Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
To teraz odchodząc od tematu nowych składów.
Dzisiaj w nocy (0.00-1.00) jechałem przez Dęblin i Radom. Na peronach stały kible, turbokible i pushpulle. Śmiatła wyłączone, pantografy były podniesione, relacje lub służbowe ustawione, drzwi w AKMie były aktywne i tak się zastanawiam czy:
- to, że w trakcie postoju podbierają prąd jest to normalne (szczególnie, że nie było zimno, choć padał deszcz)?
- nie ma miejsca na torach postojowych, że stoją na peronie i narażone są na graficiarzy?
- no i po co w AKM zostawili aktywne drzwi narażając się na sprzątaczkę ze Szwecji czy tam Danii ?
Dzisiaj w nocy (0.00-1.00) jechałem przez Dęblin i Radom. Na peronach stały kible, turbokible i pushpulle. Śmiatła wyłączone, pantografy były podniesione, relacje lub służbowe ustawione, drzwi w AKMie były aktywne i tak się zastanawiam czy:
- to, że w trakcie postoju podbierają prąd jest to normalne (szczególnie, że nie było zimno, choć padał deszcz)?
- nie ma miejsca na torach postojowych, że stoją na peronie i narażone są na graficiarzy?
- no i po co w AKM zostawili aktywne drzwi narażając się na sprzątaczkę ze Szwecji czy tam Danii ?
To akurat normalne, skoro ktoś na taborze nocował Z resztą lepiej mieć uruchomiony, niż potem ewentualnie się bawićxavee pisze:- to, że w trakcie postoju podbierają prąd jest to normalne (szczególnie, że nie było zimno, choć padał deszcz)?
W AKM aktywne drzwi pewnie dla wygody obsługi również.
A co do stania w peronach, to miejsca często brakuje.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
KMy ogłosiły przetarg na naprawę EW60
http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,152.html
http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,152.html
W sumie jeżeli KMy mają takie problemy techniczne i nie chcą kupować nowego taboru to nie mogliby dogadać się z SKM W-wa by niektóre kursy były wydłużane z/do Grodziska i Mińska lub też ewentualnie wypożyczyć 14WE?
I nie rozumiem - czemu KM muszą ogłaszać ten przetarg na EW60, skoro i tak wiadomo, że te jednostki musi zrobić Mińsk?
I nie rozumiem - czemu KM muszą ogłaszać ten przetarg na EW60, skoro i tak wiadomo, że te jednostki musi zrobić Mińsk?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Powyżej pewnej kwoty przetarg jest obowiązkowy - ustawa o zamówieniach publicznych.xavee pisze:I nie rozumiem - czemu KM muszą ogłaszać ten przetarg na EW60, skoro i tak wiadomo, że te jednostki musi zrobić Mińsk?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Tu będzie lepsze miejsce do dyskusji nt. Elfów wysyłanych do Bydgoszczy.
plunio7 pisze:Wiadomo może, co w KMowych ELFach będzie modernizowane?
Modernizacja (sic!) polega na dodaniu drugiej przetwornicy, drugiej sprężarki, układu przeniesienia napięcia między EZT i przekonstruowaniu ramp dla osób niepełnosprawnych. Być może (tego nie wiem) będą także wstawione automaty do sprzedaży biletów. Modernizacja 16 pojazdów ma trwać około pół roku. Przez ten czas jeden obieg "lotniskowy" będzie realizowany przez ER75.przewoz pisze:Modernizacja? Nie za wcześnie?
Chyba trochę przesadzone słowo. Może po prostu P3?
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem.
Kolej. Connecting people
Kolej. Connecting people
ER75 z EN57 w tandem raczej trudno połączyć. Zresztą FLIRT-y na Dęblin raczej nie chodzą, a na Siedlce, gdy nie ma zapotrzebowania na dwa, jedzie jeden (czasem też zdarza się, że na "podwójnym" kursie jedzie dla odmiany jeden), plus - jak widać niżej - są potrzebne na KML.VLnt7 pisze:Jeszcze jakie. Dziś jeden z porannych "Dęblinów" KM701 był obsłużony pojedynczym trupooklopem. Zgadnijcie, kto nim jechał?
Z drugiej strony koło 13 widziałem wypuszczonego podwójnego flirta do Siedlec. Hulaj dusza, piekła nie ma?
BTW, a co z tymi piętrusami na (m.in.) Dęblin przez Śródmieście obiecywanymi w radio? Jak dotąd widywałem kiedyś tylko push-pulla który ok. 11-12 wracał do Wa-wy przez Dęblin, chyba z Radomia, ale kursu do Dęblina z Wawy nie było...
Serio?Jacek Z. pisze:ER75 z EN57 w tandem raczej trudno połączyć.
Jak widać, nie zawsze gdy nie ma zapotrzebowania na dwa, to jedzie jeden.Jacek Z. pisze:Zresztą FLIRT-y na Dęblin raczej nie chodzą, a na Siedlce, gdy nie ma zapotrzebowania na dwa, jedzie jeden (czasem też zdarza się, że na "podwójnym" kursie jedzie dla odmiany jeden), plus - jak widać niżej - są potrzebne na KML.
Pewnie tak samo, jak z piętrusami przez Śródmieście obiecywanymi przez internet w relacji KM103 (sic!!!).Jacek Z. pisze:BTW, a co z tymi piętrusami na (m.in.) Dęblin przez Śródmieście obiecywanymi w radio?
Właściwie była. Jeszcze rok temu jeździł o dziwacznej porze. Startował przed świtem z Zachodniego, w Dęblinie zawracał i ok. 12 wracał na Zachodni. Nikt nie wie, czemu. Pewnego dnia zamiast niego pojawił się trup i tak zostało. Nawet przez jakiś czas zjeżdżał na Centralny.Jacek Z. pisze:Jak dotąd widywałem kiedyś tylko push-pulla który ok. 11-12 wracał do Wa-wy przez Dęblin, chyba z Radomia, ale kursu do Dęblina z Wawy nie było...
Ekspres Radom-Dęblin-Warszawa też był. Strasznie dziwnie jeździł. Czasami zatrzymywał się w Pilawie, czasami nie, czasami odbijał od Pilawy tą samą trasą, co TLKi, czasami nie odbijał i nie zatrzymywał się w Otwocku.
Przy okazji... jest taki plakat KM reklamujący ofertę "Bilet do Otwocka". I na tym plakacie widnieje para ludzi stojących przed dworcem, a obok nich stoi... Flirt.
Chwilka, mam go.
http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... f68a58.jpg
Dopiero zauważyłem, że ten koleś ma gitarę.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Typowa marketingowa zagrywka. Zawsze ładniej będzie wyglądał FILTR na plakacie niż stary zdezelowany EN57. U nas w Górze Kalwarii jak otwierali połączenie do Warszawy w 2009r to też widziałem FILTRA na plakatach i w gazetach.VLnt7 pisze:Przy okazji... jest taki plakat KM reklamujący ofertę "Bilet do Otwocka". I na tym plakacie widnieje para ludzi stojących przed dworcem, a obok nich stoi... Flirt.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
To wiele wyjaśnia.emzi pisze:Modernizacja (sic!) polega na dodaniu drugiej przetwornicy, drugiej sprężarki, układu przeniesienia napięcia między EZT i przekonstruowaniu ramp dla osób niepełnosprawnych.
Zakładam, że za tą modernizację zapłaci wykonawca, a nie KM? Wygląda to na rzeczy, które po prostu muszą być zainstalowane, żeby to lepiej jeździło.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ja osobiście na innych liniach ich nie widziałem.xavee pisze:Czy wszystkie ELFy obsługują linię KM9?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Ponieważ seria VT628... praktycznie nie nadaje sie do dalszej eksploatacji, to trzeba wziąść przykład z DB, która u polskiego producenta zamówiła 400 szt. SZT - polskie oznaczenie SA139 (oczywiscie po uzyskaniu warunków dopuszczenia do eksploatacji na sieci DB).
Sa139
Jest to SZT podobny w wyposażeniu jak SA135-015...018
Sa139
Jest to SZT podobny w wyposażeniu jak SA135-015...018