Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 01 lut 2013, 20:40

To teraz odchodząc od tematu nowych składów.

Dzisiaj w nocy (0.00-1.00) jechałem przez Dęblin i Radom. Na peronach stały kible, turbokible i pushpulle. Śmiatła wyłączone, pantografy były podniesione, relacje lub służbowe ustawione, drzwi w AKMie były aktywne i tak się zastanawiam czy:

- to, że w trakcie postoju podbierają prąd jest to normalne (szczególnie, że nie było zimno, choć padał deszcz)?
- nie ma miejsca na torach postojowych, że stoją na peronie i narażone są na graficiarzy?
- no i po co w AKM zostawili aktywne drzwi narażając się na sprzątaczkę ze Szwecji czy tam Danii ;)?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 lut 2013, 21:06

xavee pisze:- to, że w trakcie postoju podbierają prąd jest to normalne (szczególnie, że nie było zimno, choć padał deszcz)?
To akurat normalne, skoro ktoś na taborze nocował :) Z resztą lepiej mieć uruchomiony, niż potem ewentualnie się bawić :)
W AKM aktywne drzwi pewnie dla wygody obsługi również.
A co do stania w peronach, to miejsca często brakuje.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 04 lut 2013, 21:28

Radom-Drzewica ZKA. Czyżby braki taborowe :?:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ewica.html
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 04 lut 2013, 22:49

Jeszcze jakie. Dziś jeden z porannych "Dęblinów" KM701 był obsłużony pojedynczym trupooklopem. Zgadnijcie, kto nim jechał? ;)
Z drugiej strony koło 13 widziałem wypuszczonego podwójnego flirta do Siedlec. Hulaj dusza, piekła nie ma?

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 lut 2013, 13:11

KMy ogłosiły przetarg na naprawę EW60
http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,152.html

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 09 lut 2013, 15:50

W sumie jeżeli KMy mają takie problemy techniczne i nie chcą kupować nowego taboru to nie mogliby dogadać się z SKM W-wa by niektóre kursy były wydłużane z/do Grodziska i Mińska lub też ewentualnie wypożyczyć 14WE?

I nie rozumiem - czemu KM muszą ogłaszać ten przetarg na EW60, skoro i tak wiadomo, że te jednostki musi zrobić Mińsk?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lut 2013, 0:56

xavee pisze:I nie rozumiem - czemu KM muszą ogłaszać ten przetarg na EW60, skoro i tak wiadomo, że te jednostki musi zrobić Mińsk?
Powyżej pewnej kwoty przetarg jest obowiązkowy - ustawa o zamówieniach publicznych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
emzi
Posty: 39
Rejestracja: 18 gru 2008, 20:09
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: emzi » 14 lut 2013, 21:25

Tu będzie lepsze miejsce do dyskusji nt. Elfów wysyłanych do Bydgoszczy.
plunio7 pisze:Wiadomo może, co w KMowych ELFach będzie modernizowane?
przewoz pisze:Modernizacja? Nie za wcześnie?
Chyba trochę przesadzone słowo. Może po prostu P3?
Modernizacja (sic!) polega na dodaniu drugiej przetwornicy, drugiej sprężarki, układu przeniesienia napięcia między EZT i przekonstruowaniu ramp dla osób niepełnosprawnych. Być może (tego nie wiem) będą także wstawione automaty do sprzedaży biletów. Modernizacja 16 pojazdów ma trwać około pół roku. Przez ten czas jeden obieg "lotniskowy" będzie realizowany przez ER75.
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem.

Kolej. Connecting people :-D

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 lut 2013, 23:48

VLnt7 pisze:Jeszcze jakie. Dziś jeden z porannych "Dęblinów" KM701 był obsłużony pojedynczym trupooklopem. Zgadnijcie, kto nim jechał? ;)
Z drugiej strony koło 13 widziałem wypuszczonego podwójnego flirta do Siedlec. Hulaj dusza, piekła nie ma?
ER75 z EN57 w tandem raczej trudno połączyć. Zresztą FLIRT-y na Dęblin raczej nie chodzą, a na Siedlce, gdy nie ma zapotrzebowania na dwa, jedzie jeden (czasem też zdarza się, że na "podwójnym" kursie jedzie dla odmiany jeden), plus - jak widać niżej - są potrzebne na KML.

BTW, a co z tymi piętrusami na (m.in.) Dęblin przez Śródmieście obiecywanymi w radio? ;-) Jak dotąd widywałem kiedyś tylko push-pulla który ok. 11-12 wracał do Wa-wy przez Dęblin, chyba z Radomia, ale kursu do Dęblina z Wawy nie było...

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 15 lut 2013, 0:48

Jacek Z. pisze:ER75 z EN57 w tandem raczej trudno połączyć.
Serio? ;)
Jacek Z. pisze:Zresztą FLIRT-y na Dęblin raczej nie chodzą, a na Siedlce, gdy nie ma zapotrzebowania na dwa, jedzie jeden (czasem też zdarza się, że na "podwójnym" kursie jedzie dla odmiany jeden), plus - jak widać niżej - są potrzebne na KML.
Jak widać, nie zawsze gdy nie ma zapotrzebowania na dwa, to jedzie jeden.
Jacek Z. pisze:BTW, a co z tymi piętrusami na (m.in.) Dęblin przez Śródmieście obiecywanymi w radio? ;-)
Pewnie tak samo, jak z piętrusami przez Śródmieście obiecywanymi przez internet w relacji KM103 (sic!!!).
Jacek Z. pisze:Jak dotąd widywałem kiedyś tylko push-pulla który ok. 11-12 wracał do Wa-wy przez Dęblin, chyba z Radomia, ale kursu do Dęblina z Wawy nie było...
Właściwie była. Jeszcze rok temu jeździł o dziwacznej porze. Startował przed świtem z Zachodniego, w Dęblinie zawracał i ok. 12 wracał na Zachodni. Nikt nie wie, czemu. Pewnego dnia zamiast niego pojawił się trup i tak zostało. Nawet przez jakiś czas zjeżdżał na Centralny.
Ekspres Radom-Dęblin-Warszawa też był. Strasznie dziwnie jeździł. Czasami zatrzymywał się w Pilawie, czasami nie, czasami odbijał od Pilawy tą samą trasą, co TLKi, czasami nie odbijał i nie zatrzymywał się w Otwocku.

Przy okazji... jest taki plakat KM reklamujący ofertę "Bilet do Otwocka". I na tym plakacie widnieje para ludzi stojących przed dworcem, a obok nich stoi... Flirt.
Chwilka, mam go.
http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... f68a58.jpg
Dopiero zauważyłem, że ten koleś ma gitarę.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 15 lut 2013, 1:14

VLnt7 pisze:Przy okazji... jest taki plakat KM reklamujący ofertę "Bilet do Otwocka". I na tym plakacie widnieje para ludzi stojących przed dworcem, a obok nich stoi... Flirt.
Typowa marketingowa zagrywka. Zawsze ładniej będzie wyglądał FILTR na plakacie niż stary zdezelowany EN57. U nas w Górze Kalwarii jak otwierali połączenie do Warszawy w 2009r to też widziałem FILTRA na plakatach i w gazetach. ;-)
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lut 2013, 8:52

emzi pisze:Modernizacja (sic!) polega na dodaniu drugiej przetwornicy, drugiej sprężarki, układu przeniesienia napięcia między EZT i przekonstruowaniu ramp dla osób niepełnosprawnych.
To wiele wyjaśnia.
Zakładam, że za tą modernizację zapłaci wykonawca, a nie KM? Wygląda to na rzeczy, które po prostu muszą być zainstalowane, żeby to lepiej jeździło.

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 15 lut 2013, 19:30

Czy wszystkie ELFy obsługują linię KM9?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 15 lut 2013, 21:43

xavee pisze:Czy wszystkie ELFy obsługują linię KM9?
Ja osobiście na innych liniach ich nie widziałem.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 16 lut 2013, 9:10

Ponieważ seria VT628... praktycznie nie nadaje sie do dalszej eksploatacji, to trzeba wziąść przykład z DB, która u polskiego producenta zamówiła 400 szt. SZT - polskie oznaczenie SA139 (oczywiscie po uzyskaniu warunków dopuszczenia do eksploatacji na sieci DB).

Sa139

Jest to SZT podobny w wyposażeniu jak SA135-015...018

ODPOWIEDZ