[PL] Infrastruktura drogowa
Moderator: JacekM
I tak wyjdzie.KwZ pisze:Choćby i z tego powodu, że wyszedłby na wierzch bezsens poszerzania Prostej.
Ja bym widział wyłączenie ruchu tam gdzie go obecnie i tak nie ma, czyli od KP do ronda ONZ, albo nawet nieco dalej. Ewentualnie faktycznie Tempo 30 i tylko ruch lokalny. Ale pewnie i tak KM nie będzie odgrywała tam wielkiej roli.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
A może by tak... szykany? To nie niszczy tak zawieszenia, a szybko pojechać się nie da.BJ pisze:Które bez progów będzie fikcją.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Po tych uliczkach na Muranowie gdzie chcą zrobić tę strefę 30, i tak raczej nie jeździ się szybciej niż 40. Zwolnienie o 10km/h nie będzie tragedią ani fikcją Wiadomo, trafi się ktoś kto się spieszy i pojedzie 50-60, ale znaczna większość samochodów już teraz nie przekracza tam 30.BJ pisze:Które bez progów będzie fikcją. I oby nikt na to nie wpadł, bo lepsze 40-50 niż 30 i progi co 50 m, od których można kurwicy dostać.Wiliam pisze:Nie mam natomiast nic przeciwko tempo30.
Ew. w ogóle wywalić stamtąd samochody.
noidea
Jedno MAŁE ale.Może by i się nadawała, ale przez najbliższe 40 lat nikt tego nie zrobi. Choćby i z tego powodu, że wyszedłby na wierzch bezsens poszerzania Prostej. A to jeden z mniejszych problemów.
Za 10 lat Prosta będzie kompletnie inną ulicą - o ile wcześniej można było zastanawiać się nad sensem poszerzania, to w świetle obecnych planów poszerzenie staje się koniecznością.
Kolejno jadąc od ONZ do Towarowej planowane - i mniej lub bardziej zaawansowane projekty biurowców:
01. "Mercedes" przy ONZ zmieni się w 180m drapak,
02. Biurowiec już zaprojektowany w miejscu rudery przy ONZ (realizacja jak tylko skończą z metrem (blisko 150m),
03. Skanska w budowie.
04. Biurowiec na parkingu przy skrzyżowaniu Żelazna/Prosta (plan też ok 150m)
05. Budynek 150-180m w miejscu "starej Mennicy" (projekt samej Mennicy, miasto zgodziło się na burzenie starej siedziby).
06. Biurowiec w miejscu "Ruchu" (plan 150-180m)
07. Biurowiec na Prostej przy "Daszyńskim" w miejscu rozebranej kamienicy.
08. Zamiast obecnego IPN 180m,
09. Kompleks biurowy w miejscu Jupiter Center
10. Zagospodarowany "Norblin".
Do tego inwestycje przy Wroniej, Grzybowskiej, Towarowej i Kasprzaka - kolejnych 10 biurowców.
I teraz pytanie, gdzie poza Prostą można zrobić ciąg komunikacyjny , który to wszystko obsłuży?
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Koniecznie tu poszerzyć:
http://goo.gl/maps/p79wV
http://goo.gl/maps/p79wV
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Rację ma. Którędy byś wjechał na tę Prostą? Jana Pawła? Świętokrzyską? Towarową? Kasprzaka? Gdzie tam widzisz rezerwę przepustowości?Aligator pisze:Zgrywus z Ciebie PingwinieMetro Daszyńskiego.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Aligator, zagadka: jaki sposób przemieszczania ludzi jest najefektywniejszy ze względu na przepustowość na każdy metr szerokości korytarza? Uszereguj odpowiedzi od najmniej efektywnego do najbardziej:
a) tramwaj (wydzielony)
b) metro
c) pieszy (chodnik)
d) autobus (buspas)
e) samochód (pas jezdni)
f) rower (ścieżka)
Wniosek: Prostą należy zwęzić.
a) tramwaj (wydzielony)
b) metro
c) pieszy (chodnik)
d) autobus (buspas)
e) samochód (pas jezdni)
f) rower (ścieżka)
Wniosek: Prostą należy zwęzić.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Co ma piernik do wiatraka?Aligator, zagadka: jaki sposób przemieszczania ludzi jest najefektywniejszy ze względu na przepustowość na każdy metr szerokości korytarza?
Czy ja zaprzeczam efektywności metra? (nie, więc z jakiego powodu wrzucasz ten wykład?).
Moim subiektywnym zdaniem nie bardzo. Czy klasa średnia z Mokotowa/Ursynowa zrezygnowała z samochodu po budowie metra?Rację ma.
Wzrost ilości samochodów nas czeka czy się to komuś podoba czy nie. Nawet na poziomie 100 aut na biurowiec region wygeneruje minimum dodatkowe 2000 samochodów (a obstawiam ok 2-3x więcej), więc Prosta będzie koniecznością.
Nie wierzę w to że metro rozwiąże problem, owszem jest kluczową inwestycją, jednak zamykanie się w przekonaniu, że metro będzie panaceum na wszystko jest naiwnością - zwłaszcza że metro na R Daszyńskiego się kończy - i szybko raczej dalej nie pojedzie.
Po otwarciu obwodnicy zachodniej spadnie natężenie ruchu na Prymasa i Jerozolimskich (wyleci tranzyt).Którędy byś wjechał na tę Prostą? Jana Pawła? Świętokrzyską? Towarową? Kasprzaka? Gdzie tam widzisz rezerwę przepustowości?
Poza tym masz rezerwę (zamknięta Świętokrzyska w sumie wróci do ruchu i nawet w uspokojonej wersji będzie to wzrost przepustowości E-W).
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
A przeczytałeś mój wniosek? Jeśli nie ma jak dotrzeć, to Prostą należałoby zwęzić, a wygospodarowane miejsce przeznaczyć dla pieszych. Albo cokolwiek innego z powyższej listy, samochód najgorzej wykorzystuje ograniczoną przestrzeń miejską.Aligator pisze:Co ma piernik do wiatraka?
Czy ja zaprzeczam efektywności metra? (nie, więc z jakiego powodu wrzucasz ten wykład?).
To samo z drugiej strony: jej poszerzenie nie spowoduje, że będą mniejsze korki, tylko raczej większe. Bo jeśli ludzie zaczną jeździć do Śródmieścia samochodami, to nie tylko stanie Prosta (pomimo poszerzenia), ale także wszystkie ulice w okolicy, które nie mają rezerw na przyjęcie dodatkowego ruchu.
Jak pokazuje doświadczenie, spadek będzie tylko chwilowy. A i tak należałoby zrobić buspas na Prymasa.Aligator pisze:Po otwarciu obwodnicy zachodniej spadnie natężenie ruchu na Prymasa i Jerozolimskich (wyleci tranzyt).
BTW, między Jerozolimskimi a Prostą jest jeszcze krytyczny pl. Zawiszy, który już dzisiaj się korkuje na maksa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!