez dworzec wschodni do centrum i to jeszcze w dodatku z przesiadka wzbudza juz jedynie poczucie politowanie nad planistami.
Na koniec kolejne glupstwo ale z dalekiej przyszlosci czyli planowana linia nr 3 z goclawia do bezsensownie ulokowanej stacji stadion. Polecan przeanalizowac mapke, ktora jest dostepna na stronie metra. Jazda z goclwaia przez dworzec wschodni do centrum i to jeszcze w dodatku z przesiadka wzbudza juz jedynie poczucie politowanie nad planistami.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Na Dw. Wschodni będzie III linia, albo przesiadka w SKM na Stadionie, ale rozumiem do czego dążysz... Problemem są budynki i łuk.Bastian pisze:I jadąc na Wschodni albo na Grochowską będziesz się przesiadał przy Wileńskim?MeWa pisze:Targową obsługiwać będzie Dworzec Wileński.
[ Dodano: 2006-08-25, 20:05 ]
Świętokrzyska nie będzie obsługiwać Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia, które ma być wyłączone z ruchu.Tm pisze:po co Nowy Świat, Świętokrzyską obsługiwać będzie MarszałkowskaMeWa pisze:Targową obsługiwać będzie Dworzec Wileński.
stacja to nie tylko peronyTm pisze:to i wpływ na powierzchnię mniejszyMeWa pisze:Poza tym widzisz, jakie tam są warunki... I będzie to najgłębsza stacja - 31 m pod ziemią.
[ Dodano: 2006-08-25, 20:07 ]
albo będzie obsługiwana w ramach II linii. Zresztą w Studium Uwarunkowań to III linia kończy się na Dw. Zachodnim. Do czasu budowy III linii jednak wiele może się zmienić. Jak ja rozumiem, III linia ma służyć nie tylko Gocławowi, stąd też jej wygięcie w celu objęcia obsługą większego obszaru Pragi.Staad pisze: Polecan przeanalizowac mapke, ktora jest dostepna na stronie metra. Jazda z goclwaia przez dworzec wschodni do centrum i to jeszcze w dodatku z przesiadka wzbudza juz jedynie poczucie politowanie nad planistami.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Oczywiście teraz jest odpowiednia pora na składanie wniosków, choć szczerze wątpię - nawet mimo jak najlepszej argumentacji - o ich pozytywnym rozpatrzeniu przez urzędników. Może jednak warto spróbować, nawet pod szyldem forumowym, by uwiarygodnić składających wniosek...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Obawiam się, że pęd na jaknajszybsze pchnięcie inwestycji uniemożliwi uwzględnienie nawet najrozsądzniejszych pomysłów.
Cóż, jak mawia mój promotor - na styku techniki z polityką zawsze wygra polityka.
A co do III linii metra - w obecnie planowanym przebiegu nie ma żadnego sensu jej realizacja, co zresztą wstępnie miasto udowodniło w analizie wariantów przejścia przez Śródmieście. Wstępnie, bo analiza była do mało udana i mało wyczerpująca, ale to inny temat.
Cóż, jak mawia mój promotor - na styku techniki z polityką zawsze wygra polityka.
A co do III linii metra - w obecnie planowanym przebiegu nie ma żadnego sensu jej realizacja, co zresztą wstępnie miasto udowodniło w analizie wariantów przejścia przez Śródmieście. Wstępnie, bo analiza była do mało udana i mało wyczerpująca, ale to inny temat.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tylko wówczas będzie daleko do stacji kolejowej, dworca PKS i stadionu: Rzepa rąbnęła się w ulokowaniu stacji kolejowej na mapce. Wsch. głowica stacji PKP Stadion wychodzi mniej więcej w obszarze, w ktorym powinny być wyjścia zachodniej głowica stacji metraTm pisze:Stadion- i kolej i metro ze źle umieszczonymi stacjami, dałoby sie oczywiscie to naprawić, moznaby przesunąć stację, aby zachodnią głowicą wychodziła na Sokola, wschodnią na Targową koło Kijowskiej, ale pewie będzie jak na planie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Akurat z punktu widzenia wygody pasażera wariant Rzepy zły nie jest wcale.
Aczkolwiek było już przez miasto powiedziane, że nie jest to cel nadrzędny . (czy właśnie dlatego powstaje metro?)
Aczkolwiek było już przez miasto powiedziane, że nie jest to cel nadrzędny . (czy właśnie dlatego powstaje metro?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Odnośnie stacji Powiśle: stacja w poprzedniej lokalizacji odpadała ze względu na styację geologiczną: wyjście spod skarpy i zejście pod Wisłę ("pochyłość" tunelu) wykluczało budowę metodą tunelową, a przy odkrywce zachodziłaby konieczność wykwaterowania i wyburzenia 3 budynków.
A jeżeli tyczy się stacji Stadion: przesunięcie stacji, by półn./wsch. wyjścia wychodziłyby na Targową również skutkowałoby budową stacji pod domami, a wszak nawet przy użyciu metody tunelowej (nie wiem, czy taka byłaby tam możliwa jednak), istnieje konieczność zbudowania wyjść i antresoli za pomocą metody odkrywkowej, nie mówiąc o sytuacji budowy całej stacji odkrywką... Poza tym stacja powstałaby na niemałym łuku, a przecież problemem dla pasażerów są już małe łuki występujące przy I linii. No i przypominam, że wówczas oddalamy stację od przystanku PKP o nieco więcej niż całą długość stacji.
Tak więc wnioski odnośnie tych stacji odpadłyby nawet nie ze wzgledu na "pęd rozpoczęcia inwestycji" (bo i tak przecież ulokowanie tych dwóch stacji w innym położeniu ponosi konieczność wykonania dodatkowych badań geologicznych), a chociażby względy, o których wspomniałem wcześniej i które zdeterminowały taką, a nie inną lokalizację tych stacji.
A jeżeli tyczy się stacji Stadion: przesunięcie stacji, by półn./wsch. wyjścia wychodziłyby na Targową również skutkowałoby budową stacji pod domami, a wszak nawet przy użyciu metody tunelowej (nie wiem, czy taka byłaby tam możliwa jednak), istnieje konieczność zbudowania wyjść i antresoli za pomocą metody odkrywkowej, nie mówiąc o sytuacji budowy całej stacji odkrywką... Poza tym stacja powstałaby na niemałym łuku, a przecież problemem dla pasażerów są już małe łuki występujące przy I linii. No i przypominam, że wówczas oddalamy stację od przystanku PKP o nieco więcej niż całą długość stacji.
Tak więc wnioski odnośnie tych stacji odpadłyby nawet nie ze wzgledu na "pęd rozpoczęcia inwestycji" (bo i tak przecież ulokowanie tych dwóch stacji w innym położeniu ponosi konieczność wykonania dodatkowych badań geologicznych), a chociażby względy, o których wspomniałem wcześniej i które zdeterminowały taką, a nie inną lokalizację tych stacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Preteksty , zwłaszcza, jeśli chodzi o Powiśle. Stacje można wybudowac metodą górniczą, natomiast jeszcze 7 lat temu "dało się" Powiśle zrobić tam, gdzie trzeba a nie tam, gdzie wygodnie.
Zresztą, te trzy domy możnaby przecież nad stacją odbudować, a tak Powiślu metro przyda się średnio.
To jest w sumie taka sama sytuacja, jak ze stacjami budowanymi obecnie: najpierw wybiera się najdroższe możliwe rozwiązanie (stacje z projektów architektonicznych, przejście Wisły tunelem), by potem ścinać rogi by je wykonać jednak taniej (wygrywa najtańszy oferent bez możliwości technicznych, przesuwa się stację Powiśle żeby było taniej).
EDIT: Dodam także, że przechodzenie pod domami jakoś nie przeszkadza przy trasowaniu odcinka pomiędzy Rondem Daszyńskiego czy Górczewską, czy w powrocie spod Górczewskiej do Chrzanowa.
Więc jak to w końcu jest z tą technologią? Głeboka, czy nie?
Zresztą, te trzy domy możnaby przecież nad stacją odbudować, a tak Powiślu metro przyda się średnio.
To jest w sumie taka sama sytuacja, jak ze stacjami budowanymi obecnie: najpierw wybiera się najdroższe możliwe rozwiązanie (stacje z projektów architektonicznych, przejście Wisły tunelem), by potem ścinać rogi by je wykonać jednak taniej (wygrywa najtańszy oferent bez możliwości technicznych, przesuwa się stację Powiśle żeby było taniej).
EDIT: Dodam także, że przechodzenie pod domami jakoś nie przeszkadza przy trasowaniu odcinka pomiędzy Rondem Daszyńskiego czy Górczewską, czy w powrocie spod Górczewskiej do Chrzanowa.
Więc jak to w końcu jest z tą technologią? Głeboka, czy nie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W ciągu 7 lat zrobiono jednak dokładniejsze badania, zresztą mieszkańcy protestowali przy poprzedniej próbie wydania warunków zabudowy, jest tam też fabryka czekolady. Oczywiście wszystko można odbudować, ale to kosztuje, tak samo jak kosztuje przekwaterowanie mieszkańców z ich prywatnej własności. Wg Metra tej stacji w poprzedniej lokalizacji nie można było wykonać metodą tunelową i tej wersji będę się trzymać (Metru przecież nie zależy na byciu w komitywie z Borowskim). W zaproponowanej lokalizacji stacja będzie w zasięgu obsługi Powiśla, a dodatkowo lepiej obsłuży proponowane Centrum Kopernika.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
a ciekawe, bo juz widywałem stacje, z których wręcz wychodziło sie do budynkuMeWa pisze:a wszak nawet przy użyciu metody tunelowej (nie wiem, czy taka byłaby tam możliwa jednak), istnieje konieczność zbudowania wyjść i antresoli za pomocą metody odkrywkowej
no nie wiem, zreszta mam wrażenie, że dostęp do Targowej zapewni większa ilość pasażerów niż p.o. StadionMeWa pisze:No i przypominam, że wówczas oddalamy stację od przystanku PKP o nieco więcej niż całą długość stacji.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
na razie trudno powiedzieć, czy na każdą stację będzie oddzielny projektinż. Glonojad pisze:(stacje z projektów architektonicznych
czy tańszy? Koszty utrzymania tej skarpy, konieczność wyprowadzenia i ponownego wyprowadzenia tarczy i in. w sumie nie dają korzyści, a stwarzają jedynie dodatkowe problemy.inż. Glon pisze:przejście Wisły tunelem)
wygrywa ten oferent, który spełnia warunki techniczne - dlatego też np. H-6 nie buduje stacji Słodowiec...inż. Glon pisze:wygrywa najtańszy oferent bez możliwości technicznych
Trasa nie została ustalana przez Metro, Metro nie chciało zmian. I tak udało się obronić stary przebieg w centrum, bo przy nowym byłoby problemów co nie miara, jeżeli chodzi o stronę techniczną... Zresztą przy tym zmienionym przebiegu pod Górczewską będą wychodzić różne rzeczy - już teraz przecież poruszana jest kwestia ostrego łuku, jaki będzie musiał zostać zbudowany za stacją Rondo Daszyńskiego, by wejść pod Wolską/Młynarską. Oczywiście można to zbudować, tylko to ani nie będzie funkcjonalne (ograniczenia prędkości) ani tanie w budowie, eksploatacji. Ale do tego czasu to plany tego odcinka mogą się zmienić.inż. Glon pisze:EDIT: Dodam także, że przechodzenie pod domami jakoś nie przeszkadza przy trasowaniu odcinka pomiędzy Rondem Daszyńskiego czy Górczewską, czy w powrocie spod Górczewskiej do Chrzanowa.
Głęboka metoda wcale nie eliminuje odkrywki przy stacjach, nawet przy tunelowej metodzie trzeba zbudować przejścia, wyjścia itp.inż. Glon pisze:Więc jak to w końcu jest z tą technologią? Głeboka, czy nie?
należy zastanowić się, co było pierwsze - stacja czy budynek. W Londynie wraz ze stacją powstawał budynek, potem dodatkowe piętra. I tak teraz np. wymiana wind w tego typu stacjach jest trudna...Tm pisze: a ciekawe, bo juz widywałem stacje, z których wręcz wychodziło sie do budynku
Targowa ma Dworzec Wileński, zadaniem stacji Stadion jest obsługa p.o., dworca autobusowego, przyszłego stadionu, Portu Praskiego i rozbudzenie tej okolicy! OBECNIE oczywiście, że lepsze potoki da Targowa (kosztem także Dworca Wileńskiego), ale przecież nie zawsze Port Praski i Stadion X-lecia będzie tak wyglądał...Tm pisze: no nie wiem, zreszta mam wrażenie, że dostęp do Targowej zapewni większa ilość pasażerów niż p.o. Stadion
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]