Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 25 maja 2013, 23:16

Prawdę mówiąc, Osa nie popisał się w swoim artykule. Mógł ją zilustrować zdjęciem tychże Cisów, a nie byle jaką fotką, która akurat miał na podorędziu. Gdyby pogibał się o 8:45 na Śródmieście i strzelił fotkę, miałaby ona ogromny walor edukacyjny dla czytelników-pasażerów. :-"
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2013, 23:26

Na ile znam zwyczaje panujące w gazetach, redaktor oddaje tekst i ma marny wpływ na to, jak zostanie on zilustrowany.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 25 maja 2013, 23:35

Tyle że Osa jest, zdaje się, dość bardzo zaangażowany w problemy zbiorkomu, dlatego można było oczekiwać od niego czegoś więcej... :-k Nie mówiąc już o tym, że nie wspomniał o tym, że KM ze względu na problemy taborowe korzystają z pociągów różnokolorowych, pożyczanych od innych przewoźników, co tylko może zwiększać zamieszanie wśród niezorientowanych pasażerów.
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 maja 2013, 23:48

fik pisze:Wolna trasa jest teoretycznie 8.38 (do 5 maja używana przez 1312)
O tym myślałem.
Poza tym te odwieczne 5 minut spokojnie można w końcu łamać i dać 3 minuty. Odbieg do mostu akurat.
Po tym, jak KMki stoją czasem tylko minutę, 5 minutowy takt szlag trafił ;)

A podsyły mają wyższy priorytet niż IR? Czas na zmiany. Na takie cosie są trasy p. Gdański.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2013, 23:51

przewoz pisze:spokojnie można w końcu łamać i dać 3 minuty.
No właśnie problem w tym, że nie bardzo można.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 26 maja 2013, 1:22

A dlaczego nie może po prostu wychodzić i kończyć na wschodnim? Wiem, że to wręcz herezja, ale dlaczego na zachodzie ( i na wschodzie też) pociągi spokojnie kończa i zaczynają bieg na dedykowanych dworcach znajdujących się po różnych stronach miast, a u nas wszystko musi lecieć przez średnicę?
Wschodni jest w tym momencie tak dobrze skomunikowany z centrum Wawy , że to max 3-4 minuty dłużej dla pasażerów. I powinno to dotyczyć większości pociągów z tańszej oferty.
Przecież niedługo po otwarciu rynku kolejowego pojawi sie kilku nowych przewoźników , Leo nawet juz może niedługo a średnica nie jest z gumy.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 maja 2013, 1:49

fik pisze:
przewoz pisze:spokojnie można w końcu łamać i dać 3 minuty.
No właśnie problem w tym, że nie bardzo można.
Bo?

Swoją drogą to ciekawe, że w godzinach szczytu nie ma miejsca na średnicy dalekobieżnej, na której na Centralnym są po cztery tory w każdym kierunku i gdzie, jak się uprzeć, pociąg może stać dłużej, a jest miejsce na znacznie bardziej zawalonej średnicy podmiejskiej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 maja 2013, 9:14

fik pisze:przewoz napisał/a: spokojnie można w końcu łamać i dać 3 minuty.



No właśnie problem w tym, że nie bardzo można.
4 minutowe odstępy (więcej niż dwóch pociągów) po sobie odważyli się zrobić p. Centralną i jakoś wszystko jeździ. Więc można. Szczególnie, że z Centralnej do Zachodniej krzyżowania przebiegów nie ma w zasadzie żadnych. A jak padnie argument o jakiś czasach na odbieg czy brak miejsca, to może od razu pokazać Rembertów, gdzie na prawdę ze wschodu pociągi mogą wjeżdżać z częstotliwością 5 minutową, ale robi je się czasem częściej, tak jakby odległość 2 kilometrów z prędkością 40km/h miałyby pokonać szybciej, a trasowanie pociągów w rozkładzie rocznym wyglądało tak, że o jednej godzinie odjeżdżały 3 różne pociągi z dwóch krawędzi :) Wszystko się da.

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 26 maja 2013, 9:30

Można częściej - zobaczcie ostatni wpis: viewtopic.php?t=9663&start=180 =D>

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2013, 11:08

rhemek pisze:A dlaczego nie może po prostu wychodzić i kończyć na wschodnim?
A dlaczego miałby?
bepe pisze: Bo?
Bo nie można, i już. Takie są wytyczne dla konstruktorów - na średnicy dalekobieżnej 5 minut następstwa. Ba, od przyszłego rozkładu na wszystkich liniach z SBL 5 minut następstwa.
przewoz pisze:4 minutowe odstępy (więcej niż dwóch pociągów) po sobie odważyli się zrobić p. Centralną i jakoś wszystko jeździ.
To, że tu i ówdzie konstruktorzy nagięli trochę wytyczne, bo inaczej mało co by nie przejechało nie oznacza jeszcze, że wszędzie można od nich tego wymagać. Konstrukcją rządzi obecnie opętana wskaźnikami punktualności opcja bezpieczna, dzięki której mamy 40 minut rezerw na trasie Kraków-Warszawa i niewiele na to można poradzić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 maja 2013, 16:06

fik pisze:
Bo nie można, i już.
Aha. To wszystko jasne. Ciekawe tylko, że jak ktoś próbuje głosić tezę, z którą akurat się nie zgadzasz, to zawsze żądasz dowodów.

No więc dlaczego nie można złamać taktu 5-minutowego? Jakieś zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, czy po prostu ktoś "na górze" wymyślił takie wytyczne i koniec?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2013, 16:15

bepe pisze:Ciekawe tylko, że jak ktoś próbuje głosić tezę, z którą akurat się nie zgadzasz, to zawsze żądasz dowodów.
Czy mógłbyś to udowod... O-)
bepe pisze: No więc dlaczego nie można złamać taktu 5-minutowego? Jakieś zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, czy po prostu ktoś "na górze" wymyślił takie wytyczne i koniec?
fik pisze:Takie są wytyczne dla konstruktorów
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 maja 2013, 16:18

To może przejdźmy na poziom wyżej - dlaczego są takie wytyczne i dlaczego niedasie ich zmienić?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2013, 16:19

bepe pisze:dlaczego są takie wytyczne i dlaczego niedasie ich zmienić?
=> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, 03-734 Warszawa, ulica Targowa 74.

W ramach podpowiedzi:
fik pisze:Konstrukcją rządzi obecnie opętana wskaźnikami punktualności opcja bezpieczna, dzięki której mamy 40 minut rezerw na trasie Kraków-Warszawa i niewiele na to można poradzić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 maja 2013, 16:26

Rozumiem, czyli zwykłe widzimisię.

ODPOWIEDZ