Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2013, 21:25

Bastian pisze: Hę? Co? Jak? Przez Posag Siedmiu Panien, czy co? :-k
No przez Posag, a co? Taka linia od sklepu przez sklep do sklepu...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 lut 2013, 21:31

E tam, plotą trzy po trzy w tym Ursusie - oni tam nie mają zielonego pojęcia o organizowaniu komunikacji. Dziwne tylko, że ZTM tak im idzie na rękę, zamiast narzucić własny, przemyślany układ tras, to ogłaszają zmiany, po czym wycofują (choć ostatni przykład z Tarchomina-Nowodworów pokazuje, że z planowaniem w ZTM też różnie bywa). To samo dziś dostałem z urzędu Ursusa o tym 394 do Karolina i głowiłem się, którędy to niby miałoby jeździć i po co. A jeszcze pojawia się w wyjaśnieniach wątek z linią 517, którego nie można było rzekomo ruszyć ze Starego Ursusa, bo zniknie połączenie z centrum. To się dopiero zdziwią jesienią, jak im to 517 zupełnie skasują po otwarciu PKP Niedźwiadek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 21:32

Jarek pisze:Czy z ostatniej reformy Ursuskiej coś jeszcze zostało?
Ależ oczywiście. 177, 178, 517, co linia, to lepsza :twisted:
Wolfchen pisze:Po co na WKD OPACZ, jak nie ma już tam Wspólnego Biletu?
Jak na razie jeszcze jest.
Wolfchen pisze:Nie ma nic na Skoroszach, co by mogło służyć za pętlę? :-k
Może być to rondko, na którym zawracają skrócone kursy 207? :>
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lut 2013, 21:44

fik pisze:Jak na razie jeszcze jest.
No, dopóki jest, to jeszcze niech sobie będzie, ale potem szkoda brygad ;)
fik pisze:Może być to rondko, na którym zawracają skrócone kursy 207?
Miejsca nie braknie, więc tak :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 25 lut 2013, 22:04

MichalJ pisze:Skąd ten cytat? II Etap to do Włoch przecież. Bredzą.
Cytat z forum dzielnicy Ursus.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36816
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2013, 22:47

fik pisze:
Jarek pisze:Czy z ostatniej reformy Ursuskiej coś jeszcze zostało?
Ależ oczywiście. 177, 178, 517, co linia, to lepsza :twisted:
No dobra, przede wszystkim zostało, co powinno: 191, 194 i 207 - dwie historyczne podstawy plus jedna linia nowych czasów ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 22:53

Bastian pisze: No dobra, przede wszystkim zostało, co powinno: 191, 194 i 207 - dwie historyczne podstawy plus jedna linia nowych czasów ;)
Nie no, OK, to dobre linie, ale niezmiennie mam wrażenie, że cała ta reforma była zgniłym kompromisem (zaczynając od pozostawienia 517), w którym zaskakująco wiele ugrała dla siebie dzielnica.

[ Dodano: Pon 25 Lut, 2013 23:05 ]
Aha, relatywnie silne 194 to nie efekt reformy, reforma pozostawiła chore 149 na Niedźwiadku i udało się je wywalić dopiero rok później przy okazji budowy ronda na Cierlickiej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36816
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2013, 23:06

Żadna reforma nie wyszła poza kompromis, a w tej dziedzinie każdy kompromis trąci zgnilizną, mniej lub bardziej. Wyjątkiem był Wawer i okolice, gdzie to już nie przeszło (z wyjątkiem 143). A ja jednak wolałbym mieć porządne linie z Wesołej (137), Międzylesia itp., nawet kosztem funkcjonowania paru dziadostw. Patrz realnie, na reformę (choćby w skali dzielnicowej) od podstaw nie ma szans, ani za tej władzy, ani - być może w tym ustroju... Ja dotąd nie mogę wyjść ze zdumienia, co udało się zrobić na Bielanach :shock:

[ Dodano: |25 Lut 2013|, 2013 23:10 ]
fik pisze:Aha, relatywnie silne 194 to nie efekt reformy, reforma pozostawiła chore 149 na Niedźwiadku i udało się je wywalić dopiero rok później przy okazji budowy ronda na Cierlickiej.
Owszem, to było przewidziane reformą, tylko się odwlekło.

Swoją drogą - polecam rozmaitym trollom-marudom ("zmiany, zmiany, ciągle zmiany") zajrzenie w historię zmian trasy linii 191 na Trasbusie ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 23:34

Bastian pisze:Żadna reforma nie wyszła poza kompromis, a w tej dziedzinie każdy kompromis trąci zgnilizną, mniej lub bardziej.
No i dlatego niezmiennie uważam, że dzielnice powinny mieć zakaz wypowiadania się na temat komunikacji na swoim terenie.
Bastian pisze:A ja jednak wolałbym mieć porządne linie z Wesołej (137), Międzylesia itp., nawet kosztem funkcjonowania paru dziadostw
Ja jednak wciąż mam wrażenie, że reforma ursuska zostawiła tych dziadostw więcej niż ustawa przewiduje, a im bardziej na południe, tym gorzej - Czechowice leżą z obsługą przez 177, 178 i 717.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36816
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2013, 23:35

fik pisze:Ja jednak wciąż mam wrażenie, że reforma ursuska zostawiła tych dziadostw więcej niż ustawa przewiduje, a im bardziej na południe, tym gorzej - Czechowice leżą z obsługą przez 177, 178 i 717.
No ale jaka tam jest zabudowa? Na Spisaka to w ogóle protestowali przeciwko autobusom...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 23:37

Bastian pisze:No ale jaka tam jest zabudowa?
Taka, jak na Gołąbkach.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36816
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2013, 23:44

Ale na Gołąbkach chcieli autobus... Na Czechowicach w ogóle nie bardzo było co i dokąd puścić, granica na Bodycha znakomicie komplikowała wszelkie możliwe kombinacje.
fik pisze:Ja jednak wciąż mam wrażenie, że reforma ursuska zostawiła tych dziadostw więcej niż ustawa przewiduje
Może i tak, ale też i przedtem Ursus miał komunikację wyjątkowo marną. Jak sobie przypomnę "stare" 191... :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27555
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 23:56

Granica na Bodycha 178 nie przeszkodziła, więc i zrobieniu dowozówki Skorosze (najlepiej Opacz, ale tu granica jednak mogłaby przeszkodzić...) - Spisaka - PKP Ursus też by nie przeszkodziła.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 mar 2013, 14:19

Po co jest przystanek Ursus-Ratusz 05?

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 01 mar 2013, 15:02

TVN Warszawa pisze:- Zdezorientowani ludzie biegali między przystankami – tak mieszkaniec Ursusa opisuje pierwszy dzień po zmianie trasy linii 187. Twierdzi też, że zmiana nikomu w Ursusie nie jest potrzebna, a skorzysta tylko "kilka osób z Włoch" .

1 marca ZTM wprowadził kontrowersyjne zmiany w rozkładzie jazdy autobusów w Ursusie. Najwięcej protestów wywołały nowe trasy autobusów 187 i 194.

Ostatecznie ZTM ustąpił w sprawie 194 i autobus został na starej trasie. Mieszkańcy jednak wciąż nie mogą się pogodzić ze stratą 187. Na forum mieszkańców Ursusa nazywają tę zmianę m.in. "zabójstwem".

Pan Artur postanowił sprawdzić jak działa nowy układ linii i już przed 7 rano był już na nowej trasie 187.

- Pojechałem specjalnie samochodem, bojąc się nieprzewidzianych perypetii. Jechałem za 187. Na nowej trasie był w połowie pusty, co się nigdy nie zdarzało. Na przystanku przy ul. Śmigielskiej, przy osiedlu Miś, stało około 50-60 osób. Prawie nikt nie wsiadł do 187. Wszyscy czekali na 517 lub 401 – opowiada Artur Biegaj, mieszkaniec Ursusa. I przekonuje, że nikt w Ursusie nie potrzebuje nowej trasy 187.

"Ludzie klęli i psioczyli"
Według nowego rozkładu, 187 zatrzymuje się jak dawniej na ul. Hermana, ale dalej jedzie wzdłuż Traktorzystów na ul. Nowolazurową. Nie przejeżdża na drugą stronę Ursusa, co według mieszkańców jest największym problemem.

- Ta zmiana powoduje, że cała okolica ul. Warszawskiej, osiedla Gołąbki i Gawra nie ma połączenia ze starym Ursusem. Jedyny ratunek to zajezdnia na Keniga, z której rusza 517 – mówi Biegaj i dodaje, że z osiedli Gołąbki czy Gawra trzeba iść około półtora kilometra piechotą.

- Dziś rano osoby z Gołąbek, skąd zabrano 187, wędrowały na przystanki 517 i 401. Ludzie klęli i psioczyli. Biegali między przystankami. Nie wiedzieli, że autobus nie przyjedzie – opowiada Biegaj.
"Zyska kilka osób z Włoch"

Negatywne komentarze można znaleźć też na forum mieszkańców Ursusa. – 187 to jedyny autobus, który jedzie Łazienkowską. Po zmianie zyska parę osób z Włoch, bo nie sądzę aby opłacało się stać i czekać na jeden autobus na Nowolazurowej zamiast pójść na [skrzyżowanie - red.] Ryżowa / Kleszczowa. Straci setka osób z Ursusa – komentuje jeden z mieszkańców.

Urzędnicy twierdzą jednak, że nowa trasa zapewni dowóz pasażerów do przystanku znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP Ursus oraz szybkie dotarcie w kierunku Dworca Zachodniego i metra Politechnika.

Z tego argumentu kpią mieszkańcy. - A do tej pory to gdzie ten autobus miał przystanek? Na ul. Kościuszki, ledwie kilka kroków od stacji i wcale nie bliżej niż po zmianie. Ta zmiana to jawne kpiny z mieszkańców. Dodatkowo w soboty i niedziele nie kursuje 401. Może pozabierać wszystkie linie ze starego Ursusa i przerzucić je na Nowolazurową dla wygody mieszkańców Włoch. Czy ktoś w naszym urzędzie myśl? Jeśli tak to na pewno nie głową – komentuje jeden z mieszkańców.

lata/roody

ODPOWIEDZ