Komunikacja miejska w Trójmieście
Moderator: JacekM
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gazeta.pl Trójmiasto: [NA ŻYWO] Dzień z życia trolejbusów
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
linktrojmiasto.gazeta.pl pisze:Zakończył się remont mostu pontonowego w Sobieszewie, most ma teraz zwiększoną do 30 ton nośność i jest w pełni przejezdny. Od soboty na trasie pojawią się przegubowce
- W związku z zakończeniem robót na moście pontonowym w Sobieszewie, od soboty, 19 października 2013 r. do obsługi linii 112 zostaną skierowane autobusy przegubowe - mówi Sebastian Zomkowski, Z-ca Dyrektora ds Przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
- Dzięki temu zabezpieczymy potrzeby przewozowe dla większej liczby pasażerów. Pojazdy przegubowe będą obsługiwać wszystkie kursy, zarówno te w godzinach szczytu, jak i te po godzinach szczytu - dodaje i zaznacza, że decyzja o skierowaniu na linię 112 autobusów przegubowych była poprzedzona analizą potrzeb przewozowych mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej.
Z uwagi na mniejsze zapotrzebowanie, na linii 186 nadal będą eksploatowane wyłącznie autobusy standardowe, 12-metrowe.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Jak w zeszłym roku jechałem 112, to nie wysiadali stojący, o ile było ich niewielu
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Źle się dzieje w PKMce:
O cięciu rozkładu pisano również na Rynku Kolejowym. O problemach z taryfami w Trójmieście - chyba wszędzie.Trójmiasto.pl pisze: Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem
(...)
Gorzej jednak dopiero będzie. W poniedziałek, 16 maja z rozkładu jazdy linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zniknie kilkadziesiąt połączeń. To jest jednak preludium do kolejnych cięć na tym szlaku. Od grudnia 2016 pojedzie tam o 25 proc. mniej pociągów niż dotychczas. Niemal pewne jest, że pasażerów również będzie mniej.
(...)
Widocznie dla samorządowców przecięcie symbolicznej wstęgi podczas uruchamiania wspólnego biletu w Trójmieście jest wydarzeniem drugiego formatu. Wprowadzenie tego rodzaju biletu usprawniłoby przecież podróże i ewentualne przesiadki pomiędzy środkami lokomocji. Tymczasem mieszkańcom coraz trudniej zorientować się w ofercie. Nie wiedzą, na którym bilecie dokąd można pojechać. Zdecydowanie lepiej samorządowcom wychodzi otwieranie inwestycji drogowych z przejazdami dla różnych grup - rowerowych, rolkowych, czy to na hulajnogach.
(...)
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bla ... 1.html#tri
Efekty upierania się przy patologicznym stanie braku możliwości jazdy na bilecie miejskim PKMką (trzeba kupować drogie bilety metropolitarne, co jest delikatnie mówiąc średnio opłacalne)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Znowu o PKMce, ale i o... Pesie:
Na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej awaria goni awarię
Awarie pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej stały się w ostatnich dwóch tygodniach utrapieniem dla pasażerów. Tylko jednego dnia odwołano nawet osiem kursów. Przyczynami są awarie nowych pociągów i brak rezerwowych pojazdów.
Od połowy czerwca Szybka Kolej Miejska, która jest przewoźnikiem na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odwołała łącznie 19 kursów pociągów. Rekordowe pod tym względami były 28 i 29 czerwca, kiedy to nie zrealizowano odpowiednio ośmiu i sześciu kursów.
(...)
Z przeprowadzonych przez nas rozmów z pracownikami SKM wynika natomiast, że w ostatnim czasie przyczyną odwoływania pociągów jest nadmierne zużycie kół.
- Koła w Pesach zużywają się w bardzo szybkim tempie. Pojawiają się na nich różnego rodzaju wżery lub płaszczyzny. Koła można oczywiście przetoczyć, ale SKM stara się tego unikać, ponieważ wymusza to wykonanie podobnej procedury na pozostałych kołach - nawet tych, które tego nie wymagają [koła w pojeździe powinny być zeszlifowane na tym samym poziomie - dop. red.]. Poza tym przetaczania kół nie można wykonywać w nieskończoność, a sama procedura jest dość czasochłonna, co w sytuacji braku rezerw wymusza odwoływanie pociągów - mówi nam pracownik SKM, pełniący służbę na trasie Kolei Metropolitalnej.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Na- ... 1.html#tri
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
PKMka dalej nieczynna, a tymczasem stał się dosłownie cud
Dla niezorientowanych: trolejbus na Fikakowo obrósł już niemalże mitem, gdyż o jego budowie "na poważnie" mówiono już wtedy, kiedy mieszkałem w Gdyni (2009/2010 r.), a lolalni mieszkańcy bronili się rękami i nogami przed rozwieszaniem drutów na ich "spokojnym i schludnym osiedlu". No i drutów nie będzie, przejazd w pełni na akumulatorach, druty pojawią się jedynie na pętli - ale coś za coś, trajtków z bateriami w Gdyni jest "aż" 6, stąd też linia na Fikakowo będzie typową dowozówką do innych trolejbusów i autobusów jadących "ściekiem" w kierunku centrum miasta - a najpewniej do planowanej pętli przy planowanym przystanku PKM.Gdynia: Budowa pętli trolejbusowej wraz z infrastrukturą techniczną i budową oświetlenia na osiedlu Fikakowo w Gdyni
Numer ogłoszenia: 170067 - 2016; data zamieszczenia: 01.08.2016
ZAMAWIAJĄCY: Gmina Miasta Gdyni
Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2075574,94 PLN
NAZWA WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
Firma Budowlano - Drogowa MTM S.A., Gdynia
Cena wybranej oferty: 1230607,45 PLN
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Dowozówka do innych linii (dowozowych)... Słabo.
Rzeczą powszechnie wiadomą jest, że w Warszawie obowiązują inne przepisy niż w pozostałych polskich miastach.
Tym razem przykład z Trójmiasta, gdzie...
Tym razem przykład z Trójmiasta, gdzie...
Z pozdrowieniami dla sygnalizacji na przejściach przez torowiska na pl. Bankowym i pl. Grunwaldzkim....władze Gdańska, które od jesieni ubiegłego roku na kolejnych tego typu przejściach postanowiły zlikwidować tradycyjną sygnalizację świetlną. W jej miejsce pojawia się pomarańczowe, migające światło oraz sygnał dźwiękowy: Uwaga tramwaj (włącza się w momencie, kiedy pojazd się zbliża do przejścia). Na pierwszy ogień poszły torowiska przy ulicach Havla oraz Kartuskiej
http://www.miasto2077.pl/piesi-i-tramwa ... e-w-droge/