W Parzniewie wsiądziemy do pociągu
Data publikacji: 11 kwietnia 2013 13:14
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje wybudowanie przystanku kolejowego w Parzniewie. Inwestycja ta będzie realizowana w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki”.
O przystanku kolejowym we wsi Parzniew leżącej między Brwinowem a Pruszkowem mówi się już od dawna. Mimo iż ludność tej wsi nie przekracza dwóch tysięcy to niebawem może ona wzrosnąć pięciokrotnie, gdyż powstają tam nowe duże osiedla. Ponadto po północnej stronie torów jest coraz więcej firm inwestujących w infrastrukturę przemysłowo-logistyczną. Nowy przystanek znacznie poprawiłby sytuację komunikacyjną Parzniewa. Zwłaszcza, że tej wsi do przystanku kolejowego w Brwinowie jest ponad 3 km, natomiast do stacji w Pruszkowie ponad 2 km.
Burmistrz gminy Brwinów Arkadiusz Kosiński w marcu ubiegłego roku wystosował pismo w sprawie przystanku w Parzniewie do prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych Zbigniewa Szafrańskiego. Tłumaczy w nim zasadność budowy tego obiektu – „(...)Parzniew to nie tylko osiedla mieszkaniowe. Tereny wsi Parzniew położone na północ od linii kolejowej zostały w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego przeznaczone pod zabudowę przemysłową i od pewnego czasu są sukcesywnie sprzedawane przez Agencję Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa kolejnym poważnym inwestorom – pierwsi inwestorzy obecnie kończą etap przygotowania dokumentacji projektowej. Nie bez znaczenia jest również fakt, że przystanek ten sąsiadowałby z przemysłowymi terenami Pruszkowa (tzw. Gąsin Przemysłowy w rejonie ul. Przejazdowej w Pruszkowie). Docelowo na tym terenie powstanie prężny ośrodek przemysłowo-usługowy, z którym wiązać się będzie kilka tysięcy nowych miejsc pracy, a co za tym idzie konieczność zapewnienia możliwości dojazdu do Parzniewa zwiększonej ilości osób(...)” – czytamy w piśmie do prezesa PKP PLK.
Jak widać prośbę burmistrza Kosińskiego kolejarze rozpatrzyli pozytywnie gdyż w przetargu na zadanie „Modernizacja linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki – prace przygotowawcze” uwzględnili również budowę nowego przystanku kolejowego między Pruszkowem a Brwinowem. Zgodnie z zamówieniem, w Parzniewie PKP PLK ma wybudować peron i dojście do niego pod torami dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Burmistrz Brwinowa zapewnił też, że choć gmina nie może partycypować w kosztach budowy samego przystanku wraz z infrastrukturą kolejową, to już może pomóc wybudować pozakolejową infrastrukturę towarzyszącą, jak dojazdy, parkingi i media.
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki obejmuje m.in. wymianę torowiska, które nie było uwzględnione w żadnych projektach modernizacyjnych, a także budowę peronu i przejścia podziemnego w Parzniewie, rewitalizację wiat peronowych i poczekalni na przystankach Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Pruszków, Brwinów, Milanówek, wyposażenie wszystkich peronów w wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej, przebudowa przejść podziemnych w Pruszkowie i Milanówku.
Opracowanie projektów wykonawczych powinno zostać zakończone w terminie 450 dni od dnia podpisania umowy, natomiast opracowanie materiałów przetargowych, w tym ostateczny zakres robót zostanie wykonane w ciągu 470 dni od dnia podpisania umowy.
Prace budowlane PKP PLK planują zrealizować w latach 2014–2020 w ramach programu Unii Europejskiej TEN-T (Trans-European Network – Transport). PKP PLK szacują, że całkowity koszt wykonania dokumentacji projektowej wraz z dodatkowymi zamówieniami wyniesie 3,17 mln euro.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
http://wiadomosci.wpr24.pl/w_parzniewie ... do_pociagu
Wiosna przyszła więc i zgodnie z obietnicą przyjechali kończyć "remont" peronów 7-ki. Kurczę, tym razem naprawdę dali z siebie wszystko. Wygląda to bardzo ładnie i solidnie. Jako dowód załączam zdjęcie.
http://i.imgur.com/NdBxUCs.jpg
I na pewno mieli dobry powód, żeby nie tknąć ani trochę krawędzi pod skrzydłami..
http://i.imgur.com/NdBxUCs.jpg
I na pewno mieli dobry powód, żeby nie tknąć ani trochę krawędzi pod skrzydłami..
Uprzedziłeś mnie. Widziałem Radość i Międzylesie. Na południe za Falenicę nie przejeżdżam, więc nie wiem ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W Radości - całkiem, całkiem im to wyszło. W Międzylesiu zrobione poprawki "na dwa". Raz zrobili - ktoś wdepnął, poprawili (i znowu ktoś wdepnął
).
Zdjęcia jakieś może jutro...
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W Radości - całkiem, całkiem im to wyszło. W Międzylesiu zrobione poprawki "na dwa". Raz zrobili - ktoś wdepnął, poprawili (i znowu ktoś wdepnął
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zdjęcia jakieś może jutro...
Na Wschodnim już się beton sypie na 5 peronie - przy wyjściu z tunelu zachodniego ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Bo te tunele ( wschodni i zachodni ) były łatane masą gipsową czy czymś podobnym - pamiętam że robili je praktycznie na ostatni moment przez EURO. Czego po takiej robocie można się spodziewać? ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Dzisiaj w jednej ze stacji radiowych grających starocie usłyszałem o czymś takim:SISKOM przedstawia raport dostępności warszawskich stacji i przystanków kolejowych. No i wszystko pięknie, tylko jak to często bywa uciekają po drodze rzeczy zbyt oczywiste, np.:
Warszawa Olszynka Grochowska
Przystanek skromny, acz prestiżowy, gdyż przezeń przechodzi co dzień wielu pracowników kolejnictwa. Było dobrze, ale po ostatniej zimie...
To co się dzieje ze schodami z kładki na peron oraz z kładki w stronę pętli autobusowej woła o pomstę do nieba: stopnie ukruszają się i pękają, pozostawiając duże dziury (ze dwie nawet 15x40 cm), w których z braku betonu sterczą jedynie fragmenty drutów zbrojenia (albo i to nie). Obrazu nędzy dopełnia walający się na stopniach betonowy gruz, na którym ktoś może się przejechać, lub zrzucić komuś idącemu niżej grudkę betonu np. na głowę.
Kilka dni temu spotkałem tam sympatyczną Panią, która kręciła film telefonem, mówiąc, że na pewno go odpowiednim władzom prześle. Zobaczymy...
Warszawa Stadion
Ogólnie dobrze, stacja dość reprezentatywna, choć (w porównaniu do sąsiadujących) stosunkowo mało zatłoczona. Natomiast zgadnijcie: ile nadperonowych wyświetlaczy SIP działało tam ostatnio?... Na umieszczonych ogółem 10 działało tylko 4 (niesprawne 6). Z tego nie działał żaden z wyświetlaczy obsługujących ruch w kierunku wschodnim!
Kolejny "eurobubel" czy efekt działania wandali?
Warszawa Olszynka Grochowska
Przystanek skromny, acz prestiżowy, gdyż przezeń przechodzi co dzień wielu pracowników kolejnictwa. Było dobrze, ale po ostatniej zimie...
To co się dzieje ze schodami z kładki na peron oraz z kładki w stronę pętli autobusowej woła o pomstę do nieba: stopnie ukruszają się i pękają, pozostawiając duże dziury (ze dwie nawet 15x40 cm), w których z braku betonu sterczą jedynie fragmenty drutów zbrojenia (albo i to nie). Obrazu nędzy dopełnia walający się na stopniach betonowy gruz, na którym ktoś może się przejechać, lub zrzucić komuś idącemu niżej grudkę betonu np. na głowę.
Kilka dni temu spotkałem tam sympatyczną Panią, która kręciła film telefonem, mówiąc, że na pewno go odpowiednim władzom prześle. Zobaczymy...
Warszawa Stadion
Ogólnie dobrze, stacja dość reprezentatywna, choć (w porównaniu do sąsiadujących) stosunkowo mało zatłoczona. Natomiast zgadnijcie: ile nadperonowych wyświetlaczy SIP działało tam ostatnio?... Na umieszczonych ogółem 10 działało tylko 4 (niesprawne 6). Z tego nie działał żaden z wyświetlaczy obsługujących ruch w kierunku wschodnim!
Kolejny "eurobubel" czy efekt działania wandali?
Jak stacja jest prestiżowa, to nic dziwnego, że szybko naprawiają. Na stacjach podrzędnych już nie muszą się tak spieszyć, np. schody ruchome na Dworcu Centralnym z Galerii Środkowej na Halę Główną nieczynne od ładnych paru miesięcy zostaną, według zapewnień kolejarzy, wymienione do... końca 2013 r. To żart, prawda?
Niekoniecznie.
Do naprawy schodów na Olszynce kolejarze potrzebują betonu. Zapasów betonu można użyć zarówno do łatania schodów, jak i konstrukcji wiat, czy peronów.
Do naprawy schodów na Centralnym kolejarze potrzebują specjalnych drogich części, które trzeba kupić, poczekać aż zostaną przysłane, by w końcu poczekać na przybycie wykwalifikowanych serwisantów, którzy to owe schody rozmontują, naprawią i ponownie zmontują.
Na to czasu i piniendzy trzeba!![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Do naprawy schodów na Olszynce kolejarze potrzebują betonu. Zapasów betonu można użyć zarówno do łatania schodów, jak i konstrukcji wiat, czy peronów.
Do naprawy schodów na Centralnym kolejarze potrzebują specjalnych drogich części, które trzeba kupić, poczekać aż zostaną przysłane, by w końcu poczekać na przybycie wykwalifikowanych serwisantów, którzy to owe schody rozmontują, naprawią i ponownie zmontują.
Na to czasu i piniendzy trzeba!
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11