Samolot alternatywą dla pociągu?

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lut 2013, 18:29

Ile linii lotniczych z tego lotniska latało?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2013, 18:30

Frajer Ryan oraz WizzzzzzAir :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lut 2013, 18:31

Nie wiem. Mógłbyś rozwinąć skróty?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 lut 2013, 21:24

Glonojad pisze:Nie ma tematu o LOT (a jest ciekawie), więc wkleję tutaj:

- Będziemy się też przyglądać niskokosztowym przewoźnikom . Chodzi mi o tzw. linie niskokosztowe, które mają 500 mln zysku i 700 mln dopłat. Jesteśmy gotowi sypać głowę popiołem i pokazywać, że zasługujemy na pomoc, ale chcemy być postawieni w sytuacji równej gry rynkowej a nie takiej, w której ci, którzy są nam pokazywani jako przykłady, żyją z bardzo różnych form dopłat marketingowych. Wiem, że wkładam kij w mrowisko ale robię to z pełną premedytacją – dodał Mikosz.
za:

http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... towym.html
Mikosz dobrze napisał. Czemu taki Ryanair może dostawać dopłaty a LOT nie?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 22 lut 2013, 21:46

Lukasz436 pisze:
Mikosz dobrze napisał. Czemu taki Ryanair może dostawać dopłaty a LOT nie?
Bo LCC dostają doplaty na to aby latali z konkretnego lotniska. To dzieki tanim liniom ludzie masowo lataja z Rzeszowa, Wroclawia i Gdanska podczas gdy LOT skupil sie wylącznie na Okeciu i olewa regiony. Czemu podatnik z Malopolski ma chciec doplacac do linii która blokuje rozwoj ICH lotniska (chodzi np o zablokowanie wejścia Turkisha).

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 22 lut 2013, 22:17

KwZ pisze:Nie wiem. Mógłbyś rozwinąć skróty?
W6-Wizzair
FR-Ryanair

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lut 2013, 10:11

Dzięki. Bardzo logiczne te skróty 8-(
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2013, 10:38

Liter brakuje. Centropłat, sorry, Centralwings, miał C0, na wielu lotniskach był błędnie wyświetlany jako Continental (CO).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lut 2013, 10:53

Swoją drogą - rentowność 3-4% to tragedia, lepiej na lokatę włożyć kasę... po co zatem prywaciarze się w to ładują tak chętnie? Musi być jakiś haczyk - "usługi konsultingowe" dla spółek - córek zarejestrowanych na kajman czy co..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 23 lut 2013, 11:16

KwZ pisze:Dzięki. Bardzo logiczne te skróty 8-(
Poczytaj sobie o kodach IATA.

klemenko
Posty: 64
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:10
Lokalizacja: Bonn

Post autor: klemenko » 23 lut 2013, 12:36

tomo pisze:W6-Wizzair
FR-Ryanair
Jak kto woli, może być WZZ i RYR.

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 23 lut 2013, 13:48

Nikt nie mówi, że nie może... wcześniej pojawiła się tylko prośba o rozszyfrowanie skrótów W6 i FR, co też uczyniłem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lut 2013, 16:37

Za co podziękowałem. RYR i WZZ pewnie bym sam zdekodował.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 lut 2013, 21:49

Glonojad pisze:Swoją drogą - rentowność 3-4% to tragedia, lepiej na lokatę włożyć kasę... po co zatem prywaciarze się w to ładują tak chętnie? Musi być jakiś haczyk - "usługi konsultingowe" dla spółek - córek zarejestrowanych na kajman czy co..
To nie tak źle, pytanie jakie są zwroty z kapitału. Jeśli na przykład 75% to usługi obce (pewnie jeszcze w kredycie kupieckim), a 25% koszty kapitałowe to mamy zwrot z kapitału 12-16%, całkiem nieźle! Tak się teraz robi interesy. Markety mają marże poniżej 2% i dają rade. Biedronka w najlepszych lokalizacjach zarabia 3%
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2013, 7:48

No tak, zapomniałem, że 300 airbusów za swoje się nie kupi. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ