Czyżby szykowały się kolejne ciekawe zmiany taborowe?Życie Warszawy pisze:Miasto kupuje stare busy,
żeby łatać dziury w taborze
Wysłużone ikarusy zastąpi niskopodłogowy demobil z Zachodu
Stołeczny tabor komunikacyjny się sypie. A ponieważ na nowe wozy brakuje pieniędzy, Miejskie Zakłady Autobusowe postanowiły sprowadzić do Warszawy używane autobusy z zachodnioeuropejskich miast.
Około pięćdziesiąt takich wozów jeszcze w tym roku wyjedzie na nasze ulice. – Ten zakup to konieczność – mówi Janusz Bosakirski, dyrektor operacyjny Miejskich Zakładów Autobusowych. – Mamy bardzo wysłużony tabor, a nie stać nas, by kupować wyłącznie nowy, wprost z fabryki.
Zardzewiały tabor
Przerdzewiałe, połatane blachy. Poszarpany materiał, który łączy wozy przegubowe. W czasie deszczu ludziom leje się na głowy. Tak wyglądają niektóre nasze autobusy. Co się dziwić! Aż 243 pojazdy (z 1454 jakie mają MZA) osiągnęło wiek 18 lat. Bywają też egzemplarze starsze.
Stare wozy trzeba jak najszybciej wycofać z eksploatacji. Niestety, zakupy nowych wozów (ostatnio trafiło do nas 80 nowiuteńkich solarisów, a w tym roku planowany jest zakup kolejnych 40 pojazdów) nie pozwolą na odmłodzenie taboru. Trzeba ratować się importem używanych.
– Zapewniam: to nie będzie jakiś złom – mówi Bosakirski. – Chcemy kupić autobusy sześcio-, maksimum siedmioletnie. Eksploatowane na Zachodzie są mniej zużyte niż nasze w podobnym wieku i spokojnie mogą jeszcze pojeździć co najmniej drugie tyle.
Nie zdecydowano jeszcze, z jakiego państwa kupimy tabor, ani jakiej będzie marki. Chciano z Berlina – okazało się, że Berlin już się „wysprzedał” innym miastom wschodniej Europy. Poszukiwania dostawcy trwają. – Chcemy, by zakończyły się do wiosny – mówi Janusz Bosakirski.
Tak jest taniej
Używane wozy opłaca się kupować. Nowy przegubowiec kosztuje ok. 1,3 mln zł, pięcioletni nie powinien być droższy niż 400 tys. zł. Wozy będą miały wprawdzie niską podłogę, ale klimatyzacji – już nie.
Zdania fachowców o kupowaniu używanego taboru są podzielone. – Jeśli będą to autobusy pięcioletnie, to nie tragedia – mówi Adam Karolak, specjalista ds wdrożeń i rozwoju Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. – Ale kupowanie wozów starszych to działanie na bardzo krótką metę. To są wozy już zużyte, nie wiadomo, jak się sprawdzą w naszych warunkach.
– To dobry pomysł. Lepszy używany mercedes niż wysłużony ikarus – twierdzi Robert Człapiński, szef Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Bardzo wiele miast w Polsce kupuje tabor „ z drugiej ręki”. Dzięki temu mają nowsze i wygodniejsze wozy, choć nie wprost spod igły.
[ĹťW] UĹźywane autobusy
Nie pozostaje mi nic innego jak wielkie brawo dla MZA
Nareszcie będzie szansa że pozbedziemy sie wraków i zaczną jeździć po Warszawie fajne busiki.
Przyklad Minibusa pokazuje że używane zachodnie są naprawdę w całkiem niezłej jakości i nie ma porównania z takim np 2999 ktory (jak wczoraj widzialem)po prostu ma dziury w karoserii.
Nareszcie będzie szansa że pozbedziemy sie wraków i zaczną jeździć po Warszawie fajne busiki.
Przyklad Minibusa pokazuje że używane zachodnie są naprawdę w całkiem niezłej jakości i nie ma porównania z takim np 2999 ktory (jak wczoraj widzialem)po prostu ma dziury w karoserii.
A niby dlaczego do MPK Gdynia? Zresztą w Gdyni nie ma czegoś takiego jak MPK. Najbliżej tego skrótu jest tam PKM . Jeśli miałbym do czegoś to porównywać, to najwyżej mógłbym porównać do radomskiego ITS, który ostatnio kupuje używane niskopodłogowe MAN-y. Są one w bardzo dobrym stanie.JacekM (2357) pisze:no i dziwię się że MZ nie porównał do MPK Gdynia
No ostatnio do Gdańska Mercedesy.Jechałem nimi i faktycznie są w bardzo dobrym stanie,choć np.rozplanowane siedzenia nie są w nich przystosowane do naszych warunków<tzn.mało miejsca do stania,w tylnej części praktycznie w ogóle nie ma gdzie stać,wszędzie siedzenia>no ale do Trójmiasta sukcesywnie przyjeżdża mnóstwo używanych autobusów z Berlina
Jeśli chodzi o pomysł sprowadzania do Wawy uzywanych busów to faktycznie jest on trafny,ale muszą dobrze wybrać,żeby naprawdę nie trafić na jakiś złom.
Z zajezdni obstawiam R-11,moze R-6.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Zależy jeszcze jaki tabor kupią bo jeśli zakupią MAN-y to na banka trafią R13 a jak Neoplany to na R11, ale jak kupią Mercedesy to nie wiem gdzie je wyślą je.Piotrek pisze:No ostatnio do Gdańska Mercedesy.Jechałem nimi i faktycznie są w bardzo dobrym stanie,choć np.rozplanowane siedzenia nie są w nich przystosowane do naszych warunków<tzn.mało miejsca do stania,w tylnej części praktycznie w ogóle nie ma gdzie stać,wszędzie siedzenia>no ale do Trójmiasta sukcesywnie przyjeżdża mnóstwo używanych autobusów z Berlina
Jeśli chodzi o pomysł sprowadzania do Wawy uzywanych busów to faktycznie jest on trafny,ale muszą dobrze wybrać,żeby naprawdę nie trafić na jakiś złom.
Z zajezdni obstawiam R-11,moze R-6.
Ale z drugiej strony czy np.R-13 ma miejsce na przyjęcie nowych manów?Chyba,że będzie tak,iż kupujemy 50 to kasujemy 50.Zależy jeszcze jaki tabor kupią bo jeśli zakupią MAN-y to na banka trafią R13 a jak Neoplany to na R11, ale jak kupią Mercedesy to nie wiem gdzie je wyślą je.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Mercedesy to na "siódemkę".A gdzieżby indziej.
No może na "siódemkę' i "dziesiątkę".
Tylko żeby nie było "powtórki z rozrywki" jak z DAB-ami i Dennisami,czyli brak części i odpowiedniego zaplecza technicznego,etc...
No może na "siódemkę' i "dziesiątkę".
Tylko żeby nie było "powtórki z rozrywki" jak z DAB-ami i Dennisami,czyli brak części i odpowiedniego zaplecza technicznego,etc...
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Tego błędu raczej nie popełnią.Choć kto tam ich wie...sprowadzą Van Hoole i będziemobil one pisze:Mercedesy to na "siódemkę".A gdzieżby indziej.
No może na "siódemkę' i "dziesiątkę".
Tylko żeby nie było "powtórki z rozrywki" jak z DAB-ami i Dennisami,czyli brak części i odpowiedniego zaplecza technicznego,etc...
[ Dodano: 2006-01-10, 11:32 ]
zbyt piękne...eby jeszcze TW wpadlo na ten sam pomysl...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
No bo tak się stanie. Najstarsze lewary zostaną wycofane. Obecnie na stanie MZA jest prawie 300 lewarów przegubowych oraz prawie 130 krótkich lewarów. Więc nie rozwiąże to problemu w 100%, jedynie w małym stopniu. Chociaż pewne rozwiązanie jest. Kolejne przetargi na obsługę linii przez ajentów.Piotrek pisze:Ale z drugiej strony czy np.R-13 ma miejsce na przyjęcie nowych manów?Chyba,że będzie tak,iż kupujemy 50 to kasujemy 50.Zależy jeszcze jaki tabor kupią bo jeśli zakupią MAN-y to na banka trafią R13 a jak Neoplany to na R11, ale jak kupią Mercedesy to nie wiem gdzie je wyślą je.
No właśnie.A po za tym mogą np.co rok kupować używane busy,np.50 to po 3 latach masz juz 150 i się będzie kręcić5232 pisze:Więc nie rozwiąże to problemu w 100%, jedynie w małym stopniu. Chociaż pewne rozwiązanie jest. Kolejne przetargi na obsługę linii przez ajentów.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.